SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Vodič dostal šmyk, lebo sa do jeho pruhu tlačil kamión

Kamionista nezastavil a vodič nezavolal políciu. Kamionistu už nikto nevypátra a vodič sa tak k náhrade škody nedostane.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - Ján Krošlák)

Michael: Na R1-ke v smere z Banskej Bystrice do Zvolena som prechádzal poslednou pravotočivou zákrutou pred zjazdom do Kováčovej. Šiel som vo vonkajšom pruhu rýchlosťou 90 km/h a pomaly som predbiehal poľský kamión.

V tej zákrute prešiel kamión do môjho pruhu bez smeroviek, neviem čo ho vynieslo. Vozovka bola mokrá a keď som skočil na brzdu, vzalo ma do šmyku. Snažil som sa auto udržať na ceste, ale nakoniec som aj tak skončil v betónových zábranách.

Na mojom aute mám ohnutú zadnú nápravu, rozbité zadné svetlo a posunutú geometriu. Poľský vodič nezastal a videl som ho zísť na prvom exite.

Po obhliadke auta som usúdil, že miesto budem vedieť opustiť po vlastnej osi. Akurát som ostal zahrabaný v blate, z ktorého mi pomohol okoloidúci vodič. Políciu som nevolal, lebo som si ŠPZ kamiónu nepamätal a tak by to vyhodnotili ako moje neprispôsobenie jazdy stavu a povahe vozovky.

Z miesta som odišiel po vlastnej osi, na poškodenom aute. Teraz už mám auto doma a chcel by som sa opýtať, ako sa dá postupovať. Škodu na aute som odhadol na cca 300 eur."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Vodič mal zavolať policajtov

Michael bude musieť škodu na vlastnom aute zaplatiť z vlastného. Pomôcť by mu mohla aj havarijná poistka, ak ju má uzavretú.

Mal zavolať policajtov. Bez ich posúdenia situácie alebo bez svedkov havárie sa náhrady škody od vinníka nedočká.

Vodič je povinný zavolať policajtov vždy, keď sa stane dopravná nehoda. Tým, že vinník havárie nezastavil na mieste, je možné hovoriť už len o dopravnej nehode. "Účastník dopravnej nehody je povinný ohlásiť dopravnú nehodu policajtovi," píše sa v zákone.

Kamionista porušil predpisy a Michael bol neopatrný

Z toho, čo napísal Michael, vyplýva, že vozidlá sa na rýchlostnej ceste R1 v čase nehody mohli dostať do šmyku ľahšie ako obyčajne. Aj keď bolo predbiehanie v takej situácii riskantné, Michael sa pokúsil zmenšiť nebezpečenstvo nižšou rýchlosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Vodič predbiehajúceho auta však zabudol na to, že sa neoplatí spoliehať sa na schopnosti iných vodičov a dokonalý technický stav vozidiel.

Vodič kamiónu zjavne neprispôsobil rýchlosť jazdy stavu a povahe vozovky a mokrá cesta ho dostala do jazdného pruhu Michaela.

Ak ale kamionista bez vplyvu cesty prešiel do ľavého pruhu R1-ky, nedal by Michaelovi prednosť v jazde. Tú je povinný dať každý vodič vozidlám, ktoré jazdia v jazdnom pruhu, do ktorého prechádza. Zároveň by tým bránil v predchádzaní a ohrozil by predbiehajúce vozidlo.

Z miesta havárie nesmiete odísť

Ak by kamionista po havárii zastavil a priznal si chybu, mohlo to skončiť ako škodová udalosť, ku ktorej netreba volať políciu. Michael by sa ale vtedy musel spoľahnúť na to, že mu peniaze z povinného poistenia poľského kamionistu prídu.

SkryťVypnúť reklamu

Kamionista ale pokračoval v jazde a tak sa vystavil riziku až 1000-eurovej pokuty. Mohli by mu tiež zakázať šoférovať až na 5 rokov.

Michael sa dostal do ťažkej situácie. Zavolaním polície by naozaj riskoval obvinenie od policajtov z neprispôsobenia rýchlosti jazdy. Bez svedkov alebo dôkazov vám nemusia uveriť to, že vás z jazdného pruhu vytlačil kamión, ak si dokonca ani nepamätáte evidenčné číslo.

No tým, že policajtov nezavolal, stratil možnosť získať náhradu škody od skutočného vinníka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 344
  2. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 7 488
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 132
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 981
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 3 275
  6. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 677
  7. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 584
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 501
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


21 h
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: 7 úrodných rokov pod supervíziou Dr.Velických
  2. Ľuboš Vodička: Husitské opevnenie v Prietrži
  3. Rastislav Puchala: Pikantné spomienky na vlastnú stužkovú
  4. Anton Kovalčík: Občianska vojna a revolučný teror v sovietskom Rusku, 2.
  5. Jozef Kozár: Aké sú skutočné farby na Marse?
  6. Helena Michlíková: Kto uhádne moje meno- nechcem Ťa ale kto ho neuhádne, vezmem Ťa
  7. Adriana Boysová: Mikuláš na luxemburský spôsob
  8. Ľudmila Križanovská: Prvýkrát súhlasím s Eduardom Chmelárom
  1. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 411
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 6 290
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 290
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 796
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 028
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 885
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 699
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 619
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu