SME

Prvá jazda: Renault Captur ponúka farby a poťahy na zips

Pohon všetkých kolies od novinky nečakajte ale vyššiu svetlosť podvozka a niekoľko praktických detailov vrátane posuvných zadných sedadiel áno. Pozrite si slovenské ceny.

Nie náhodou sme s Renaultom  Captur jazdili na juhozápadnom pobreží Francúzska a Španielska, pretože ho vo Francúzsku navrhli a v španielskom závode Valladolid zasa montujú.Nie náhodou sme s Renaultom Captur jazdili na juhozápadnom pobreží Francúzska a Španielska, pretože ho vo Francúzsku navrhli a v španielskom závode Valladolid zasa montujú. (Zdroj: autor)

BIARITZ. Renault zachytáva Capturom aktuálny trend automobilovej módy, pretože crossovery sa dnes nosia. Ku konkurenčným modelom Nissan Juke, Opel Mokka a Chevrolet Trax prispel aj Renault svojou troškou do mlyna. Aktuálne prichádza na trh aj Peugeot 2008, nasledovať bude Ford Ecosport a Fiat 500X.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Captur zdieľa s novým Cliom platformu a teda sa radí do B segmentu. Hoci je len o šesť centimetrov dlhší ako Clio, naživo pôsobí mohutnejším, nie však prerasteným dojmom.

Pre lepšiu predstavu, vyšším posedom vodiča sa ponáša na Scénic a priestorom pre kolená vzadu na Lagunu (215 mm). Karosérii dominujú oblé línie, ktoré však nerobia z Captur guľu na kolesách, ale celkom štýlové auto s peknými a praktickými prelismi na dverách.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem módy prináša reálny úžitok Z pohľadu motoristu sú na Capture podstatne dôležitejšie funkčné prednosti ako svetlá výška podvozka (200 milimetrov) a v závislosti od polohy zadných sedadiel objem batožinového priestoru od 377 do 455 litrov.

Zväčšovanie a zmenšovanie kufra pozostáva z posuvnej lavice v rozsahu 16 centimetrov a delených operadiel v pomere 60:40. Po ich sklopení vznikne takmer rovná podlaha s dnom kufra.

Batožinový priestor horizontálne rozdeľuje vyberateľná podlaha z jednej strany čalúnená a z druhej umývateľná. Konštruktéri navrhli také prahy dverí, aby zabránili znečisteniu oblečenia pri nastupovaní od vonkajšej špiny.

Kokpit pripomína Clio, príliš hrá farbami a ponúka vodičovi dobrý výhľad.

Bude ešte farebnejší ako Clio Renault sa pri modeli Captur najviac hrdí ponukou výberu farebných kombinácií karosérie aj interiéru. Základných deväť farieb karosérie možno za príplatok a v najvyššej úrovni výbavy v štandarde kombinovať s tromi farbami strechy – čiernou, oranžovou a slonovou kosťou.

SkryťVypnúť reklamu

Farba strechy prechádza cez A stĺpiky aj na spätné zrkadlá. Keďže farby majú byť veľkým ťahákom auta, dali si záležať na kvalite a technológii nanášania.

Lak je odolnejší voči poškriabaniu a pri dvojfarebnej kombinácii sa nanáša novým spôsobom. Renault rozšíril výrobný proces o fázu maskovania, aby sa predišlo náročnému dvojnásobnému prechodu cez lakovací box.

Niečo na kvalite lakovania určite bude, pretože pri podrobnom skúmaní laku sme nezbadali "pomaranč", ktorý je dnes pomerne častým javom na nových autách.

Dáva slobodu výberu Čierne, oranžové, slonovinové alebo chrómové doplnky pribudli okolo mriežok hmlových svetiel, ochranných líšt na dverách a zadných líšt na osvetlení evidenčného čísla.

S autom možno zladiť farbu kolies a to oranžovú, slonovinovú alebo čiernu. Komu ani toto nestačí, za príplatok dostane dekoráciu kapoty, strechy a piatych dverí.

SkryťVypnúť reklamu

Batožinový priestor horizontálne rozdeľuje deliaca podlaha. Z jednej strany je čalúnená textilom, z druhej umývateľnou gumou.

Renault dodáva svetlý alebo tmavý interiér so štyrmi farbami lemovania výduchov ventilácie, prístrojového panelu a volantu.

Kolegovia novinári usúdili, že farebné kombinácie v interiéri sa budú páčiť iba ženám. Začala som o sebe pochybovať, lebo môjmu konzervatívnemu vnímaniu nesedeli. Podstatné je, že každý sa môže pri výbere slobodne prejaviť.

Pribudol "šuflík" a poťahy na zips Z interiéru stojí za zmienku zásuvka pred spolujazdcom s objemom 11 litrov, ktorá sa na rozdiel od tradičnej skrinky vysúva a dokáže to aj vodič zo svojho miesta.

Ťažšie je to pre spolujazdca, ktorý sa musí odsunúť, aby si neobil kolená a našiel, čo hľadá. Rozhodne ide o spestrenie dnešných navzájom podobných riešení v autách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K novinkám patria poťahy na zips "Zip Collection", ktoré možno po zašpinení odopnúť a oprať, alebo po zodratí aj vymeniť. Táto efektná drobnosť bude v štandarde najvyššej výbavy, inak v druhom stupni Expression ako súčasť príplatku.

Sedadlá v Capture vnímame ako pohodlné s dobrým bočným vedením a už spomínaným vyšším posedom. Vyššiemu ťažisku auta zodpovedá nastavenie podvozka s príjemne tvrdšími tlmičmi a podvozkom, ktorý v zákrutách celkom dobre neguje náklony karosérie.

K benzínu pasuje automat Na prvých jazdách sme mali s manuálnou päťstupňovou prevodovkou naftovú verziu Energy dCi 90 s objemom 1.5 litra, výkonom 90 k a priemernou spotrebou 3.6 l/ 100km.

Takúto spotrebu sme samozrejme nedosiahli, ale to na prvých jazdách ani nikto nečaká. Skúšali sme aj benzínový motor TCe 120 v kombinácii s automatickou 6 stupňovou prevodovkou EDC.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hoci nie som neochvejná zástankyňa automatov, EDC v Capture sa mi páčil a navyše manuálnej prevodovke chýba šestka, takže automat to favorizuje. K priemernej spotrebe 5,3 l sme sa priblížili hodnotou 5,7 l/ 100 km.

Pre rodiny s malými deťmi a tiež montérov budú podstatnou novinkou poťahy so zipsom.

Základné motorizácie pozostávajú z dvoch benzínových turbo motorov s malým objemom a označením Energy TCe 90 (objem 0,9 l, výkon 90 k, spotreba - 4.9 l/100 km) a TCe 120 EDC (objem 1,2 l, výkon 120 k, spotreba - 5.4 l/100 km).

Prvý automobilka ponúka v kombinácii so šesťstupňovým manuálom a druhý so spomínaným automatom EDC. K naftovej verzii Energy dCi 90 s manuálom pribudne koncom roka 2013 verzia s dvojspojkovou prevodovkou EDC, neskôr pridajú aj 110 koňovú verziu. Nikoho zrejme neprekvapí, že motory Motory Energy dostali do technickej výbavy štart-stop systém.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozsiahlu výbavu dostane v základe Základný balík bezpečnosti je rovnaký ako v novom Cliu a Captur má pre deti ISOFIX úchyty pre sedačku vpredu a na dvoch zadných miestach.

Pozitívne je, že všetky verzie dodávajú s posuvnými zadnými sedadlami o 160 mm a v základnej výbave dostanete zásuvku v prístrojovej doske, obojstrannú podlahu batožinového priestoru, kartu na zamykanie a štartovanie, variabilný posilňovač riadenia, elektricky nastaviteľné vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, elektrické ovládanie predných a zadných okien, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, asistent rozjazdu do kopca, tempomat s obmedzovačom rýchlosti a smerovky s trojitým bliknutím.

