SME
Pondelok, 29. máj, 2023 | Meniny má Vilma
reklama

Mercedes S

Robustná karoséria, kvalitný materiál použitý v interiéri, značka, ktorá je synonymom solídnosti – Mercedes S. Pred desiatimi rokmi by toto tvrdenie pred množstvom chýb dovtedy vyrábanej verzie neobstálo. Zvlnené brzdové kotúče, netesnosť dverí a problémy

s vonkajšími spätnými zrkadlami sú dnes dávnou minulosťou. Modelový rad vyrábaný od roku 1991 skutočne reprezentuje túto značku. Majitelia ojazdených exemplárov môžu ešte dlhé roky vychutnávať bezproblémovú prevádzku týchto vozidiel. Treba však pripomenúť nie nezanedbateľnú cenu prípadných opráv. Achillovou pätou z prvých rokov tejto modelovej generácie sú turbodieselové pohonné jednotky. Ak však prichádza do úvahy jedine diesel z tohto obdobia, najlepším riešením je model 300 TD vyrábaný od roku 1996. Výhodu majú záujemcovia, ktorí sa rozhodli pre nový automobil, pretože v súčasnosti vyrábané dieselové varianty sú už veľmi kultivované, dostatočne silné a majú primeranú spotrebu. Ponuka benzínových motorov poskytuje široký výber. Výsledky technických kontrol podľa štatistiky Dekra hovoria o 89,5 % trojročných, 74,7 % päťročných a 58,3 % sedemročných exemplárov bez akýchkoľvek nedostatkov. Pri zvyšných percentách hrali prím zvlnené brzdové kotúče a ojazdené pneumatiky. Štvordverová limuzína luxusnej triedy spĺňa vysoké nároky kladené na pasívnu bezpečnosť, spoľahlivosť i komfortnosť cestovania. Dlhá životnosť kvalitnej karosérie a priam obrovský interiér sú zárukou pohodlia. Modely s rokom výroby starším ako 1991 nie sú príliš odporúčané na kúpu z druhej ruky. Naopak, tie vyrobené neskôr sú veľmi vhodnými kandidátmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama



Typické slabé miesta
poruchy centrálneho uzamykania, zle upevnené vonkajšie spätné zrkadlá, zvlnené brzdové kotúče, únik chladiacej kvapaliny

+
dostatok priestoru
kvalita karosérie
komfort
vysoká pasívna bezpečnosť
dobré jazdné vlastnosti
dlhá životnosť

-
horšia manévrovateľnosť spojená s veľkosťou
vysoká cena opráv a servisných prehliadok


Odporúčané druhy motorov
3,2 l šesťvalcový radový s výkonom 231 k. Veľmi kultivovaný. Spotreba 11 až 16 l/100 km.
5,0 l V8 s výkonom 320 k. Veľmi harmonický priebeh krútiaceho momentu, silný a kultivovaný. Spotreba 13 až 17 l/100 km.
3,5 l turbodiesel s výkonom 150 k. Dobré jazdné vlastnosti, kultivovaný. Spotreba 10 až 13 l/100 km.
3,2 l turbodiesel s priamym vstrekovaním a výkonom 197 k. (nový model) Výkonný a kultivovaný. Spotreba 10 až 13 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Martin Cígler zo Seyforu: Rast IT sektora predbieha počet odborn
  3. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko
  4. V Bratislave sa koná Globsec
  5. Zasadíte strom, postavíte (hmyzí) dom: A uvidíte aj hviezdy
  6. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori?
  7. Slováci pomáhajú s digitalizáciou školstva doma aj v zahraničí
  8. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“
  1. Život je moc krátky, aby ste ho prekosili
  2. Kto stretne legendárneho Ronalda?
  3. Modrovlasý gamer Michal: Tu sú moje tipy pre Digitálneho žiaka
  4. V Bratislave sa koná Globsec
  5. Vyhrajte elektrokolobežku SENCOR s tipom od Romana!
  6. Art, Terra, Duo: SodaStream prichádza s novými prístrojmi
  7. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori?
  8. Zasadíte strom, postavíte (hmyzí) dom: A uvidíte aj hviezdy
  1. Odvážte sa vystúpiť z komfortnej zóny. Zažijete iné Chorvátsko 10 145
  2. Nevídaný záujem o grécke ostrovy. Mnohé hotely sú už nedostupné 8 879
  3. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 6 303
  4. Byty v Rakyte s dotovanou hypotékou a zvýhodnenými cenami 5 101
  5. Tipy na výlety po letnom Rakúsku 2 494
  6. Viete, prečo existuje hmyz? Vďačíme mu za jedlo aj čistý vzduch 2 204
  7. Ďurákovci a ich biznis: Z malého e-shopu k státisícovým tržbám 2 041
  8. Moravák, ktorý ukázal svetu, ako sa robí „nové umenie“ 1 867
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana
  2. Martin Borecky: Život je Fajn - Časť piata
  3. Lukáš Čelinák: Klesajúca životná úroveň – ako oslobodiť ľudí závislých od populistických politík?
  4. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné.
  5. Víťazoslav Würschner: Dobro národa je najvyšším zákonom
  6. Jozef Varga: Krkavci / 10. /
  7. Marek Mačuha: O zákaze spaľovacích motorov
  8. Ján Šeďo: Nebyť Putina, R. Kadyrov by bol dedinský blázon, takto je vedec a...všetko, ale nevie čítať z papiera...
  1. Ján Šeďo: Americkí vojaci zaútočili na predajňu Billa vo Zvolene. 108 580
  2. Ján Šeďo: V Jasenovaci omdlievali aj vrahovia z SS, tromfli ich bývalí mnísi. 37 933
  3. Jozef Varga: Prečo nemám rád Rusko 30 395
  4. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 17 340
  5. Ján Šeďo: Nové ruské zbrane sú desiatky rokov pred zahraničnou konkurenciou... 9 020
  6. Marek Strapko: Investigatívec Fico našiel novú paru 6 446
  7. Peter Remeselník: Ako hodnotíte tento dôkaz v prípade vraždy Jána Kuciaka a jeho snúbenice Vy ? 5 594
  8. Ján Valchár: Russkij korábľ pošól naChurs 4 888
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu