BRATISLAVA. Výstavisko Palexpo, ktoré každoročne organizuje prestížny jarný autosalón v Ženeve, obyčajne oznamuje termín budúcoročnej výstavy pár mesiacov po skončení a zároveň sumarizuje práve uplynulý ročník.
Termín najbližšieho autosalónu pripadne na 6. až 16. marca 2014 a tohtoročný 83. International Motor Show prilákal 690-tisíc návštevníkov.
Z rozsiahleho prieskumu vyplýva, že až 24 percent z opýtaných meralo cestu do Ženevy len za najnovšími automobilovými premiérami.
Auto si prišiel vybrať málokto
Pätnásť percent opýtaných navštevuje tento autosalón len pre nové technológie a možnosť prezrieť si ich v autách a na automobilovom príslušenstve.
Sedemnásť percent sa považuje za automobilových fanatikov a autosalón je súčasť života automobilového nadšenca.
Len sedem percent si však prišlo vybrať do Ženevy nové auto, alebo urobiť finále výberu spomedzi kandidátov na kúpu. V troch štvrtinách zo sedempercentnej vzorky to boli ľudia, čo plánujú kúpu auta tento rok.
Ženeva láka mladých a nových
Približne 25 percent návštevníkov prišlo do Ženevy vôbec prvýkrát a to zrejme súvisí s vysokým podielom mladých fanúšikov áut, ktorí stiahli dolnú vekovú hranicu typického návštevníka autosalónu na 25 rokov.
Horná hranica hlavnej skupiny typických návštevníkov je 54 rokov. Pochopiteľne, nadpolovičná väčšina prišla na autosalón z domáceho Švajčiarska a okolo 32 percent z Francúzska.
Prekvapujúco Nemci a Taliani majú každý len vyše dvojpercentný podiel zo všetkých návštevníkov. Slováci sú zahrnutí v sedempercentnej skupine z ostatnej Európy.