SME
reklama

Mercedes triedy S technologicky dominuje

Nástupca triedy S posúva hranicu technologických prvkov v najvyššej triede. Bez jedinej klasickej žiarovky a s množstvom elektronických prvkov chce ohúriť i najbohatších.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Vlajkovou loďou a pýchou značky Mercedes-Benz je v súčasnosti trieda S. Oficiálne od roku 1972, s modelom W116 odštartovala rad najluxusnejších vozidiel značky. Aj nová trieda S chce posunúť hranice techniky na mnohých úrovniach.

Podľa Dr. Dietera Zetscheho, predsedu predstavenstva spoločnosti Daimler AG a riaditeľa divízie Mercedes-Benz Cars „ ...žiadne iné auto neodráža heslo značky Mercedes-Benz lepšie ako trieda S.“

Typickú tvár mercedesov možno nájsť v celej histórii značky. Na zdôraznenie vedúcich ambícií triedy S je maska chladiča väčšia ako doteraz. Zaoblená strešná línia má signalizovať športové ambície na spôsob kupé.

Oči majú pritiahnuť aj celkom nové zadné svietidlá: sú kompletne lemované karosériou a završujú dizajnové ambície nového modelu.

Oficiálna tlačová správa uvádza, že trieda S je prvým sériovým modelom na svete, ktorý si vystačí bez akýchkoľvek žiaroviek v interiéri a exteriéri. Všetky boli nahradené svetelnými diódami LED. Osvetlenie cesty, vozidla, interiéru a batožinového priestoru zabezpečuje takmer 500 svetelných diód.

K lepšiemu výhľadu prispievajú dva vylepšené asistenčné systémy – adaptívny asistent diaľkového svetla Plus a asistent nočného videnia Plus. Vďaka novej stereokamere a viacstupňovým radarovým snímačom, trieda S vidí svoje okolie v okruhu 360 stupňov a lepšie rozpozná potenciálne nebezpečenstvo v cestnej premávke.

V modeloch S 400 HYBRID, S 500, S 350 BlueTEC a S 300 BlueTEC HYBRID budú v prvom roku novej triedy S k dispozícii dva hybridy a jedna benzínová i dieselová verzia. Všetky motory spĺňajú limity emisnej triedy Euro 6.

Výbava novej triedy S pokračuje pokrokovým systémom pre rozpoznanie zvlnenej vozovky – Surface Scan. Na základe tohto vyhodnotenia ďalší systém - Magic Body Control upraví podvozok podľa novej situácie. U nás by mal systém o prácu "menej". Na zvlnenú vozovku musí byť pripravený vždy.

Sériovo je nová trieda S vybavená adaptívnym systémom tlmenia ADS Plus a vylepšeným vzduchovým pružením Airmatic.

Interiér vozidla privíta svojich pasažierov drevom, metalizovaným povrchom ovládačov a celkovým zladením materiálov a ich dizajnu. Individualizáciu priestoru pre cestujúcich na zadných sedadlách ponúka výbava „zadná časť prvej triedy“. Stredová konzola biznis navzájom spája súkromnú sféru a úžitkový komfort (integrácia telefónneho slúchadla, ďalšie úložné priečinky, odkladací stolík atď.).

Prvý raz v histórii triedy S bol v centre pozornosti sedan s predĺženým rázvorom a z neho bola odvodená verzia s krátkym rázvorom. V prípade triedy S s klasickým rázvorom sú na výber dva varianty zadných sedadiel (statická lavica alebo samostatné sedadlá s nastavením sklonu 37 stupňov), v prípade modelu s predĺženým rázvorom je k dispozícii päť variantov.

Novú informačnú centrálu triedy S tvoria dva farebné displeje TFT s vysokým rozlíšením vo formáte 8:3 a s uhlopriečkou 30,7 cm. Ľavá obrazovka preberá funkciu doterajšieho združeného prístroja a poskytuje všetky informácie relevantné pre vodiča. Pravá obrazovka slúži na pohodlné ovládanie funkcií infotainmentu a komfortu.

Systém Linguatronic je schopný okrem hlasového vytáčania ovládať audiosystém alebo prečítať textovú správu či e-mail.

Novinkami je nastupujúca trieda S celkom preplnená. Mohli by sme pokračovať aktívnou aromatizáciou interiéru, masážnymi sedadlami so 14 individuálne nastaviteľnými vankúšmi v operadle, novým audiosystémom so zabudovanými basovými reproduktormi v konštrukcii karosérie ale napríklad aj airbagom bezpečnostného pásu.

Veľkú časť nových prvkov bez slov predvádza priloženého video.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 405
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 12 084
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 018
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 723
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 544
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 047
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 243
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 974
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 675
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 488
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 8 781
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 394
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 393
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 908
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 829
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu