SME

Mercedes triedy S technologicky dominuje

Nástupca triedy S posúva hranicu technologických prvkov v najvyššej triede. Bez jedinej klasickej žiarovky a s množstvom elektronických prvkov chce ohúriť i najbohatších.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Vlajkovou loďou a pýchou značky Mercedes-Benz je v súčasnosti trieda S. Oficiálne od roku 1972, s modelom W116 odštartovala rad najluxusnejších vozidiel značky. Aj nová trieda S chce posunúť hranice techniky na mnohých úrovniach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa Dr. Dietera Zetscheho, predsedu predstavenstva spoločnosti Daimler AG a riaditeľa divízie Mercedes-Benz Cars „ ...žiadne iné auto neodráža heslo značky Mercedes-Benz lepšie ako trieda S.“

Typickú tvár mercedesov možno nájsť v celej histórii značky. Na zdôraznenie vedúcich ambícií triedy S je maska chladiča väčšia ako doteraz. Zaoblená strešná línia má signalizovať športové ambície na spôsob kupé.

SkryťVypnúť reklamu

Oči majú pritiahnuť aj celkom nové zadné svietidlá: sú kompletne lemované karosériou a završujú dizajnové ambície nového modelu.

Oficiálna tlačová správa uvádza, že trieda S je prvým sériovým modelom na svete, ktorý si vystačí bez akýchkoľvek žiaroviek v interiéri a exteriéri. Všetky boli nahradené svetelnými diódami LED. Osvetlenie cesty, vozidla, interiéru a batožinového priestoru zabezpečuje takmer 500 svetelných diód.

K lepšiemu výhľadu prispievajú dva vylepšené asistenčné systémy – adaptívny asistent diaľkového svetla Plus a asistent nočného videnia Plus. Vďaka novej stereokamere a viacstupňovým radarovým snímačom, trieda S vidí svoje okolie v okruhu 360 stupňov a lepšie rozpozná potenciálne nebezpečenstvo v cestnej premávke.

V modeloch S 400 HYBRID, S 500, S 350 BlueTEC a S 300 BlueTEC HYBRID budú v prvom roku novej triedy S k dispozícii dva hybridy a jedna benzínová i dieselová verzia. Všetky motory spĺňajú limity emisnej triedy Euro 6.

SkryťVypnúť reklamu

Výbava novej triedy S pokračuje pokrokovým systémom pre rozpoznanie zvlnenej vozovky – Surface Scan. Na základe tohto vyhodnotenia ďalší systém - Magic Body Control upraví podvozok podľa novej situácie. U nás by mal systém o prácu "menej". Na zvlnenú vozovku musí byť pripravený vždy.

Sériovo je nová trieda S vybavená adaptívnym systémom tlmenia ADS Plus a vylepšeným vzduchovým pružením Airmatic.

Interiér vozidla privíta svojich pasažierov drevom, metalizovaným povrchom ovládačov a celkovým zladením materiálov a ich dizajnu. Individualizáciu priestoru pre cestujúcich na zadných sedadlách ponúka výbava „zadná časť prvej triedy“. Stredová konzola biznis navzájom spája súkromnú sféru a úžitkový komfort (integrácia telefónneho slúchadla, ďalšie úložné priečinky, odkladací stolík atď.).

SkryťVypnúť reklamu

Prvý raz v histórii triedy S bol v centre pozornosti sedan s predĺženým rázvorom a z neho bola odvodená verzia s krátkym rázvorom. V prípade triedy S s klasickým rázvorom sú na výber dva varianty zadných sedadiel (statická lavica alebo samostatné sedadlá s nastavením sklonu 37 stupňov), v prípade modelu s predĺženým rázvorom je k dispozícii päť variantov.

Novú informačnú centrálu triedy S tvoria dva farebné displeje TFT s vysokým rozlíšením vo formáte 8:3 a s uhlopriečkou 30,7 cm. Ľavá obrazovka preberá funkciu doterajšieho združeného prístroja a poskytuje všetky informácie relevantné pre vodiča. Pravá obrazovka slúži na pohodlné ovládanie funkcií infotainmentu a komfortu.

Systém Linguatronic je schopný okrem hlasového vytáčania ovládať audiosystém alebo prečítať textovú správu či e-mail.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Novinkami je nastupujúca trieda S celkom preplnená. Mohli by sme pokračovať aktívnou aromatizáciou interiéru, masážnymi sedadlami so 14 individuálne nastaviteľnými vankúšmi v operadle, novým audiosystémom so zabudovanými basovými reproduktormi v konštrukcii karosérie ale napríklad aj airbagom bezpečnostného pásu.

Veľkú časť nových prvkov bez slov predvádza priloženého video.

Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 328
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 467
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 208
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 756
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 732
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 684
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 930
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 33 343
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 831
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 411
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 828
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 402
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 114
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 277
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 245
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu