BRATISLAVA. Koncom tohto mesiaca bude predstavený koncept BMW Gran Lusso Pininfarina – možný predstaviteľ vzkrieseného radu 8. Informoval o tom britský portál Autoexpress.
K dispozícii sú zatiaľ len skice, ktoré ale odhaľujú niekoľko zásadných detailov. Verme, že zo spojenia nemeckej techniky a talianskeho dizajnu nevyjde nič iné ako veľké elegantné kupé s krátkymi prevismi.
BMW Gran Lusso Coupe by malo byť poháňané šesťlitrovým twin-turbo agregátom V12 z vlajkovej lode BMW 760i. Základom nového radu 8 by sa tak mal stať nielen motor, ale i podvozková platforma radu 7, čím BMW doplní svoj aktuálny trend: kupé jednotkového radu sa ukrýva v novom rade 2, trojkové kupé je označené ako rad 4 a kupé radu 5 existuje v súčasnej „šestke“.
BMW radu 8Ikonický rad 8 vyrábaný od roku 1989 jednu desaťročnicu, obsahoval spolu päť základných modelov. Najslabší z nich niesol označenie 830i, no „entry-level“ verzia sa nikdy nedostala do sériovej výroby. Rad tak začínal modelom 840Ci s objemom štyri alebo 4,4 litra s výkonom 210 kW (286 k).
Opačnú stranu ponuky mal pôvodne uzatvárať model M8 – priamy konkurent pre vozidlá Ferrari, no nikdy k sériovej produkcii nedošlo. Divízia BMW Motorsport si chuť napravila aspoň na modeli 850CSi.
Vtedy brutálny agregát s objemom 5,6 litra poskytoval výkon 279 kW (380 k) a krútiaci moment 550 Nm, ktorý bol doplnený tuhším podvozkom, silnejšími brzdami, zníženou svetlou výškou a elektrohydraulickým natáčaním kolies zadnej nápravy (AHK - Aktive Hinterachs-Kinematik).
Produkcia najsilnejšieho modelu doplatila na neschopnosť splniť sprísnené emisné limity a bola ukončená v roku 1996.