BRATISLAVA. Neoficiálne sme ju už videli a ani technika neprinesie žiadne prekvapenie. Faktom však je, že najrýchlejšiu sériovú Octaviu predstavila automobilka Škoda včera a to hneď v dvoch vyhotoveniach karosérie – kombi i tradičný liftback.
Dostatok výkonu poskytujú novej Ocatvii RS dve pohonné jednotky. Benzínový dvojliter s výkonom 162 kW (220 k) dopĺňa naftový agregát TDI slabší o necelých 40 koní (135 kW / 184 k) s rovnakým objemom.
Benzínový motor 2,0 TSI v spojení s ručne radenou šesťstupňovou prevodovkou umožňuje vozidlu Octavia RS zrýchlenie z 0 na 100 km/h iba za 6,8 sekundy. Maximálna rýchlosť dosahuje 248 km/h a je tak o 6 km/h vyššia ako tomu bolo pri druhej generácii vozidla Octavia RS.
So vznetovým motorom 2,0 TDI Octavia RS akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy, maximálna rýchlosť tejto motorizácie, so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, je 232 km/h.
Obe motorizácie budú mať k dispozícii aj dvojspojkové prevodové ústrojenstvo DSG s rovnakým počtom stupňov.
Tvrdé emisné normy sa postarali o to, že sa systém Stop-Štart objaví aj v športovom modeli Octavia a spolu s ďalšími opatreniami má zabezpečiť úsporu vyše 19 % paliva. Úsporná jazda ale isto nebude koníčkom vodičov, ktorí si verziu RS kúpia.
Svetlá výška vozidla, so športovým podvozkom v štandardne, je znížená voči klasickému modelu o 12 mm, v prípade verzie Combi RS o 13 mm. Zadná náprava využíva viacprvkové zavesenie kolies. O spoľahlivé vedenie stopy prednej nápravy sa stará MacPherson s trojuholníkovými spodnými ramenami.
Súčasťou sériovej výbavy je elektronická uzávierka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačného programu ESC. Táto funkcia by mala zlepšiť trakciu kolies a znížiť sklon k nedotáčavosti. Elektromechanický posilňovač riadenia dostal variabilný prevod.
Dizajnéri pre verziu RS navrhli štyri nové vzory kolies vo veľkostiach 17, 18 a 19 palcov. Sériovo jazdí nová Octavia RS na strieborných sedemnásťpalcových hliníkových kolesách „Dorado“ s pneumatikami rozmeru 225/45. Pre toho, kto ocení extrémne športové disky, ponúka Škoda 19-palcové palcové kolesá „Xtrem“ v čiernej farbe.
Čierny je aj interiér, v ktorom novinkou má byť decentné osvetlenie ovládacích páčok, integrované vo výplniach predných dverí. Pre vodiča a spolujazdca sú k dispozícii novo vyvinuté sedadlá v dizajne RS. Združený prístrojový panel s farebným displejom má svoj vlastný „RS dizajn“.
Nová Octavia, ako vrchol tohto modelového radu, môže samozrejme disponovať všetkých čo koncern pre Škodovku uvoľnil, vrátane množstva elektronických asistentov a pomocníkov.