Napriek útlmu na nemeckom trhu vzrástol celkový predaj VW o 2,7 %

Wolfsburg/Les Diablerets 19. júna (TASR) - Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) dosiahol napriek pretrvávajúcim problémom na nemeckom trhu počas ...

Wolfsburg/Les Diablerets 19. júna (TASR) - Nemecký automobilový koncern Volkswagen (VW) dosiahol napriek pretrvávajúcim problémom na nemeckom trhu počas prvých piatich mesiacov tohto roka medziročné zvýšenie svetového odbytu o 2,7 %. Informoval o tom šéf odbytu Robert Büchelhofer.

Zatiaľ čo v Nemecku podnik registroval pokles predaja o 6 % na takmer 428 000 áut, v oblasti Južnej Ameriky, južnej Afriky a v ázijsko-pacifickom regióne sa predaj zvýšil dvojcifernou percentuálnou mierou. V Severnej Amerike koncern predal 261 000 vozidiel, čo predstavuje medziročný pokles o 2,4 %.

Spomedzi jednotlivých značiek koncernu VW dosiahla najväčší úspech predaja česká Škoda, ktorej odbyt počas prvých piatich mesiacov vzrástol o 17,8 %. Menej úspešné boli značky Audi (+ 5,5 %) a VW (+ 2,4 %). Španielska dcéra Seat sa musela vyrovnať s poklesom predaja o 6,1 % a rovnako poklesol odbyt nákladných vozidiel VW (o 4,8 %).

Šéf koncernu VW Ferdinand Pi‰ch oznámil, že odbyt nového modelu vyššej triedy Passat W8 by mal dosiahnuť 10 000 kusov ročne. Podľa Pi‰cha by sa im mal tento model, vybavený osemvalcovým motorom, napriek vývojovým nákladom vo výške 300 miliónov DEM oplatiť. Auto s výkonom 275 koní by malo stáť 40 700 EUR (80 000 DEM) a vo variantoch by malo byť o 1 150 EUR drahšie.

Pi‰ch ďalej oznámil, že osemvalcovým motorom bude pravdepodobne vybavená aj nová Škoda vyššej triedy Montreux. Do parížskeho autosalónu na jeseň 2002 bude mať VW vo vyššej triede "štvorlístok". Patria sem modely W8 a D1. K nim sa pripoja spolu s Porsche vyvíjaný terénny automobil Colorado a nový "športiak".

(1 EUR = 42,927 SKK; 1 DEM = 21,948 SKK)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 198
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 25 145
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 088
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 143
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 306
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 670
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 958
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 312
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 062
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 907

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.