Vodiči si v Žiline našli spôsob, ako obísť červenú na semafore

Vodiči prejdú na paralelnú cestu, kde ešte donedávna museli chodci dávať prednosť autám.

(Zdroj: Google street view)

Radim: "V Žiline pri Juniore je priechod pre chodcov so semaforom. Semafor tam bol zriadený aj preto, lebo sa tam v minulosti stalo niekoľko tragických nehôd, keď auto zrazilo chodca.

Pravidelne sa tam ale stáva, že keď zasvieti červená pre autá, niektorí vodiči si to "strihnú" cez parkovisko, aby nemuseli čakať. Tým však veľmi ohrozia chodcov prechádzajúcich cez priechod pokračujúci "parkoviskom" (značka parkovisko tam nie je).

To, že chodci sa tam objavia práve v čase "strihnutia", nie je vecou náhody, pretože práve pre nich svieti autám na semafore červená. Situácia pre parkujúce autá je tam neprehľadná, pre arogantných vodičov aj nebezpečná."

krizovatka.jpg

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

To, čo Radim nazval parkoviskom, na obrázku naznačil ako jednosmernú cestu, kde vozidlá parkujú po oboch stranách cesty. Je to paralelná cesta k Hlinskej ulici. Obe cesty oddeľuje len úzky ostrovček.

Podľa záberov z Google Street View je zrejmé, že paralelná cesta nie je jednosmerkou, aj keď tam autá zjavne jazdia len jedným smerom (vyplýva to zo spôsobu parkovania, sú tam aj značky zákazu vjazdu). Jednosmernou je však iba taká cesta, ktorá je na začiatku za križovatkou označená dopravnou značkou Jednosmerná cesta.

Červená autá nezastaví

Semafory by pred priechodom (v smere červenej šípky na náčrte Radima) ani nemuseli byť. Vodiči sa im ľahko a beztrestne vyhnú cez paralelnú cestu. Nie je tam žiadne dopravné značenie, ktoré by to zakazovalo.

Aj keď na semafore zasvieti červená, autá môžu oblasť prejsť prakticky bez zastavenia. Nik okrem policajtov im to zakázať nemôže. A aj tí by na to potrebovali dôvod.

Vodiči totiž odbočia z obojsmernej cesty cez dve hneď za sebou nasledujúce križovatky a môžu bez obáv pokračovať ďalej po paralelnej ceste. Jediné, čo musia urobiť, je dať prednosť vozidlám prichádzajúcim sprava (z vedľajšej cesty).

Aby sa chodci dostali k priechodu, musia pustiť autá

Na fotke z Google Street View vidno, že priechod pre chodcov je namaľovaný len cez obojsmernú cestu, na jednosmerke vyznačený nie je.

Preto, ak sa chodci chcú dostať k priechodu, musia podľa pravidiel dať prednosť prechádzajúcim autám. Ak sú už ale na vozovke jednosmerky, autá ich nesmú ohroziť.

Mal by pribudnúť ďalší semafor a aj značky

Aby sa chodci mohli cítiť bezpečnejšie, priechod by mal byť vyznačený aj na ceste, ktorú vodiči využívajú ako jednosmerku. Ak by tam pribudol aj semafor, vodiči by prestali obchádzať semafory na susednej ceste.

Zároveň je potrebné umiestniť na cestu, kde vodiči parkujú po oboch stranách, dopravné značky Jednosmerná cesta.

Dopravné značenie má na starosti správca cesty, v Radimovom prípade pravdepodobne mesto Žilina. Len správca môže značenie zmeniť, ale len po odsúhlasení dopravným inšpektorátom.

DOPLNENÉ: Po zverejnení článku sa nám znovu ozval Radim, ktorý napísal, že mesto Žilina tam po konzultáciách s mestskou políciou v Žiline vyznačilo priechod pre chodcov s tým, že iný spôsob regulácie dopravy sa tam nepredpokladá.

Mestská polícia Radimovi sľúbila, že na mieste bude preventívne kontrolovať, či vodiči dávajú chodcom prednosť. Ak nebudú, oznámia to štátnej polícii.

DOPLNENÉ: Čitateľ Ján navrhuje jednoduché a lacné riešenie - "Tá "paralelná" cesta evidentne slúži ako parkovisko. Preto sa pýtam, či by nebolo možné jednoduchým prehodením jednosmerky v časti, kde je "priechod pre chodcov", zrušiť celú "obchádzku" semafora a tým zabezpečiť účel priechodu a semaforu. Autá tam budú môcť parkovať aj naďalej, akurát sa tam dostanú až za semaforom."


Zväčšiť mapu

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 560
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 205
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 816
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 6 545
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 123
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 119
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 025
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 511
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 564
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 481

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja je tréner a medzinárodný horský vodca. Zdolal napríklad aj Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

DOMOV

Úrazov na svahoch je viac, v Jasnej chcú rozšíriť zjazdovku

Záchranári zaznamenali viac ako 1 400 úrazov na lyžiarskych svahoch.

Neprehliadnite tiež

Nový Ford Fiesta ST dostal trojvalec s výkonom 200 koní

Špecialitou motora je vypínanie jedného valca pri čiastočnom zaťažení.

VW Arteon: Nástupca modelu CC sa začína odhaľovať

Dizajnovo bude mať novinka veľmi blízko ku konceptu Sport Coupé GTE.

Jawa CZ 175 Trail nebola určená pre nás, ale výhradne na export

Československá motorka bola určená iba na vývoz a to do USA, Veľkej Británie, Belgicka a Austrálie.

Ferrari predstavilo nový monopost pre nadchádzajúcu sezónu F1

Nové auto má v zadnej časti žraločiu plutvu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop