BRATISLAVA. Na medzinárodnej prezentácii nových technológií v nemeckom Hockenheime sa zrodil možno nečakaný výsledok pre prvý plug-in hybrid v luxusnej kategórii automobilov. Panamera S E-Hybrid najazdila v rámci pracovného stretnutia o hybridných technológiách na 30 kilometrov dlhom okruhu dovedna až 1200 kilometrov.
Najnižšia dosiahnutá spotreba na okruhu klesla len na 2,8 litra na 100 kilometrov a celkový priemer plug-in hybridu, ktorý keď to treba, dokáže vyvinúť 306 kW, bola 4,4 l/100 km.
Nevedno koľko nabíjali
Produkčná verzia modelu Panamera S E-Hybrid bez dodatočných úprav viezla vždy tri až štyri osoby, mala zapnutú klimatizáciu a v rámci jedného testu prešla v meste 6,5 kilometra, mimo mesta 9,2 a po nemeckej diaľnici 13 kilometrov.
Práve na diaľnici mala v pláne akceleráciu na 230 km/h. Správa automobilky nepíše, ako často plug-in hybrid nabíjali, len to, že absolvovali reálne jazdenie v bežnej premávke. Hybridné Porsche Panamera S má totiž dojazd na čisto elektrickú energiu z batérií okolo 36 kilometrov.
Aspoň taký bol výsledok testov v uliciach mesta, kde Panamera dosiahla priemernú rýchlosť 54 kilometrov za hodinu. Pritom v normovaných testoch na brzde, ktoré slúžia na oficiálne čísla, zvyknú simulovať priemernú rýchlosť len 33 km/h.
Príde koncom júla
Panamera S E-Hybrid príde do predaja 27. júla tohto roku, stovku dosiahne pod plným plynom za 5,5 sekundy, maximálnu rýchlosť stanovili na 270 kilometrov za hodinu a celkový výkon je 316 kW.
Kombinovaná spotreba v klasickom normovanom režime má byť len 3,1 litra na 100 kilometrov. Praktické testy ukázali zatiaľ 4,4 l/100 km. Modelu s plug-in technológiou výdatne pomáhajú 9.4 kWh lithium-ion batérie.