SME
Piatok, 7. máj, 2021 | Meniny má MonikaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Peugeot 2008 nie je len nula navyše

Peugeot vytvoril na podlahe malého modelu 208 priestor pre mestskú rodinku a veľkú porciu batožiny. Elektronika vyťažila z pohonu prednej nápravy čo sa dalo.

(Zdroj: Martin Vosko)

RIBEAUVILLE, ŠTRASBURG. Gény dospelých SUV automobilky krížia s malými mestskými autami, čoho výsledkom sú malé, praktické a odolnejšie mestské crossovery.

Podobný postup aplikoval aj Peugeot na model 208 a na rovnakej platforme ponúka o 25 mm vyššiu svetlú výšku, viac priestoru pre posádku i batožinu, lepší výhľad a agilný pohyb v meste.

Práve šoférovanie s vysokým podielom mestských ciest nepotrebuje zákonite pohon všetkých štyroch kolies. V zime, vďaka dostatočnému priestoru medzi kolesom a blatníkom, v prípade potreby ľahko nasadíte snehové reťaze.

Naleštený frajer

Automobilka Peugeot má svoju predstavu ako vyzerá štýlový mestský crossover. Veľa chrómu, odvážny výraz SUV, veľká presklená strecha, prepracovaný svetelný podpis a pekné kolesá.

Myslíme si, že menej je niekedy viac – hlavne čo sa týka chrómových doplnkov. Stále máte však možnosť siahnuť po jednoduchšej verzii. Nemusíte sa predsa vidieť vo vonkajšom spätnom zrkadle aj na jeho vonkajšej strane.

Výrazným dizajnovým prvkom je vlna pod strešným nosičom, ktorá ešte viac opticky zväčší vozidlo. Napriek tomu, že v skutočnosti je menšie ako na fotografiách, nemôžeme mu vyčítať ponuku priestoru vo vnútri.

Je to 208, alebo nie je?

Interiér nového Peugeotu 2008 netají svoj pôvod v menšom modeli 208 a to čo bolo výrazné ešte zvýrazňuje. S ergonómiou Peugeot nemá problém, len chvíľu trvá kým sa stotožníte s netradičnou pozíciou. Do rúk výborne padne menší veniec volantu a prístroje nad ním sú dobre čitateľné.

Overený benzínový motor 1,6 VTi (88 kW/120 k – 160 Nm) je s vozidlom dobre zladený. Keď prídete na to, že auto je s ním ochotné vysporiadať sa aj s prudším prejazdom zákrut, nebudete trvať na výkonnejších, no ťažších naftových jednotkách.

Benzínová „jednašestka“ neobťažuje hlukom, no celková zvuková izolácia kabíny od vozovky a vonkajšieho sveta je len priemerná, čo však presne zodpovedá segmentu v ktorom sa 2008 nachádza.

Klasickou slabinou je gumený chod radiacej páky a dlhšie dráhy medzi prevodovými stupňami. Trochu lepšie sú na tom najsilnejšie naftové verzie, ktoré si kulisu radenia a vzhľad radiacej páky požičali od modelu 208 GTI.

Dlhé dráhy síce ostali, no presnosť radenia je podstatne lepšia.

Hlavnou pridanou hodnotou modelu 2008 je priestor pre cestujúcich. Tí na predných sedadlách si voči 208 polepšia len nepatrne, zato osoby vzadu sa sťažovať určite nebudú.

Rovná lavica má výhodu v obsadení aj troma osobami. Problém nebude ani umiestnenie detských sedačiek alebo podsedákov.

Veľmi príjemným prekvapením je ponuka batožinového priestoru (350 dm3 tesne pod plató podľa normy VDA), ktorá začína nakladacou hranou v jednej výške s dnom kufra a pokračuje sklopením operadiel zadných sedadiel bez neželaného schodu.

Oceňujeme, že v dnešnej úspornej dobe ponúka automobilka aj rezervné koleso a nie len sadu na lepenie defektu s kompresorom.

Z jednej poháňanej nápravy vyťaží maximum

Automobilka Peugeot sa rozhodla, že neukráti model 2008 o schopnosti prejazdu na nespevnených cestách a povrchoch so zníženou priľnavosťou.

Na želanie môže byť automobil vybavený systémom elektronickej kontroly trakcie Grip Control.

ico

Systém kontroly trakcie - Grip Control

Ovládanie systému Grip Control sa nachádza na stredovom tuneli, pred ručnou brzdou. Otočný ovládač umožňuje vybrať si z piatich režimov.

Počas zimného obdobia využijete do rýchlosti 50 km/h režim „Snow“, ktorý očakáva veľmi nízku priľnavosť kolies k vozovke. Alternatívou je režim „All-Terrain“ vďaka ktorému systém ovláda krútiaci moment vozidla a pribrzďuje koleso s nižšou adhéziou. Režim je aktívny do rýchlosti 80 km/h. Po jej prekročení sa automaticky prepne do štandardného módu.

Až do rýchlosti 120 km/h je využiteľný režim „Sand“ – piesok. Elektronika ovláda prenos krútiaceho momentu tak, aby vozidlo na sypkom povrchu nezapadlo.

