SME

Dážď zastavil Nürburgring. Minimálne do svitania (8:00 aktualizované)

Zelené peklo nad mestom Nürburg zahalili mraky, tma a hmla. Prestížne vytrvalostné preteky sa museli skloniť pred silou prírody.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

NÜBURGRING. Necelých osemnásť hodín pred koncom vytrvalostných pretekov nastal hromadný vjazd všetkých súťažných vozidiel do boxov.

Počasie naplnilo hrozby meteorológov až do takej miery, že riaditeľstvo pretekov po mnohých kolíziách vyvesilo červenú vlajku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K mnohým zážitkom, ktoré Zelené peklo ponúka nám pribudol ďalší, lebo takmer 150 áut postupne vchádzalo do boxov a do každej z garáží museli vojsť aspoň štyri.

Jeden tím potreboval iba tankovať a meniť plášte, iní zasa lepili autá tak, aby mohli vyraziť na trať, ak sa situácia zlepší.

SkryťVypnúť reklamu

Aktualizované :Od 7:39 sú preteky opäť v plnom prúde napriek silnému dažďu v strmom klesaní na Hohe Acht. Preteky môžete sledovať naživo TU

13_ringdazd.jpg

Peletón vedie "James Bond"

Tohtoročné legendárne preteky ADAC 24 Nürburgring naplnili povesť obrovského divadla úplne do bodky. Prvé dejstvo bola štartovná procedúra a zoraďovanie do troch skupín.

Čím ste bližšie k autám v prvej línii, tým je medzi nimi väčšia tlačenica novinárov, fotografov a VIP obdivovateľov. Každý chce vidieť najrýchlejšie stroje kvalifikácie, žijúce legendy vytrvalostných pretekov a samozrejme najrýchlejšiu ženu na Nürburgringu Sabine Schmitz.

Dnes bola doslova na roztrhanie, lebo fanúšikovia chceli podpis a spoločné foto s pilotkou, ktorá má na Severnej slučke už tisíce kôl.

SkryťVypnúť reklamu

12_ringdazd.jpg

V druhom dejstve roztočili mechanici ruletu s pneumatikami, pretože predpovede hrozili, ale na štartovacom rošte svietilo medzi mrakmi slnko. Aby to nebolo jednoduché, kedy-tedy padla kvapka a potom zažiarilo slnko.

Tí čo prišli na štart s mokrými pneumatikami, prezúvali na suché a tí so suchými radšej zdvihli auto a zložilo kolesá dole. Od západu totiž prichádzala čierňava a chrámová opona pomaly otvárala tretie dejstvo.

V rozruchu nastal ešte väčší rozruch, keď pomedzi stroje prechádzal Bond, James Bond, teda David Craig. Nebolo by na to m nič zvláštne, keby prvých šesť hodín pretekov nebol v čele Aston Martin so štartovým číslom 007.

Šéf Toyoty ide príkladom

Aby nezabudnuteľných zážitkov nebolo málo, práve v depe na Nürburgringu sme sa vo dverách zrazili s dynamicky kráčajúcim chlapíkom v teniskách a športovej bunde.

SkryťVypnúť reklamu

To prezident Toyoty pán Akio Toyoda prišiel pozdraviť fanúšikov jeho tímu, v ktorom o niekoľko hodín odštartuje za volantom Lexusu LF-A. Ako ryba zvykne smrdieť od hlavy, tak Akio Toyoda prinavrátil najväčšej japonskej automobilke strateného športového ducha.

Sám od detstva preteká, rozdáva nálepky "mám rád autá" a ako vieme v Toyote začal revolúciu s Lexusom LF-A a pokračoval Toyotou GT 86.

Kým na trati sledujeme len jeden Lexus LF-A pilotovaný aj Toyodom, GT 86 prišli v početnejšom zastúpení. Tri nasadil dvorný tím Toyoty a to Gazoo Racing.

Ďalšie prišli podporované švajčiarskym zastúpením značky Toyota a verzie Cup sme našli aj u iných súkromných tímov.

11_ringdazd.jpg

Dážď silnie, depo utícha

Stále pozeráme na osvietenú cieľovú rovinku a už len hŕstku divákov na protiľahlej tribúne. Vo svetle reflektorov vidieť čoraz silnejší dážď a boxy pomaly utíchajú. Piloti, s ktorými sme chceli súcitne bdieť išli späť do kamiónov alebo driemu v depe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Buchot sa ozýva len od Toyoty GT86 švajčiarskeho tímu, ktorej pravé dvere vtisol do interiéru pilot BMW 325i E36. Mechanici usilovne skladajú rozbitý predok na jednom z Aston Martinov a Porsche 911 boli tie, na ktorých práce utíchli najskôr, lebo okrem štandardnej údržby nič nepotrebovali.

Porsche sú doslova zrodené pre Nordschleife. Pri písaní týchto riadkov vidieť cez okno presscentra opustené depo a len sporadický pohyb ľudí. Na Nürburgringu sa momentálne zastavil čas a ostali len spomienky na súboje, kým ešte nepršalo z olovenej oblohy.

Z trate zmizli špeciály z TOP40, teda triedy SP9, ktoré sú vybavené modrým blikajúcim LED svetlom na čelnom skle. To bliká do spätných zrkadiel pomalých áut vpredu, aby sa uhli nabok. Niektoré majú dokonca "flash" hlavných svetiel, ktorý pilot výstražne spustí ak dobieha pomalšie auto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozdiely medzi triedami sú obrovské a preto o dychberúce predbiehacie manévre nie je núdza. Pohľadom na neustávajúci dážď a hodiny s časom 2:05 sa zatiaľ lúčime.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 776
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 222
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 684
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 318
  5. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 3 299
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 797
  7. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 720
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 242
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Dagmar Szabó: "Rodičmi nie sme na polovičný úväzok. Počúvajme deti – nie paragrafy."
  4. František Kukura: Deus omnipotens est. Slovenská politika to dávno presiahla.
  5. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  6. Otilia Horrocks: Keď sa spomienky rozsvietia v novinových titulkoch
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  8. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 584
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 516
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 658
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 9 141
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 247
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 6 223
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 854
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 360
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu