SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Mercedes triedy S technologicky dominuje

Nástupca triedy S posúva hranicu technologických prvkov v najvyššej triede. Bez jedinej klasickej žiarovky a s množstvom elektronických prvkov chce ohúriť i najbohatších.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Vlajkovou loďou a pýchou značky Mercedes-Benz je v súčasnosti trieda S. Oficiálne od roku 1972, s modelom W116 odštartovala rad najluxusnejších vozidiel značky. Aj nová trieda S chce posunúť hranice techniky na mnohých úrovniach.

Podľa Dr. Dietera Zetscheho, predsedu predstavenstva spoločnosti Daimler AG a riaditeľa divízie Mercedes-Benz Cars „ ...žiadne iné auto neodráža heslo značky Mercedes-Benz lepšie ako trieda S.“

Typickú tvár mercedesov možno nájsť v celej histórii značky. Na zdôraznenie vedúcich ambícií triedy S je maska chladiča väčšia ako doteraz. Zaoblená strešná línia má signalizovať športové ambície na spôsob kupé.

Oči majú pritiahnuť aj celkom nové zadné svietidlá: sú kompletne lemované karosériou a završujú dizajnové ambície nového modelu.

Oficiálna tlačová správa uvádza, že trieda S je prvým sériovým modelom na svete, ktorý si vystačí bez akýchkoľvek žiaroviek v interiéri a exteriéri. Všetky boli nahradené svetelnými diódami LED. Osvetlenie cesty, vozidla, interiéru a batožinového priestoru zabezpečuje takmer 500 svetelných diód.

K lepšiemu výhľadu prispievajú dva vylepšené asistenčné systémy – adaptívny asistent diaľkového svetla Plus a asistent nočného videnia Plus. Vďaka novej stereokamere a viacstupňovým radarovým snímačom, trieda S vidí svoje okolie v okruhu 360 stupňov a lepšie rozpozná potenciálne nebezpečenstvo v cestnej premávke.

V modeloch S 400 HYBRID, S 500, S 350 BlueTEC a S 300 BlueTEC HYBRID budú v prvom roku novej triedy S k dispozícii dva hybridy a jedna benzínová i dieselová verzia. Všetky motory spĺňajú limity emisnej triedy Euro 6.

Výbava novej triedy S pokračuje pokrokovým systémom pre rozpoznanie zvlnenej vozovky – Surface Scan. Na základe tohto vyhodnotenia ďalší systém - Magic Body Control upraví podvozok podľa novej situácie. U nás by mal systém o prácu "menej". Na zvlnenú vozovku musí byť pripravený vždy.

Sériovo je nová trieda S vybavená adaptívnym systémom tlmenia ADS Plus a vylepšeným vzduchovým pružením Airmatic.

Interiér vozidla privíta svojich pasažierov drevom, metalizovaným povrchom ovládačov a celkovým zladením materiálov a ich dizajnu. Individualizáciu priestoru pre cestujúcich na zadných sedadlách ponúka výbava „zadná časť prvej triedy“. Stredová konzola biznis navzájom spája súkromnú sféru a úžitkový komfort (integrácia telefónneho slúchadla, ďalšie úložné priečinky, odkladací stolík atď.).

Prvý raz v histórii triedy S bol v centre pozornosti sedan s predĺženým rázvorom a z neho bola odvodená verzia s krátkym rázvorom. V prípade triedy S s klasickým rázvorom sú na výber dva varianty zadných sedadiel (statická lavica alebo samostatné sedadlá s nastavením sklonu 37 stupňov), v prípade modelu s predĺženým rázvorom je k dispozícii päť variantov.

Novú informačnú centrálu triedy S tvoria dva farebné displeje TFT s vysokým rozlíšením vo formáte 8:3 a s uhlopriečkou 30,7 cm. Ľavá obrazovka preberá funkciu doterajšieho združeného prístroja a poskytuje všetky informácie relevantné pre vodiča. Pravá obrazovka slúži na pohodlné ovládanie funkcií infotainmentu a komfortu.

Systém Linguatronic je schopný okrem hlasového vytáčania ovládať audiosystém alebo prečítať textovú správu či e-mail.

Novinkami je nastupujúca trieda S celkom preplnená. Mohli by sme pokračovať aktívnou aromatizáciou interiéru, masážnymi sedadlami so 14 individuálne nastaviteľnými vankúšmi v operadle, novým audiosystémom so zabudovanými basovými reproduktormi v konštrukcii karosérie ale napríklad aj airbagom bezpečnostného pásu.

Veľkú časť nových prvkov bez slov predvádza priloženého video.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 41 103
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 36 298
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 483
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 300
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 865
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 807
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 300
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 223
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 094
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 961
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Mercedes-Benz

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

21 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

10 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

OĽaNO stratilo viac ako polovicu preferencií a Sme rodina by asi ani neprešli do parlamentu. Chá-chá!

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan