SME

Mercedes S

Robustná karoséria, kvalitný materiál použitý v interiéri, značka, ktorá je synonymom solídnosti – Mercedes S. Pred desiatimi rokmi by toto tvrdenie pred množstvom chýb dovtedy vyrábanej verzie neobstálo. Zvlnené brzdové kotúče, netesnosť dverí a problémy

s vonkajšími spätnými zrkadlami sú dnes dávnou minulosťou. Modelový rad vyrábaný od roku 1991 skutočne reprezentuje túto značku. Majitelia ojazdených exemplárov môžu ešte dlhé roky vychutnávať bezproblémovú prevádzku týchto vozidiel. Treba však pripomenúť nie nezanedbateľnú cenu prípadných opráv. Achillovou pätou z prvých rokov tejto modelovej generácie sú turbodieselové pohonné jednotky. Ak však prichádza do úvahy jedine diesel z tohto obdobia, najlepším riešením je model 300 TD vyrábaný od roku 1996. Výhodu majú záujemcovia, ktorí sa rozhodli pre nový automobil, pretože v súčasnosti vyrábané dieselové varianty sú už veľmi kultivované, dostatočne silné a majú primeranú spotrebu. Ponuka benzínových motorov poskytuje široký výber. Výsledky technických kontrol podľa štatistiky Dekra hovoria o 89,5 % trojročných, 74,7 % päťročných a 58,3 % sedemročných exemplárov bez akýchkoľvek nedostatkov. Pri zvyšných percentách hrali prím zvlnené brzdové kotúče a ojazdené pneumatiky. Štvordverová limuzína luxusnej triedy spĺňa vysoké nároky kladené na pasívnu bezpečnosť, spoľahlivosť i komfortnosť cestovania. Dlhá životnosť kvalitnej karosérie a priam obrovský interiér sú zárukou pohodlia. Modely s rokom výroby starším ako 1991 nie sú príliš odporúčané na kúpu z druhej ruky. Naopak, tie vyrobené neskôr sú veľmi vhodnými kandidátmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu



Typické slabé miesta
poruchy centrálneho uzamykania, zle upevnené vonkajšie spätné zrkadlá, zvlnené brzdové kotúče, únik chladiacej kvapaliny

+
dostatok priestoru
kvalita karosérie
komfort
vysoká pasívna bezpečnosť
dobré jazdné vlastnosti
dlhá životnosť

-
horšia manévrovateľnosť spojená s veľkosťou
vysoká cena opráv a servisných prehliadok


Odporúčané druhy motorov
3,2 l šesťvalcový radový s výkonom 231 k. Veľmi kultivovaný. Spotreba 11 až 16 l/100 km.
5,0 l V8 s výkonom 320 k. Veľmi harmonický priebeh krútiaceho momentu, silný a kultivovaný. Spotreba 13 až 17 l/100 km.
3,5 l turbodiesel s výkonom 150 k. Dobré jazdné vlastnosti, kultivovaný. Spotreba 10 až 13 l/100 km.
3,2 l turbodiesel s priamym vstrekovaním a výkonom 197 k. (nový model) Výkonný a kultivovaný. Spotreba 10 až 13 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 12 831
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 380
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 950
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 641
  5. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 244
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 054
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 018
  8. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 1 804
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Od zmeny majiteľov tv Barrandov má Jan Musil jednu premiéru denne
  2. Martin Greguš: Petržalská električka: Veľká trať a ešte väčšia trpezlivosť
  3. Ján Karas: Zrkadlo doby, kde statočnosť Viktora a tých, čo nezabudli hovoriť, nezapadá
  4. Tomas Hlavaty: Zachrania nas mimozemstania.
  5. Martin Bača: Franciscvs PP.
  6. Branko Štefanatný: Dávajte si pozor, čo púšťate dnu
  7. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXVII
  8. Vladimír Krátky: Ctrl-C - Ctrl-V a mám napísaný blog .
  1. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 18 528
  2. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 272
  3. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 849
  4. Radko Mačuha: Šimečka má niečo, čo už Fico nikdy nebude mať? 10 325
  5. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 473
  6. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 466
  7. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 022
  8. Rastislav Puchala: Nie, toto nebolo oslobodenie 4 953
  1. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  2. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  3. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.
  4. Marcel Rebro: Naozaj prišla sloboda z východu? Prečo sme potom utekali na západ, pán Fico?
  5. Věra Tepličková: Možno príde aj kúzelník...
  6. Tupou Ceruzou: Toaleťák
  7. Monika Nagyova: Ako z Netflixu. Preskakoval mŕtvoly a bežal na skúšku do školy
  8. Věra Tepličková: Cesta slovenského Sizyfa do Moskvy alebo Nie je pre cholerika nič horšie, ako nemať možnosť ísť vyššie
reklama
SkryťZatvoriť reklamu