SME

Vauxhall VXR8 je rýchly sedan

Briti pripravili sedan s výkonom nad 500 koní a cenou približne 64 500 eur. Osemvalcový motor z Camara zabezpečí novinke s pravostranným riadením šprint na stovku pod päť sekúnd.

Novinka s technikou najvýkonnejšieho sériového vozidla austrálskeho kontinentu Holdenu VF GTS a pravostranným riadením, je však vyhradená len pre Spojené kráľovstvo.Novinka s technikou najvýkonnejšieho sériového vozidla austrálskeho kontinentu Holdenu VF GTS a pravostranným riadením, je však vyhradená len pre Spojené kráľovstvo. (Zdroj: Vauxhall)

BRATISLAVA. Napriek tomu, že moderné športové sedany sú skôr doménou Európanov, aj mimo nášho kontinentu majú autá tohto typu svoju históriu a veľkú skupinu fanúšikov. Svedčí o tom aj britský Vauxhall VXR8 v najsilnejšej podobe GTS, ktorý je tak trochu prezlečený austrálsky Holden.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výkon, ktorý predvádza ostrovanom dokáže zahanbiť aj ostrieľaných súperov ako BMW M5, alebo Mercedes E63 AMG. Pohonná jednotka použitá tiež v Chevrolete Camaro ZL1, dopovaná kompresorom ponúka výkon 430 kW (585 k).

Napriek tomu, že dynamické parametre v tejto kategórii vozidiel až také oslňujúce nie sú, zrýchlenie z pokoja na 100 km/h v čase 4,9 sekundy vyvažuje cena na úrovni 64 500 eur. Vauxhall dokonca tvrdí, že je to najlacnejšia cesta ako sa v Británii dostať k automobilu tohto segmentu s výkonom nad 500 koní.

SkryťVypnúť reklamu

Agregát V8 s objemom 6,2–litra pracuje v kombinácii so šesťstupňovým manuálom, alebo automatickou prevodovkou s rovnakým počtom stupňov. Krútiaci moment 739 Nm je prenášaný na kolesá zadnej nápravy s 20-palcovými pneumatikami rozmeru 275/35.

Technika podvozku posilnená o systém adaptívnych tlmičov Magnetic Ride Control disponuje troma prednastavenými režimami a režimom Performance navyše. V poslednom spomenutom je možné individuálne nastaviť systém pre kontrolu trakcie, launch control, posilňovač riadenia alebo stabilizačný program ESP.

V prípade hroziacej zrážky je aktivovaný elektronický pomocník Forward Collision Alert, ktorý zvýrazní účinok posilňovača bŕzd a vodiča vizuálne i zvukovo na nebezpečenstvo upozorní.

Vauxhall VXR8 GTS sa nemusí hanbiť ani za svoj výzor. Agresívne pôsobiace prvky karosérie s veľkými otvormi pre prívod vzduchu a dvoma pármi koncoviek výfuku zapustenými do difúzora by si našli priaznivcov aj na cestách kde vodiči šoférujú svoje vozidlo vpravo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 000
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 190
  3. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 545
  4. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 335
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 154
  6. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 594
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 444
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 2 428
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ivan Mlynár: Ako si Robert Fico strčil do vrecka európskych politikov a zahral si pingpong s Bohom.
  2. Martin Pollák: Kreslený humor XVIII História
  3. Ivan Čáni: Klamár Kéry sa točil ako had.
  4. Martin Fronk: Brhlovce: Krumplová diera vytesaná do skaly
  5. Jozef Ivan: Google nadržiava babrákom
  6. Otilia Horrocks: Pozor !! Významná úprava VZN o parkovaní v Košiciach v neprospech osôb motoristov ŤZP !!!
  7. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053 (II. časť)
  8. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy?
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 420
  2. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 009
  3. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 953
  4. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 937
  5. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 9 559
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 7 940
  7. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 722
  8. Ján Valchár: No a tie Orešniky gďe? 4 697
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu