SME
reklama

Prvá jazda: Opel Cascada prekvapil cenou

Cascada prichádza na náš trh s dokonalým načasovaním. Blížiace sa leto nám prinieslo jej ceny a prvú ochutnávku jazdy v novom kabriolete od Opla.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA. Príchod Cascady si Opel naplánoval takmer dokonale, keďže z trhu zmizla väčšina kompaktných kabrioletov. Voľné bojové pole sa navyše nesnaží zneužiť prestrelenou cenou. Poďme ale pekne poporiadku.

Opel kladie veľký dôraz na to, aby sme Cascadu nebrali iba ako nástupcu Astry TwinTop. Aj preto jej názov nemá s názvom Astry nič spoločné, hoci podobnosť s ňou iba ťažko zaprie. Keďže je ale o nezanedbateľných takmer 30 centimetrov dlhšia než jej predchodca a používa kombináciu prvkov Astry aj väčšej Insignie, dá sa ich nevôľa radiť Cascadu o pomyselnú triedu nižšie pochopiť.

Rozmiestnenie prvkov v interiéri je takmer totožné s Astrou, zmenili sa najmä tvary a povrchové materiály palubnej dosky.

Je dlhá

S dĺžkou skoro 4,7 metra jej totiž nielenže nestačia kompaktné kabriolety, problém majú aj otvorené verzie prémiových áut vyššej strednej triedy. Povedzme to takto - Cascada je iba o 7mm kratšia ako kabriolet Mercedes-Benz triedy E.

Otvorené porovnania s prémiovými kabrioletmi padali aj počas prezentácie, okrem celkom slušnej výbavy exceluje aj v rýchlosti skladania strechy - zvládne to za 17 sekúnd až do rýchlosti 50 km/h.

Nafúknuté rozmery pritom nevyšli nazmar. Celkom pohodlne sa odveziete aj vzadu a v kufri nájdete slušných 380 litrov priestoru na batožinu. Samozrejme, pokiaľ máte strechu hore, so stiahnutou strechou sa objem zníži o 100 litrov, no jeho využiteľnosť klesne oveľa viac. Podstatná časť tohto objemu sa totiž skryje pod kryt zloženej strechy, takže použiť sa dá iba časť kufra veľká asi ako v miniaute.

300.jpg
Príplatkové ergonomické sedadlá sú veľmi pohodlné. V kabriolete sa zíde aj možnosť priplatiť si za ventiláciu a vyhrievanie sedadiel.

Plný objem kufra obmedzuje ešte aj relatívne malý nakladací otvor a schod dna kufra od nakladacej hrany. Aby sme ale iba nekritizovali, oceňujeme možnosť sklopiť zadné sedadlá do roviny, vďaka čomu Cascada zvládne aj prevoz vecí dlhých až 1,8 metra.

Opäť veľa tlačidiel

Vnútri sa Cascada tiež veľmi podobá na Astru. Čo znamená, že v nej nájdete (príplakové) výborné ergonomické sedadlá tentoraz aj s (príplatkovou) praktickou možnosťou ventilácie, rovnaký volant, podobné tvary palubnej dosky a rovnakú, tlačidlami preplnenú stredovú konzolu.

Najmä po skúsenostiach s výborným multimediálnym systémom v malom Adamovi nás tento fakt zamrzel v interiéri najviac, medzi toľkými gombíkmi sa skrátka nevieme rýchlo orientovať ani po viacerých stretnutiach s ich rozmiestnením.

V jedinej dostupnej výbave máte v základe dvojzónovú automatickú klimatizáciu, tempomat, elektronickú ručnú brzdu, ovládanie rádia na volante, asistent pre rozjazd do kopca, zadný parkovací asistent a podávač bezpečnostných pásov. Ten ocenia najmä kratší vodiči, sediaci bližšie k volantu - tým dlhším je trochu zbytočný, keďže na pás sa dá pohodlne dosiahnuť aj bez neho.

Veko batožinového priestoru sa dvíha aj so svetlami, preto tak ako napríklad v Insignii kombi nájdete svetlá aj pod vekom.

