SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Porovnávali sme malé diesle v kompaktných autách

Nový štvorvalec Hondy má byť trhákom v triede. V porovnaní s konkurenciou rovnakého objemu mal najnižšiu spotrebu, ale nie najlepšiu dynamiku.

Model Civic potreboval ako soľ nový motor 1,6 i-DTEC, avšak spotrebu 3,6 litra nafty na 100 kilometrov  považujeme skôr za teoretickú.Model Civic potreboval ako soľ nový motor 1,6 i-DTEC, avšak spotrebu 3,6 litra nafty na 100 kilometrov považujeme skôr za teoretickú. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. V ponuke Hondy pribudol nový naftový agregát s objemom 1,6-litra, i-DTEC z radu Honda Earth Dreams Technology.

Agregát doplnil na dnešné pomery ťažší a objemnejší motor s objemom 2,2-litra. Hlavnou úlohou Hondy bolo znížiť mechanické trenie na úroveň porovnateľnú s benzínovými motormi.

Turbodúchadlo Garrett s premenlivou geometriou lopatiek má elektronicky riadené otáčky, čím by sa mal minimalizovať turboefekt a zaistiť optimálna kombinácia záťahu v nízkych aj stredných otáčkach a výkon vo vysokých otáčkach.

Tak ako väčšina moderných naftových motorov, aj novinka z dielní Honda disponuje recirkuláciou výfukových spalín EGR, ktorej úlohou je znížiť oxidy dusíka. Honda bola vyzývateľom nášho porovnávacieho testu.

Nafťák Hondy má slušné predpoklady

Naftový agregát so zdvihovým objemom 1 597 cm3 vyprodukuje výkon 88 kW (120 k) pri 4 000 ot/min. Od 2 000 otáčok je k dispozícii maximum krútiaceho momentu 300 Nm.

Automobilka Honda sľubuje, že motor ukrytý pod kapotou Hondy Civic spotrebuje v priemere 3,6 litra paliva na 100 km. V našom teste dokázal motor udržať spotrebu 4,4 litra, čím porazil všetkých konkurentov.

Druhý Renault Megane dosiahol spotrebu 4,6 litra. Civicu sme vybrali tvrdú konkurenciu a zástupcov koncernových motorov s objemom 1,6 litra , ktoré pribúdajú ako huby po daždi.

V tabuľke nájdete základné údaje platné v čase testu a tiež nami namerané hodnoty, vrátane priemernej spotreby.

Megane porazil všetkých

V porovnávacom teste sme preverili diesele rovnakého objemu od konkurenčných automobiliek. Okrem spotreby, hlučnosti a dynamiky sme sa zamerali na vplyv zaťaženia auta na dynamiku jazdy.

Najskôr sme odmerali zrýchlenie zo 70 na 100 km/h s autom zaťaženým iba vodičom a následne až piatimi cestujúcimi.

Najmenší rozdiel v dosiahnutých časoch dosiahol Renault Megane 1,6 dCi, ktorý má najvyšší výkon. Motor Renaultu akoby nepoznal zaťažené auto, pretože po nastúpení štyroch chlapov navyše stratil v dynamike najmenej.

Honda už viac cítila záťaž, avšak bola jednoznačne najúspornejším autom testu. Najlepší pomer výkonu a spotreby ponúka Renault a všetci vodiči na teste sa zhodli, že motor Renaultu dostal do vienka najviac temperamentu.

Podarilo sa

Nový motor Hondy v princípe splnil naše očakávania, čakali sme viac dynamiky a možne ešte tichší chod oproti Renaultu a Citroenu. Model Civic však nástupom nového motora získal na atraktívnosti a oproti starému dieselu sme mali pocit, že šoférujeme generačne novšie auto.

Z našej pätice áut mal Seat najnižší výkon iba 77 kW ale aj najnižšiu hmotnosť. Na štvrtom prevodovom stupni mu dalo zaťaženie najviac zabrať, ale jazda s Leonom bola mimoriadne pútavá. Má najlepší kokpit a najlepšie odhlučnenie podvozka a navyše mal len 1500 kilometrov.

