BRATISLAVA. Automobilka Hyundai sa môže pochváliť viacerými novinkami aj keď nejde o správy konkrétnych modelov. Cieľavedomosť kórejského výrobcu evidentne prináša svoje ovocie a tak hľadá ďalšie oblasti kde by ukázal, že s ním treba rátať na svetovej úrovni.
Po niekoľkých mesiacoch intenzívnych príprav, Hyundai Motorsport pustil na cestu pretekársky špeciál i20 WRC a zahájil testovací program na súkromnom testovacom okruhu v nemeckom Alzenau.
Hyundai Motorsport uskutočnil počas troch dní jazdné testy s celkovou dĺžkou 550 kilometrov, pri ktorých testoval rozličné konfigurácie vyladenia vozidla. Aj keď pri testoch overoval výkonnosť modelu i20 WRC vo všetkých kľúčových oblastiach, ťažisko zberu dát bolo zamerané na turbokompresorom prepĺňaný motor s objemom 1,6 litra.
Hyundai si stanovil ambiciózny cieľ - pripraviť vozidlo na preteky v priebehu jedného roka. Podľa harmonogramu má tím Hyundai Motorsport nasadiť model i20 WRC už v januári 2014 na pretekoch Rally Monte Carlo.
Hyundai bude testovať v zelenom pekle
Na predchádzajúcu správu nadväzuje oznámenie o otvorení nového testovacieho centra Hyundai Motor na jednom z najznámejších a najnáročnejších pretekárskych okruhov na svete – na Nürburgringu.
Nové testovacie centrum, ktorého výstavba bude ukončená v auguste 2013, bolo navrhnuté špeciálne pre potreby značky Hyundai. Budova centra s atraktívnou architektúrou zo skla a kovu má štyri podlažia s celkovou podlahovou plochou 3 622 m2.
Aktuálne výskumné a vývojové centrum v Rüsselsheime (Nemecko), bolo založené v roku 2003 a sústreďuje európske divízie vývoja motorov, ladenia vozidiel a testovania. Obe budú mať teraz pohodlný prístup na okruh Nürburgring, čo umožní zvýšiť ročný počet testov, vrátane náročného zrýchleného testu namáhania.
Rozšírená testovacia kapacita po dobudovaní nového testovacieho centra na okruhu Nürburgring umožní značke Hyundai v priebehu roka 2013 dokončiť zrýchlené testy namáhania na 11 vozidlách, zlepšovať riadenie, podvozok, pruženie a jazdné vlastnosti podľa preferencií európskych vodičov.
Palivové články sa zapáčili Holanďanom
Treťou, nemenej dôležitejšou novinkou je skutočnosť, že Hyundai dodal včera prvých 15 kusov sériovo vyrobených automobilov ix35 Fuel Cell. Vozidlá poháňané palivovým článkom budú slúžiť magistrátu dánskeho hlavného mesta Kodaň.
Technológiu palivového článku Hyundai vyvinul vo svojom Výskumnom ústave ekologických technológií v Kórei a do roku 2015 plánuje vyrobiť tisíc kusov exemplárov tohto modelu vo svojom závode Ulsan.
Hyundai ix35 Fuel Cell poháňa elektromotor s výkonom 100 kW (136 k), ktorý mu umožňuje dosahovať maximálnu rýchlosť 160 km/h. Dve tlakové nádrže umiestnené pod zadným sedadlom a v podlahe batožinového priestoru majú celkovú kapacitu 5,64 kg stlačeného vodíka, táto zásoba paliva umožňuje dojazd 594 kilometrov.