NÜBURGRING. Necelých osemnásť hodín pred koncom vytrvalostných pretekov nastal hromadný vjazd všetkých súťažných vozidiel do boxov.
Počasie naplnilo hrozby meteorológov až do takej miery, že riaditeľstvo pretekov po mnohých kolíziách vyvesilo červenú vlajku.
K mnohým zážitkom, ktoré Zelené peklo ponúka nám pribudol ďalší, lebo takmer 150 áut postupne vchádzalo do boxov a do každej z garáží museli vojsť aspoň štyri.
Jeden tím potreboval iba tankovať a meniť plášte, iní zasa lepili autá tak, aby mohli vyraziť na trať, ak sa situácia zlepší.
Aktualizované :Od 7:39 sú preteky opäť v plnom prúde napriek silnému dažďu v strmom klesaní na Hohe Acht. Preteky môžete sledovať naživo TU
Peletón vedie "James Bond"
Tohtoročné legendárne preteky ADAC 24 Nürburgring naplnili povesť obrovského divadla úplne do bodky. Prvé dejstvo bola štartovná procedúra a zoraďovanie do troch skupín.
Čím ste bližšie k autám v prvej línii, tým je medzi nimi väčšia tlačenica novinárov, fotografov a VIP obdivovateľov. Každý chce vidieť najrýchlejšie stroje kvalifikácie, žijúce legendy vytrvalostných pretekov a samozrejme najrýchlejšiu ženu na Nürburgringu Sabine Schmitz.
Dnes bola doslova na roztrhanie, lebo fanúšikovia chceli podpis a spoločné foto s pilotkou, ktorá má na Severnej slučke už tisíce kôl.
V druhom dejstve roztočili mechanici ruletu s pneumatikami, pretože predpovede hrozili, ale na štartovacom rošte svietilo medzi mrakmi slnko. Aby to nebolo jednoduché, kedy-tedy padla kvapka a potom zažiarilo slnko.
Tí čo prišli na štart s mokrými pneumatikami, prezúvali na suché a tí so suchými radšej zdvihli auto a zložilo kolesá dole. Od západu totiž prichádzala čierňava a chrámová opona pomaly otvárala tretie dejstvo.
V rozruchu nastal ešte väčší rozruch, keď pomedzi stroje prechádzal Bond, James Bond, teda David Craig. Nebolo by na to m nič zvláštne, keby prvých šesť hodín pretekov nebol v čele Aston Martin so štartovým číslom 007.
Šéf Toyoty ide príkladom
Aby nezabudnuteľných zážitkov nebolo málo, práve v depe na Nürburgringu sme sa vo dverách zrazili s dynamicky kráčajúcim chlapíkom v teniskách a športovej bunde.
To prezident Toyoty pán Akio Toyoda prišiel pozdraviť fanúšikov jeho tímu, v ktorom o niekoľko hodín odštartuje za volantom Lexusu LF-A. Ako ryba zvykne smrdieť od hlavy, tak Akio Toyoda prinavrátil najväčšej japonskej automobilke strateného športového ducha.
Sám od detstva preteká, rozdáva nálepky "mám rád autá" a ako vieme v Toyote začal revolúciu s Lexusom LF-A a pokračoval Toyotou GT 86.
Kým na trati sledujeme len jeden Lexus LF-A pilotovaný aj Toyodom, GT 86 prišli v početnejšom zastúpení. Tri nasadil dvorný tím Toyoty a to Gazoo Racing.
Ďalšie prišli podporované švajčiarskym zastúpením značky Toyota a verzie Cup sme našli aj u iných súkromných tímov.
Dážď silnie, depo utícha
Stále pozeráme na osvietenú cieľovú rovinku a už len hŕstku divákov na protiľahlej tribúne. Vo svetle reflektorov vidieť čoraz silnejší dážď a boxy pomaly utíchajú. Piloti, s ktorými sme chceli súcitne bdieť išli späť do kamiónov alebo driemu v depe.
Buchot sa ozýva len od Toyoty GT86 švajčiarskeho tímu, ktorej pravé dvere vtisol do interiéru pilot BMW 325i E36. Mechanici usilovne skladajú rozbitý predok na jednom z Aston Martinov a Porsche 911 boli tie, na ktorých práce utíchli najskôr, lebo okrem štandardnej údržby nič nepotrebovali.
Porsche sú doslova zrodené pre Nordschleife. Pri písaní týchto riadkov vidieť cez okno presscentra opustené depo a len sporadický pohyb ľudí. Na Nürburgringu sa momentálne zastavil čas a ostali len spomienky na súboje, kým ešte nepršalo z olovenej oblohy.
Z trate zmizli špeciály z TOP40, teda triedy SP9, ktoré sú vybavené modrým blikajúcim LED svetlom na čelnom skle. To bliká do spätných zrkadiel pomalých áut vpredu, aby sa uhli nabok. Niektoré majú dokonca "flash" hlavných svetiel, ktorý pilot výstražne spustí ak dobieha pomalšie auto.
Rozdiely medzi triedami sú obrovské a preto o dychberúce predbiehacie manévre nie je núdza. Pohľadom na neustávajúci dážď a hodiny s časom 2:05 sa zatiaľ lúčime.