Renault Twin'Run je mestské auto so srdcom pretekára

Dominanciu na trhu s malými športovými autami Renault potvrdzuje konceptom Twin'Run. Trubkový rám, motor V6 za vodičom a pohon zadnej nápravy. Odkaz Renaultu R5 Turbo ožíva.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Napriek všeobecne ekonomicky ťažkej dobe, Renault chce vyťažiť z úspechov a skúseností z motoristikého športu maximum a premietnuť ich do vývoja produkčných vozidiel. Už sme si zvykli, že vozidlá z dielne Renault Motorsport sú lídrami na trhu so športovým náradím.

Do rodiny pribudol nový koncept stavajúci na tradíciách športových áut značky. „Päťka“ na dverách sa odvoláva na model R5 Turbo, ikonické rally auto 80-tych rokov.

Podľa slov Axela Breuna – hlavného dizajnéra konceptu „Twin'Run zosobňuje šialeného ducha, ktorým je Renault známy už desaťročia. Nikto nezabudol na R5 Turbo a Clio V6. Twin'Run je pravým nástupcom týchto pretekárskych automobilov, ktoré boli také príťažlivé.“

Twin'Run bol vyvinutý v spolupráci s Tork Engineering / Poclain Vehicules, francúzskou firmou špecializovanou na prípravu šasi na preteky.

Karoséria vyhotovená z kompozitných materiálov skrýva trubkové šasi poháňané motorom V4Y z Aliancie Renault-Nissan, ktorý bol pre cestnú premávku použitý v modeloch Laguna, Espace a Latitude, ale používal sa aj na pretekanie v modeli Mégane Trophy.

Agregát V6 s objemom 3 498 cm3, výkonom 235 kW (320 k) a krútiacim momentom 380 Nm je uložený pozdĺžne pred osou zadnej nápravy a spolupracuje so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou SADEV. Krútiaci moment je na vozovku prenášaný cez samosvorný diferenciál.

Nasávače vzduchu sú umiestnené na úrovni zadných oblúkov kolies. Prieduchy v zadnej časti karosérie zase pomáhajú účinne odvetrávať teplo od motora. Chladiaci systém dostal špeciálnu pozornosť s leštenými hliníkovými trubkami, umiestnenými viditeľne v interiéri. Motor je od posádky oddelený panelom z plexiskla.

Karoséria zo sklo-polyesterových kompozitov obsahuje karbónové vlákna v prednej lište, streche, zadných výduchoch a blatníkoch.

Spojenie so zemou je zabezpečené prednou a zadnou nápravou s dvojitým lichobežníkovým usporiadaním s nezávislými čapmi. Pre filtrovanie nerovností a stabilitu automobilu je Twin'Run vybavený tlmičmi a pružinami Ohlins vpredu aj vzadu.

Nápravy obsahujú aj priečne skrutné stabilizátory s priemerom 22 mm vpredu a 25 mm vzadu. Hliníkové kolesá so špeciálnou centrálnou maticou môžu byť rozobraté na tri časti, pričom sú obuté do 18 palcových pneumatík Michelin.

Vodič dostal pretekársky volant a sekvenčnú radiacu páku s vysokým umiestnením pre rýchle radenie. Pod nohami má hliníkovú konštrukciu pedálov. Červeno-modrý 5,5 palcový LCD displej s viacerými režimami zobrazuje rýchlosť vozidla, otáčky prevodovky, otáčky motora, ako aj tlak paliva, tlak spojky a tlak oleja.

Dve červené tlakové stupnice s centrálne umiestnenými ručičkami ukazujú teplotu oleja a teplotu vody, čo je tiež odkazom modelu R5 Turbo.

TECHNICKÉ ÚDAJE

ROZMERY

Dĺžka:

3 680 mm

Šírka:

1 750 mm

Výška:

1 493 mm

Pohotovostná hmotnosť:

950 kg

MOTOR

Typ:

(Renault V4Y / Nissan VQ35)

Počet valcov/ventilov:

V6/24

Zdvihový objem:

3 498 cm3

Max. výkon:

235 kW/320 k (6 800 ot/min)

Max. krútiaci moment:

380 Nm (4 850 ot/min)

Max. otáčky:

7 500 ot/min

POHON

6-stupňová sekvenčná prevodovka + spiatočka

Dvojtanierová kovová spojka s priemerom Ø184mm

Pohon zadnej nápravy

Samosvorný diferenciál

ŠASI

Kovové viactrubkové 25CD4S

Dvojité lichobežníky vpredu aj vzadu

OHLINS dvojcestné nastaviteľné tlmiče vpredu aj vzadu

BRZDY

Predné:

vetrané kotúče Ø356 x 32 a 6-piestikové strmene

Zadné:

vetrané kotúče Ø328x30 a 4-piestikové strmene

KOLESÁ

Predné:

7.5’’ x 18’’ hliníkové kolesá a pneumatiky Michelin 205/40 R18

Zadné:

8.5’’ x 18’’ hliníkové kolesá a pneumatiky Michelin 245/35 R18

DYNAMICKÉ PARMETRE

Zrýchlenie 0- 100 km/h:

4,5 s

Max. rýchlosť:

250 km/h

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  4. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Cambridge Business School, škola novej doby
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 428
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 119
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 800
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 641
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 629
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 215
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 305
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 726
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 551

Téma: Renault Megane, Clio, Scenic, Laguna, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Na koncerte v Manchestri došlo k výbuchu, hlásia 19 obetí

Po koncerte Ariany Grande počuli fanúšikovia výbuch, explózia nastala vo voľne prístupnej vstupnej hale.

DOMOV

Politický geograf: Veľa ľudí nevie, koho si proti Kotlebovi vybrať

Kotleba ťaží aj zo slabej informovanosti.

KOMENTÁRE

Voliť proti Kotlebovi nebude bolieť

Rodinkárstvo voličom ĽSNS neprekáža, Klus chce úrad čistiť.

Neprehliadnite tiež

Cesta autom do Chorvátska 2017

Najpohodlnejšia cesta do Chorvátska je cez Maďarsko. Najrýchlejšie sa do Chorvátska dostanete cez Rakúsko.

Bratislavský závod Volkswagenu má nového dodávateľa kolies

Robotická linka obuje koleso za menej ako 18 sekúnd.