Až jedenásťlitrová zásuvka je novinkou v autách tejto triedy. Pri otvorení trochu obmedzuje spolujazdcovi priestor na nohy, vmestia sa sem aj väčšie veci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V automobilovom priemysle sa v rozohrala šachová partia v segmente malých viacfunkčných áut na hranici SUV, Crossover a MPV. Každý sa snaží zaujať a prilákať pozornosť. Pri Renaulte Captur vieme, že štvorkolka k dispozícii nie je a ani nebude.

Importér značky Renault práve uvádza Captur na trh so základnou cenou verzie Authentique a motorom Energy 0,9 TCe za 11 990 eur. Najlacnejší diesel 1,5 dCi (66 kW) ponúkajú za 14390 eur, čiže medzi benzínom a dieselom je pomerne veľký rozdiel.

Nový motor 1,2 TCe (88kW) s automatickou prevodovkou EDC predávajú od druhého stupňa výbavy Expression od 15 190 eur. Za rezervné koleso musíte doplatiť vo všetkých výbavách 50 eur.

Prvý dojem Renault Captur vnímam ako hodnotné malé auto za nie vysokú cenu v super základnej výbave a s dôrazom aj na praktické drobnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Renault Captur - základné údaje Verzia

Energy TCe 90

TCe 120 EDC

Energy dCi 90

dCi 90 EDC*

Prevodovka

Manuálna

Automatická dvojspojková

Manuálna

Automatická dvojspojková

Počet stupňov

5

6

5

6

Objem motora (cm3)

898

1.197

1.461

1.461

Výkon kW/ k

66 /90

88 /120

66 /90

66 /90

Pri otáčkach (ot/min)

5.250

4.900

4.000

4.000

Krútiaci moment (Nm)

135

190

220

220

Pri otáčkach (ot/min)

2.500

2.000

1.750

1.750

Zrýchlenie z 0 –na 100 (s)

12,9

10,9

13,10

-

Spotreba kombinovaná (l/100 km)

4,9

5,4

3,6

-

Pohotovostná **

SkryťVypnúť reklamu
reklama

hmotnosť (kg)

1176

1255

1245

-

Celková hmotnosť vozidla (kg)

1.658

1.726

1.729

-

**údaje sme opravili podľa slov. špecifikácie

*Motor bude dostupný od druhej polovice 2013, spotreba, hmotnosť, zrýchlenie po homologizácii Renault Captur - základné rozmery

Rázvor (mm)

2.606

Dĺžka (mm)

4.122

Šírka (mm)

1.778

Výška (mm)

1.566

Výška nakladacej hrany (mm)

723

Objem kufra po roletu min/max ( l)

377/ 455

Svetlá výška podvozka (mm)

170 - 200

Autor: Katarína Chválová

Renault
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 382
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 6 035
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 026
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 292
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 658
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 559
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 011
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 748
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Čáni: Som Robert Fico a som premiér suverénnej krajiny.
  2. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 106. /
  3. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Mr. Rudo nová posila hokejovej repre
  4. Dušan Piršel: Kašleme na zdravie
  5. Lukáš Čelinák: Sankcie voči Rusku: Štyri tváre obmedzení a ich ozvena v slovenskej peňaženke
  6. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  7. Martin Eštočák: Prešov: Zdražili MHD, ale škody v mestských firmách nikto nerieši. Je čas sa postaviť!
  8. Anton Kovalčík: Ako "Volský Jano" prispel k porážke nacizmu - prvá časť.
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 24 546
  2. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 13 043
  3. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 636
  4. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 7 911
  5. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 7 675
  6. Elena Antalová: Ane pred 20 rokmi oznámili, že jej dieťa pri pôrode zomrelo 6 861
  7. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 5 634
  8. Miroslav Kocúr: Fico ťahá do žumpy už otvorene aj slovenskú vedu 4 990
  1. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  2. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  3. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  4. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  5. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  6. Tupou Ceruzou: Smerákov
  7. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  8. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
SkryťZatvoriť reklamu