SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Porovnávali sme malé diesle v kompaktných autách

Nový štvorvalec Hondy má byť trhákom v triede. V porovnaní s konkurenciou rovnakého objemu mal najnižšiu spotrebu, ale nie najlepšiu dynamiku.

Model Civic potreboval ako soľ nový motor 1,6 i-DTEC, avšak spotrebu 3,6 litra nafty na 100 kilometrov  považujeme skôr za teoretickú.Model Civic potreboval ako soľ nový motor 1,6 i-DTEC, avšak spotrebu 3,6 litra nafty na 100 kilometrov považujeme skôr za teoretickú. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. V ponuke Hondy pribudol nový naftový agregát s objemom 1,6-litra, i-DTEC z radu Honda Earth Dreams Technology.

Agregát doplnil na dnešné pomery ťažší a objemnejší motor s objemom 2,2-litra. Hlavnou úlohou Hondy bolo znížiť mechanické trenie na úroveň porovnateľnú s benzínovými motormi.

Turbodúchadlo Garrett s premenlivou geometriou lopatiek má elektronicky riadené otáčky, čím by sa mal minimalizovať turboefekt a zaistiť optimálna kombinácia záťahu v nízkych aj stredných otáčkach a výkon vo vysokých otáčkach.

Tak ako väčšina moderných naftových motorov, aj novinka z dielní Honda disponuje recirkuláciou výfukových spalín EGR, ktorej úlohou je znížiť oxidy dusíka. Honda bola vyzývateľom nášho porovnávacieho testu.

Nafťák Hondy má slušné predpoklady

Naftový agregát so zdvihovým objemom 1 597 cm3 vyprodukuje výkon 88 kW (120 k) pri 4 000 ot/min. Od 2 000 otáčok je k dispozícii maximum krútiaceho momentu 300 Nm.

Automobilka Honda sľubuje, že motor ukrytý pod kapotou Hondy Civic spotrebuje v priemere 3,6 litra paliva na 100 km. V našom teste dokázal motor udržať spotrebu 4,4 litra, čím porazil všetkých konkurentov.

Druhý Renault Megane dosiahol spotrebu 4,6 litra. Civicu sme vybrali tvrdú konkurenciu a zástupcov koncernových motorov s objemom 1,6 litra , ktoré pribúdajú ako huby po daždi.

V tabuľke nájdete základné údaje platné v čase testu a tiež nami namerané hodnoty, vrátane priemernej spotreby.

Megane porazil všetkých

V porovnávacom teste sme preverili diesele rovnakého objemu od konkurenčných automobiliek. Okrem spotreby, hlučnosti a dynamiky sme sa zamerali na vplyv zaťaženia auta na dynamiku jazdy.

Najskôr sme odmerali zrýchlenie zo 70 na 100 km/h s autom zaťaženým iba vodičom a následne až piatimi cestujúcimi.

Najmenší rozdiel v dosiahnutých časoch dosiahol Renault Megane 1,6 dCi, ktorý má najvyšší výkon. Motor Renaultu akoby nepoznal zaťažené auto, pretože po nastúpení štyroch chlapov navyše stratil v dynamike najmenej.

Honda už viac cítila záťaž, avšak bola jednoznačne najúspornejším autom testu. Najlepší pomer výkonu a spotreby ponúka Renault a všetci vodiči na teste sa zhodli, že motor Renaultu dostal do vienka najviac temperamentu.

Podarilo sa

Nový motor Hondy v princípe splnil naše očakávania, čakali sme viac dynamiky a možne ešte tichší chod oproti Renaultu a Citroenu. Model Civic však nástupom nového motora získal na atraktívnosti a oproti starému dieselu sme mali pocit, že šoférujeme generačne novšie auto.

Z našej pätice áut mal Seat najnižší výkon iba 77 kW ale aj najnižšiu hmotnosť. Na štvrtom prevodovom stupni mu dalo zaťaženie najviac zabrať, ale jazda s Leonom bola mimoriadne pútavá. Má najlepší kokpit a najlepšie odhlučnenie podvozka a navyše mal len 1500 kilometrov.

Seat Leon je veľmi špecifickým autom, pretože napriek najslabším dynamickým parametrom najviac priťahuje a má najlepšeí podvozok. Rachot motora najlepšie filtroval Citroen C4, ktorému chýba lepšia reakcia na plyn. Kia Ceed sa nenápadne držala v dynamike za Meganom, nie je tak úsporná ani tichá ako Honda ale po dobrom zábehu je motor veľmi svižný.

Video z nášho testu porovnáva dojmy s presnými dátami a tiež ukazujem prácu, ktorú obyčajne na testoch robíme. Nie všetko vošlo do zostrihu, pretože s autami sme veľmi veľa jazdili a okrem dynamiky pripadlo do hodnotenia aj používanie motora v praxi a test spotreby.

Zamerali sme sa hlavne na hodnoty, ktoré nemožno vyčítať z katalógov ani vám ich v predajni nikto neprezradí.

Značka

Citroen

Honda

Kia

Renault

Seat

Model

C4

Civic

cee´d

Megane

Leon

Motor

1,6 HDi

1,6 i-DTEC

1,6 CRDi

1,6 dCi

1,6 TDI

Cena s týmto motorom od (eur)

16.790

18.590

16.390

17.190

16.490

Výkon (kW(k))

84 (114)

88(120)

94 (128)

96 (130)

77 (105)

Krútiaci moment (Nm)

270

300

260

320

250

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) - výrobca

11,3

10,5

10,9

9,8

10,7

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) - test

11,46

10,55

10,11

9,64

11,59

Pružnosť 70-100 km/h-3.stupeň (s)

5,23

4,79

5,11

4,47

5,31

Pružnosť 70-100 km/h-4.stupeň (s) - vodič

5,95

5,84

6,03

5,20

7,27

Pružnosť 70-100 km/h-4.stupeň (s) - plne obsadené auto

7,50

7,45

7,59

6,44

9,45

Brzdná dráha 100 km/h-0 (m)

zimné pneumatiky pri 6°C

43,02

44,11

42,58

45,73

44,40

Spotreba v teste (l/100km)

5,0

4,4

4,9

4,6

4,8

Spotreba podľa výrobcu (l/100km)

3,9

3,6

4,1

4,0

4,1

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 655
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 105
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 486
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 109
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 913
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 304
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 485
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 568
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 285
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 993
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Koľko elektromobilov sa za rok predalo na Slovensku?

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.
Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon