Začala sa Rely Peking - Paríž, povedie prvýkrát aj cez Slovensko

V utorok sa vydali z Pekingu účastníci zrejme najprestížnejšej súťaže veteránov. Čaká ich viac ako 12 000 kilometrov dlhá cesta do Paríža.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Posádky z Austrálie, Belgicka, Dánska, Francúzska, Írska, Japonska, Juhoafrickej republiky, Kanady, Nemecka, Nového Zélandu, Poľska, Rakúska, Ruska, Španielska, Švajčiarska, Švédska, Talianska, USA a Veľkej Británie, budú súťažiť v štyroch kategóriách podmienených rokom výroby a výkonom jednotlivých "tátošov".

V najstaršej kategórii Vintage cars si zmerajú sily asi dve desiatky vozidiel vyrobených v rokoch 1913-1931.

Prvýkrát sa podujatie tohto druhu uskutočnilo v roku 1905. Tohtoročná rely je piata v histórii.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pôjde sa cez Mongolsko, Kazachstan, Rusko, Ukrajinu, po prvý raz aj cez Slovensko, ďalej cez Rakúsko a Švajčiarsko do Francúzska.

Na parížskom bulvári Champs-Élysées bude cieľ.

Organizátori počítajú s tým, že posádky s veteránmi zvládnu denne niekoľko stoviek kilometrov a po 33 dňoch dorazia do francúzskej metropoly.

Podľa informácií internetového vydania Autožurnálu vstúpia účastníci na slovenské územie 23. júna, keď vo východoslovenskej metropole Košice ukončia etapu z ukrajinského Ľvova. Na druhý deň absolvujú 491 kilometrov dlhý presun do Bratislavy. Práve na Slovensku by podľa Autožurnálu malo byť pripravených až šesť meraných úsekov.

Na predchádzajúcej súťaži tohto typu štartovalo pred troma rokmi 106 vozidiel a jeden motocyklista. Pozrite si ukážku z rely Peking - Paríž v roku 2010.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 887
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 038
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 580
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 536
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 644
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 430
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 486

Téma: Čína


Článok je zaradený aj do ďalších tém Motorizmus

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Golf GTI prišiel pred vyše 40 rokmi, najrýchlejšia verzia je za dverami

Komu sa GTI málilo, mohol mať Golfa aj s poriadnym šesťvalcom.

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.