BRATISLAVA. Napriek všeobecne ekonomicky ťažkej dobe, Renault chce vyťažiť z úspechov a skúseností z motoristikého športu maximum a premietnuť ich do vývoja produkčných vozidiel. Už sme si zvykli, že vozidlá z dielne Renault Motorsport sú lídrami na trhu so športovým náradím.
Do rodiny pribudol nový koncept stavajúci na tradíciách športových áut značky. „Päťka“ na dverách sa odvoláva na model R5 Turbo, ikonické rally auto 80-tych rokov.
Podľa slov Axela Breuna – hlavného dizajnéra konceptu „Twin'Run zosobňuje šialeného ducha, ktorým je Renault známy už desaťročia. Nikto nezabudol na R5 Turbo a Clio V6. Twin'Run je pravým nástupcom týchto pretekárskych automobilov, ktoré boli také príťažlivé.“
Twin'Run bol vyvinutý v spolupráci s Tork Engineering / Poclain Vehicules, francúzskou firmou špecializovanou na prípravu šasi na preteky.
Karoséria vyhotovená z kompozitných materiálov skrýva trubkové šasi poháňané motorom V4Y z Aliancie Renault-Nissan, ktorý bol pre cestnú premávku použitý v modeloch Laguna, Espace a Latitude, ale používal sa aj na pretekanie v modeli Mégane Trophy.
Agregát V6 s objemom 3 498 cm3, výkonom 235 kW (320 k) a krútiacim momentom 380 Nm je uložený pozdĺžne pred osou zadnej nápravy a spolupracuje so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou SADEV. Krútiaci moment je na vozovku prenášaný cez samosvorný diferenciál.
Nasávače vzduchu sú umiestnené na úrovni zadných oblúkov kolies. Prieduchy v zadnej časti karosérie zase pomáhajú účinne odvetrávať teplo od motora. Chladiaci systém dostal špeciálnu pozornosť s leštenými hliníkovými trubkami, umiestnenými viditeľne v interiéri. Motor je od posádky oddelený panelom z plexiskla.
Karoséria zo sklo-polyesterových kompozitov obsahuje karbónové vlákna v prednej lište, streche, zadných výduchoch a blatníkoch.
Spojenie so zemou je zabezpečené prednou a zadnou nápravou s dvojitým lichobežníkovým usporiadaním s nezávislými čapmi. Pre filtrovanie nerovností a stabilitu automobilu je Twin'Run vybavený tlmičmi a pružinami Ohlins vpredu aj vzadu.
Nápravy obsahujú aj priečne skrutné stabilizátory s priemerom 22 mm vpredu a 25 mm vzadu. Hliníkové kolesá so špeciálnou centrálnou maticou môžu byť rozobraté na tri časti, pričom sú obuté do 18 palcových pneumatík Michelin.
Vodič dostal pretekársky volant a sekvenčnú radiacu páku s vysokým umiestnením pre rýchle radenie. Pod nohami má hliníkovú konštrukciu pedálov. Červeno-modrý 5,5 palcový LCD displej s viacerými režimami zobrazuje rýchlosť vozidla, otáčky prevodovky, otáčky motora, ako aj tlak paliva, tlak spojky a tlak oleja.
Dve červené tlakové stupnice s centrálne umiestnenými ručičkami ukazujú teplotu oleja a teplotu vody, čo je tiež odkazom modelu R5 Turbo.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |||
ROZMERY | Dĺžka: | 3 680 mm | |
Šírka: | 1 750 mm | ||
Výška: | 1 493 mm | ||
Pohotovostná hmotnosť: | 950 kg | ||
MOTOR | Typ: | (Renault V4Y / Nissan VQ35) | |
Počet valcov/ventilov: | V6/24 | ||
Zdvihový objem: | 3 498 cm3 | ||
Max. výkon: | 235 kW/320 k (6 800 ot/min) | ||
Max. krútiaci moment: | 380 Nm (4 850 ot/min) | ||
Max. otáčky: | 7 500 ot/min | ||
POHON | 6-stupňová sekvenčná prevodovka + spiatočka | ||
Dvojtanierová kovová spojka s priemerom Ø184mm | |||
Pohon zadnej nápravy | |||
Samosvorný diferenciál | |||
ŠASI | Kovové viactrubkové 25CD4S | ||
Dvojité lichobežníky vpredu aj vzadu | |||
OHLINS dvojcestné nastaviteľné tlmiče vpredu aj vzadu | |||
BRZDY | Predné: | vetrané kotúče Ø356 x 32 a 6-piestikové strmene | |
Zadné: | vetrané kotúče Ø328x30 a 4-piestikové strmene | ||
KOLESÁ | Predné: | 7.5’’ x 18’’ hliníkové kolesá a pneumatiky Michelin 205/40 R18 | |
Zadné: | 8.5’’ x 18’’ hliníkové kolesá a pneumatiky Michelin 245/35 R18 | ||
DYNAMICKÉ PARMETRE | Zrýchlenie 0- 100 km/h: | 4,5 s | |
Max. rýchlosť: | 250 km/h |