SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Test: Hyundai Genesis útočil silným motorom na rekord

Športový Hyundai dostal po facelifte nový predok, krajšie zadné svetlá, viac výkonu a osemstupňovú automatickú prevodovku.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO. Hyundai Genesis Coupé zobral na seba ťažkú úlohu už pri svojom príchode. Mal byť športovým vrcholom značky Hyundai, čo sa mu v nemalej miere podarilo, avšak mal sa tiež predrať do povedomia vyznávačov noblesných áut s veľkým motorom a pohonom zadných kolies.

Zaradenie do vyššej spoločnosti mu išlo trochu ťažšie, pretože to bol prvý výkrik a väčšina automobilových fanatikov Genesis podvedome podceňovala. Pritom kto si toto športové auto za prijateľnú cenu vyskúšal, nezlomil nad ním palicu.

Zvlášť motoru nič nechýbalo a ako najlepšia sa nám zdala verzia so šesťvalcom a manuálnou prevodovkou, pretože dokázala jazdiť aj pri desaťlitrovej spotrebe a dala šoférovi športové vyžitie na okruhu.

Šesťstupňový automat bol z iného cesta a pre úplne iný typ motoristu s obľubou rýchlych štartov a predvádzania sa po diaľnici.

Preto Hyundai pripravil výrazný facelift hraničiaci až s generačným skokom, pretože šesťvalcu nadelil o 32 kW vyšší výkon o 39 Nm viac krútiaceho momentu a hlavne úplne novú prevodovku.

Spredu pripomína Veloster

Nový predok je dielom novej identity značky a hoci pripomína menší Veloster, rozhodne predná časť korešponduje s bokom auta.

V podstate Hyundai Genesis je pekným autom, ktoré však vďaka plastovým záslepkám namiesto reálnych vetracích otvorov vôbec nevytvára dojem skutočnej sily. Pri pohľade odpredu by sme nepovedali, že toto auto má až 347 koní, až 400 Nm a už vôbec nie, že stovku dá za 5,9 sekundy.

Jedine zvuk šesťvalca dáva okoliu najavo, s kým majú na ceste dočinenia. Ak budeme Genesisu Coupé čokoľvek vyčítať, jedno mu uprieť nemožno.

Na dnešné pomery vyumelkovaných áut s odfiltrovaním akejkoľvek automobilovej surovosti je Genesis ten pravý hulvát, ktorý sa šklbe za plynovým pedálom, reve, keď treba a necháva vodičovi precítiť mechanický zvuk auta.

To sa pri dnešných tichých turbomotoroch cení. Napriek tomu, že riadenie je umelo elektricky pritvrdené a pri úplne rýchlom rúčkovaní trochu prituhne, ďakujeme konštruktérom za automobilovú nahotu, ktorú dopraje šoférovi Genesisu.

Radí skôr do pohody

Po prvej skúsenosti s osemstupňovou prevodovkou opäť zastávame názor, že na skutočné povozenie bude lepšia manuálna prevodovka.

Automat má vhodne navrhnuté stupne, dokáže mimo mesta v tempe do 100 km/h udržať neuveriteľnú spotrebu pod sedem litrov, ale radí pomalšie. Ani v manuálnom režime nepodrží rýchlostný stupeň po obmedzovač a preradí vyššie.

V testovanej verzii s automatom sa nájde šofér, ktorý chce Genesis v prvom rade na dlhé cesty, do mesta a na občasné opojenie sa brutálnym výkonom. Pri takomto režime bude osemstupňový automat úplne krásna a dobrá náhrada predchodcu.

Okruhy a drifty treba prenechať radšej verzii s manuálnou prevodovkou. Akurát prvé kilometre a nepopierateľné odhodlanie Genesisu s prebudeným šesťvalcom nám vnukli myšlienku ísť na náš testovací okruh auto.sme.sk a skúsiť poraziť držiteľa rekordného času Renault Megane R.S.

Trať je šitá na menšiu a obratnejšiu prednokolku so samosvorom, avšak Megane tu jazdil pri teste ešte na zimných plášťoch. Hyundai mal letné pneumatiky, podstatne viac koní ale automatickú prevodovku a dlhšie prevody. Pozrite si súboj o najlepší čas na našom okruhu vo videu.

bok.jpg

Technické parametre

Značka

Hyundai

Model

Genesis Coupé

Motor

V6

Počet valcov/ventilov

6/24

Zdvihový objem (cm3)

3778

Výkon (kw(k))

255 (347)

Pri otáčkach (ot./min.)

6400

Krútiaci moment (Nm)

400

Pri otáčkach (ot./min)

5300

Emisie CO2 (g/km)

235

Rozmery

-

Rázvor náprav (mm)

2820

Dĺžka (mm)

4630

Šírka (mm)

1865

Výška (mm)

1385

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1570

Objem palivovej nádrže (l)

65

Objem batož. priestoru (l)

330

Prevádzkové hodnoty

-

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

5,9

Maximálna rýchlosť (km/h)

260

Spotreba mesto(l/100 km)

15,1

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

7

Kombinovaná spotreba (l/100km)

10

Cena verzie s motorom V6 (eur)*

33.490

* automobilka dodáva vozidlo aj s motorom 2,0 TCI RS (202 kW/275 k) za 31 490 eur.

Namerané údaje

Vozidlo

Hyundai Genesis Coupé

Verzia

3,8 V6 8AT

Stav tachometra (km)

2130

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1570

Počasie počas testu

jasno

Teplota (°C)

24

Stabilizačný systém

vypínateľný

Pneumatiky

Bridgestone Potenza

Rozmer a index pneumatík

225/40 R19 89Y

Spotreba - úsporne (l/100km)

6,8

Spotreba - záťaž (l/100km)

16,9

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

11,2

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

6,5

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (s)

41,74

Čas v slalome (s)

13,77

Čas na okruhu (s)

1:06.74

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

3,10

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

4,33

ico

Kupujem - nekupujem

Sila šesťvalca a jeho ťah od nízkych otáčok fascinujú a navodzujú atmosféru silného súťažného náradia.

Ten zvyšok okolo motora však taký nie je, pretože predsa je to auto aj na bežné používanie. Riadenie a prevodovka nedokázali ukojiť moju vrodenú zvrhlosť k pohonu zadnej nápravy, preto nekupujem.

Ak by to auto stálo 50 a viac tisíc eur, tak by som bol kritický. Pri tejto cene (33.490 eur) klobúk dole.

Rasťo

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  2. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  7. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  8. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  9. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  10. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  1. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 20 285
  2. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 15 847
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 15 150
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 13 428
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 678
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 11 697
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 547
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 497
  9. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 687
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 434
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 1 312 nových prípadov koronavírusu (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 45 155. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 165 obetí.

Testovanie na nový koronavírus.
Polícia bude naďalej kontrolovať dodržiavanie opatrení.
Opustené budovy

Na východe boli gigantom. Padli, keď podnik predali Čechom

Roky sa snaží nájsť nového majiteľa.

Snímka z pekárne Medea z roku 2004.
Tao Geoghegan Hart a tím Ineos Grenadiers slávi triumf na Giro d'Italia 2020.

Neprehliadnite tiež

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st