SME
Streda, 20. október, 2021 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Test: Hyundai Genesis útočil silným motorom na rekord

Športový Hyundai dostal po facelifte nový predok, krajšie zadné svetlá, viac výkonu a osemstupňovú automatickú prevodovku.

(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BREZNO. Hyundai Genesis Coupé zobral na seba ťažkú úlohu už pri svojom príchode. Mal byť športovým vrcholom značky Hyundai, čo sa mu v nemalej miere podarilo, avšak mal sa tiež predrať do povedomia vyznávačov noblesných áut s veľkým motorom a pohonom zadných kolies.

Zaradenie do vyššej spoločnosti mu išlo trochu ťažšie, pretože to bol prvý výkrik a väčšina automobilových fanatikov Genesis podvedome podceňovala. Pritom kto si toto športové auto za prijateľnú cenu vyskúšal, nezlomil nad ním palicu.

Zvlášť motoru nič nechýbalo a ako najlepšia sa nám zdala verzia so šesťvalcom a manuálnou prevodovkou, pretože dokázala jazdiť aj pri desaťlitrovej spotrebe a dala šoférovi športové vyžitie na okruhu.

Šesťstupňový automat bol z iného cesta a pre úplne iný typ motoristu s obľubou rýchlych štartov a predvádzania sa po diaľnici.

Preto Hyundai pripravil výrazný facelift hraničiaci až s generačným skokom, pretože šesťvalcu nadelil o 32 kW vyšší výkon o 39 Nm viac krútiaceho momentu a hlavne úplne novú prevodovku.

Spredu pripomína Veloster

Nový predok je dielom novej identity značky a hoci pripomína menší Veloster, rozhodne predná časť korešponduje s bokom auta.

V podstate Hyundai Genesis je pekným autom, ktoré však vďaka plastovým záslepkám namiesto reálnych vetracích otvorov vôbec nevytvára dojem skutočnej sily. Pri pohľade odpredu by sme nepovedali, že toto auto má až 347 koní, až 400 Nm a už vôbec nie, že stovku dá za 5,9 sekundy.

Jedine zvuk šesťvalca dáva okoliu najavo, s kým majú na ceste dočinenia. Ak budeme Genesisu Coupé čokoľvek vyčítať, jedno mu uprieť nemožno.

Na dnešné pomery vyumelkovaných áut s odfiltrovaním akejkoľvek automobilovej surovosti je Genesis ten pravý hulvát, ktorý sa šklbe za plynovým pedálom, reve, keď treba a necháva vodičovi precítiť mechanický zvuk auta.

To sa pri dnešných tichých turbomotoroch cení. Napriek tomu, že riadenie je umelo elektricky pritvrdené a pri úplne rýchlom rúčkovaní trochu prituhne, ďakujeme konštruktérom za automobilovú nahotu, ktorú dopraje šoférovi Genesisu.

Radí skôr do pohody

Po prvej skúsenosti s osemstupňovou prevodovkou opäť zastávame názor, že na skutočné povozenie bude lepšia manuálna prevodovka.

Automat má vhodne navrhnuté stupne, dokáže mimo mesta v tempe do 100 km/h udržať neuveriteľnú spotrebu pod sedem litrov, ale radí pomalšie. Ani v manuálnom režime nepodrží rýchlostný stupeň po obmedzovač a preradí vyššie.

V testovanej verzii s automatom sa nájde šofér, ktorý chce Genesis v prvom rade na dlhé cesty, do mesta a na občasné opojenie sa brutálnym výkonom. Pri takomto režime bude osemstupňový automat úplne krásna a dobrá náhrada predchodcu.

Okruhy a drifty treba prenechať radšej verzii s manuálnou prevodovkou. Akurát prvé kilometre a nepopierateľné odhodlanie Genesisu s prebudeným šesťvalcom nám vnukli myšlienku ísť na náš testovací okruh auto.sme.sk a skúsiť poraziť držiteľa rekordného času Renault Megane R.S.

Trať je šitá na menšiu a obratnejšiu prednokolku so samosvorom, avšak Megane tu jazdil pri teste ešte na zimných plášťoch. Hyundai mal letné pneumatiky, podstatne viac koní ale automatickú prevodovku a dlhšie prevody. Pozrite si súboj o najlepší čas na našom okruhu vo videu.

bok.jpg

Technické parametre

Značka

Hyundai

Model

Genesis Coupé

Motor

V6

Počet valcov/ventilov

6/24

Zdvihový objem (cm3)

3778

Výkon (kw(k))

255 (347)

Pri otáčkach (ot./min.)

6400

Krútiaci moment (Nm)

400

Pri otáčkach (ot./min)

5300

Emisie CO2 (g/km)

235

Rozmery

-

Rázvor náprav (mm)

2820

Dĺžka (mm)

4630

Šírka (mm)

1865

Výška (mm)

1385

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1570

Objem palivovej nádrže (l)

65

Objem batož. priestoru (l)

330

Prevádzkové hodnoty

-

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

5,9

Maximálna rýchlosť (km/h)

260

Spotreba mesto(l/100 km)

15,1

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

7

Kombinovaná spotreba (l/100km)

10

Cena verzie s motorom V6 (eur)*

33.490

* automobilka dodáva vozidlo aj s motorom 2,0 TCI RS (202 kW/275 k) za 31 490 eur.

Namerané údaje

Vozidlo

Hyundai Genesis Coupé

Verzia

3,8 V6 8AT

Stav tachometra (km)

2130

Pohotovostná hmotnosť (kg)

1570

Počasie počas testu

jasno

Teplota (°C)

24

Stabilizačný systém

vypínateľný

Pneumatiky

Bridgestone Potenza

Rozmer a index pneumatík

225/40 R19 89Y

Spotreba - úsporne (l/100km)

6,8

Spotreba - záťaž (l/100km)

16,9

Spotreba - bežný priemer (l/100km)

11,2

Zrýchlenie z 0-100 km/h (s)

6,5

Brzdná dráha 100 km/h - 0 (s)

41,74

Čas v slalome (s)

13,77

Čas na okruhu (s)

1:06.74

Pružnosť 70 – 100 km/h (3.stupeň) (s)

3,10

Pružnosť 70 – 100 km/h (4.stupeň) (s)

4,33

ico

Kupujem - nekupujem

Sila šesťvalca a jeho ťah od nízkych otáčok fascinujú a navodzujú atmosféru silného súťažného náradia.

Ten zvyšok okolo motora však taký nie je, pretože predsa je to auto aj na bežné používanie. Riadenie a prevodovka nedokázali ukojiť moju vrodenú zvrhlosť k pohonu zadnej nápravy, preto nekupujem.

Ak by to auto stálo 50 a viac tisíc eur, tak by som bol kritický. Pri tejto cene (33.490 eur) klobúk dole.

Rasťo

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  2. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  3. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  4. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  5. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  7. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  8. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  9. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  10. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  1. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  2. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  3. QSI International School of Bratislava
  4. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  5. Pestovateľské workshopy pre deti v Šamoríne
  6. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  7. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Najmenšie ponožky sa už nestrácajú
  10. Zahraničná študentská mobilita bez bariér
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 291
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 13 253
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 150
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 4 926
  5. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 875
  6. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 682
  7. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 520
  8. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 432
  9. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 3 259
  10. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 192
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pracovník Martinskej univerzitnej nemocnice.

Reálne platy im pre infláciu poklesnú ako každému.


10 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Český prezident je vo vážnom stave.


a 2 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


15 h
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt

Blogy SME

  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: malá mestská pamiatková rezervácia
  2. Jiří Ščobák: Jsou poplatky férové? O vstupním poplatku při investování
  3. Michaela Macejková: Školský zápisníček II: Keď zazvoní
  4. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #19 - Lieky v domácom liečení
  5. Ladislav Boršoš: Taraba “gate”…
  6. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera?
  7. Tupou Ceruzou: Šikana
  8. Ján Marton: Revolúciu v manažmente vody organizujú progresívni blázni, vodníci a podvodníci na ministerstve pôdohospodárstva
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 24 560
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 9 355
  3. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 7 976
  4. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 831
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 574
  6. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 829
  7. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 3 230
  8. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 3 203
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  5. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu