SME

Polícia: Pri pokutovaní obmedzujeme premávku len výnimočne

Po zastavení vozidla, ktoré prekročilo rýchlosť, sa zhoršila plynulosť cestnej premávky. Kamionista tam obiehal tak, že ohrozil autá z protismeru.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Martin: "Môžu policajti ľubovoľne v akejkoľvek situácii zastavovať vozidlá na ľubovoľných miestach podľa svojej svojvôle?

Šoféroval som po ceste Trenčín - Bánovce a za obcou Svinná v stúpaní v neprehľadnej zákrute, asi 50 metrov za značkou Zákaz predchádzania, "meracia" octavia odstavila vodiča a pravdepodobne kasírovala pokutu. Predo mnou išiel kamión s naloženým bagrom a nemohol odstavené autá predísť.

Keď sa odhodlal, z protismeru museli 3 autá prudko brzdiť, aby do neho nevrazili. Popritom asi 200 metrov od miesta, kde stáli, je široký výjazd na poľnú cestu.

Asi pred rokom, keď ma zastavili za údajnú jazdu na červenú, ma tiež zastavili v križovatke, asi 100 metrov pred odbočkou na vedľajšiu cestu. V Trenčíne odstavujú autá v čase dopravnej špičky medzi dvomi semaformi tesne pred vjazdom na benzínku a potom sa tvoria zbytočné kolóny.

Naozaj má prednosť 20-eurová pokuta pred bezpečnosťou a plynulosťou cestnej premávky?

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Predpisy prikazujú policajtom pri zastavovaní vozidiel dávať znamenie na zastavenie vozidla

  • včas,
  • zreteľne,
  • s ohľadom na okolnosti cestnej premávky,
  • aby vodič mohol bezpečne zastaviť vozidlo a
  • aby sa neohrozila bezpečnosť cestnej premávky.

Policajti nesmú pokutovať na mieste, kde by ohrozili alebo obmedzili premávku

"Miesto na zastavovanie vozidiel určí veliteľ hliadky tak, aby nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti alebo plynulosti cestnej premávky," informoval Michal Slivka, hovorca policajného prezídia.

Elena Antalová, hovorkyňa trenčianskej krajskej polície, však upozornila, že na toto sa neprihliada, ak

  • ide o zastavenie vozidla, ktorého vodič svojou jazdou bezprostredne ohrozuje bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky,
  • je podozrenie, že po vozidle alebo v ňom prepravovaných osobách, prípadne veciach je vyhlásené pátranie,
  • je podozrenie, že v organizme vodiča sa nachádza alkohol alebo iná návyková látka, prípadne schopnosť viesť vozidlo je znížená po požití lieku,
  • je to nevyhnutné k prekazeniu páchania trestného činu a odhaleniu či zaisteniu jeho páchateľa.

Policajti smeli zastaviť auto, ktorého vodič prekročil najvyššiu povolenú rýchlosť aj na mieste, o ktorom napísal Martin. Nezdá sa, že by niekoho ohrozili. Priestupok tam ale podľa nás riešiť nemali.

SkryťVypnúť reklamu

Po zastavení mohli policajti požiadať vodiča, aby ich nasledoval na miesto, kde by neohrozovali a ani neobmedzovali premávku.

Kamionista ohrozil iných vodičov

Chybu však spravil aj kamionista. Rozhodol sa obchádzať prekážku v situácii, ktorá nebola bezpečná. Ohrozil pritom oprotiidúcich vodičov.

"Vodič, ktorý pri obchádzaní vozidla, ktoré zastavilo alebo stojí, prekážky cestnej premávky alebo chodca vybočuje zo smeru svojej jazdy, nesmie ohroziť ani obmedziť vodiča protiidúceho vozidla; nesmie ohroziť ani vodiča idúceho za ním, ani iného účastníka cestnej premávky," píše sa v zákone o cestnej premávke.

Polícia: nezameriavame sa na jazdu na červenú počas dopravných špičiek

Martin tiež napísal, že ho policajti zastavili v križovatke, asi 100 metrov pred odbočkou na vedľajšiu cestu. Ak to bolo priamo v križovatke, policajti sa nezachovali v súlade s predpismi.

SkryťVypnúť reklamu

Predpokladáme ale, že Martin myslel na odbočovací pruh pred križovatkou. V takom prípade by posúdenie správnosti zastavenia záležalo najmä na intenzite premávky.

"Snahou policajtov je v čo najmenšej možnej miere obmedzovať plynulosť cestnej premávky a realizovať zisťované priestupky mimo jazdných pruhov," uviedla k Martinovým skúsenostiam v Trenčíne policajná hovorkyňa.

Antalová dodala, že vzhľadom na nepriaznivú dopravnú situáciu v Trenčíne počas dopravných špičiek (tvorenie kolón) nie je prioritou Policajného zboru vytvárať ďalšie prekážky obmedzujúce plynulosť cestnej premávky.

"Z uvedeného dôvodu nevykonávame cielené osobitné kontroly so zameraním sa na jazdu na červenú (hliadky venujú uvedenej problematike pozornosť v rámci bežného výkonu služby s využitím záznamovej techniky)," upozornila Antalová.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 867
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 067
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 456
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 185
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 325
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 176
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 026
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 506
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  2. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  3. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  5. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  6. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  7. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  8. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 564
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 965
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 206
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 893
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 307
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 493
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 337
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 068
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
reklama
SkryťZatvoriť reklamu