Hybridné Porsche Panamera S E-Hybrid dosiahlo spotrebu 4,4 litra

Výsledná spotreba zahŕňala reálne jazdenie s tromi až štyrmi osobami v aute a so zapnutou klimatizáciou.

(Zdroj: Porsche)

BRATISLAVA. Na medzinárodnej prezentácii nových technológií v nemeckom Hockenheime sa zrodil možno nečakaný výsledok pre prvý plug-in hybrid v luxusnej kategórii automobilov. Panamera S E-Hybrid najazdila v rámci pracovného stretnutia o hybridných technológiách na 30 kilometrov dlhom okruhu dovedna až 1200 kilometrov.

Najnižšia dosiahnutá spotreba na okruhu klesla len na 2,8 litra na 100 kilometrov a celkový priemer plug-in hybridu, ktorý keď to treba, dokáže vyvinúť 306 kW, bola 4,4 l/100 km.

COMP_PANA_HYBRID.jpg

Nevedno koľko nabíjali

Produkčná verzia modelu Panamera S E-Hybrid bez dodatočných úprav viezla vždy tri až štyri osoby, mala zapnutú klimatizáciu a v rámci jedného testu prešla v meste 6,5 kilometra, mimo mesta 9,2 a po nemeckej diaľnici 13 kilometrov.

Práve na diaľnici mala v pláne akceleráciu na 230 km/h. Správa automobilky nepíše, ako často plug-in hybrid nabíjali, len to, že absolvovali reálne jazdenie v bežnej premávke. Hybridné Porsche Panamera S má totiž dojazd na čisto elektrickú energiu z batérií okolo 36 kilometrov.

Aspoň taký bol výsledok testov v uliciach mesta, kde Panamera dosiahla priemernú rýchlosť 54 kilometrov za hodinu. Pritom v normovaných testoch na brzde, ktoré slúžia na oficiálne čísla, zvyknú simulovať priemernú rýchlosť len 33 km/h.

MESTO_PANA_HYBRID.jpg

Príde koncom júla

Panamera S E-Hybrid príde do predaja 27. júla tohto roku, stovku dosiahne pod plným plynom za 5,5 sekundy, maximálnu rýchlosť stanovili na 270 kilometrov za hodinu a celkový výkon je 316 kW.

Kombinovaná spotreba v klasickom normovanom režime má byť len 3,1 litra na 100 kilometrov. Praktické testy ukázali zatiaľ 4,4 l/100 km. Modelu s plug-in technológiou výdatne pomáhajú 9.4 kWh lithium-ion batérie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  8. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  9. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  2. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  3. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  4. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  5. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  6. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  7. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  8. Slovensko spieva koledy
  9. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  10. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 56 782
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 742
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 13 221
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 952
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 688
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 777
  7. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 4 939
  8. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 4 733
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 221
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 3 953