SME
reklama

Vodiči si v Žiline našli spôsob, ako obísť červenú na semafore

Vodiči prejdú na paralelnú cestu, kde ešte donedávna museli chodci dávať prednosť autám.

(Zdroj: Google street view)

Radim: "V Žiline pri Juniore je priechod pre chodcov so semaforom. Semafor tam bol zriadený aj preto, lebo sa tam v minulosti stalo niekoľko tragických nehôd, keď auto zrazilo chodca.

Pravidelne sa tam ale stáva, že keď zasvieti červená pre autá, niektorí vodiči si to "strihnú" cez parkovisko, aby nemuseli čakať. Tým však veľmi ohrozia chodcov prechádzajúcich cez priechod pokračujúci "parkoviskom" (značka parkovisko tam nie je).

To, že chodci sa tam objavia práve v čase "strihnutia", nie je vecou náhody, pretože práve pre nich svieti autám na semafore červená. Situácia pre parkujúce autá je tam neprehľadná, pre arogantných vodičov aj nebezpečná."

krizovatka.jpg

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

To, čo Radim nazval parkoviskom, na obrázku naznačil ako jednosmernú cestu, kde vozidlá parkujú po oboch stranách cesty. Je to paralelná cesta k Hlinskej ulici. Obe cesty oddeľuje len úzky ostrovček.

Podľa záberov z Google Street View je zrejmé, že paralelná cesta nie je jednosmerkou, aj keď tam autá zjavne jazdia len jedným smerom (vyplýva to zo spôsobu parkovania, sú tam aj značky zákazu vjazdu). Jednosmernou je však iba taká cesta, ktorá je na začiatku za križovatkou označená dopravnou značkou Jednosmerná cesta.

Červená autá nezastaví

Semafory by pred priechodom (v smere červenej šípky na náčrte Radima) ani nemuseli byť. Vodiči sa im ľahko a beztrestne vyhnú cez paralelnú cestu. Nie je tam žiadne dopravné značenie, ktoré by to zakazovalo.

Aj keď na semafore zasvieti červená, autá môžu oblasť prejsť prakticky bez zastavenia. Nik okrem policajtov im to zakázať nemôže. A aj tí by na to potrebovali dôvod.

Vodiči totiž odbočia z obojsmernej cesty cez dve hneď za sebou nasledujúce križovatky a môžu bez obáv pokračovať ďalej po paralelnej ceste. Jediné, čo musia urobiť, je dať prednosť vozidlám prichádzajúcim sprava (z vedľajšej cesty).

Aby sa chodci dostali k priechodu, musia pustiť autá

Na fotke z Google Street View vidno, že priechod pre chodcov je namaľovaný len cez obojsmernú cestu, na jednosmerke vyznačený nie je.

Preto, ak sa chodci chcú dostať k priechodu, musia podľa pravidiel dať prednosť prechádzajúcim autám. Ak sú už ale na vozovke jednosmerky, autá ich nesmú ohroziť.

Mal by pribudnúť ďalší semafor a aj značky

Aby sa chodci mohli cítiť bezpečnejšie, priechod by mal byť vyznačený aj na ceste, ktorú vodiči využívajú ako jednosmerku. Ak by tam pribudol aj semafor, vodiči by prestali obchádzať semafory na susednej ceste.

Zároveň je potrebné umiestniť na cestu, kde vodiči parkujú po oboch stranách, dopravné značky Jednosmerná cesta.

Dopravné značenie má na starosti správca cesty, v Radimovom prípade pravdepodobne mesto Žilina. Len správca môže značenie zmeniť, ale len po odsúhlasení dopravným inšpektorátom.

DOPLNENÉ: Po zverejnení článku sa nám znovu ozval Radim, ktorý napísal, že mesto Žilina tam po konzultáciách s mestskou políciou v Žiline vyznačilo priechod pre chodcov s tým, že iný spôsob regulácie dopravy sa tam nepredpokladá.

Mestská polícia Radimovi sľúbila, že na mieste bude preventívne kontrolovať, či vodiči dávajú chodcom prednosť. Ak nebudú, oznámia to štátnej polícii.

DOPLNENÉ: Čitateľ Ján navrhuje jednoduché a lacné riešenie - "Tá "paralelná" cesta evidentne slúži ako parkovisko. Preto sa pýtam, či by nebolo možné jednoduchým prehodením jednosmerky v časti, kde je "priechod pre chodcov", zrušiť celú "obchádzku" semafora a tým zabezpečiť účel priechodu a semaforu. Autá tam budú môcť parkovať aj naďalej, akurát sa tam dostanú až za semaforom."


Zväčšiť mapu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 909
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 405
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 906
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 253
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 071
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 831
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 787
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 075
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 434
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 890
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 449
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 365
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 261
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  8. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
SkryťZatvoriť reklamu