SME
Sobota, 28. január, 2023 | Meniny má Alfonz

Mesto opraví 40.000 štvorcových metrov ciest za 3 milióny eur

Na opravu všetkých výtlkov by bolo treba do 20 miliónov. Opravia Staromestskú ulicu, Panónsku cestu, Rusovskú cestu, Nábrežie armádneho generála Ludvíka Svobodu a Račiansku.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

Niektoré výtlky v hlavnom meste vyfrézujú, iné len zalejú. Opravené by mali byť do konca júna. Magistrát tvrdí, že na kompletnú rekonštrukciu ciest v hlavnom meste nemá dosť peňazí.

Agentúrne spravodajstvo sme o 17:21 nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Niektoré z bratislavských ciest, ktoré sú v najhoršom stave, sa mesto rozhodlo dať vyfrézovať.

„Frézovaním vieme opraviť 40­-tisíc štvorcových metrov ciest. Tento typ opráv je trvácnejší, keďže je veľký predpoklad, že nová časť vozovky sa spojí so starou. Záruka tu je na päť rokov,“ hovorí primátor mesta Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru).

Výtlky
Kde sa budú frézovať
Vyfrézujú 40-tisíc štvorcových metrov v týchto úsekoch:
  • Rusovská cesta
  • Staromestská ulica
  • Nábrežie gen. L. Svobodu
  • Račianska ulica
  • Panónska cesta

Najhoršia je Račianska

Magistrát medzi tieto úseky zaradil Panónsku a Rusovskú cestu, Staromestskú a Račiansku a Ulicu armádneho generála Ludvika Svobodu. Výtlky na ostatných miestach len zalejú teplou zmesou.

Najkritickejším úsekom v hlavnom meste je podľa magistrátu Račianska ulica.

„Najväčším problémom pri žiadosti o dotáciu od Bratislavského samosprávneho kraja bolo, že na kompletnú opravu Račianskej ulice treba tri až päť miliónov eur. Máme na to milión, preto sme vybrali najkritickejšie úseky cesty, ktoré budeme frézovať, ostatné zalejeme,“ povedal včera primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru).

Zalievať diery je lacnejšie, no problematickejšie riešenie. Spoje na cestách sú nerovné, preto sa ľahšie mechanicky poškodia. Životnosť takýchto opráv je jeden až dva roky a záruka na rozdiel od frézovania nie je žiadna.

„Diery nestačí len zalievať, cestám chýba dlhodobá údržba,“ hovorí šéf bratislavských taxikárov Ondrej Wenzl. „Jazdím po meste každý deň a zlá situácia je na ceste do Mlynskej doliny. Aj keď niektoré výtlky opravili, jamy sú tam stále. Podobne to vyzerá aj na ceste na Kolibu či k Národnej rade. “

Opravy zverejnia

Mesto chce opravy výtlkov sledovať. Od budúceho týždňa bude denne v teréne pracovať 50 ľudí. Magistrát každý deň na internete zverejní fotografie opravených častí ciest.

Ftáčnik odhaduje, že na celkovú rekonštrukciu ciest by potrebovali 15 až 20 miliónov eur. Na komplexný zásah Bratislava podľa neho nemá peniaze, vyčlenila na to 3,3 milióna. Väčšia časť týchto peňazí pôjde na frézovanie poškodených ciest.

Do dnešného dňa opravili 7900 výtlkov a do konca júna chce mať magistrát cesty kompletne opravené.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 351
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 4 501
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 4 406
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 330
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 593
  6. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 555
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 509
  8. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


16 h
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


20 h
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Kostoly za hradbami: Malá Mača
  2. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie
  3. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  4. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  5. Adam Austera: Ako budú farmaceutickí giganti bojovať proti COVID v roku 2023?
  6. Lucia Žárska: Microsoft masovo prepúšťa zamestnancov, na výsledkoch to zatiaľ nevidno
  7. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  8. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 479
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 234
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 025
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 939
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 755
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 724
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 694
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 395
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu