BRATISLAVA. Medzi malé, no najvýznamnejšie modely v histórii značky Nissan môžeme zaradiť malú Micru. Hoci prepracovaný model vychádza z mestského vozidla štvrtej generácie K13, Nissan ho nazýva Nová Micra.
Okrem dizajnu prednej a zadnej časti je výrazne prepracovaný aj interiér. Obsahuje novú stredovú konzolu, nové čalúnenie a nové detaily.
V závislosti od verzie sa v nej nachádza vynovené „komunikačné centrum" s novým rádiom a komunikačno-navigačným systémom s 5,8-palcovou dotykovou obrazovkou.
V exteriéri sú novinkami dve výrazné farby a 15 i 16-palcové zliatinové disky kolies.
Nissan rozšíril aj možnosti personalizácie Micry, ktoré sú navrhnuté tak, aby si majiteľ mohol vytvoriť svoju Micru.
Do jej výbavy môže patriť systém bezkľúčového odomykania a štartovania vozidla, ale aj inovatívny Systém merania parkovacieho miesta, ktorý upozorní vodiča Micry prostredníctvom nápisu na prístrojovej doske či vozidlo je alebo nie je možné zaparkovať na vybrané miesto.
Systém je možné prispôsobiť podľa schopností vodiča - amatér, normálny alebo expert.
Veľká novinka sa objaví aj pod kapotou - trojvalec Nissan s objemom 1,2 litra, priamym vstrekovaním a prepĺňaním (DIG-S). Jednotka vyvinie výkon 72 kW (98 k) a v priemere by mala spotrebovať 4,1 l benzínu na 100 km jazdy.
Vynovený Nissan Micra má predný pohon a päťstupňovú manuálnu prevodovku, ktorá je dodávaná ako súčasť štandardnej výbavy. Na želanie je k dispozícii aj bezstupňová prevodovka CVT.
Najnižší model spomedzi z troch výbavových stupňov - Visia - ponúka okrem iného aj bočné a hlavové airbagy, stabilizačný program ESP alebo predné elektrické okná.
Acenta pridáva napríklad chrómové detaily, 15-palcové disky, manuálnu klimatizáciu a prehrávač diskov CD s možnosťou pripojenia Bluetooth.
Stupne výbavy Visia a Acenta využívajú trvanlivú tkanú látku trikot/trikot, pričom modely najvyššej výbavy Tekna využívajú látku semišového typu s dvojitým prešívaním.
Najvyššia verzia Tekna dopĺňa výbavu o automatickú klimatizáciu, systém NissanConnect 2.0, zadné parkovacie senzory, systém merania parkovacieho miesta, ale aj automatické ovládanie predných svetiel, stieračov a sklápacích bočných spätných zrkadiel.
Micru, ktorá je v niektorých štátoch známa ako March, vyrábajú v štyroch svetových centrách a predávajú v 56 krajinách na celom svete. Všetky vozidlá, ktoré sú určené pre Európu, vyrába továreň v Indii, pričom ďalšie tri produkčné závody sa nachádzajú v Thajsku, Mexiku a Číne.