SME

Prvá jazda: Opel Cascada prekvapil cenou

Cascada prichádza na náš trh s dokonalým načasovaním. Blížiace sa leto nám prinieslo jej ceny a prvú ochutnávku jazdy v novom kabriolete od Opla.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA. Príchod Cascady si Opel naplánoval takmer dokonale, keďže z trhu zmizla väčšina kompaktných kabrioletov. Voľné bojové pole sa navyše nesnaží zneužiť prestrelenou cenou. Poďme ale pekne poporiadku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opel kladie veľký dôraz na to, aby sme Cascadu nebrali iba ako nástupcu Astry TwinTop. Aj preto jej názov nemá s názvom Astry nič spoločné, hoci podobnosť s ňou iba ťažko zaprie. Keďže je ale o nezanedbateľných takmer 30 centimetrov dlhšia než jej predchodca a používa kombináciu prvkov Astry aj väčšej Insignie, dá sa ich nevôľa radiť Cascadu o pomyselnú triedu nižšie pochopiť.

SkryťVypnúť reklamu

Rozmiestnenie prvkov v interiéri je takmer totožné s Astrou, zmenili sa najmä tvary a povrchové materiály palubnej dosky.

Je dlháS dĺžkou skoro 4,7 metra jej totiž nielenže nestačia kompaktné kabriolety, problém majú aj otvorené verzie prémiových áut vyššej strednej triedy. Povedzme to takto - Cascada je iba o 7mm kratšia ako kabriolet Mercedes-Benz triedy E.

Otvorené porovnania s prémiovými kabrioletmi padali aj počas prezentácie, okrem celkom slušnej výbavy exceluje aj v rýchlosti skladania strechy - zvládne to za 17 sekúnd až do rýchlosti 50 km/h.

Nafúknuté rozmery pritom nevyšli nazmar. Celkom pohodlne sa odveziete aj vzadu a v kufri nájdete slušných 380 litrov priestoru na batožinu. Samozrejme, pokiaľ máte strechu hore, so stiahnutou strechou sa objem zníži o 100 litrov, no jeho využiteľnosť klesne oveľa viac. Podstatná časť tohto objemu sa totiž skryje pod kryt zloženej strechy, takže použiť sa dá iba časť kufra veľká asi ako v miniaute.

SkryťVypnúť reklamu

Príplatkové ergonomické sedadlá sú veľmi pohodlné. V kabriolete sa zíde aj možnosť priplatiť si za ventiláciu a vyhrievanie sedadiel.

Plný objem kufra obmedzuje ešte aj relatívne malý nakladací otvor a schod dna kufra od nakladacej hrany. Aby sme ale iba nekritizovali, oceňujeme možnosť sklopiť zadné sedadlá do roviny, vďaka čomu Cascada zvládne aj prevoz vecí dlhých až 1,8 metra.

Opäť veľa tlačidielVnútri sa Cascada tiež veľmi podobá na Astru. Čo znamená, že v nej nájdete (príplakové) výborné ergonomické sedadlá tentoraz aj s (príplatkovou) praktickou možnosťou ventilácie, rovnaký volant, podobné tvary palubnej dosky a rovnakú, tlačidlami preplnenú stredovú konzolu.

Najmä po skúsenostiach s výborným multimediálnym systémom v malom Adamovi nás tento fakt zamrzel v interiéri najviac, medzi toľkými gombíkmi sa skrátka nevieme rýchlo orientovať ani po viacerých stretnutiach s ich rozmiestnením.

SkryťVypnúť reklamu

V jedinej dostupnej výbave máte v základe dvojzónovú automatickú klimatizáciu, tempomat, elektronickú ručnú brzdu, ovládanie rádia na volante, asistent pre rozjazd do kopca, zadný parkovací asistent a podávač bezpečnostných pásov. Ten ocenia najmä kratší vodiči, sediaci bližšie k volantu - tým dlhším je trochu zbytočný, keďže na pás sa dá pohodlne dosiahnuť aj bez neho.

Veko batožinového priestoru sa dvíha aj so svetlami, preto tak ako napríklad v Insignii kombi nájdete svetlá aj pod vekom.

