Detroit 2.októbra (TASR) - Rast predaja automobilov v USA sa v septembri v porovnaní s letnými mesiacmi výrazne spomalil. Najväčší medziročný pokles predaja na domácom trhu zaznamenala automobilka General Motors Corp., a to o 12,7 %. Príčinou je slabá výkonnosť ekonomiky a prepad akciových trhov, ktoré pôsobia depresívne na dôveru spotrebiteľov a ich výdavky.
Naopak, výrazný 18-% vzostup predaja dosiahla americká dcéra nemeckého koncernu DaimlerChrysler AG. Z celkového predaja firmy Chrysler 30-% rast dosiahla značka Dodge. Až o 80 % medziročne vzrástol predaj dodávkových áut Ram. Druhá najväčšia automobilka Ford dosiahla mierny rast predaja na úrovni 1,6 %.
Tržby z predaja automobilov predstavujú zhruba pätinu maloobchodného predaja USA. Predaj automobilov sa udržiava aj napriek minuloročnej recesii na prijateľnej úrovni najmä vďaka cenám automobilov, ktoré za posledné desaťročie klesli na "ľudovú" úroveň. K podpore predaja prispievajú vo veľkej miere aj bezúročné pôžičky takmer na všetky predávané modely.
* 1 pav gl