Seat Leon je veľmi špecifickým autom, pretože napriek najslabším dynamickým parametrom najviac priťahuje a má najlepšeí podvozok. Rachot motora najlepšie filtroval Citroen C4, ktorému chýba lepšia reakcia na plyn. Kia Ceed sa nenápadne držala v dynamike za Meganom, nie je tak úsporná ani tichá ako Honda ale po dobrom zábehu je motor veľmi svižný.

Video z nášho testu porovnáva dojmy s presnými dátami a tiež ukazujem prácu, ktorú obyčajne na testoch robíme. Nie všetko vošlo do zostrihu, pretože s autami sme veľmi veľa jazdili a okrem dynamiky pripadlo do hodnotenia aj používanie motora v praxi a test spotreby.

Zamerali sme sa hlavne na hodnoty, ktoré nemožno vyčítať z katalógov ani vám ich v predajni nikto neprezradí.

Značka

Citroen

Honda

Kia

Renault

Seat

Model

C4

Civic

cee´d

Megane

Leon

Motor

1,6 HDi

1,6 i-DTEC

1,6 CRDi

1,6 dCi

1,6 TDI

Cena s týmto motorom od (eur)

16.790

18.590

16.390

17.190

16.490

Výkon (kW(k))

84 (114)

88(120)

94 (128)

96 (130)

77 (105)

Krútiaci moment (Nm)

270

300

260

320

250

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) - výrobca

11,3

10,5

10,9

9,8

10,7

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) - test

11,46

10,55

10,11

9,64

11,59

Pružnosť 70-100 km/h-3.stupeň (s)

5,23

4,79

5,11

4,47

5,31

Pružnosť 70-100 km/h-4.stupeň (s) - vodič

5,95

5,84

6,03

5,20

7,27

Pružnosť 70-100 km/h-4.stupeň (s) - plne obsadené auto

7,50

7,45

7,59

6,44

9,45

Brzdná dráha 100 km/h-0 (m)

zimné pneumatiky pri 6°C

43,02

44,11

42,58

45,73

44,40

Spotreba v teste (l/100km)

5,0

4,4

4,9

4,6

4,8

Spotreba podľa výrobcu (l/100km)

3,9

3,6

4,1

4,0

4,1

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  2. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  3. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 10 866
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 242
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 968
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 944
  5. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 713
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 570
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 044
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur 856
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Generálny prokurátor Maroš Žilinka v parlamente.

V kauzách vplyvných ľudí vidí špeciálna prokuratúra odlišný prístup.


7 h
Ilustračné foto.

Predaj beží v „prázdninovom“ režime, cenové korekcie sa dotknú špecifických projektov.


26. jan
Peter Tkačenko

Existovať smie len Dzurindova strana so všetkým, čo k tomu patrí.


12 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


3 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Soňa Fröhlichová: Château-d’Œx – hlavné mesto teplovzdušných balónov vo švajčiarskych Alpách
  2. Jozef Sitko: Vraj samozvaný premiér Heger?
  3. Samuel Ivančák: Phil Collins, ten chlapík od vedľa
  4. Martin Krsak: Dátová analýza, programovanie a telemedicína ako spôsob nabudenia regionálnej ekonomiky?
  5. Miluna Rolinczová: MamaNávod: Ako nestratiť dieťa do 7 týždňa ?
  6. Ivan Mlynár: Kotleba by mal ísť do žalára za hoax, že policajný prezident Hamran mal ťažký infarkt
  7. Monika Kusendová: Zimné tatranské chodníčky alebo po stopách tamojších vysokohorských chát
  8. Veronika Michalčíková: Kežmarok (3): Cenzúra, ľúbostný trojuholník a epidémia moru
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 29 749
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 522
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 215
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 052
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 005
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 805
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 726
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 627
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu