BRATISLAVA. Mercedes plní sľuby o dramatickom rozšírení modelov s prívlastkom AMG a krátko po premiére modelu CLA pridal aj verziu 45 AMG s výkonom 265 kW (360 koní) a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy.
Zdrojom sily ostáva štvorvalcový dvojliter prepĺňaný turbodúchadlom typu Twinscroll, ktorého hlavnou výhodou nie je len maximálny plniaci tlak 1,8 baru, ale najmä rýchla odozva na plynový pedál.
Bokom popri vysokom výkone 360 koní neostáva ani krútiaci moment 450 Nm, čím si Mercedes vydobil pozíciu najsilnejšieho dvojlitrového motora vo veľkosériovej výrobe.
Štvorvalec AMG síce vyrábajú v závode, ktorý slúži v prvom rade na produkciu bežných motorov BlueDirect pre triedy A a B, avšak proces montáže má pravidlá AMG motorov: nová samostatná linka, jeden motor a jeden technik.
To znamená, že každý motor CLA 45 AMG bude mať štítok s podpisom mechanika, ktorý ho zložil.
Komu by sa sériový zvuk málil, ten dostane za príplatok klapku AMG do výfuku, ktorá umocní zvuk pri plnom plyne a hlavne pri medziplyne počas podraďovania. Automobilka sľubuje plieskanie bičom vo výfuku.
Pohon všetkých kolies ladí AMG
Fanúšikovia športových áut teraz úpenlivo dúfajú v športové naladenie pohonu všetkých kolies, ktoré nesie označenie 4MATIC AMG.
Stačí, aby bol pomer rozdelenia výkonu medzi prednú a zadnú nápravu v takom pomere ako u E63 AMG, ktoré možno plynom krásne natočiť do zákruty.
Medzi motor a pohon všetkých kolies zabudovali 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku AMG SPEEDSHIFT DCT so zrýchleným radením a prepracovaným softvérom oproti základnej verzii.
K štandardnému režimu radenia pribudol režim medziplynu a tiež program pre rýchly štart, ktorý Mercedes nazval RACE START.
V manuálnom režime radenia "M" môže vodič zasiahnuť do radenia, ale pri hraničných horných aj spodných otáčkach prevodovka preradí.
Automobilka vysvetľuje automatické preradenie smerom hore po dosiahnutí maximálnych otáčok ako pomoc vodičovi, aby sa mohol sústrediť na jazdnú stopu.
Stabilizuje auto v troch režimoch
Mercedes ako zakladateľ veľkosériovej montáže stabilizačného systému ESP necháva strážcu jazdnej stability v aute, avšak jeho základnú funkciu obohatil o ďalšie dve. Po základnom prísnom strážení neutrálnej dynamiky auta prichádza na rad režim SPORT.
Vtedy ESP zasahuje neskôr, dáva vodičovi možnosť prejsť za hranu priľnavosti a dokonca prestavuje pohon všetkých kolies tak, aby sa viac výkonu dostalo na zadnú nápravu. Keď je šmyk priveľký a neefektívny, zasiahne.
Skúsených vodičov na pretekárskom okruhu zrejme poteší úplné vypnutie ESP s tým, že pri prudkom brzdení a zásahu ABS ostáva k dispozícii plná ochrana ESP. Čiže na výjazde a pri oblúku v kontrolovanom šmyku ESP nechá šoférovi úplne voľné ruky, ak však skočí v panike po brzde, ESP ho "uprace".
Verzia CLA 45 AMG so sebou prináša množstvo štylistických prvkov a doplnkov na druhej koľaji, pretože hlavnými strojcami zábavy a podstatou auta sú v peknej karosérii zabalený motor, zosilnený podvozok a prevodovka.