SME
Streda, 28. október, 2020 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Peugeot 208 GTi si zachoval ľahkosť legendy

Nasledovník známeho modelu 205 GTi nevytrasie kosti ani nehučí ako predchodca. Zákrutami letí veľmi rýchlo, ale v duchu dnešných čias má ostrihané pazúry.

(Zdroj: Peugeot)

NICE. Návrat legendy si Peugeot naplánoval ako sa patrí na trate rely Monte Carlo v okolí Nice, pretože tam malý ľahký Peugeot patrí.

Celé dve generácie modelov 206,207 automobilka váhala s použitím označenia GTi, ktoré bolo pre model 205 stelesnením malého, ľahkého auta s výbornými jazdnými vlastnosťami.

Tiež to bolo auto späté s automobilovými rely súťažami, ku ktorým sa Peugeot vo veľkom štýle vracia, a preto sa rozhodol pre znovuzrodenie legendy GTi.

Ľahkosť mu ostala

Pomer hmotnosti a výkonu navracia Peugeot 208 GTi tam, kde bol aj jeho predchodca 205 GTi, akurát rozdiel v rokoch poznať v odhlučnení, bezpečnosti a hlavne jemnučkom správaní. Preplňovaný motor sa tvári ako 200 koňový agregát naozaj len vo vysokých otáčkach a odspodu si dáva z reakciou načas.

Na druhej strane mu nechýba špička a príkladne si rozumie so skrátenou prevodovkou. Ešte príde čas na redakčný test a skutočné oboznámenie sa s legendou, zatiaľ vo forme videa prinášame prvé dojmy z jazdy na azúrovom pobreží v nekonečných serpentínach.

Peugeot GTi prišiel v čase veľkých konkurentov a pod menom GTi si niesol aj ťarchu obrovských očakávaní. Na pomery hot hatch má táto šelma trochu ostrihané pazúry, avšak dáva priestor na ďalšie dolaďovanie. Základ je veľmi rýchly.

Technické parametre

Značka

Renault

Ford

Peugeot

Model

Clio R.S.

Fiesta ST

208 GTI

Motor

1,6T R.S.200

1,6 EcoBoost

1,6 THP BVM6

Počet valcov/ventilov

4/16

4/16

4/16

Zdvihový objem (cm3)

1618

1597

1598

Výkon (kw(k))

147 (200)

134 (182)

147 (200)

Pri otáčkach (ot./min.)

6000

5700

6000

Krútiaci moment (Nm)

240

240

275

Pri otáčkach (ot./min)

1750

1600

1700

Rozmery

Rázvor náprav (mm)

2589

2489

2538

Dĺžka (mm)

4090

3975

3962

Šírka (mm)

1732

1709

1829

Výška (mm)

1432

1456

1460

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1204

1163

1265

Objem palivovej nádrže (l)

45

42

50

Objem batož. priestoru (l)

300

276

285

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

6,7

6,9

6,8

Maximálna rýchlosť (km/h)

230

220

230

Spotreba mesto(l/100 km)

8,1

7,9

8,2

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

5,1

4,8

4,7

Kombinovaná spotreba (l/100km)

6,3

5,9

5,9

Cena test. modelu od (eur)

22.290

20.990

20.950

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  6. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  2. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  3. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  4. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  5. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  6. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  7. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  8. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 32 513
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 698
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 994
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 981
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 14 121
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 613
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 730
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 706
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 578
  10. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 9 132
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Testovanie nielen môže bolieť, ale možno sa pri čakaní naň nakaziť. Ilustračná fotografia.
Dobré ráno

Dobré ráno: Monika Jankovská sa chce dohodnúť s políciou

Štátna tajomníčka zrejme chce spolupracovať.

Podcast Dobré Ráno.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Samuela Marca

Keď príde šialenec a všetko zmení (píše Samo Marec)

Čo všetko je možné, keď ľudia uveria, že možné je všetko.

Marcelo Bielsa.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.