Ženevský autosalón lákal mladých. Auto vyberala menšina

Ženeva patrí podľa štatistík vystavovateľa najmä návštevníkom zo Švajčiarska a Francúzska. Väčšina sem príde len pre novinky.

Organizátor 84. International Motor Show 2014 už otvoril prihlasovanie vystavovateľov na jarný autosalón a obyčajne už v Septembri 2013 budú mať vystavovatelia záväzne potvrdené výstavné plochy. Celková plocha, ktorú ponúka vystavovateľ vo svojich h(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Výstavisko Palexpo, ktoré každoročne organizuje prestížny jarný autosalón v Ženeve, obyčajne oznamuje termín budúcoročnej výstavy pár mesiacov po skončení a zároveň sumarizuje práve uplynulý ročník.

Termín najbližšieho autosalónu pripadne na 6. až 16. marca 2014 a tohtoročný 83. International Motor Show prilákal 690-tisíc návštevníkov.

Z rozsiahleho prieskumu vyplýva, že až 24 percent z opýtaných meralo cestu do Ženevy len za najnovšími automobilovými premiérami.

Auto si prišiel vybrať málokto

Pätnásť percent opýtaných navštevuje tento autosalón len pre nové technológie a možnosť prezrieť si ich v autách a na automobilovom príslušenstve.

Článok pokračuje pod video reklamou

Sedemnásť percent sa považuje za automobilových fanatikov a autosalón je súčasť života automobilového nadšenca.

Len sedem percent si však prišlo vybrať do Ženevy nové auto, alebo urobiť finále výberu spomedzi kandidátov na kúpu. V troch štvrtinách zo sedempercentnej vzorky to boli ľudia, čo plánujú kúpu auta tento rok.

Ženeva láka mladých a nových

Približne 25 percent návštevníkov prišlo do Ženevy vôbec prvýkrát a to zrejme súvisí s vysokým podielom mladých fanúšikov áut, ktorí stiahli dolnú vekovú hranicu typického návštevníka autosalónu na 25 rokov.

Horná hranica hlavnej skupiny typických návštevníkov je 54 rokov. Pochopiteľne, nadpolovičná väčšina prišla na autosalón z domáceho Švajčiarska a okolo 32 percent z Francúzska.

Prekvapujúco Nemci a Taliani majú každý len vyše dvojpercentný podiel zo všetkých návštevníkov. Slováci sú zahrnutí v sedempercentnej skupine z ostatnej Európy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ochrana pred tropickou horúčavou
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Keď Slováci krotia morský vietor
  2. Ochrana pred tropickou horúčavou
  3. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  6. Škôlka od srdca
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  8. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  9. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 15 162
  2. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 9 681
  3. Vizuálny smog je problém 9 543
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 7 417
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 5 445
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 4 577
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 4 397
  8. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 3 727
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 630
  10. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 491