SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Renault Twin'Run je mestské auto so srdcom pretekára

Dominanciu na trhu s malými športovými autami Renault potvrdzuje konceptom Twin'Run. Trubkový rám, motor V6 za vodičom a pohon zadnej nápravy. Odkaz Renaultu R5 Turbo ožíva.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Napriek všeobecne ekonomicky ťažkej dobe, Renault chce vyťažiť z úspechov a skúseností z motoristikého športu maximum a premietnuť ich do vývoja produkčných vozidiel. Už sme si zvykli, že vozidlá z dielne Renault Motorsport sú lídrami na trhu so športovým náradím.

Do rodiny pribudol nový koncept stavajúci na tradíciách športových áut značky. „Päťka“ na dverách sa odvoláva na model R5 Turbo, ikonické rally auto 80-tych rokov.

Podľa slov Axela Breuna – hlavného dizajnéra konceptu „Twin'Run zosobňuje šialeného ducha, ktorým je Renault známy už desaťročia. Nikto nezabudol na R5 Turbo a Clio V6. Twin'Run je pravým nástupcom týchto pretekárskych automobilov, ktoré boli také príťažlivé.“

Twin'Run bol vyvinutý v spolupráci s Tork Engineering / Poclain Vehicules, francúzskou firmou špecializovanou na prípravu šasi na preteky.

Karoséria vyhotovená z kompozitných materiálov skrýva trubkové šasi poháňané motorom V4Y z Aliancie Renault-Nissan, ktorý bol pre cestnú premávku použitý v modeloch Laguna, Espace a Latitude, ale používal sa aj na pretekanie v modeli Mégane Trophy.

Agregát V6 s objemom 3 498 cm3, výkonom 235 kW (320 k) a krútiacim momentom 380 Nm je uložený pozdĺžne pred osou zadnej nápravy a spolupracuje so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou SADEV. Krútiaci moment je na vozovku prenášaný cez samosvorný diferenciál.

Nasávače vzduchu sú umiestnené na úrovni zadných oblúkov kolies. Prieduchy v zadnej časti karosérie zase pomáhajú účinne odvetrávať teplo od motora. Chladiaci systém dostal špeciálnu pozornosť s leštenými hliníkovými trubkami, umiestnenými viditeľne v interiéri. Motor je od posádky oddelený panelom z plexiskla.

Karoséria zo sklo-polyesterových kompozitov obsahuje karbónové vlákna v prednej lište, streche, zadných výduchoch a blatníkoch.

Spojenie so zemou je zabezpečené prednou a zadnou nápravou s dvojitým lichobežníkovým usporiadaním s nezávislými čapmi. Pre filtrovanie nerovností a stabilitu automobilu je Twin'Run vybavený tlmičmi a pružinami Ohlins vpredu aj vzadu.

Nápravy obsahujú aj priečne skrutné stabilizátory s priemerom 22 mm vpredu a 25 mm vzadu. Hliníkové kolesá so špeciálnou centrálnou maticou môžu byť rozobraté na tri časti, pričom sú obuté do 18 palcových pneumatík Michelin.

Vodič dostal pretekársky volant a sekvenčnú radiacu páku s vysokým umiestnením pre rýchle radenie. Pod nohami má hliníkovú konštrukciu pedálov. Červeno-modrý 5,5 palcový LCD displej s viacerými režimami zobrazuje rýchlosť vozidla, otáčky prevodovky, otáčky motora, ako aj tlak paliva, tlak spojky a tlak oleja.

Dve červené tlakové stupnice s centrálne umiestnenými ručičkami ukazujú teplotu oleja a teplotu vody, čo je tiež odkazom modelu R5 Turbo.

TECHNICKÉ ÚDAJE

ROZMERY

Dĺžka:

3 680 mm

Šírka:

1 750 mm

Výška:

1 493 mm

Pohotovostná hmotnosť:

950 kg

MOTOR

Typ:

(Renault V4Y / Nissan VQ35)

Počet valcov/ventilov:

V6/24

Zdvihový objem:

3 498 cm3

Max. výkon:

235 kW/320 k (6 800 ot/min)

Max. krútiaci moment:

380 Nm (4 850 ot/min)

Max. otáčky:

7 500 ot/min

POHON

6-stupňová sekvenčná prevodovka + spiatočka

Dvojtanierová kovová spojka s priemerom Ø184mm

Pohon zadnej nápravy

Samosvorný diferenciál

ŠASI

Kovové viactrubkové 25CD4S

Dvojité lichobežníky vpredu aj vzadu

OHLINS dvojcestné nastaviteľné tlmiče vpredu aj vzadu

BRZDY

Predné:

vetrané kotúče Ø356 x 32 a 6-piestikové strmene

Zadné:

vetrané kotúče Ø328x30 a 4-piestikové strmene

KOLESÁ

Predné:

7.5’’ x 18’’ hliníkové kolesá a pneumatiky Michelin 205/40 R18

Zadné:

8.5’’ x 18’’ hliníkové kolesá a pneumatiky Michelin 245/35 R18

DYNAMICKÉ PARMETRE

Zrýchlenie 0- 100 km/h:

4,5 s

Max. rýchlosť:

250 km/h

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 652
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 819
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 512
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 213
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 783
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 215
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 645
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 457
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 219
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 072
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Renault

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Prezidentka Zuzana Čaputová, premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N