SME
Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

BMW ukázalo omladený rad 5. Pozrite si galérie

Bavorská automobilka zverejnila oficiálne informácie o omladenom „päťkovom“ rade. Sedan, kombi aj verzia GT sa dočkajú úspornejších motorov i novej prevodovky.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Automobilka BMW zachraňuje čo sa dá. Včera oficiálne zverejnila „prvé oficiálne“ informácie o facelifte radu 5. Po fotografiách zakamuflovaného auta z Číny a uniknutej technickej špecifikácie tu máme konečne k dispozícii aj mimoriadne rozsiahlu galériu.

Facelift je jemný a zvonku sa týka hlavne predného nárazníka a svetlometov s prvkami menšieho radu 3. Vo vonkajších spätných zrkadlách sú teraz ukryté aj smerovky. Prevedenie bude podliehať zvolenej verzii Modern Line alebo Luxury Line. Športovú verziu bude zastupovať výhradne paket „M“.

Interiér prinesie len minimum zmien. Jednou z nich je zväčšený, 4,2-palcový displej multimediálneho a palubného systému iDrive. Posádka sa dočká aj niektorých zväčšených odkladacích miest. Batožinový priestor sa v modeli GT zväčšil o 60 litrov.

Ako sme písali už v piatok, BMW prechádza na pohonné jednotky spĺňajúce emisné limity Euro 6. Vynovená je aj osemstupňová automatická prevodovka, ktorá bude postupom času dostupná vo všetkých triedach BMW. Vďaka nej bude aj BMW radu 5 schopné vyradiť rýchlosť v prípade, že šofér pustí plyn a zároveň nevyžaduje brzdenie. „Plachtenie“ by malo opäť o niečo znížiť spotrebu pohonných hmôt.

Medzi novinky sa zaradí aj satelitná navigácia Professional. Vďaka funkcii Eco Pro Route prispôsobí trasu pre potreby čo najnižšej spotreby. Aktívny tempomat bol doplnený o funkciu „Proactive Driving Assistant“, ktorá je schopná prispôsobiť rýchlosť auta aktuálnym rýchlostným limitom.

Motorová paleta ostáva v podstate nezmenená, až na posilnenie najsilnejšej verzie 550i. Prepracovaný agregát ponúkne výkon 330 kW (450 k) pri 5 500 ot/min a najvyšší krútiaci moment 650 Nm.

Opak ponuky – najslabší agregát bude označený ako 518d. Výkon 105 kW (143 k) získa z dvojlitrového naftového motora. Prioritou však nebude výkon, ale spotreba. BMW sľubuje, že vozidlu bude stačiť priemerne 4,5 litra nafty na 100 km jazdy.

Novinkou bude aj systém pohonu xDrive, dostupný v omladenom „päťkovom“ rade aj s najmenšími naftovými motormi: 520d a 520d Touring.

Ceny modelov oznámené ešte neboli, nárast cien však nepredpokladáme. BMW sľubuje, že prví zákazníci by sa svojich nových služobníkov mohli dočkať koncom leta tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 032
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 337
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 590
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 659
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 122
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová dorazila do Kyjeva vo štvrtok.

Kyjev vie, že najväčším problémom je korupcia. Pokračuje v zásahoch.


4 h
Jaroslav Halák.

Sezóna 2022/23 pripomína Halákovu kariéru ako takú.


5 h
Ivan Chrenko (3 ku 2)

Chrenko vybudoval najväčšieho slovenského developera, hoci nie všetky projekty mu vyšli.


11 h
Fínska premiérka Sanna Marin a švédsky premiér Ulf Kristersson.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


7 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  2. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  3. Martin Sukupčák: Neskutočný pokrytec Fico
  4. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  5. Miriam Studeničová: Koniec duchovného tuláctva a duchovného bezdomovectva
  6. Irena Šimuneková: Keď sme na SME II.
  7. Štefan Vidlár: Šampáňo - kampáňo
  8. Anna Miľanová: Škriatok rodinný... 2022
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 636
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 741
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 3 937
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 882
  5. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 756
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 687
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 929
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 748
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  6. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu