SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Audi R8 e-tron si nekúpite teraz ani v budúcnosti

Napriek niekoľkým rokom vývoja, ide projekt elektro-superšportu Audi R8 e-tron do ľadu a nebude vyrábaný ani v malej sérii. Audi už vyrobené exempláre nepredá.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Keď sa elektromobilu Audi R8 e-tron podarilo pred dvoma rokmi pokoriť Nürburgring Nordschleife – svetoznámy pretekársky okruh v čase 8 minút a 9 sekúnd nik by vtedy nepovedal, že Audi šliapne vedľa.

Po rokoch vývoja a viacnásobnom marketingovom masírovaní, nemecká spoločnosť nakoniec nebude superšportový elektromobil vyrábať vôbec.

Automobilka sa dokonca rozhodla, že nepredá ani už 10 vyrobených prototypov s kapacitou akumulátora 48,6 kWh. Kapacita to nie je márna, no na opačnej strane stojí dojazd šetrnou jazdou maximálne 100 km a nabíjanie presahujúce 12 hodín.

Napriek predstaveniu vozidla modelového roku 2013, vývoj akumulátorov nenapredoval podľa potrieb vozidla v reálnej prevádzke, čo zlomilo celému projektu väz. Ingolstadtskej automobilke tak ostanú len skúsenosti získané z vývoja modelu R8 e-tron, z ktorého môžu aspoň teoreticky ťažiť iné produkčné autá značky.

Hmotnosť a rozmery dnešných aj najmodernejších, bežne dostupných akumulátorov sú žiaľ v negatívnom pomere s ich kapacitou a dobou nabíjania štandardnými nabíjacími stanicami. Je veľmi otázne, či sa situácia v najbližších rokoch, desaťročiach výrazne zmení, aby „získané skúsenosti pri vývoji modelu R8 e-tron“ spoločnosti Audi boli na niečo dobré.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 649
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 966
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 231
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 500
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 857
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 835
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 985
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 769
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 326
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Audi

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.