Z príplatkovej výbavy odporúčame najmä akusticky izolovanú strechu - nie že by bol vnútri hluk, no stalo sa nám, že pri veternom počasí pri zdvihnutej streche a rýchlostiach nad 90 kilometrov za hodinu začalo plátno na streche akoby pulzovať, čo sa prenieslo do kabíny a slabé tlakové vlny sme cítili aj na hlave.

Jazdí ako klasický kabriolet

Cascadu trápi neduh typický pre dlhé štvorsedadlové kabriolety - jej karoséria sa nedokáže vyrovnať s absenciou strechy a citeľne sa skrúca. Hoci Opel tvrdí, že jej tuhosť zvýšil oproti predchodcovi o 40%, výrazné predĺženie karosérie sa zrejme podpísalo pod to, že v tejto disciplíne Cascada nevyniká. Určite nie je ani najhoršia, no čakali sme najmä po siláckych vyjadreniach trochu viac.

Aj vďaka tomu celkom nerozumieme, prečo má elegantný kabriolet v základe športový podvozok a náboj predných kolies HiPerStrut z Astry OPC, najmä keď ani najsilnejší motor v ponuke nepresahuje hranicu 200 koní. Netreba sa ale nechať vydesiť názvami cenníkových položiek.

Cascada našťastie jazdí veľmi komfortne a k športovej jazde ju treba skôr nútiť.

Pod kapotu sme dostali čerstvú novinku v ponuke motorov automobilky Opel - prepĺňanú zážihovú jednašestku. Nástupca smädného 1,6 Turbo konečne dostal priame vstrekovanie paliva, čo by mu malo výrazne znížiť apetít.

Prvá verzia nového agregátu je naladená na 170 koní a ponúka 260Nm krútiaceho momentu, postupne by mali pribudnúť aj silnejšie derivácie.

Strechu zložíte za 17 sekúnd. Čas to nie je z kabrioletov najrýchlejší, no máloktorý to dokáže až do rýchlosti 50 km/h.

Sľuby o nižšej spotrebe sa podarilo naplniť, zatiaľ čo so starou pohonnou jednotkou bolo veľmi náročné podliezť hranicu 8 litrov, tu sa nám podarilo bez problémov so surovým motorom jazdiť za 7,5, čo je aj vzhľadom na nemalú hmotnosť auta 1733 kilogramov slušná hodnota.

Vzhľadom na nadváhu sa aj jeho dynamika zdala pochopiteľne mdlejšia. Potenciál má však dobrý, v ľahšom aute bude určite prísľubom rýchlej a celkom úspornej jazdy.

Slušný záťah ponúka aj od nízkych otáčok a kontinuálne bez výraznejšej špičky ťahá až do 6000 otáčok, kde vrcholí jeho výkonová krivka.

Rozdiel medzi strechou dole a hore činí v kufri papierových 100 litrov, reálne sa ale jeho využiteľnosť zníži viac.

Ceny milo prekvapili

Cascada prichádza iba s jedinou výbavou Cosmo a začína na sume 23490 eur za slabší, 120 koňový variant motora 1,4 turbo. Najsilnejší, nami testovaný benzínový motor 1,6 Turbo dostanete s manuálnou prevodovkou o 2000 eur drahšie. Za ďalších 1000 eur dostanete slabší dvojlitrový 165 koňový diesel a vrchol ponuky predstavuje naftové BiTurbo totožného objemu s výkonom 196 koní a cenou 28290 eur.

Všetky motory sú kombinované so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, slabší diesel a najsilnejší benzín dostanete aj s automatom za príplatok 1300, resp. 1400 eur. Pri pohľade do cenníka trochu zamrzí, že väčšina podstatných prvkov doplnkovej výbavy je drahšia než v prípade Astry.

ico

Prvý dojem

Cascada ma milo prekvapila cenou a tým, že aj kabriolet môže byť celkom praktický a použiteľný na každý deň. Isteže, má svoje drobné chyby, no vyzerá výborne a momentálne si aj tak veľmi nie je v tomto segmente z čoho vyberať. Aj keby bolo, Cascada by isto stála v prvej línii medzi kompaktnými kabrioletmi. Hoci, kompaktná už so svojou dĺžkou rozhodne nie je. A mohla by trocha schudnúť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 25 104
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 680
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 934
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 326
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 241
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 881
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 668
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 162
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 651
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 444
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 486
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 461
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 371
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 301
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu