Prichádza tretia generácia BMW X5, väčšia ako súčasná

BMW X5 dostane silné motory, redukciu náklonu karosérie a väčší kufor. Pozrite si prvé fotky a porovnanie parametrov s predchodcom.

BMW X5 budú po vzore predchodcov vyrábať v americkom Spartanburgu a na nemeckom trhu sa objaví v novembri tohto roka.(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Zo športovo aktívneho vozidla (SAV) BMW X5 sa od Detroitského debutu v roku 1999 stalo najpredávanejšie auto svojej kategórie s 1,3 milióna predanými kusmi.

Nečudo, že po dvoch úspešných generáciách, ktoré stelesňovali skôr cestné SAV bez redukčnej prevodovky, prichádza tretia generácia postavená na rovnakej filozofii.

Akurát bude komfortnejšia, so širším výberom materiálov, balíkom nových elektronických systémov a samozrejme LED dizajnom v predných aj zadných svetlách.

Dizajnéri s novým BMW X5 príliš neexperimentovali, hrali sa skôr s typickými obličkami a grafikou svetiel. Úplne nová generácia má lepšiu aerodynamiku a nízky súčiniteľ odporu vzduchu len 0,31 (v základnej naftovej verzii xDrive30d).

Ponecháva si úžitok

Hoci BMW X5 patrí do noblesnej časti automobilovej produkcie, ktorú ľuďom netreba, len ju chcú, má svoje praktické výhody. Vďaka batožinovému priestoru (objem 650 l) väčšiemu než má Škoda Octavia ostáva BMW X5 veľmi užitočným autom.

Navyše ponúka zadné delené sedadlá v pomere 40/20/40 a podľa prvých správ dostane podstatne väčšie doplnkové odkladacie priestory.

predok.jpg

Na rázvore 2933 mm vzniklo viac miesta vzadu a pohodlnejšie sedenie. V rámci nespočetného rozšírenia výbavy, nových prvkov a materiálov môžeme upozorniť na montáž komfortných sedadiel aj dozadu.

Presne tie typické BMW príplatkové "Comfort" sedadlá s nastaviteľnou hornou časťou operadla v rozsahu 80 mm, budú dostupné aj vzadu. Tieto sedadlá automobilka ponúka samostatne za príplatok alebo spolu s balíkom sedadiel v treťom rade sedemmiestnej verzie. Zadné dve doplnkové sedadlá sú dimenzované na postavy do telesnej výšky 150 centimetrov.

Dostane viac výkonu a veľké motory

Na rozdiel od premiéry konkurenčného Mercedesu ML, ktorý predstavili hneď na úvod aj s malými štvorvalcovými motormi, BMW debutuje so šesťvalcom a osemvalcami.

Zatiaľ jediná benzínová verzia xDrive50i stojí na osemvalci V8 s výkonom 330 kW (450 k). Za naftový základ si automobilka zvolila šesťvalcový trojliter xDrive30d s výkonom 190 kW (258 k) a s krútiacim momentom 560 Nm.

Na rovnakom objeme aj motore, ale s vyšším vstrekovacím tlakom (2200 bar) a trojstupňovým prepĺňaním je založená verzia M50d s výkonom 280 kW (381 k) a krútiacim momentom 740 Nm. Extra silný diesel s balíkom M Performance vystrelí veľké SAV z nuly na stovku za 5,3 sekundy.

bok.jpg

Bude redukovať náklony karosérie

Po vzore konkurentov nový informačný displej systému iDrive zobrazí aj aktuálnu informáciu o stave pohonu všetkých kolies, o natočení predných kolies a vychýlení náprav.

Každé BMW X5 (s výnimkou pripravovanej verzie sDrive25d) má systém pohonu všetkých kolies xDrive a len od peňaženky, motorizácie a chuti zákazníka závisí nadstavba podvozka.

Napríklad v podobe aktívneho zadného diferenciálu Dynamic Performance Control, ktorý už nebude vyhradený len pre M verziu.

Bežné BMW X5 bude jazdiť na snehu ešte precíznejšie s aktívnym rozdeľovaním sily medzi dvomi zadnými kolesami. Veľmi podstatné je, že diferenciál DPC zasahuje do dynamiky aj pri ubratom plyne, keď motor neťahá.

Podvozku dodajú viac komfortu

BMW už roky buduje pravidlo podvozku rýchlejšieho než je samotný motor a na pomoc čoraz viac využíva elektroniku i aktívne zásahy do riadenia podvozka.

V novom BMW X5 ešte pribudne aktívny stabilizátor a dva podvozkové balíky Dynamic a Professional spojené s elimináciou nakláňania Dynamic Drive. Novinka rozozná terén od cesty a tiež v závislosti na rýchlosti mení stabilizačný účinok proti nakláňaniu karosérie.

Zrejme na základe výhrad k tvrdosti podvozkov druhej generácie X5 dostane jej nástupca aj špecializovaný balík Comfort s pneumatickým pružením na zadnej náprave.

vzadu.jpg

Aktívne tlmiče DDC a vzduchové pruženie budú tiež súčasťou adaptívneho podvozka M Performance. Nový podvozok Professional prichádza s kombináciou dvoch svetov: Comfort a Dynamic.

V skratke povedané, úlohou systému je spojiť v BMW X5 doteraz veľmi nespojiteľné svety precíznej športovej jazdy a komfortu. Po novom sa má auto zadaním z kabíny doslova prestaviť na komfortnú jazdu alebo dynamicky ladenú.

Šoférovi pribudli ďalšie oči

Bavorská automobilka celkom logicky rozširuje počet aj funkcie asistenčných systémov na palube, takže okrem reagovania na chodcov a automatického núdzového brzdenia ponúkne aj aktívny tempomat s funkciou pre zastavenie a pohnutie sa v kolóne.

kokpit.jpg

V priebehu roka 2013 pribudne aj asistent dopravnej zápchy s korigovaním jazdného smeru v pruhu. Okrem nočného videnia, ktoré má BMW asi najlepšie spomedzi konkurentov, pridáva funkciu svetiel Dynamic Light Spot, ktorá namieri na osoby a zvieratá cielený lúč svetla.

BMW X5 porovnanie rozmerov s druhou generáciou

Verzia

BMW X5 2013 (III. gen)

BMW X5 2012 (II.gen)

Rázvor (mm)

2933

2935

Dĺžka (mm)

4886

4855

Šírka (mm)

1938

1935

Výška (mm)

1762

1775

Objem kufra (l)

650

620

Objem nádrže (l)

85

85

Priemer otáčania (m)

12,7

12,8

Brodivosť vo vode (cm)

50

50

Prejazdový uhol (°)

20

19,8

Predný nájazdový uhol (°)

25

25,5

Zadný výjazdový uhol (°)

20

22,7

Svetlá výška podvozka (mm)

209

220

BMW X5 základné údaje prvých verzií

Model

BMW X5

BMW X5

BMW X5

Verzia

xDrive50i

xDrive30d

M50d

Motor

benzínový V8

naftový R6

naftový R6

Počet valcov/ventilov

8/32

6/24

6/24

Zdvihový objem (cm3)

4395

2993

2993

Výkon (kw(k))

330 (450)

190 (258)

280 (381)

Pri otáčkach (ot./min.)

5500

4000

4000-4400

Krútiaci moment (Nm)

650

560

740

Pri otáčkach (ot./min)

2000-4500

1500 -3000

2000-3000

Emisie CO2 (g/km)

242

162

177

Pohotovostná hmotnosť (kg)

2175

2070

2190

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

5,0

5,9

5,3

Maximálna rýchlosť (km/h)

250

230

250

Spotreba mesto(l/100 km)

14,0

7,0

7,6

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

8,3

5,7

6,2

Kombinovaná spotreba (l/100km)

10,4

6,2

6,7

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 494
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 216
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 142
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 396
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 982
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 774
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 768
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 616
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 336
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 314

Téma: BMW


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: O Ficovom hlase sme viedli polemiky

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii.

ŠPORT

Nórsky divák nevedel, že Sagana na Tour de France vylúčili

Ľudia v Nórsku si majstrovstvá sveta v cyklistike užívajú.

DOMOV

Zo Smeru odišiel celý regionálny klub, nechce povedať prečo

Sarosta obce Rišňovce sa sťažuje na ignoráciu zo strany vedenia Smeru.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.