BRATISLAVA. Na medzinárodnom Pagani stretnutí „Vanishing Point 2013“ ukázala talianska značka doposiaľ najsilnejšie a najrýchlejšie prestrojenie modelu Zonda – Revolucion.
Základom verzie Revolucion sa stal vrcholový model Zonda R. Automobilka Pagani však vymenila niektoré prvky karosérie a nosných konštrukcií za karbón a titán a ušetrila tak 34 kilogramov. Výsledná hmotnosť tak presahuje jednu tonu len o 70 kg.
Dosiahne stovku za tri sekundy?
Zdroj výkonu pochádza z dobre vyladeného šesťlitrového pohonného agregátu Mercedes 6.0 AMG V12, ktorý produkuje 588 kW (800 k) a 730 Nm krútiaceho momentu. Špeciálna limitovaná verzia si tak polepšila voči špičkovému modelu Zonda R o nenápadných 50 koní a 20 Nm.
Napriek zatiaľ neexistujúcim dynamickým skúškam predpokladáme, že vozidlo nebude pomalšie ako „štandardná“ Zonda R a z pokoja na rýchlosť 100 km/h vystrelí za tri sekundy.
Maximálna rýchlosť bude s prehľadom presahovať 350 km/h.
Dvanásťvalcový motor spolupracuje so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou, ktorá je schopná vymeniť prevodový stupeň za približne 20 ms.
Skrotiť brutálny výkon pomáha 12 stupňový systém kontroly trakcie vyvinutý spoločnosťou Bosh.
Brzdy sú inšpirované Formulou 1
Taliani nezabudli ani na zastavenie vozidla a tak sa vodič – pretekár môže spoliehať na derivát bŕzd Formuly 1 s keramickými kotúčmi. Sú ľahšie voči štandardne používaným o 15 %, minimálne náchylné k „vädnutiu“ a navyše s novým systémom ABS.
Brzdy nie sú jediným prvkom priamo prevzatým z F1. Prítlačné krídlo na zadnej náprave získalo aktívny aerodynamický prvok DRS (Drag Reduction System), ktorý v prípade potreby zníži prítlak vozidla - zníži aerodynamický odpor, no tým zvýši maximálnu rýchlosť na rovinkách.
Už len jeden voľný kus
Každý špás však niečo stojí a v prípade Zondy Revolucion to nie je málo. Cenu 2,5-milióna eur s daňou vyvažuje aspoň fakt, že Pagani vyrobí len 5 kusov tohoto modelu. Štyri z nich sú už predané.