SME

Renault Twin'Run je mestské auto so srdcom pretekára

Dominanciu na trhu s malými športovými autami Renault potvrdzuje konceptom Twin'Run. Trubkový rám, motor V6 za vodičom a pohon zadnej nápravy. Odkaz Renaultu R5 Turbo ožíva.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Napriek všeobecne ekonomicky ťažkej dobe, Renault chce vyťažiť z úspechov a skúseností z motoristikého športu maximum a premietnuť ich do vývoja produkčných vozidiel. Už sme si zvykli, že vozidlá z dielne Renault Motorsport sú lídrami na trhu so športovým náradím.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do rodiny pribudol nový koncept stavajúci na tradíciách športových áut značky. „Päťka“ na dverách sa odvoláva na model R5 Turbo, ikonické rally auto 80-tych rokov.

Podľa slov Axela Breuna – hlavného dizajnéra konceptu „Twin'Run zosobňuje šialeného ducha, ktorým je Renault známy už desaťročia. Nikto nezabudol na R5 Turbo a Clio V6. Twin'Run je pravým nástupcom týchto pretekárskych automobilov, ktoré boli také príťažlivé.“

SkryťVypnúť reklamu

Twin'Run bol vyvinutý v spolupráci s Tork Engineering / Poclain Vehicules, francúzskou firmou špecializovanou na prípravu šasi na preteky.

Karoséria vyhotovená z kompozitných materiálov skrýva trubkové šasi poháňané motorom V4Y z Aliancie Renault-Nissan, ktorý bol pre cestnú premávku použitý v modeloch Laguna, Espace a Latitude, ale používal sa aj na pretekanie v modeli Mégane Trophy.

Agregát V6 s objemom 3 498 cm3, výkonom 235 kW (320 k) a krútiacim momentom 380 Nm je uložený pozdĺžne pred osou zadnej nápravy a spolupracuje so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou SADEV. Krútiaci moment je na vozovku prenášaný cez samosvorný diferenciál.

Nasávače vzduchu sú umiestnené na úrovni zadných oblúkov kolies. Prieduchy v zadnej časti karosérie zase pomáhajú účinne odvetrávať teplo od motora. Chladiaci systém dostal špeciálnu pozornosť s leštenými hliníkovými trubkami, umiestnenými viditeľne v interiéri. Motor je od posádky oddelený panelom z plexiskla.

SkryťVypnúť reklamu

Karoséria zo sklo-polyesterových kompozitov obsahuje karbónové vlákna v prednej lište, streche, zadných výduchoch a blatníkoch.

Spojenie so zemou je zabezpečené prednou a zadnou nápravou s dvojitým lichobežníkovým usporiadaním s nezávislými čapmi. Pre filtrovanie nerovností a stabilitu automobilu je Twin'Run vybavený tlmičmi a pružinami Ohlins vpredu aj vzadu.

Nápravy obsahujú aj priečne skrutné stabilizátory s priemerom 22 mm vpredu a 25 mm vzadu. Hliníkové kolesá so špeciálnou centrálnou maticou môžu byť rozobraté na tri časti, pričom sú obuté do 18 palcových pneumatík Michelin.

Vodič dostal pretekársky volant a sekvenčnú radiacu páku s vysokým umiestnením pre rýchle radenie. Pod nohami má hliníkovú konštrukciu pedálov. Červeno-modrý 5,5 palcový LCD displej s viacerými režimami zobrazuje rýchlosť vozidla, otáčky prevodovky, otáčky motora, ako aj tlak paliva, tlak spojky a tlak oleja.

SkryťVypnúť reklamu

Dve červené tlakové stupnice s centrálne umiestnenými ručičkami ukazujú teplotu oleja a teplotu vody, čo je tiež odkazom modelu R5 Turbo.

TECHNICKÉ ÚDAJE

ROZMERY

Dĺžka:

3 680 mm

Šírka:

1 750 mm

Výška:

1 493 mm

Pohotovostná hmotnosť:

950 kg

MOTOR

Typ:

(Renault V4Y / Nissan VQ35)

Počet valcov/ventilov:

V6/24

Zdvihový objem:

3 498 cm3

Max. výkon:

235 kW/320 k (6 800 ot/min)

Max. krútiaci moment:

380 Nm (4 850 ot/min)

Max. otáčky:

7 500 ot/min

POHON

6-stupňová sekvenčná prevodovka + spiatočka

Dvojtanierová kovová spojka s priemerom Ø184mm

Pohon zadnej nápravy

Samosvorný diferenciál

ŠASI

Kovové viactrubkové 25CD4S

Dvojité lichobežníky vpredu aj vzadu

OHLINS dvojcestné nastaviteľné tlmiče vpredu aj vzadu

BRZDY

Predné:

vetrané kotúče Ø356 x 32 a 6-piestikové strmene

Zadné:

vetrané kotúče Ø328x30 a 4-piestikové strmene

KOLESÁ

Predné:

7.5’’ x 18’’ hliníkové kolesá a pneumatiky Michelin 205/40 R18

Zadné:

8.5’’ x 18’’ hliníkové kolesá a pneumatiky Michelin 245/35 R18

DYNAMICKÉ PARMETRE

Zrýchlenie 0- 100 km/h:

4,5 s

Max. rýchlosť:

250 km/h

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 98 900
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 134
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 849
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 089
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 268
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 861
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 781
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu