SME
Piatok, 22. september, 2023 | Meniny má Móric
reklama

Posledný kus Pagani Zonda Revolucion je na predaj

Talianska značka Pagani ukázala svetu ich posledný výtvor, nekompromisnú verziu modelu Zonda. Vozidlo za viac ako 2,5-milióna eur dostalo prívlastok „Revolucion“.

(Zdroj: Pagani)

BRATISLAVA. Na medzinárodnom Pagani stretnutí „Vanishing Point 2013“ ukázala talianska značka doposiaľ najsilnejšie a najrýchlejšie prestrojenie modelu Zonda – Revolucion.

Základom verzie Revolucion sa stal vrcholový model Zonda R. Automobilka Pagani však vymenila niektoré prvky karosérie a nosných konštrukcií za karbón a titán a ušetrila tak 34 kilogramov. Výsledná hmotnosť tak presahuje jednu tonu len o 70 kg.

Dosiahne stovku za tri sekundy?

Zdroj výkonu pochádza z dobre vyladeného šesťlitrového pohonného agregátu Mercedes 6.0 AMG V12, ktorý produkuje 588 kW (800 k) a 730 Nm krútiaceho momentu. Špeciálna limitovaná verzia si tak polepšila voči špičkovému modelu Zonda R o nenápadných 50 koní a 20 Nm.

Napriek zatiaľ neexistujúcim dynamickým skúškam predpokladáme, že vozidlo nebude pomalšie ako „štandardná“ Zonda R a z pokoja na rýchlosť 100 km/h vystrelí za tri sekundy.

Maximálna rýchlosť bude s prehľadom presahovať 350 km/h.

Dvanásťvalcový motor spolupracuje so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou, ktorá je schopná vymeniť prevodový stupeň za približne 20 ms.

Skrotiť brutálny výkon pomáha 12 stupňový systém kontroly trakcie vyvinutý spoločnosťou Bosh.

Brzdy sú inšpirované Formulou 1

Taliani nezabudli ani na zastavenie vozidla a tak sa vodič – pretekár môže spoliehať na derivát bŕzd Formuly 1 s keramickými kotúčmi. Sú ľahšie voči štandardne používaným o 15 %, minimálne náchylné k „vädnutiu“ a navyše s novým systémom ABS.

Brzdy nie sú jediným prvkom priamo prevzatým z F1. Prítlačné krídlo na zadnej náprave získalo aktívny aerodynamický prvok DRS (Drag Reduction System), ktorý v prípade potreby zníži prítlak vozidla - zníži aerodynamický odpor, no tým zvýši maximálnu rýchlosť na rovinkách.

Už len jeden voľný kus

Každý špás však niečo stojí a v prípade Zondy Revolucion to nie je málo. Cenu 2,5-milióna eur s daňou vyvažuje aspoň fakt, že Pagani vyrobí len 5 kusov tohoto modelu. Štyri z nich sú už predané.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Podpora systému je slabá, je to na jednotlivcoch
  2. Prišli na to, že odpad je cenný
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  5. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  6. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty
  7. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Prišli na to, že odpad je cenný
  2. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  3. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  4. Autocentrá AURES Holdings obslúžili už 3 milióny zákazníkov
  5. Príďte ochutnať ocenené destiláty
  6. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  7. Politici dobrovoľne posielajú slovenské ženy pod nôž
  8. IT expertka: Iba mobil deťom na učenie naozaj nestačí
  1. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 12 485
  2. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 793
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 9 129
  4. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 5 566
  5. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 216
  6. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 105
  7. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 643
  8. Veľké Karlovice: wellness oáza kúsok od hraníc 2 434
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Predvolebné vyšetrenie
  2. Peter Kubica: O behoch pri brehoch
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (22. - 28.9.1923)
  4. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali.
  5. Radko Mačuha: Čo je to Liberalizmus?
  6. Rado Surovka: Kto by nás mal zastupovať v parlamente ?
  7. Vladimír Krátky: Do plynu s nimi !
  8. Ivan Mlynár: Progresívne Slovensko – nebojte sa, prestaňte sa báť a dáme to
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 61 607
  2. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 38 512
  3. Ján Šeďo: Mestskí policajti to pokašľali na celej čiare. 23 222
  4. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 12 759
  5. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 10 118
  6. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 219
  7. Ladislav Matejka: Ako Slovensko vyhralo Volvo (skutočný príbeh) 6 952
  8. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 6 875
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu