Test: Hyundai Genesis útočil silným motorom na rekord

Športový Hyundai dostal po facelifte nový predok, krajšie zadné svetlá, viac výkonu a osemstupňovú automatickú prevodovku.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO. Hyundai Genesis Coupé zobral na seba ťažkú úlohu už pri svojom príchode. Mal byť športovým vrcholom značky Hyundai, čo sa mu v nemalej miere podarilo, avšak mal sa tiež predrať do povedomia vyznávačov noblesných áut s veľkým motorom a pohonom zadných kolies.

Zaradenie do vyššej spoločnosti mu išlo trochu ťažšie, pretože to bol prvý výkrik a väčšina automobilových fanatikov Genesis podvedome podceňovala. Pritom kto si toto športové auto za prijateľnú cenu vyskúšal, nezlomil nad ním palicu.

Zvlášť motoru nič nechýbalo a ako najlepšia sa nám zdala verzia so šesťvalcom a manuálnou prevodovkou, pretože dokázala jazdiť aj pri desaťlitrovej spotrebe a dala šoférovi športové vyžitie na okruhu.

Šesťstupňový automat bol z iného cesta a pre úplne iný typ motoristu s obľubou rýchlych štartov a predvádzania sa po diaľnici.

Preto Hyundai pripravil výrazný facelift hraničiaci až s generačným skokom, pretože šesťvalcu nadelil o 32 kW vyšší výkon o 39 Nm viac krútiaceho momentu a hlavne úplne novú prevodovku.

Spredu pripomína Veloster

Nový predok je dielom novej identity značky a hoci pripomína menší Veloster, rozhodne predná časť korešponduje s bokom auta.

V podstate Hyundai Genesis je pekným autom, ktoré však vďaka plastovým záslepkám namiesto reálnych vetracích otvorov vôbec nevytvára dojem skutočnej sily. Pri pohľade odpredu by sme nepovedali, že toto auto má až 347 koní, až 400 Nm a už vôbec nie, že stovku dá za 5,9 sekundy.

Jedine zvuk šesťvalca dáva okoliu najavo, s kým majú na ceste dočinenia. Ak budeme Genesisu Coupé čokoľvek vyčítať, jedno mu uprieť nemožno.

Na dnešné pomery vyumelkovaných áut s odfiltrovaním akejkoľvek automobilovej surovosti je Genesis ten pravý hulvát, ktorý sa šklbe za plynovým pedálom, reve, keď treba a necháva vodičovi precítiť mechanický zvuk auta.

To sa pri dnešných tichých turbomotoroch cení. Napriek tomu, že riadenie je umelo elektricky pritvrdené a pri úplne rýchlom rúčkovaní trochu prituhne, ďakujeme konštruktérom za automobilovú nahotu, ktorú dopraje šoférovi Genesisu.

Radí skôr do pohody

Po prvej skúsenosti s osemstupňovou prevodovkou opäť zastávame názor, že na skutočné povozenie bude lepšia manuálna prevodovka.

Automat má vhodne navrhnuté stupne, dokáže mimo mesta v tempe do 100 km/h udržať neuveriteľnú spotrebu pod sedem litrov, ale radí pomalšie. Ani v manuálnom režime nepodrží rýchlostný stupeň po obmedzovač a preradí vyššie.

V testovanej verzii s automatom sa nájde šofér, ktorý chce Genesis v prvom rade na dlhé cesty, do mesta a na občasné opojenie sa brutálnym výkonom. Pri takomto režime bude osemstupňový automat úplne krásna a dobrá náhrada predchodcu.

Okruhy a drifty treba prenechať radšej verzii s manuálnou prevodovkou. Akurát prvé kilometre a nepopierateľné odhodlanie Genesisu s prebudeným šesťvalcom nám vnukli myšlienku ísť na náš testovací okruh auto.sme.sk a skúsiť poraziť držiteľa rekordného času Renault Megane R.S.

Trať je šitá na menšiu a obratnejšiu prednokolku so samosvorom, avšak Megane tu jazdil pri teste ešte na zimných plášťoch. Hyundai mal letné pneumatiky, podstatne viac koní ale automatickú prevodovku a dlhšie prevody. Pozrite si súboj o najlepší čas na našom okruhu vo videu.

bok.jpg

Technické parametre

Značka

Hyundai

Model

Genesis Coupé

Motor

V6

Počet valcov/ventilov

6/24

Zdvihový objem (cm3)

3778

Výkon (kw(k))

255 (347)

Pri otáčkach (ot./min.)

6400

Krútiaci moment (Nm)

400

Pri otáčkach (ot./min)

5300

Emisie CO2 (g/km)

235

Rozmery

-

Rázvor náprav (mm)

2820

Dĺžka (mm)

4630

Šírka (mm)

1865

Výška (mm)

1385

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1570

Objem palivovej nádrže (l)

65

Objem batož. priestoru (l)

330

Prevádzkové hodnoty

-

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

5,9

Maximálna rýchlosť (km/h)

260

Spotreba mesto(l/100 km)

15,1

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

7

Kombinovaná spotreba (l/100km)

10

Cena verzie s motorom V6 (eur)*

33.490

* automobilka dodáva vozidlo aj s motorom 2,0 TCI RS (202 kW/275 k) za 31 490 eur.

Namerané údaje

Vozidlo

Hyundai Genesis Coupé

Verzia

3,8 V6 8AT

Stav tachometra (km)

2130

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1570

Počasie počas testu

jasno

Teplota (°C)

24

Stabilizačný systém

vypínateľný

Pneumatiky

Bridgestone Potenza

Rozmer a index pneumatík

225/40 R19 89Y

Spotreba - úsporne (l/100km)

6,8

Spotreba - záťaž (l/100km)

16,9

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

11,2

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

6,5

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (s)

41,74

Čas v slalome (s)

13,77

Čas na okruhu (s)

1:06.74

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

3,10

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

4,33

ico

Kupujem - nekupujem

Sila šesťvalca a jeho ťah od nízkych otáčok fascinujú a navodzujú atmosféru silného súťažného náradia.

Ten zvyšok okolo motora však taký nie je, pretože predsa je to auto aj na bežné používanie. Riadenie a prevodovka nedokázali ukojiť moju vrodenú zvrhlosť k pohonu zadnej nápravy, preto nekupujem.

Ak by to auto stálo 50 a viac tisíc eur, tak by som bol kritický. Pri tejto cene (33.490 eur) klobúk dole.

Rasťo

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 494
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 216
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 142
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 396
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 982
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 774
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 768
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 616
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 336
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 314

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: O Ficovom hlase sme viedli polemiky

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii.

ŠPORT

Nórsky divák nevedel, že Sagana na Tour de France vylúčili

Ľudia v Nórsku si majstrovstvá sveta v cyklistike užívajú.

DOMOV

Zo Smeru odišiel celý regionálny klub, nechce povedať prečo

Sarosta obce Rišňovce sa sťažuje na ignoráciu zo strany vedenia Smeru.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.