BREZNO. Hyundai Genesis Coupé zobral na seba ťažkú úlohu už pri svojom príchode. Mal byť športovým vrcholom značky Hyundai, čo sa mu v nemalej miere podarilo, avšak mal sa tiež predrať do povedomia vyznávačov noblesných áut s veľkým motorom a pohonom zadných kolies.
Zaradenie do vyššej spoločnosti mu išlo trochu ťažšie, pretože to bol prvý výkrik a väčšina automobilových fanatikov Genesis podvedome podceňovala. Pritom kto si toto športové auto za prijateľnú cenu vyskúšal, nezlomil nad ním palicu.
Zvlášť motoru nič nechýbalo a ako najlepšia sa nám zdala verzia so šesťvalcom a manuálnou prevodovkou, pretože dokázala jazdiť aj pri desaťlitrovej spotrebe a dala šoférovi športové vyžitie na okruhu.
Šesťstupňový automat bol z iného cesta a pre úplne iný typ motoristu s obľubou rýchlych štartov a predvádzania sa po diaľnici.
Preto Hyundai pripravil výrazný facelift hraničiaci až s generačným skokom, pretože šesťvalcu nadelil o 32 kW vyšší výkon o 39 Nm viac krútiaceho momentu a hlavne úplne novú prevodovku.
Spredu pripomína Veloster
Nový predok je dielom novej identity značky a hoci pripomína menší Veloster, rozhodne predná časť korešponduje s bokom auta.
V podstate Hyundai Genesis je pekným autom, ktoré však vďaka plastovým záslepkám namiesto reálnych vetracích otvorov vôbec nevytvára dojem skutočnej sily. Pri pohľade odpredu by sme nepovedali, že toto auto má až 347 koní, až 400 Nm a už vôbec nie, že stovku dá za 5,9 sekundy.
Jedine zvuk šesťvalca dáva okoliu najavo, s kým majú na ceste dočinenia. Ak budeme Genesisu Coupé čokoľvek vyčítať, jedno mu uprieť nemožno.
Na dnešné pomery vyumelkovaných áut s odfiltrovaním akejkoľvek automobilovej surovosti je Genesis ten pravý hulvát, ktorý sa šklbe za plynovým pedálom, reve, keď treba a necháva vodičovi precítiť mechanický zvuk auta.
To sa pri dnešných tichých turbomotoroch cení. Napriek tomu, že riadenie je umelo elektricky pritvrdené a pri úplne rýchlom rúčkovaní trochu prituhne, ďakujeme konštruktérom za automobilovú nahotu, ktorú dopraje šoférovi Genesisu.
Radí skôr do pohody
Po prvej skúsenosti s osemstupňovou prevodovkou opäť zastávame názor, že na skutočné povozenie bude lepšia manuálna prevodovka.
Automat má vhodne navrhnuté stupne, dokáže mimo mesta v tempe do 100 km/h udržať neuveriteľnú spotrebu pod sedem litrov, ale radí pomalšie. Ani v manuálnom režime nepodrží rýchlostný stupeň po obmedzovač a preradí vyššie.
V testovanej verzii s automatom sa nájde šofér, ktorý chce Genesis v prvom rade na dlhé cesty, do mesta a na občasné opojenie sa brutálnym výkonom. Pri takomto režime bude osemstupňový automat úplne krásna a dobrá náhrada predchodcu.
Okruhy a drifty treba prenechať radšej verzii s manuálnou prevodovkou. Akurát prvé kilometre a nepopierateľné odhodlanie Genesisu s prebudeným šesťvalcom nám vnukli myšlienku ísť na náš testovací okruh auto.sme.sk a skúsiť poraziť držiteľa rekordného času Renault Megane R.S.
Trať je šitá na menšiu a obratnejšiu prednokolku so samosvorom, avšak Megane tu jazdil pri teste ešte na zimných plášťoch. Hyundai mal letné pneumatiky, podstatne viac koní ale automatickú prevodovku a dlhšie prevody. Pozrite si súboj o najlepší čas na našom okruhu vo videu.
Technické parametre
Značka | Hyundai |
Model | Genesis Coupé |
Motor | V6 |
Počet valcov/ventilov | 6/24 |
Zdvihový objem (cm3) | 3778 |
Výkon (kw(k)) | 255 (347) |
Pri otáčkach (ot./min.) | 6400 |
Krútiaci moment (Nm) | 400 |
Pri otáčkach (ot./min) | 5300 |
Emisie CO2 (g/km) | 235 |
Rozmery | - |
Rázvor náprav (mm) | 2820 |
Dĺžka (mm) | 4630 |
Šírka (mm) | 1865 |
Výška (mm) | 1385 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1570 |
Objem palivovej nádrže (l) | 65 |
Objem batož. priestoru (l) | 330 |
Prevádzkové hodnoty | - |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 5,9 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 260 |
Spotreba mesto(l/100 km) | 15,1 |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 7 |
Kombinovaná spotreba (l/100km) | 10 |
Cena verzie s motorom V6 (eur)* | 33.490 |
* automobilka dodáva vozidlo aj s motorom 2,0 TCI RS (202 kW/275 k) za 31 490 eur.
Namerané údaje
Vozidlo | Hyundai Genesis Coupé |
Verzia | 3,8 V6 8AT |
Stav tachometra (km) | 2130 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1570 |
Počasie počas testu | jasno |
Teplota (°C) | 24 |
Stabilizačný systém | vypínateľný |
Pneumatiky | Bridgestone Potenza |
Rozmer a index pneumatík | 225/40 R19 89Y |
Spotreba - úsporne (l/100km) | 6,8 |
Spotreba - záťaž (l/100km) | 16,9 |
Spotreba - bežný priemer (l/100km) | 11,2 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | 6,5 |
Brzdná dráha 100 km/h - 0 (s) | 41,74 |
Čas v slalome (s) | 13,77 |
Čas na okruhu (s) | 1:06.74 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s) | 3,10 |
Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s) | 4,33 |
Kupujem - nekupujem
Sila šesťvalca a jeho ťah od nízkych otáčok fascinujú a navodzujú atmosféru silného súťažného náradia.
Ten zvyšok okolo motora však taký nie je, pretože predsa je to auto aj na bežné používanie. Riadenie a prevodovka nedokázali ukojiť moju vrodenú zvrhlosť k pohonu zadnej nápravy, preto nekupujem.
Ak by to auto stálo 50 a viac tisíc eur, tak by som bol kritický. Pri tejto cene (33.490 eur) klobúk dole.