Hybridné Porsche Panamera S E-Hybrid dosiahlo spotrebu 4,4 litra

Výsledná spotreba zahŕňala reálne jazdenie s tromi až štyrmi osobami v aute a so zapnutou klimatizáciou.

(Zdroj: Porsche)

BRATISLAVA. Na medzinárodnej prezentácii nových technológií v nemeckom Hockenheime sa zrodil možno nečakaný výsledok pre prvý plug-in hybrid v luxusnej kategórii automobilov. Panamera S E-Hybrid najazdila v rámci pracovného stretnutia o hybridných technológiách na 30 kilometrov dlhom okruhu dovedna až 1200 kilometrov.

Najnižšia dosiahnutá spotreba na okruhu klesla len na 2,8 litra na 100 kilometrov a celkový priemer plug-in hybridu, ktorý keď to treba, dokáže vyvinúť 306 kW, bola 4,4 l/100 km.

COMP_PANA_HYBRID.jpg

Nevedno koľko nabíjali

Produkčná verzia modelu Panamera S E-Hybrid bez dodatočných úprav viezla vždy tri až štyri osoby, mala zapnutú klimatizáciu a v rámci jedného testu prešla v meste 6,5 kilometra, mimo mesta 9,2 a po nemeckej diaľnici 13 kilometrov.

Práve na diaľnici mala v pláne akceleráciu na 230 km/h. Správa automobilky nepíše, ako často plug-in hybrid nabíjali, len to, že absolvovali reálne jazdenie v bežnej premávke. Hybridné Porsche Panamera S má totiž dojazd na čisto elektrickú energiu z batérií okolo 36 kilometrov.

Aspoň taký bol výsledok testov v uliciach mesta, kde Panamera dosiahla priemernú rýchlosť 54 kilometrov za hodinu. Pritom v normovaných testoch na brzde, ktoré slúžia na oficiálne čísla, zvyknú simulovať priemernú rýchlosť len 33 km/h.

MESTO_PANA_HYBRID.jpg

Príde koncom júla

Panamera S E-Hybrid príde do predaja 27. júla tohto roku, stovku dosiahne pod plným plynom za 5,5 sekundy, maximálnu rýchlosť stanovili na 270 kilometrov za hodinu a celkový výkon je 316 kW.

Kombinovaná spotreba v klasickom normovanom režime má byť len 3,1 litra na 100 kilometrov. Praktické testy ukázali zatiaľ 4,4 l/100 km. Modelu s plug-in technológiou výdatne pomáhajú 9.4 kWh lithium-ion batérie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 978
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 017
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 746
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 607
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 089
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 028
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 846
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 507

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.