Z príplatkovej výbavy odporúčame najmä akusticky izolovanú strechu - nie že by bol vnútri hluk, no stalo sa nám, že pri veternom počasí pri zdvihnutej streche a rýchlostiach nad 90 kilometrov za hodinu začalo plátno na streche akoby pulzovať, čo sa prenieslo do kabíny a slabé tlakové vlny sme cítili aj na hlave.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdí ako klasický kabrioletCascadu trápi neduh typický pre dlhé štvorsedadlové kabriolety - jej karoséria sa nedokáže vyrovnať s absenciou strechy a citeľne sa skrúca. Hoci Opel tvrdí, že jej tuhosť zvýšil oproti predchodcovi o 40%, výrazné predĺženie karosérie sa zrejme podpísalo pod to, že v tejto disciplíne Cascada nevyniká. Určite nie je ani najhoršia, no čakali sme najmä po siláckych vyjadreniach trochu viac.

Aj vďaka tomu celkom nerozumieme, prečo má elegantný kabriolet v základe športový podvozok a náboj predných kolies HiPerStrut z Astry OPC, najmä keď ani najsilnejší motor v ponuke nepresahuje hranicu 200 koní. Netreba sa ale nechať vydesiť názvami cenníkových položiek.

Cascada našťastie jazdí veľmi komfortne a k športovej jazde ju treba skôr nútiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pod kapotu sme dostali čerstvú novinku v ponuke motorov automobilky Opel - prepĺňanú zážihovú jednašestku. Nástupca smädného 1,6 Turbo konečne dostal priame vstrekovanie paliva, čo by mu malo výrazne znížiť apetít.

Prvá verzia nového agregátu je naladená na 170 koní a ponúka 260Nm krútiaceho momentu, postupne by mali pribudnúť aj silnejšie derivácie.

Strechu zložíte za 17 sekúnd. Čas to nie je z kabrioletov najrýchlejší, no máloktorý to dokáže až do rýchlosti 50 km/h.

Sľuby o nižšej spotrebe sa podarilo naplniť, zatiaľ čo so starou pohonnou jednotkou bolo veľmi náročné podliezť hranicu 8 litrov, tu sa nám podarilo bez problémov so surovým motorom jazdiť za 7,5, čo je aj vzhľadom na nemalú hmotnosť auta 1733 kilogramov slušná hodnota.

Vzhľadom na nadváhu sa aj jeho dynamika zdala pochopiteľne mdlejšia. Potenciál má však dobrý, v ľahšom aute bude určite prísľubom rýchlej a celkom úspornej jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slušný záťah ponúka aj od nízkych otáčok a kontinuálne bez výraznejšej špičky ťahá až do 6000 otáčok, kde vrcholí jeho výkonová krivka.

Rozdiel medzi strechou dole a hore činí v kufri papierových 100 litrov, reálne sa ale jeho využiteľnosť zníži viac.

Ceny milo prekvapiliCascada prichádza iba s jedinou výbavou Cosmo a začína na sume 23490 eur za slabší, 120 koňový variant motora 1,4 turbo. Najsilnejší, nami testovaný benzínový motor 1,6 Turbo dostanete s manuálnou prevodovkou o 2000 eur drahšie. Za ďalších 1000 eur dostanete slabší dvojlitrový 165 koňový diesel a vrchol ponuky predstavuje naftové BiTurbo totožného objemu s výkonom 196 koní a cenou 28290 eur.

Všetky motory sú kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, slabší diesel a najsilnejší benzín dostanete aj s automatom za príplatok 1300, resp. 1400 eur. Pri pohľade do cenníka trochu zamrzí, že väčšina podstatných prvkov doplnkovej výbavy je drahšia než v prípade Astry.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvý dojemCascada ma milo prekvapila cenou a tým, že aj kabriolet môže byť celkom praktický a použiteľný na každý deň. Isteže, má svoje drobné chyby, no vyzerá výborne a momentálne si aj tak veľmi nie je v tomto segmente z čoho vyberať. Aj keby bolo, Cascada by isto stála v prvej línii medzi kompaktnými kabrioletmi. Hoci, kompaktná už so svojou dĺžkou rozhodne nie je. A mohla by trocha schudnúť.

Opel

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 751
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 863
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 374
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 302
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 144
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 828
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 752
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 445
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  3. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  4. Štefan Šturdzík: Rakovina
  5. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  6. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  7. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  8. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 904
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 540
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 173
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 900
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 495
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 946
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 530
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 289
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu