Vodiči si v Žiline našli spôsob, ako obísť červenú na semafore

Vodiči prejdú na paralelnú cestu, kde ešte donedávna museli chodci dávať prednosť autám.

(Zdroj: Google street view)

Radim: "V Žiline pri Juniore je priechod pre chodcov so semaforom. Semafor tam bol zriadený aj preto, lebo sa tam v minulosti stalo niekoľko tragických nehôd, keď auto zrazilo chodca.

Pravidelne sa tam ale stáva, že keď zasvieti červená pre autá, niektorí vodiči si to "strihnú" cez parkovisko, aby nemuseli čakať. Tým však veľmi ohrozia chodcov prechádzajúcich cez priechod pokračujúci "parkoviskom" (značka parkovisko tam nie je).

To, že chodci sa tam objavia práve v čase "strihnutia", nie je vecou náhody, pretože práve pre nich svieti autám na semafore červená. Situácia pre parkujúce autá je tam neprehľadná, pre arogantných vodičov aj nebezpečná."

krizovatka.jpg

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

To, čo Radim nazval parkoviskom, na obrázku naznačil ako jednosmernú cestu, kde vozidlá parkujú po oboch stranách cesty. Je to paralelná cesta k Hlinskej ulici. Obe cesty oddeľuje len úzky ostrovček.

Podľa záberov z Google Street View je zrejmé, že paralelná cesta nie je jednosmerkou, aj keď tam autá zjavne jazdia len jedným smerom (vyplýva to zo spôsobu parkovania, sú tam aj značky zákazu vjazdu). Jednosmernou je však iba taká cesta, ktorá je na začiatku za križovatkou označená dopravnou značkou Jednosmerná cesta.

Červená autá nezastaví

Semafory by pred priechodom (v smere červenej šípky na náčrte Radima) ani nemuseli byť. Vodiči sa im ľahko a beztrestne vyhnú cez paralelnú cestu. Nie je tam žiadne dopravné značenie, ktoré by to zakazovalo.

Aj keď na semafore zasvieti červená, autá môžu oblasť prejsť prakticky bez zastavenia. Nik okrem policajtov im to zakázať nemôže. A aj tí by na to potrebovali dôvod.

Vodiči totiž odbočia z obojsmernej cesty cez dve hneď za sebou nasledujúce križovatky a môžu bez obáv pokračovať ďalej po paralelnej ceste. Jediné, čo musia urobiť, je dať prednosť vozidlám prichádzajúcim sprava (z vedľajšej cesty).

Aby sa chodci dostali k priechodu, musia pustiť autá

Na fotke z Google Street View vidno, že priechod pre chodcov je namaľovaný len cez obojsmernú cestu, na jednosmerke vyznačený nie je.

Preto, ak sa chodci chcú dostať k priechodu, musia podľa pravidiel dať prednosť prechádzajúcim autám. Ak sú už ale na vozovke jednosmerky, autá ich nesmú ohroziť.

Mal by pribudnúť ďalší semafor a aj značky

Aby sa chodci mohli cítiť bezpečnejšie, priechod by mal byť vyznačený aj na ceste, ktorú vodiči využívajú ako jednosmerku. Ak by tam pribudol aj semafor, vodiči by prestali obchádzať semafory na susednej ceste.

Zároveň je potrebné umiestniť na cestu, kde vodiči parkujú po oboch stranách, dopravné značky Jednosmerná cesta.

Dopravné značenie má na starosti správca cesty, v Radimovom prípade pravdepodobne mesto Žilina. Len správca môže značenie zmeniť, ale len po odsúhlasení dopravným inšpektorátom.

DOPLNENÉ: Po zverejnení článku sa nám znovu ozval Radim, ktorý napísal, že mesto Žilina tam po konzultáciách s mestskou políciou v Žiline vyznačilo priechod pre chodcov s tým, že iný spôsob regulácie dopravy sa tam nepredpokladá.

Mestská polícia Radimovi sľúbila, že na mieste bude preventívne kontrolovať, či vodiči dávajú chodcom prednosť. Ak nebudú, oznámia to štátnej polícii.

DOPLNENÉ: Čitateľ Ján navrhuje jednoduché a lacné riešenie - "Tá "paralelná" cesta evidentne slúži ako parkovisko. Preto sa pýtam, či by nebolo možné jednoduchým prehodením jednosmerky v časti, kde je "priechod pre chodcov", zrušiť celú "obchádzku" semafora a tým zabezpečiť účel priechodu a semaforu. Autá tam budú môcť parkovať aj naďalej, akurát sa tam dostanú až za semaforom."


Zväčšiť mapu

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 991
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 721
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 665
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 271
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 759
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 666
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 428
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 895
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 885
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 836

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.

Vyskúšali sme zadné sedadlá VarioFlex v novej Škode Karoq

Vyberateľné zadné sedačky neponúka iný konkurent.