Mercedes triedy S technologicky dominuje

Nástupca triedy S posúva hranicu technologických prvkov v najvyššej triede. Bez jedinej klasickej žiarovky a s množstvom elektronických prvkov chce ohúriť i najbohatších.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Vlajkovou loďou a pýchou značky Mercedes-Benz je v súčasnosti trieda S. Oficiálne od roku 1972, s modelom W116 odštartovala rad najluxusnejších vozidiel značky. Aj nová trieda S chce posunúť hranice techniky na mnohých úrovniach.

Podľa Dr. Dietera Zetscheho, predsedu predstavenstva spoločnosti Daimler AG a riaditeľa divízie Mercedes-Benz Cars „ ...žiadne iné auto neodráža heslo značky Mercedes-Benz lepšie ako trieda S.“

Typickú tvár mercedesov možno nájsť v celej histórii značky. Na zdôraznenie vedúcich ambícií triedy S je maska chladiča väčšia ako doteraz. Zaoblená strešná línia má signalizovať športové ambície na spôsob kupé.

Oči majú pritiahnuť aj celkom nové zadné svietidlá: sú kompletne lemované karosériou a završujú dizajnové ambície nového modelu.

Oficiálna tlačová správa uvádza, že trieda S je prvým sériovým modelom na svete, ktorý si vystačí bez akýchkoľvek žiaroviek v interiéri a exteriéri. Všetky boli nahradené svetelnými diódami LED. Osvetlenie cesty, vozidla, interiéru a batožinového priestoru zabezpečuje takmer 500 svetelných diód.

K lepšiemu výhľadu prispievajú dva vylepšené asistenčné systémy – adaptívny asistent diaľkového svetla Plus a asistent nočného videnia Plus. Vďaka novej stereokamere a viacstupňovým radarovým snímačom, trieda S vidí svoje okolie v okruhu 360 stupňov a lepšie rozpozná potenciálne nebezpečenstvo v cestnej premávke.

V modeloch S 400 HYBRID, S 500, S 350 BlueTEC a S 300 BlueTEC HYBRID budú v prvom roku novej triedy S k dispozícii dva hybridy a jedna benzínová i dieselová verzia. Všetky motory spĺňajú limity emisnej triedy Euro 6.

Výbava novej triedy S pokračuje pokrokovým systémom pre rozpoznanie zvlnenej vozovky – Surface Scan. Na základe tohto vyhodnotenia ďalší systém - Magic Body Control upraví podvozok podľa novej situácie. U nás by mal systém o prácu "menej". Na zvlnenú vozovku musí byť pripravený vždy.

Sériovo je nová trieda S vybavená adaptívnym systémom tlmenia ADS Plus a vylepšeným vzduchovým pružením Airmatic.

Interiér vozidla privíta svojich pasažierov drevom, metalizovaným povrchom ovládačov a celkovým zladením materiálov a ich dizajnu. Individualizáciu priestoru pre cestujúcich na zadných sedadlách ponúka výbava „zadná časť prvej triedy“. Stredová konzola biznis navzájom spája súkromnú sféru a úžitkový komfort (integrácia telefónneho slúchadla, ďalšie úložné priečinky, odkladací stolík atď.).

Prvý raz v histórii triedy S bol v centre pozornosti sedan s predĺženým rázvorom a z neho bola odvodená verzia s krátkym rázvorom. V prípade triedy S s klasickým rázvorom sú na výber dva varianty zadných sedadiel (statická lavica alebo samostatné sedadlá s nastavením sklonu 37 stupňov), v prípade modelu s predĺženým rázvorom je k dispozícii päť variantov.

Novú informačnú centrálu triedy S tvoria dva farebné displeje TFT s vysokým rozlíšením vo formáte 8:3 a s uhlopriečkou 30,7 cm. Ľavá obrazovka preberá funkciu doterajšieho združeného prístroja a poskytuje všetky informácie relevantné pre vodiča. Pravá obrazovka slúži na pohodlné ovládanie funkcií infotainmentu a komfortu.

Systém Linguatronic je schopný okrem hlasového vytáčania ovládať audiosystém alebo prečítať textovú správu či e-mail.

Novinkami je nastupujúca trieda S celkom preplnená. Mohli by sme pokračovať aktívnou aromatizáciou interiéru, masážnymi sedadlami so 14 individuálne nastaviteľnými vankúšmi v operadle, novým audiosystémom so zabudovanými basovými reproduktormi v konštrukcii karosérie ale napríklad aj airbagom bezpečnostného pásu.

Veľkú časť nových prvkov bez slov predvádza priloženého video.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 11 051
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 192
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 102
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 194
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 005
  6. Kam do tepla v januári? 1 728
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 353
  8. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 271
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 023
  10. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 990

Téma: Mercedes-Benz


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Iste, politici ani zajtra neprestanú nepoctivo zavádzať, ale aspoň by sme im to nemali uľahčovať.

KULTÚRA

Prečo maďarský sranda pre slovenský koňha nechce vyčpieť

V žánrovej vernosti niet čo Susedom vytknúť.

DOMOV

Po streľbe v petržalskom paneláku zostali dvaja mŕtvi

Na chodbe tam našli telo ženy a muža, na mieste našli dieťa.

ŠPORT

Hantuchová: Život, ktorý žijú tenisti, nie je normálny

Australian Open prvý raz sleduje na plný úväzok spoza mikrofónu.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si, ako budú musieť dávať autá prednosť chodcom. Možno už budúci rok

Slovenské dopravné predpisy sa majú viac podobať na rakúske.

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.