SME
Utorok, 18. máj, 2021 | Meniny má ViolaKrížovkyKrížovky

Renault Twin'Run je mestské auto so srdcom pretekára

Dominanciu na trhu s malými športovými autami Renault potvrdzuje konceptom Twin'Run. Trubkový rám, motor V6 za vodičom a pohon zadnej nápravy. Odkaz Renaultu R5 Turbo ožíva.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Napriek všeobecne ekonomicky ťažkej dobe, Renault chce vyťažiť z úspechov a skúseností z motoristikého športu maximum a premietnuť ich do vývoja produkčných vozidiel. Už sme si zvykli, že vozidlá z dielne Renault Motorsport sú lídrami na trhu so športovým náradím.

Do rodiny pribudol nový koncept stavajúci na tradíciách športových áut značky. „Päťka“ na dverách sa odvoláva na model R5 Turbo, ikonické rally auto 80-tych rokov.

Podľa slov Axela Breuna – hlavného dizajnéra konceptu „Twin'Run zosobňuje šialeného ducha, ktorým je Renault známy už desaťročia. Nikto nezabudol na R5 Turbo a Clio V6. Twin'Run je pravým nástupcom týchto pretekárskych automobilov, ktoré boli také príťažlivé.“

Twin'Run bol vyvinutý v spolupráci s Tork Engineering / Poclain Vehicules, francúzskou firmou špecializovanou na prípravu šasi na preteky.

Karoséria vyhotovená z kompozitných materiálov skrýva trubkové šasi poháňané motorom V4Y z Aliancie Renault-Nissan, ktorý bol pre cestnú premávku použitý v modeloch Laguna, Espace a Latitude, ale používal sa aj na pretekanie v modeli Mégane Trophy.

Agregát V6 s objemom 3 498 cm3, výkonom 235 kW (320 k) a krútiacim momentom 380 Nm je uložený pozdĺžne pred osou zadnej nápravy a spolupracuje so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou SADEV. Krútiaci moment je na vozovku prenášaný cez samosvorný diferenciál.

Nasávače vzduchu sú umiestnené na úrovni zadných oblúkov kolies. Prieduchy v zadnej časti karosérie zase pomáhajú účinne odvetrávať teplo od motora. Chladiaci systém dostal špeciálnu pozornosť s leštenými hliníkovými trubkami, umiestnenými viditeľne v interiéri. Motor je od posádky oddelený panelom z plexiskla.

Karoséria zo sklo-polyesterových kompozitov obsahuje karbónové vlákna v prednej lište, streche, zadných výduchoch a blatníkoch.

Spojenie so zemou je zabezpečené prednou a zadnou nápravou s dvojitým lichobežníkovým usporiadaním s nezávislými čapmi. Pre filtrovanie nerovností a stabilitu automobilu je Twin'Run vybavený tlmičmi a pružinami Ohlins vpredu aj vzadu.

Nápravy obsahujú aj priečne skrutné stabilizátory s priemerom 22 mm vpredu a 25 mm vzadu. Hliníkové kolesá so špeciálnou centrálnou maticou môžu byť rozobraté na tri časti, pričom sú obuté do 18 palcových pneumatík Michelin.

Vodič dostal pretekársky volant a sekvenčnú radiacu páku s vysokým umiestnením pre rýchle radenie. Pod nohami má hliníkovú konštrukciu pedálov. Červeno-modrý 5,5 palcový LCD displej s viacerými režimami zobrazuje rýchlosť vozidla, otáčky prevodovky, otáčky motora, ako aj tlak paliva, tlak spojky a tlak oleja.

Dve červené tlakové stupnice s centrálne umiestnenými ručičkami ukazujú teplotu oleja a teplotu vody, čo je tiež odkazom modelu R5 Turbo.

TECHNICKÉ ÚDAJE

ROZMERY

Dĺžka:

3 680 mm

Šírka:

1 750 mm

Výška:

1 493 mm

Pohotovostná hmotnosť:

950 kg

MOTOR

Typ:

(Renault V4Y / Nissan VQ35)

Počet valcov/ventilov:

V6/24

Zdvihový objem:

3 498 cm3

Max. výkon:

235 kW/320 k (6 800 ot/min)

Max. krútiaci moment:

380 Nm (4 850 ot/min)

Max. otáčky:

7 500 ot/min

POHON

6-stupňová sekvenčná prevodovka + spiatočka

Dvojtanierová kovová spojka s priemerom Ø184mm

Pohon zadnej nápravy

Samosvorný diferenciál

ŠASI

Kovové viactrubkové 25CD4S

Dvojité lichobežníky vpredu aj vzadu

OHLINS dvojcestné nastaviteľné tlmiče vpredu aj vzadu

BRZDY

Predné:

vetrané kotúče Ø356 x 32 a 6-piestikové strmene

Zadné:

vetrané kotúče Ø328x30 a 4-piestikové strmene

KOLESÁ

Predné:

7.5’’ x 18’’ hliníkové kolesá a pneumatiky Michelin 205/40 R18

Zadné:

8.5’’ x 18’’ hliníkové kolesá a pneumatiky Michelin 245/35 R18

DYNAMICKÉ PARMETRE

Zrýchlenie 0- 100 km/h:

4,5 s

Max. rýchlosť:

250 km/h

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo som sa naučila o mužskom holení a o mužoch
  2. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  3. SYNLAB je v Európe jednotkou v laboratórnej diagnostike
  4. Ako správne nalepiť obklady v kúpeľni?
  5. Chcete mať pasívny príjem vďaka investovaniu? Ako začať?
  6. Začala sezóna bicyklov aj ich zlodejov: Dajte si na svoj pozor!
  7. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  8. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  9. Mooncity: prvá expozícia elektromobility na Slovensku
  10. Na elektromobile môžete prerobiť, ale aj ušetriť
  1. SYNLAB je v Európe jednotkou v laboratórnej diagnostike
  2. Mooncity: prvá expozícia elektromobility na Slovensku
  3. Čo som sa naučila o mužskom holení a o mužoch
  4. Na elektromobile môžete prerobiť, ale aj ušetriť
  5. Prekvapia hokejový svet? Slovensko ide na šampionát s mladíkmi
  6. Začala sezóna bicyklov aj ich zlodejov: Dajte si na svoj pozor!
  7. Ceny nehnuteľností stále rastú. Je čas investovať
  8. 5 spôsobov, ako Wi-Fi 6 pomáha biznisu
  9. Bakalárske študijné programy na FVT
  10. Ako správne nalepiť obklady v kúpeľni?
  1. Tajná komunita, v ktorej nakupujete so zľavami až do 80% 14 125
  2. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 11 888
  3. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 9 295
  4. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 8 683
  5. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel 8 457
  6. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 8 004
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 7 458
  8. Nákupy, ktoré rozbúchajú srdce v nákupnom centre Novum Prešov 6 863
  9. Riešenie emisií v cestnej doprave, ktoré môže fungovať okamžite 5 628
  10. Tip na rodinné kombi 4x4 v plnej výbave do 30 000 eur 4 913
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ústavný súd sídli v Košiciach.

Ústavný súd nariadil prepustneie z väzby po štrnástich rokoch.

8 h

Parlament čaká hlasovanie o skrátení kolúznej väzby.

3 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 2008 a pred ním jeho elektrická verzia e-2008.

Rozdiel v nákladoch na prevádzku je obrovský.

15 h
Toyota GR Yaris

Perfektné šoférske auto kazí iba chabý zvuk trojvalca.

15. máj
Hyundai i20 N

Ponúka najlepší pomer ceny a výkonu.

14. máj
Ilustračné foto

V minulosti sa minuli za necelé štyri minúty.

7. máj