SME
Utorok, 6. december, 2022 | Meniny má Mikuláš

Test: Hyundai Genesis útočil silným motorom na rekord

Športový Hyundai dostal po facelifte nový predok, krajšie zadné svetlá, viac výkonu a osemstupňovú automatickú prevodovku.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO. Hyundai Genesis Coupé zobral na seba ťažkú úlohu už pri svojom príchode. Mal byť športovým vrcholom značky Hyundai, čo sa mu v nemalej miere podarilo, avšak mal sa tiež predrať do povedomia vyznávačov noblesných áut s veľkým motorom a pohonom zadných kolies.

Zaradenie do vyššej spoločnosti mu išlo trochu ťažšie, pretože to bol prvý výkrik a väčšina automobilových fanatikov Genesis podvedome podceňovala. Pritom kto si toto športové auto za prijateľnú cenu vyskúšal, nezlomil nad ním palicu.

Zvlášť motoru nič nechýbalo a ako najlepšia sa nám zdala verzia so šesťvalcom a manuálnou prevodovkou, pretože dokázala jazdiť aj pri desaťlitrovej spotrebe a dala šoférovi športové vyžitie na okruhu.

Šesťstupňový automat bol z iného cesta a pre úplne iný typ motoristu s obľubou rýchlych štartov a predvádzania sa po diaľnici.

Preto Hyundai pripravil výrazný facelift hraničiaci až s generačným skokom, pretože šesťvalcu nadelil o 32 kW vyšší výkon o 39 Nm viac krútiaceho momentu a hlavne úplne novú prevodovku.

Spredu pripomína Veloster

Nový predok je dielom novej identity značky a hoci pripomína menší Veloster, rozhodne predná časť korešponduje s bokom auta.

V podstate Hyundai Genesis je pekným autom, ktoré však vďaka plastovým záslepkám namiesto reálnych vetracích otvorov vôbec nevytvára dojem skutočnej sily. Pri pohľade odpredu by sme nepovedali, že toto auto má až 347 koní, až 400 Nm a už vôbec nie, že stovku dá za 5,9 sekundy.

Jedine zvuk šesťvalca dáva okoliu najavo, s kým majú na ceste dočinenia. Ak budeme Genesisu Coupé čokoľvek vyčítať, jedno mu uprieť nemožno.

Na dnešné pomery vyumelkovaných áut s odfiltrovaním akejkoľvek automobilovej surovosti je Genesis ten pravý hulvát, ktorý sa šklbe za plynovým pedálom, reve, keď treba a necháva vodičovi precítiť mechanický zvuk auta.

To sa pri dnešných tichých turbomotoroch cení. Napriek tomu, že riadenie je umelo elektricky pritvrdené a pri úplne rýchlom rúčkovaní trochu prituhne, ďakujeme konštruktérom za automobilovú nahotu, ktorú dopraje šoférovi Genesisu.

Radí skôr do pohody

Po prvej skúsenosti s osemstupňovou prevodovkou opäť zastávame názor, že na skutočné povozenie bude lepšia manuálna prevodovka.

Automat má vhodne navrhnuté stupne, dokáže mimo mesta v tempe do 100 km/h udržať neuveriteľnú spotrebu pod sedem litrov, ale radí pomalšie. Ani v manuálnom režime nepodrží rýchlostný stupeň po obmedzovač a preradí vyššie.

V testovanej verzii s automatom sa nájde šofér, ktorý chce Genesis v prvom rade na dlhé cesty, do mesta a na občasné opojenie sa brutálnym výkonom. Pri takomto režime bude osemstupňový automat úplne krásna a dobrá náhrada predchodcu.

Okruhy a drifty treba prenechať radšej verzii s manuálnou prevodovkou. Akurát prvé kilometre a nepopierateľné odhodlanie Genesisu s prebudeným šesťvalcom nám vnukli myšlienku ísť na náš testovací okruh auto.sme.sk a skúsiť poraziť držiteľa rekordného času Renault Megane R.S.

Trať je šitá na menšiu a obratnejšiu prednokolku so samosvorom, avšak Megane tu jazdil pri teste ešte na zimných plášťoch. Hyundai mal letné pneumatiky, podstatne viac koní ale automatickú prevodovku a dlhšie prevody. Pozrite si súboj o najlepší čas na našom okruhu vo videu.

bok.jpg

Technické parametre

Značka

Hyundai

Model

Genesis Coupé

Motor

V6

Počet valcov/ventilov

6/24

Zdvihový objem (cm3)

3778

Výkon (kw(k))

255 (347)

Pri otáčkach (ot./min.)

6400

Krútiaci moment (Nm)

400

Pri otáčkach (ot./min)

5300

Emisie CO2 (g/km)

235

Rozmery

-

Rázvor náprav (mm)

2820

Dĺžka (mm)

4630

Šírka (mm)

1865

Výška (mm)

1385

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1570

Objem palivovej nádrže (l)

65

Objem batož. priestoru (l)

330

Prevádzkové hodnoty

-

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

5,9

Maximálna rýchlosť (km/h)

260

Spotreba mesto(l/100 km)

15,1

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

7

Kombinovaná spotreba (l/100km)

10

Cena verzie s motorom V6 (eur)*

33.490

* automobilka dodáva vozidlo aj s motorom 2,0 TCI RS (202 kW/275 k) za 31 490 eur.

Namerané údaje

Vozidlo

Hyundai Genesis Coupé

Verzia

3,8 V6 8AT

Stav tachometra (km)

2130

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1570

Počasie počas testu

jasno

Teplota (°C)

24

Stabilizačný systém

vypínateľný

Pneumatiky

Bridgestone Potenza

Rozmer a index pneumatík

225/40 R19 89Y

Spotreba - úsporne (l/100km)

6,8

Spotreba - záťaž (l/100km)

16,9

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

11,2

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

6,5

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (s)

41,74

Čas v slalome (s)

13,77

Čas na okruhu (s)

1:06.74

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

3,10

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

4,33

ico

Kupujem - nekupujem

Sila šesťvalca a jeho ťah od nízkych otáčok fascinujú a navodzujú atmosféru silného súťažného náradia.

Ten zvyšok okolo motora však taký nie je, pretože predsa je to auto aj na bežné používanie. Riadenie a prevodovka nedokázali ukojiť moju vrodenú zvrhlosť k pohonu zadnej nápravy, preto nekupujem.

Ak by to auto stálo 50 a viac tisíc eur, tak by som bol kritický. Pri tejto cene (33.490 eur) klobúk dole.

Rasťo

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  2. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  3. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  4. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  5. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce?
  6. Darujte predplatné a získate poukaz v hodnote 10 € do Panta Rhei
  7. Deti cestujú do exotiky zadarmo
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého
  1. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  2. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. Developer projektu Metropolis sa stal Lídrom roka 2022
  4. Nepotrebné telefóny pomáhajú na Vianoce deťom a rodinám v núdzi
  5. Tisíc líp aj pre včely od slovenskej prezidentky
  6. Changes to the System of Remedies
  7. How to succeed when acquiring a business in Slovakia
  8. Nová éra stavieb začína teraz
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 391
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 572
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 4 972
  4. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 4 664
  5. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 400
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 150
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 047
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 432
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lídri koalície Igor Matovič (OĽaNO) a Boris Kollár (Sme rodina)

Koalícia sa proti odvolaniu vlády bráni konšpiráciou.


16 h
Lukašenkova armáda sa zatiaľ do boja nechystá.

Rusi vraj čakajú na silnejší mráz.


15 h
Peter Tkačenko

K osemsto dôvodom, prečo stratili právo vládnuť, si môžeme pridať osemstoprvý.


15 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Kto sú Tvorivá spoločnosť a čo chcú dosiahnuť.


a 2 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec
Honda Civic Type R

Hot hatche sú čoraz drahšie pre vysoké emisie.


1. dec

Blogy SME

  1. Soňa Fröhlichová: Hollywood – synonymum amerického filmového priemyslu, deň číslo 18 a 19
  2. Rastislav Jusko: Čo s tebou ďalej, paragraf 363?
  3. Anna Miľanová: Luster podobný lampiónu...
  4. Michala Guľasová: Andrea Rimová – 29. február - knižná recenzia
  5. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka
  6. INESS: O platoch zdravotníkov nemajú rozhodovať ministri
  7. Internátny život UK: Decembrový internát: 10 tipov na dlhé zimné večery
  8. Rudolfa Vallová: Keď odchádzajú talentovaní mladí ľudia...
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 184 624
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 7 294
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 5 878
  4. Mária Križanová: Matematika a matikári. 3 303
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 047
  6. Jana Melišová: V závoji hmly 2 968
  7. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 799
  8. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity? 1 943
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  4. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  5. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  6. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  8. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
SkryťZatvoriť reklamu