SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Mesto opraví 40.000 štvorcových metrov ciest za 3 milióny eur

Na opravu všetkých výtlkov by bolo treba do 20 miliónov. Opravia Staromestskú ulicu, Panónsku cestu, Rusovskú cestu, Nábrežie armádneho generála Ludvíka Svobodu a Račiansku.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

Niektoré výtlky v hlavnom meste vyfrézujú, iné len zalejú. Opravené by mali byť do konca júna. Magistrát tvrdí, že na kompletnú rekonštrukciu ciest v hlavnom meste nemá dosť peňazí.

Agentúrne spravodajstvo sme o 17:21 nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Niektoré z bratislavských ciest, ktoré sú v najhoršom stave, sa mesto rozhodlo dať vyfrézovať.

„Frézovaním vieme opraviť 40­-tisíc štvorcových metrov ciest. Tento typ opráv je trvácnejší, keďže je veľký predpoklad, že nová časť vozovky sa spojí so starou. Záruka tu je na päť rokov,“ hovorí primátor mesta Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru).

Výtlky
Kde sa budú frézovať
Vyfrézujú 40-tisíc štvorcových metrov v týchto úsekoch:
  • Rusovská cesta
  • Staromestská ulica
  • Nábrežie gen. L. Svobodu
  • Račianska ulica
  • Panónska cesta

Najhoršia je Račianska

Magistrát medzi tieto úseky zaradil Panónsku a Rusovskú cestu, Staromestskú a Račiansku a Ulicu armádneho generála Ludvika Svobodu. Výtlky na ostatných miestach len zalejú teplou zmesou.

Najkritickejším úsekom v hlavnom meste je podľa magistrátu Račianska ulica.

„Najväčším problémom pri žiadosti o dotáciu od Bratislavského samosprávneho kraja bolo, že na kompletnú opravu Račianskej ulice treba tri až päť miliónov eur. Máme na to milión, preto sme vybrali najkritickejšie úseky cesty, ktoré budeme frézovať, ostatné zalejeme,“ povedal včera primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru).

Zalievať diery je lacnejšie, no problematickejšie riešenie. Spoje na cestách sú nerovné, preto sa ľahšie mechanicky poškodia. Životnosť takýchto opráv je jeden až dva roky a záruka na rozdiel od frézovania nie je žiadna.

„Diery nestačí len zalievať, cestám chýba dlhodobá údržba,“ hovorí šéf bratislavských taxikárov Ondrej Wenzl. „Jazdím po meste každý deň a zlá situácia je na ceste do Mlynskej doliny. Aj keď niektoré výtlky opravili, jamy sú tam stále. Podobne to vyzerá aj na ceste na Kolibu či k Národnej rade. “

Opravy zverejnia

Mesto chce opravy výtlkov sledovať. Od budúceho týždňa bude denne v teréne pracovať 50 ľudí. Magistrát každý deň na internete zverejní fotografie opravených častí ciest.

Ftáčnik odhaduje, že na celkovú rekonštrukciu ciest by potrebovali 15 až 20 miliónov eur. Na komplexný zásah Bratislava podľa neho nemá peniaze, vyčlenila na to 3,3 milióna. Väčšia časť týchto peňazí pôjde na frézovanie poškodených ciest.

Do dnešného dňa opravili 7900 výtlkov a do konca júna chce mať magistrát cesty kompletne opravené.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 234
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 532
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 18 462
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 15 570
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 116
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 783
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 381
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 281
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 131
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 984
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Milan Ftáčnik

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič na stredajšej tlačovej konferencii.

Otázny je semafor aj školy.

1 h

Pretestovali takmer tri milióny ľudí.

3 h
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ďalší testovací „úspech“

Peter Tkačenko

Matovič potrebuje ostatných rovnako ako oni jeho.

4 h
Nemecko chce zastaviť lety, Belgicko a Fínsko sa už zatvorili.

Európske štáty obmedzujú cestovanie.

5 h

Neprehliadnite tiež

Proti ľadu neodporúčame horúcu vodu ani stierače.

36m
Hyundai Tucson N Line

Dostane rôzne stupne hybridných pohonov.

9 h
Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

26. jan
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan