SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Porovnávali sme malé diesle v kompaktných autách

Nový štvorvalec Hondy má byť trhákom v triede. V porovnaní s konkurenciou rovnakého objemu mal najnižšiu spotrebu, ale nie najlepšiu dynamiku.

Model Civic potreboval ako soľ nový motor 1,6 i-DTEC, avšak spotrebu 3,6 litra nafty na 100 kilometrov  považujeme skôr za teoretickú.Model Civic potreboval ako soľ nový motor 1,6 i-DTEC, avšak spotrebu 3,6 litra nafty na 100 kilometrov považujeme skôr za teoretickú. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. V ponuke Hondy pribudol nový naftový agregát s objemom 1,6-litra, i-DTEC z radu Honda Earth Dreams Technology.

Agregát doplnil na dnešné pomery ťažší a objemnejší motor s objemom 2,2-litra. Hlavnou úlohou Hondy bolo znížiť mechanické trenie na úroveň porovnateľnú s benzínovými motormi.

Turbodúchadlo Garrett s premenlivou geometriou lopatiek má elektronicky riadené otáčky, čím by sa mal minimalizovať turboefekt a zaistiť optimálna kombinácia záťahu v nízkych aj stredných otáčkach a výkon vo vysokých otáčkach.

Tak ako väčšina moderných naftových motorov, aj novinka z dielní Honda disponuje recirkuláciou výfukových spalín EGR, ktorej úlohou je znížiť oxidy dusíka. Honda bola vyzývateľom nášho porovnávacieho testu.

Nafťák Hondy má slušné predpoklady

Naftový agregát so zdvihovým objemom 1 597 cm3 vyprodukuje výkon 88 kW (120 k) pri 4 000 ot/min. Od 2 000 otáčok je k dispozícii maximum krútiaceho momentu 300 Nm.

Automobilka Honda sľubuje, že motor ukrytý pod kapotou Hondy Civic spotrebuje v priemere 3,6 litra paliva na 100 km. V našom teste dokázal motor udržať spotrebu 4,4 litra, čím porazil všetkých konkurentov.

Druhý Renault Megane dosiahol spotrebu 4,6 litra. Civicu sme vybrali tvrdú konkurenciu a zástupcov koncernových motorov s objemom 1,6 litra , ktoré pribúdajú ako huby po daždi.

V tabuľke nájdete základné údaje platné v čase testu a tiež nami namerané hodnoty, vrátane priemernej spotreby.

Megane porazil všetkých

V porovnávacom teste sme preverili diesele rovnakého objemu od konkurenčných automobiliek. Okrem spotreby, hlučnosti a dynamiky sme sa zamerali na vplyv zaťaženia auta na dynamiku jazdy.

Najskôr sme odmerali zrýchlenie zo 70 na 100 km/h s autom zaťaženým iba vodičom a následne až piatimi cestujúcimi.

Najmenší rozdiel v dosiahnutých časoch dosiahol Renault Megane 1,6 dCi, ktorý má najvyšší výkon. Motor Renaultu akoby nepoznal zaťažené auto, pretože po nastúpení štyroch chlapov navyše stratil v dynamike najmenej.

Honda už viac cítila záťaž, avšak bola jednoznačne najúspornejším autom testu. Najlepší pomer výkonu a spotreby ponúka Renault a všetci vodiči na teste sa zhodli, že motor Renaultu dostal do vienka najviac temperamentu.

Podarilo sa

Nový motor Hondy v princípe splnil naše očakávania, čakali sme viac dynamiky a možne ešte tichší chod oproti Renaultu a Citroenu. Model Civic však nástupom nového motora získal na atraktívnosti a oproti starému dieselu sme mali pocit, že šoférujeme generačne novšie auto.

Z našej pätice áut mal Seat najnižší výkon iba 77 kW ale aj najnižšiu hmotnosť. Na štvrtom prevodovom stupni mu dalo zaťaženie najviac zabrať, ale jazda s Leonom bola mimoriadne pútavá. Má najlepší kokpit a najlepšie odhlučnenie podvozka a navyše mal len 1500 kilometrov.

Seat Leon je veľmi špecifickým autom, pretože napriek najslabším dynamickým parametrom najviac priťahuje a má najlepšeí podvozok. Rachot motora najlepšie filtroval Citroen C4, ktorému chýba lepšia reakcia na plyn. Kia Ceed sa nenápadne držala v dynamike za Meganom, nie je tak úsporná ani tichá ako Honda ale po dobrom zábehu je motor veľmi svižný.

Video z nášho testu porovnáva dojmy s presnými dátami a tiež ukazujem prácu, ktorú obyčajne na testoch robíme. Nie všetko vošlo do zostrihu, pretože s autami sme veľmi veľa jazdili a okrem dynamiky pripadlo do hodnotenia aj používanie motora v praxi a test spotreby.

Zamerali sme sa hlavne na hodnoty, ktoré nemožno vyčítať z katalógov ani vám ich v predajni nikto neprezradí.

Značka

Citroen

Honda

Kia

Renault

Seat

Model

C4

Civic

cee´d

Megane

Leon

Motor

1,6 HDi

1,6 i-DTEC

1,6 CRDi

1,6 dCi

1,6 TDI

Cena s týmto motorom od (eur)

16.790

18.590

16.390

17.190

16.490

Výkon (kW(k))

84 (114)

88(120)

94 (128)

96 (130)

77 (105)

Krútiaci moment (Nm)

270

300

260

320

250

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) - výrobca

11,3

10,5

10,9

9,8

10,7

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) - test

11,46

10,55

10,11

9,64

11,59

Pružnosť 70-100 km/h-3.stupeň (s)

5,23

4,79

5,11

4,47

5,31

Pružnosť 70-100 km/h-4.stupeň (s) - vodič

5,95

5,84

6,03

5,20

7,27

Pružnosť 70-100 km/h-4.stupeň (s) - plne obsadené auto

7,50

7,45

7,59

6,44

9,45

Brzdná dráha 100 km/h-0 (m)

zimné pneumatiky pri 6°C

43,02

44,11

42,58

45,73

44,40

Spotreba v teste (l/100km)

5,0

4,4

4,9

4,6

4,8

Spotreba podľa výrobcu (l/100km)

3,9

3,6

4,1

4,0

4,1

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 503
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 037
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 494
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 609
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 13 463
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 764
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 064
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 8 986
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 950
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 534
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minúta po minúte: Bezpečnostná rada hovorila o celoplošnom testovaní

Pribudlo ďalších šesť úmrtí na Covid-19, zomrel aj lekár z Oravy.

Premiér Igor Matovič a prezidentka Zuzana Čaputová na zasadnutí bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Peter Sagan na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Hyundai Tucson
Renault Mégane eVision Concept
Nový Ford Kuga PHEV zhorel len deň po registrácií v nemeckom Wiesbadene.

Dacia Spring sa stane najlacnejším elektromobilom

Zo začiatku nebude v predaji pre bežných zákazníkov.

Dacia Spring Electric