BRATISLAVA. V kategórií UrbanConcept (vozidlá mestského typu) prekonal tím Schluchtspecht z Nemecka rekord v triede vozidiel poháňaných elektrickými akumulátormi vzdialenosťou 315,4 km na jednu kWh.
V kategórií prototypov s elektrickými akumulátormi bol úspešný tím SCS Pasquet z Francúzska, ktorý vytvoril nový rekord výsledkom 1 224,1 km na jednu kWh.
Populárny tím Microjoule-La Joliverie sa stal opäť víťazom v kategórií prototypov so spaľovacím motorom, keď dosiahol ekvivalent 2 980,3 km. Na jeden liter benzínu by tak prešiel tento francúzsky tím z Rotterdamu až do Atén.
Tento ročník obohatil svojou účasťou aj FME Racing Team zo Slovenskej technickej univerzity v Bratislave, ktorý sa zo súťaže vrátil v pondelok. V kategórii prototypov so spaľovacím motorom dosiahol výsledok 100,4 km na jeden liter paliva.

Napriek tomu, že slovenský tím nefiguroval na popredných priečkach, hodnotí pedagóg Ľuboš Magdolen svojich študentov pozitívne.
„Študenti si v súťaži viedli naozaj dobre, dostali dokonca pochvalu od technických komisárov za spracovanie vozidla. Treba si uvedomiť, že najlepšie tímy pracujú na svojich vozidlách už niekoľko rokov, my sme sa súťaže zúčastnili po prvý raz. Skúsenosti, ktoré študenti nadobudli, sú naozaj neoceniteľné. Budúci rok dosiahnu určite výrazne lepší výsledok,“ vysvetľuje Ľuboš Magdolén.
Okrem výsledkov v súťaži bojovali tímy aj v nezávodných oceneniach akými sú technická inovácia, dizajn, tribológia, komunikácia, eco-dizajn, tímový duch či bezpečnosť.