Test: Hyundai Genesis útočil silným motorom na rekord

Športový Hyundai dostal po facelifte nový predok, krajšie zadné svetlá, viac výkonu a osemstupňovú automatickú prevodovku.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO. Hyundai Genesis Coupé zobral na seba ťažkú úlohu už pri svojom príchode. Mal byť športovým vrcholom značky Hyundai, čo sa mu v nemalej miere podarilo, avšak mal sa tiež predrať do povedomia vyznávačov noblesných áut s veľkým motorom a pohonom zadných kolies.

Zaradenie do vyššej spoločnosti mu išlo trochu ťažšie, pretože to bol prvý výkrik a väčšina automobilových fanatikov Genesis podvedome podceňovala. Pritom kto si toto športové auto za prijateľnú cenu vyskúšal, nezlomil nad ním palicu.

Zvlášť motoru nič nechýbalo a ako najlepšia sa nám zdala verzia so šesťvalcom a manuálnou prevodovkou, pretože dokázala jazdiť aj pri desaťlitrovej spotrebe a dala šoférovi športové vyžitie na okruhu.

Šesťstupňový automat bol z iného cesta a pre úplne iný typ motoristu s obľubou rýchlych štartov a predvádzania sa po diaľnici.

Preto Hyundai pripravil výrazný facelift hraničiaci až s generačným skokom, pretože šesťvalcu nadelil o 32 kW vyšší výkon o 39 Nm viac krútiaceho momentu a hlavne úplne novú prevodovku.

Spredu pripomína Veloster

Nový predok je dielom novej identity značky a hoci pripomína menší Veloster, rozhodne predná časť korešponduje s bokom auta.

V podstate Hyundai Genesis je pekným autom, ktoré však vďaka plastovým záslepkám namiesto reálnych vetracích otvorov vôbec nevytvára dojem skutočnej sily. Pri pohľade odpredu by sme nepovedali, že toto auto má až 347 koní, až 400 Nm a už vôbec nie, že stovku dá za 5,9 sekundy.

Jedine zvuk šesťvalca dáva okoliu najavo, s kým majú na ceste dočinenia. Ak budeme Genesisu Coupé čokoľvek vyčítať, jedno mu uprieť nemožno.

Na dnešné pomery vyumelkovaných áut s odfiltrovaním akejkoľvek automobilovej surovosti je Genesis ten pravý hulvát, ktorý sa šklbe za plynovým pedálom, reve, keď treba a necháva vodičovi precítiť mechanický zvuk auta.

To sa pri dnešných tichých turbomotoroch cení. Napriek tomu, že riadenie je umelo elektricky pritvrdené a pri úplne rýchlom rúčkovaní trochu prituhne, ďakujeme konštruktérom za automobilovú nahotu, ktorú dopraje šoférovi Genesisu.

Radí skôr do pohody

Po prvej skúsenosti s osemstupňovou prevodovkou opäť zastávame názor, že na skutočné povozenie bude lepšia manuálna prevodovka.

Automat má vhodne navrhnuté stupne, dokáže mimo mesta v tempe do 100 km/h udržať neuveriteľnú spotrebu pod sedem litrov, ale radí pomalšie. Ani v manuálnom režime nepodrží rýchlostný stupeň po obmedzovač a preradí vyššie.

V testovanej verzii s automatom sa nájde šofér, ktorý chce Genesis v prvom rade na dlhé cesty, do mesta a na občasné opojenie sa brutálnym výkonom. Pri takomto režime bude osemstupňový automat úplne krásna a dobrá náhrada predchodcu.

Okruhy a drifty treba prenechať radšej verzii s manuálnou prevodovkou. Akurát prvé kilometre a nepopierateľné odhodlanie Genesisu s prebudeným šesťvalcom nám vnukli myšlienku ísť na náš testovací okruh auto.sme.sk a skúsiť poraziť držiteľa rekordného času Renault Megane R.S.

Trať je šitá na menšiu a obratnejšiu prednokolku so samosvorom, avšak Megane tu jazdil pri teste ešte na zimných plášťoch. Hyundai mal letné pneumatiky, podstatne viac koní ale automatickú prevodovku a dlhšie prevody. Pozrite si súboj o najlepší čas na našom okruhu vo videu.

bok.jpg

Technické parametre

Značka

Hyundai

Model

Genesis Coupé

Motor

V6

Počet valcov/ventilov

6/24

Zdvihový objem (cm3)

3778

Výkon (kw(k))

255 (347)

Pri otáčkach (ot./min.)

6400

Krútiaci moment (Nm)

400

Pri otáčkach (ot./min)

5300

Emisie CO2 (g/km)

235

Rozmery

-

Rázvor náprav (mm)

2820

Dĺžka (mm)

4630

Šírka (mm)

1865

Výška (mm)

1385

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1570

Objem palivovej nádrže (l)

65

Objem batož. priestoru (l)

330

Prevádzkové hodnoty

-

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

5,9

Maximálna rýchlosť (km/h)

260

Spotreba mesto(l/100 km)

15,1

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

7

Kombinovaná spotreba (l/100km)

10

Cena verzie s motorom V6 (eur)*

33.490

* automobilka dodáva vozidlo aj s motorom 2,0 TCI RS (202 kW/275 k) za 31 490 eur.

Namerané údaje

Vozidlo

Hyundai Genesis Coupé

Verzia

3,8 V6 8AT

Stav tachometra (km)

2130

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1570

Počasie počas testu

jasno

Teplota (°C)

24

Stabilizačný systém

vypínateľný

Pneumatiky

Bridgestone Potenza

Rozmer a index pneumatík

225/40 R19 89Y

Spotreba - úsporne (l/100km)

6,8

Spotreba - záťaž (l/100km)

16,9

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

11,2

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

6,5

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (s)

41,74

Čas v slalome (s)

13,77

Čas na okruhu (s)

1:06.74

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

3,10

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

4,33

ico

Kupujem - nekupujem

Sila šesťvalca a jeho ťah od nízkych otáčok fascinujú a navodzujú atmosféru silného súťažného náradia.

Ten zvyšok okolo motora však taký nie je, pretože predsa je to auto aj na bežné používanie. Riadenie a prevodovka nedokázali ukojiť moju vrodenú zvrhlosť k pohonu zadnej nápravy, preto nekupujem.

Ak by to auto stálo 50 a viac tisíc eur, tak by som bol kritický. Pri tejto cene (33.490 eur) klobúk dole.

Rasťo

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 437
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 360
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 360
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 7 000
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 972
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 109
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 008
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 542
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 900
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 561

Téma: Hyundai i30, ix35, Santa Fe, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Výroba áut v Rusku v januári stúpla medziročne o viac ako 60 %

V minulom roku celková výroba medziročne klesla.

Prieskum spoľahlivosti J.D. Power: Kórejci sa zlepšujú, Fiat prepadol

Najlepšie sa umiestnil koncern Toyota, získal až 10 z 18 ocenení v jednotlivých segmentoch.

Zákazníkov Octavie čaká skúška vernosti (prvá jazda)

Primárny model Škodovky je po modernizácii pokojnejší a so širšou ponukou elektronických asistentov. S adaptívnymi tlmičmi je v komfortom režime skutočne pohodlná.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop