Prvá jazda: Opel Cascada prekvapil cenou

Cascada prichádza na náš trh s dokonalým načasovaním. Blížiace sa leto nám prinieslo jej ceny a prvú ochutnávku jazdy v novom kabriolete od Opla.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA. Príchod Cascady si Opel naplánoval takmer dokonale, keďže z trhu zmizla väčšina kompaktných kabrioletov. Voľné bojové pole sa navyše nesnaží zneužiť prestrelenou cenou. Poďme ale pekne poporiadku.

Opel kladie veľký dôraz na to, aby sme Cascadu nebrali iba ako nástupcu Astry TwinTop. Aj preto jej názov nemá s názvom Astry nič spoločné, hoci podobnosť s ňou iba ťažko zaprie. Keďže je ale o nezanedbateľných takmer 30 centimetrov dlhšia než jej predchodca a používa kombináciu prvkov Astry aj väčšej Insignie, dá sa ich nevôľa radiť Cascadu o pomyselnú triedu nižšie pochopiť.

Rozmiestnenie prvkov v interiéri je takmer totožné s Astrou, zmenili sa najmä tvary a povrchové materiály palubnej dosky.

Je dlhá

S dĺžkou skoro 4,7 metra jej totiž nielenže nestačia kompaktné kabriolety, problém majú aj otvorené verzie prémiových áut vyššej strednej triedy. Povedzme to takto - Cascada je iba o 7mm kratšia ako kabriolet Mercedes-Benz triedy E.

Otvorené porovnania s prémiovými kabrioletmi padali aj počas prezentácie, okrem celkom slušnej výbavy exceluje aj v rýchlosti skladania strechy - zvládne to za 17 sekúnd až do rýchlosti 50 km/h.

Nafúknuté rozmery pritom nevyšli nazmar. Celkom pohodlne sa odveziete aj vzadu a v kufri nájdete slušných 380 litrov priestoru na batožinu. Samozrejme, pokiaľ máte strechu hore, so stiahnutou strechou sa objem zníži o 100 litrov, no jeho využiteľnosť klesne oveľa viac. Podstatná časť tohto objemu sa totiž skryje pod kryt zloženej strechy, takže použiť sa dá iba časť kufra veľká asi ako v miniaute.

300.jpg
Príplatkové ergonomické sedadlá sú veľmi pohodlné. V kabriolete sa zíde aj možnosť priplatiť si za ventiláciu a vyhrievanie sedadiel.

Plný objem kufra obmedzuje ešte aj relatívne malý nakladací otvor a schod dna kufra od nakladacej hrany. Aby sme ale iba nekritizovali, oceňujeme možnosť sklopiť zadné sedadlá do roviny, vďaka čomu Cascada zvládne aj prevoz vecí dlhých až 1,8 metra.

Opäť veľa tlačidiel

Vnútri sa Cascada tiež veľmi podobá na Astru. Čo znamená, že v nej nájdete (príplakové) výborné ergonomické sedadlá tentoraz aj s (príplatkovou) praktickou možnosťou ventilácie, rovnaký volant, podobné tvary palubnej dosky a rovnakú, tlačidlami preplnenú stredovú konzolu.

Najmä po skúsenostiach s výborným multimediálnym systémom v malom Adamovi nás tento fakt zamrzel v interiéri najviac, medzi toľkými gombíkmi sa skrátka nevieme rýchlo orientovať ani po viacerých stretnutiach s ich rozmiestnením.

V jedinej dostupnej výbave máte v základe dvojzónovú automatickú klimatizáciu, tempomat, elektronickú ručnú brzdu, ovládanie rádia na volante, asistent pre rozjazd do kopca, zadný parkovací asistent a podávač bezpečnostných pásov. Ten ocenia najmä kratší vodiči, sediaci bližšie k volantu - tým dlhším je trochu zbytočný, keďže na pás sa dá pohodlne dosiahnuť aj bez neho.

Veko batožinového priestoru sa dvíha aj so svetlami, preto tak ako napríklad v Insignii kombi nájdete svetlá aj pod vekom.

Z príplatkovej výbavy odporúčame najmä akusticky izolovanú strechu - nie že by bol vnútri hluk, no stalo sa nám, že pri veternom počasí pri zdvihnutej streche a rýchlostiach nad 90 kilometrov za hodinu začalo plátno na streche akoby pulzovať, čo sa prenieslo do kabíny a slabé tlakové vlny sme cítili aj na hlave.

Jazdí ako klasický kabriolet

Cascadu trápi neduh typický pre dlhé štvorsedadlové kabriolety - jej karoséria sa nedokáže vyrovnať s absenciou strechy a citeľne sa skrúca. Hoci Opel tvrdí, že jej tuhosť zvýšil oproti predchodcovi o 40%, výrazné predĺženie karosérie sa zrejme podpísalo pod to, že v tejto disciplíne Cascada nevyniká. Určite nie je ani najhoršia, no čakali sme najmä po siláckych vyjadreniach trochu viac.

Aj vďaka tomu celkom nerozumieme, prečo má elegantný kabriolet v základe športový podvozok a náboj predných kolies HiPerStrut z Astry OPC, najmä keď ani najsilnejší motor v ponuke nepresahuje hranicu 200 koní. Netreba sa ale nechať vydesiť názvami cenníkových položiek.

Cascada našťastie jazdí veľmi komfortne a k športovej jazde ju treba skôr nútiť.

Pod kapotu sme dostali čerstvú novinku v ponuke motorov automobilky Opel - prepĺňanú zážihovú jednašestku. Nástupca smädného 1,6 Turbo konečne dostal priame vstrekovanie paliva, čo by mu malo výrazne znížiť apetít.

Prvá verzia nového agregátu je naladená na 170 koní a ponúka 260Nm krútiaceho momentu, postupne by mali pribudnúť aj silnejšie derivácie.

Strechu zložíte za 17 sekúnd. Čas to nie je z kabrioletov najrýchlejší, no máloktorý to dokáže až do rýchlosti 50 km/h.

Sľuby o nižšej spotrebe sa podarilo naplniť, zatiaľ čo so starou pohonnou jednotkou bolo veľmi náročné podliezť hranicu 8 litrov, tu sa nám podarilo bez problémov so surovým motorom jazdiť za 7,5, čo je aj vzhľadom na nemalú hmotnosť auta 1733 kilogramov slušná hodnota.

Vzhľadom na nadváhu sa aj jeho dynamika zdala pochopiteľne mdlejšia. Potenciál má však dobrý, v ľahšom aute bude určite prísľubom rýchlej a celkom úspornej jazdy.

Slušný záťah ponúka aj od nízkych otáčok a kontinuálne bez výraznejšej špičky ťahá až do 6000 otáčok, kde vrcholí jeho výkonová krivka.

Rozdiel medzi strechou dole a hore činí v kufri papierových 100 litrov, reálne sa ale jeho využiteľnosť zníži viac.

Ceny milo prekvapili

Cascada prichádza iba s jedinou výbavou Cosmo a začína na sume 23490 eur za slabší, 120 koňový variant motora 1,4 turbo. Najsilnejší, nami testovaný benzínový motor 1,6 Turbo dostanete s manuálnou prevodovkou o 2000 eur drahšie. Za ďalších 1000 eur dostanete slabší dvojlitrový 165 koňový diesel a vrchol ponuky predstavuje naftové BiTurbo totožného objemu s výkonom 196 koní a cenou 28290 eur.

Všetky motory sú kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, slabší diesel a najsilnejší benzín dostanete aj s automatom za príplatok 1300, resp. 1400 eur. Pri pohľade do cenníka trochu zamrzí, že väčšina podstatných prvkov doplnkovej výbavy je drahšia než v prípade Astry.

ico

Prvý dojem

Cascada ma milo prekvapila cenou a tým, že aj kabriolet môže byť celkom praktický a použiteľný na každý deň. Isteže, má svoje drobné chyby, no vyzerá výborne a momentálne si aj tak veľmi nie je v tomto segmente z čoho vyberať. Aj keby bolo, Cascada by isto stála v prvej línii medzi kompaktnými kabrioletmi. Hoci, kompaktná už so svojou dĺžkou rozhodne nie je. A mohla by trocha schudnúť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 974
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 11 830
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 770
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 666
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 301
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 147
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 564
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 388
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 374
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 127

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Odstrihnime sa od koreňov nenávisti (píše Michal Havran)

Pri výročí reformácie dokázali francúzski protestanti odsúdiť Lutherov antisemitizmus. A čo Slováci?

KOMENTÁRE

Púť do Compostely nám pripomína stratené ideály

Všetci pocestní sa v jednu chvíľu stretli, aby sa stručne pozdravili „buen camino“, a aby sa hneď potom aj rozišli.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.