BRATISLAVA. Keď sa elektromobilu Audi R8 e-tron podarilo pred dvoma rokmi pokoriť Nürburgring Nordschleife – svetoznámy pretekársky okruh v čase 8 minút a 9 sekúnd nik by vtedy nepovedal, že Audi šliapne vedľa.
Po rokoch vývoja a viacnásobnom marketingovom masírovaní, nemecká spoločnosť nakoniec nebude superšportový elektromobil vyrábať vôbec.
Automobilka sa dokonca rozhodla, že nepredá ani už 10 vyrobených prototypov s kapacitou akumulátora 48,6 kWh. Kapacita to nie je márna, no na opačnej strane stojí dojazd šetrnou jazdou maximálne 100 km a nabíjanie presahujúce 12 hodín.
Napriek predstaveniu vozidla modelového roku 2013, vývoj akumulátorov nenapredoval podľa potrieb vozidla v reálnej prevádzke, čo zlomilo celému projektu väz. Ingolstadtskej automobilke tak ostanú len skúsenosti získané z vývoja modelu R8 e-tron, z ktorého môžu aspoň teoreticky ťažiť iné produkčné autá značky.
Hmotnosť a rozmery dnešných aj najmodernejších, bežne dostupných akumulátorov sú žiaľ v negatívnom pomere s ich kapacitou a dobou nabíjania štandardnými nabíjacími stanicami. Je veľmi otázne, či sa situácia v najbližších rokoch, desaťročiach výrazne zmení, aby „získané skúsenosti pri vývoji modelu R8 e-tron“ spoločnosti Audi boli na niečo dobré.