SME

Audi R8 e-tron si nekúpite teraz ani v budúcnosti

Napriek niekoľkým rokom vývoja, ide projekt elektro-superšportu Audi R8 e-tron do ľadu a nebude vyrábaný ani v malej sérii. Audi už vyrobené exempláre nepredá.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Keď sa elektromobilu Audi R8 e-tron podarilo pred dvoma rokmi pokoriť Nürburgring Nordschleife – svetoznámy pretekársky okruh v čase 8 minút a 9 sekúnd nik by vtedy nepovedal, že Audi šliapne vedľa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po rokoch vývoja a viacnásobnom marketingovom masírovaní, nemecká spoločnosť nakoniec nebude superšportový elektromobil vyrábať vôbec.

Automobilka sa dokonca rozhodla, že nepredá ani už 10 vyrobených prototypov s kapacitou akumulátora 48,6 kWh. Kapacita to nie je márna, no na opačnej strane stojí dojazd šetrnou jazdou maximálne 100 km a nabíjanie presahujúce 12 hodín.

SkryťVypnúť reklamu

Napriek predstaveniu vozidla modelového roku 2013, vývoj akumulátorov nenapredoval podľa potrieb vozidla v reálnej prevádzke, čo zlomilo celému projektu väz. Ingolstadtskej automobilke tak ostanú len skúsenosti získané z vývoja modelu R8 e-tron, z ktorého môžu aspoň teoreticky ťažiť iné produkčné autá značky.

Hmotnosť a rozmery dnešných aj najmodernejších, bežne dostupných akumulátorov sú žiaľ v negatívnom pomere s ich kapacitou a dobou nabíjania štandardnými nabíjacími stanicami. Je veľmi otázne, či sa situácia v najbližších rokoch, desaťročiach výrazne zmení, aby „získané skúsenosti pri vývoji modelu R8 e-tron“ spoločnosti Audi boli na niečo dobré.

Audi

Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 2
Ilustračné foto

Dôvodom je zavedenie nového cla.


TASR 1
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 948
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 025
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 5 142
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 035
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 063
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 061
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 557
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 542
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: More a žraloky na južnom Slovensku?
  2. Štefan Šturdzík: Orbán a Fico dve železné gule na nohách EU.
  3. Dagmar Szabó: Rozhoduje sudca. Ale kto rozhoduje v mene detí?
  4. Lubomir Zahora: Porovnal som pobyt v slovenskej a rakúskej nemocnici
  5. Otilia Horrocks: Slovensko pod paľbou kritiky zvonka aj zvnútra alebo aj o diletantoch /plus video/
  6. Ivan Čáni: „Absolútne nevedomý“ Danko opäť útočí do Fica, aby mu mohol onedlho zas a znova „vyznať lásku“.
  7. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  8. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Balkán.
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 133 041
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 488
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 184
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 839
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 807
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 332
  7. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 3 330
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 321
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu