BRATISLAVA. Napriek tomu, že moderné športové sedany sú skôr doménou Európanov, aj mimo nášho kontinentu majú autá tohto typu svoju históriu a veľkú skupinu fanúšikov. Svedčí o tom aj britský Vauxhall VXR8 v najsilnejšej podobe GTS, ktorý je tak trochu prezlečený austrálsky Holden.
Výkon, ktorý predvádza ostrovanom dokáže zahanbiť aj ostrieľaných súperov ako BMW M5, alebo Mercedes E63 AMG. Pohonná jednotka použitá tiež v Chevrolete Camaro ZL1, dopovaná kompresorom ponúka výkon 430 kW (585 k).
Napriek tomu, že dynamické parametre v tejto kategórii vozidiel až také oslňujúce nie sú, zrýchlenie z pokoja na 100 km/h v čase 4,9 sekundy vyvažuje cena na úrovni 64 500 eur. Vauxhall dokonca tvrdí, že je to najlacnejšia cesta ako sa v Británii dostať k automobilu tohto segmentu s výkonom nad 500 koní.
Agregát V8 s objemom 6,2–litra pracuje v kombinácii so šesťstupňovým manuálom, alebo automatickou prevodovkou s rovnakým počtom stupňov. Krútiaci moment 739 Nm je prenášaný na kolesá zadnej nápravy s 20-palcovými pneumatikami rozmeru 275/35.
Technika podvozku posilnená o systém adaptívnych tlmičov Magnetic Ride Control disponuje troma prednastavenými režimami a režimom Performance navyše. V poslednom spomenutom je možné individuálne nastaviť systém pre kontrolu trakcie, launch control, posilňovač riadenia alebo stabilizačný program ESP.
V prípade hroziacej zrážky je aktivovaný elektronický pomocník Forward Collision Alert, ktorý zvýrazní účinok posilňovača bŕzd a vodiča vizuálne i zvukovo na nebezpečenstvo upozorní.
Vauxhall VXR8 GTS sa nemusí hanbiť ani za svoj výzor. Agresívne pôsobiace prvky karosérie s veľkými otvormi pre prívod vzduchu a dvoma pármi koncoviek výfuku zapustenými do difúzora by si našli priaznivcov aj na cestách kde vodiči šoférujú svoje vozidlo vpravo.