Ženevský autosalón lákal mladých. Auto vyberala menšina

Ženeva patrí podľa štatistík vystavovateľa najmä návštevníkom zo Švajčiarska a Francúzska. Väčšina sem príde len pre novinky.

Organizátor 84. International Motor Show 2014 už otvoril prihlasovanie vystavovateľov na jarný autosalón a obyčajne už v Septembri 2013 budú mať vystavovatelia záväzne potvrdené výstavné plochy. Celková plocha, ktorú ponúka vystavovateľ vo svojich h(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Výstavisko Palexpo, ktoré každoročne organizuje prestížny jarný autosalón v Ženeve, obyčajne oznamuje termín budúcoročnej výstavy pár mesiacov po skončení a zároveň sumarizuje práve uplynulý ročník.

Termín najbližšieho autosalónu pripadne na 6. až 16. marca 2014 a tohtoročný 83. International Motor Show prilákal 690-tisíc návštevníkov.

Z rozsiahleho prieskumu vyplýva, že až 24 percent z opýtaných meralo cestu do Ženevy len za najnovšími automobilovými premiérami.

Auto si prišiel vybrať málokto

Pätnásť percent opýtaných navštevuje tento autosalón len pre nové technológie a možnosť prezrieť si ich v autách a na automobilovom príslušenstve.

Sedemnásť percent sa považuje za automobilových fanatikov a autosalón je súčasť života automobilového nadšenca.

Len sedem percent si však prišlo vybrať do Ženevy nové auto, alebo urobiť finále výberu spomedzi kandidátov na kúpu. V troch štvrtinách zo sedempercentnej vzorky to boli ľudia, čo plánujú kúpu auta tento rok.

Ženeva láka mladých a nových

Približne 25 percent návštevníkov prišlo do Ženevy vôbec prvýkrát a to zrejme súvisí s vysokým podielom mladých fanúšikov áut, ktorí stiahli dolnú vekovú hranicu typického návštevníka autosalónu na 25 rokov.

Horná hranica hlavnej skupiny typických návštevníkov je 54 rokov. Pochopiteľne, nadpolovičná väčšina prišla na autosalón z domáceho Švajčiarska a okolo 32 percent z Francúzska.

Prekvapujúco Nemci a Taliani majú každý len vyše dvojpercentný podiel zo všetkých návštevníkov. Slováci sú zahrnutí v sedempercentnej skupine z ostatnej Európy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 541
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 685
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 5 053
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 160
  5. Kam do tepla v januári? 2 533
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 359
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 358
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 149
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 311
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 062

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Šatan a Ramsay spravili to, na čo ich predchodcovia nemali guráž

Na olympiádu nepôjdu známe mená a ani jeden hráč Slovana. Je to správne?

ŠPORT

Hudáčkovci na olympiádu nepôjdu, Šatan a Ramsay zverejnili nomináciu

V nominácii nie je nijaký hráč Slovana.

DOMOV

Bola vonku so psami a zmizla. Po 11 dňoch našli zrejme jej telo

Miroslava Sojáková pracovala na marketingu v bratislavskej zoo.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.