Výhodou systému je i ponuka úplného vypnutia systému, vrátane vyradenia stabilizačného programu ESP s možnosťou mať vozidlo úplne vo vlastných rukách.

Prezentácia systému prebiehala po prepnutí do režimu „All-Terrain“ na blatom štedro pokrytej jame, kde sme boli nabádaní k prudkému stlačeniu akcelerátora pri výjazde.

Napriek tomu, že sme prvý krát podľa inštruktora reagovali neskoro a auto si z množstvom blata už neporadilo, na druhý pokus bol už zásah elektroniky dostatočný.

Systém neškrtí motor príliš a vodič nestráca kontrolu nad otáčkami motora. Nespornou výhodou je výrazný záber oboch kolies aj pri otočení volantu. Svoje uplatnenie si nájde v zlomových situáciách, ktoré ešte nezašli za „hranicu fyzikálnych možností jednej poháňanej nápravy“.

Systém Grip Control je viazaný k dvom rozmerom pneumatík: 215/60 R16 alebo 205/50 R17.

Vozidlo

Peugeot 2008

Renault Captur

Rázvor

2 538 mm

2 606 mm

Dĺžka

4 159 mm

4 122 mm

Šírka

1 739 mm

1 778 mm

Výška

1 556 mm

1 566 mm

Objem batožinového priestoru

350 – 360 dm3 VDA

377 litrov

Hmotnosť

1 045 – 1 180 kg

1 176 – 1 235 kg

Do mesta aj s trojvalcom

Peugeot potvrdil, že nový crossover 2008 sa na trh dostane s 1,6 litrovým benzínovým štvorvalcom s výkonom 88 kW (120 k) za ktorým neskôr nadviažu trojvalce v troch výkonových stupňoch. Základ bude tvoriť atmosférický trojvalec s nepriamym vstrekovaním paliva 1,2 VTi a výkonom 60 kW (82 k).

Výkonnejšou alternatívou bude modernejšia prepĺňaná pohonná jednotka 1,2 THP tiež s troma valcami, ktorá poskytne výkon 81 kW (110 k) alebo až 96 kW (130 k) s krútiacim momentom 230 Nm.

Naftovú ponuku otvorí 1,4 HDi kombinovaný s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a výkonom 50 kW (68 k). Dynamickejšie zvezenie ponúkne motor 1,6 HDi s výkonom 68 kW (92 k) alebo jeho silnejšia alternatíva produkujúca 84 kW (115 k) a 270 Nm krútiaceho momentu.

Vo vozidlách Peugeot nechýba systém Stop-Štart označeným malým písmenom „e“ pred iniciálami konkrétnej motorizácie.

Okrem manuálnych prevodoviek automobilka stále ponúka aj robotizovanú prevodovku, ktorá nie práve najšťastnejšie nahrádza absenciu automatického prevodového ústrojenstva. V kombinácii s benzínovým motorom má päť stupňov, naftový motor môže využiť o stupeň viac.

Ceny vozidiel neboli k dátumu uverejnenia článku k dispozícii.

ico

Môj názor

Automobilky Renault i Peugeot urobili predstavením kompaktných a praktických crossoverov správny krok. Dostanú tak možnosť osloviť vodičov hľadajúcich náhradu za dosluhujúci a mimoriadne úspešný Ford Fusion, ktorý sa nedočkal celkom priameho nástupcu.

Recept na úspech v meste - väčší kufor, dobrá ovládateľnosť a výhľad z vozidla - splnil Peugeot 2008 na jednotku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príbehy investorov: Na čo si dávať pozor?
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  4. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  5. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  7. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 58 071
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 18 815
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 207
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 13 517
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 422
  6. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 725
  7. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 7 565
  8. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 7 338
  9. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 265
  10. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 6 968
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Mesto Svidník.

Bytovú krízu berú na východe do vlastných rúk.

20 h
Vakcína proti covidu od AstraZeneca.

Úmrtie už u nás spôsobil aj Pfizer.

4 h
Ministerka Kolíková

Ministerka má podporu SaS aj Sme rodina.

5 h
Čínska raketa Dlhý pochod 5B vo štvrtok 29. apríla vypustila do vesmíru prvý modul budúcej orbitálnej staniceTchien-che 1. Raketa sa teraz neriadene vracia do zemskej atmosféry.

Dlhý pochod sa vracia na Zem neriadene.

4. máj

Neprehliadnite tiež

Generálny riaditeľ trnavskej automobilky Stellantis Martin Dzama odovzdáva kľúče od milióntej C3 slovenskej majiteľke.

Výrobu modelu prvýkrát spustili v novembri 2016.

6 h
Renault Arkana

Má dlhší rázvor kolies než Octavia a veľký 513-litrový kufor.

6. máj
Elektrický Citroën ë-C4 a Citroën C4 s naftovým motorom.

Cenový rozdiel oboch áut je čoraz menší.

5. máj
Škoda Fabia

Nechýba veľký kufor a bohatá výbava.

4. máj