SALZBURGRING. Na pohľad veľmi jednoduchý okruh Salzburgring s 15 zákrutami poriadne osolil nedávne podujatie majstrovstiev sveta cestovných automobilov WTCC.
Najskôr vstúpilo do hry premenlivé počasie a neskôr technickí komisári, ktorí pred prvou ostrou jazdou odsunuli všetky tri súťažné Hondy Civic na posledné pozície.
Dôvodom boli odlišnosti na zadných prítlačných krídlach oproti homologizačným listom pre okruhovú triedu S2000. Zástupcovia pretekárskych tímov Hondy vysvetlili prehrešok chybou dodávateľa.
"Bol to výrobný defekt dodávateľa a neprinieslo nám to žiadnu technickú výhodu", vysvetlil Alessandro Mariani z Castrol Honda Racing. Zároveň prisľúbil urýchlenú nápravu.
Ešte pred štartom pretekov vo warm up žiaril James Thomson, keď jeho Lada Granta dosiahla najlepší čas celého dopoludnia.
Keďže aktuálni lídri hodnotenia značiek s Hondami boli na zadných penalizovaných pozíciách, Dán Michel Nykjaer na Chevrolete Cruze s prehľadom zvíťazil systémom štart-cieľ.
Hondy sa v prvej jazde nedopracovali k bodom, čo im však výrazne pomohlo pri štarte do druhej jazdy. V nej zvíťazil James Nash a po druhom mieste z prvej jazdy a víťazstva v druhej, sa stal hviezdou víkendu.
Večne druhý Yvan Muller ostal verný svojej povesti, pričom štartoval z desiateho miesta. Až tretia skončila Honda súkromného tímu Zengo Motorsport pilotovaná Norbertom Micheliszom.
V dramatickom víkende nebola núdza o trucovanie vo warm up a výlety do štrkovej zóny po cieľovej rovinke, pretože práve tu musia autá prudko spomaliť do extrémne pomalej šikany. Presne tu stál aj fotograf Marián Bazala.