SME
Sobota, 10. december, 2022 | Meniny má Radúz

Mercedes triedy S technologicky dominuje

Nástupca triedy S posúva hranicu technologických prvkov v najvyššej triede. Bez jedinej klasickej žiarovky a s množstvom elektronických prvkov chce ohúriť i najbohatších.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Vlajkovou loďou a pýchou značky Mercedes-Benz je v súčasnosti trieda S. Oficiálne od roku 1972, s modelom W116 odštartovala rad najluxusnejších vozidiel značky. Aj nová trieda S chce posunúť hranice techniky na mnohých úrovniach.

Podľa Dr. Dietera Zetscheho, predsedu predstavenstva spoločnosti Daimler AG a riaditeľa divízie Mercedes-Benz Cars „ ...žiadne iné auto neodráža heslo značky Mercedes-Benz lepšie ako trieda S.“

Typickú tvár mercedesov možno nájsť v celej histórii značky. Na zdôraznenie vedúcich ambícií triedy S je maska chladiča väčšia ako doteraz. Zaoblená strešná línia má signalizovať športové ambície na spôsob kupé.

Oči majú pritiahnuť aj celkom nové zadné svietidlá: sú kompletne lemované karosériou a završujú dizajnové ambície nového modelu.

Oficiálna tlačová správa uvádza, že trieda S je prvým sériovým modelom na svete, ktorý si vystačí bez akýchkoľvek žiaroviek v interiéri a exteriéri. Všetky boli nahradené svetelnými diódami LED. Osvetlenie cesty, vozidla, interiéru a batožinového priestoru zabezpečuje takmer 500 svetelných diód.

K lepšiemu výhľadu prispievajú dva vylepšené asistenčné systémy – adaptívny asistent diaľkového svetla Plus a asistent nočného videnia Plus. Vďaka novej stereokamere a viacstupňovým radarovým snímačom, trieda S vidí svoje okolie v okruhu 360 stupňov a lepšie rozpozná potenciálne nebezpečenstvo v cestnej premávke.

V modeloch S 400 HYBRID, S 500, S 350 BlueTEC a S 300 BlueTEC HYBRID budú v prvom roku novej triedy S k dispozícii dva hybridy a jedna benzínová i dieselová verzia. Všetky motory spĺňajú limity emisnej triedy Euro 6.

Výbava novej triedy S pokračuje pokrokovým systémom pre rozpoznanie zvlnenej vozovky – Surface Scan. Na základe tohto vyhodnotenia ďalší systém - Magic Body Control upraví podvozok podľa novej situácie. U nás by mal systém o prácu "menej". Na zvlnenú vozovku musí byť pripravený vždy.

Sériovo je nová trieda S vybavená adaptívnym systémom tlmenia ADS Plus a vylepšeným vzduchovým pružením Airmatic.

Interiér vozidla privíta svojich pasažierov drevom, metalizovaným povrchom ovládačov a celkovým zladením materiálov a ich dizajnu. Individualizáciu priestoru pre cestujúcich na zadných sedadlách ponúka výbava „zadná časť prvej triedy“. Stredová konzola biznis navzájom spája súkromnú sféru a úžitkový komfort (integrácia telefónneho slúchadla, ďalšie úložné priečinky, odkladací stolík atď.).

Prvý raz v histórii triedy S bol v centre pozornosti sedan s predĺženým rázvorom a z neho bola odvodená verzia s krátkym rázvorom. V prípade triedy S s klasickým rázvorom sú na výber dva varianty zadných sedadiel (statická lavica alebo samostatné sedadlá s nastavením sklonu 37 stupňov), v prípade modelu s predĺženým rázvorom je k dispozícii päť variantov.

Novú informačnú centrálu triedy S tvoria dva farebné displeje TFT s vysokým rozlíšením vo formáte 8:3 a s uhlopriečkou 30,7 cm. Ľavá obrazovka preberá funkciu doterajšieho združeného prístroja a poskytuje všetky informácie relevantné pre vodiča. Pravá obrazovka slúži na pohodlné ovládanie funkcií infotainmentu a komfortu.

Systém Linguatronic je schopný okrem hlasového vytáčania ovládať audiosystém alebo prečítať textovú správu či e-mail.

Novinkami je nastupujúca trieda S celkom preplnená. Mohli by sme pokračovať aktívnou aromatizáciou interiéru, masážnymi sedadlami so 14 individuálne nastaviteľnými vankúšmi v operadle, novým audiosystémom so zabudovanými basovými reproduktormi v konštrukcii karosérie ale napríklad aj airbagom bezpečnostného pásu.

Veľkú časť nových prvkov bez slov predvádza priloženého video.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  2. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  3. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  4. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  7. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Po čom túžia Slováci? Kupujeme, aby sme ušetrili aj sa potešili
  2. Spoločnosť Freshfields otvára nové Business Services Centre
  3. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  4. Objavte miesto, kde v objatí troch riek vzniká výnimočné víno
  5. Auto na prenájom môže byť výhodné aj pre živnostníkov
  6. BILLA spolu so zákazníkmi pomôže aj pred Vianocami jednorodičom
  7. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
  8. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 488
  2. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 934
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 5 920
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 5 014
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 288
  6. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. 3 595
  7. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 3 406
  8. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú 3 360
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matej Farkas: Režisérom sám život
  2. Rastislav Jusko: O tom, ako boľševici ovládli prokuratúru.
  3. Anton Kovalčík: Murder Inc. na ruský spôsob 1.
  4. Ladislav Boršoš: Jarku Nohavico
  5. Jozef Sitko: Bude oligarchia konečne jasať???
  6. Štefan Vidlár: Nočné zamyslenie sa
  7. Miroslav Iliaš: O vedeckej (ne)spolupráci s Ruskou federáciou
  8. Veronika Michalčíková: Zamkovskému vzali chatu, do Tatier sa už nikdy nevrátil
  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 15 599
  2. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 13 176
  3. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 8 042
  4. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 3 009
  5. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 900
  6. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 299
  7. Soňa Kallová: Slovenská pošta 1 903
  8. Ľudmila Križanovská: Ako Roman Mikulec urazil Romanu Tabák 1 770
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu