BRATISLAVA. Vozidlo dorazilo do USA už začiatkom mája a medzitým absolvovalo výrazné modifikácie v sídle tímu Toyota Racing Development USA v Salisbury (Severná Karolína) kvôli zlepšeniu aerodynamických vlastností.
Upravený špeciál, ktorý využíva aj vylepšený elektrický pohon TMG, prešiel minulý týždeň skúškami na trati Carolina Motorsports Park. Pilotoval ho viacnásobný víťaz pretekov Pikes Peak Rod Millen (na fotografii nižšie), ktorý sa za volantom TMG EV P002 pokúsi obhájiť titul v kategórii elektromobilov.
Dvojdenné testovanie za podpory konštruktérov z TMG a TRD USA sa spočiatku zameralo na pohodlie pilota a kontrolu systémov.
Úspešné testovanie sa krátko nato preorientovalo na hodnotenie nastavení spolu s úpravami aerodynamiky, pohonnej jednotky a chladiacej sústavy. Analýzou prešla aj nová brzdová sústava s keramickými brzdami.
Elektrické pohonné ústrojenstvo TMG, ktoré teraz poskytuje výkon 400 kW a krútiaci moment 1 200 Nm, fungovalo po celý čas úplne bez problémov. Výsledkom nasadenia nových aerodynamických prvkov je trojnásobný celkový prítlak. K zlepšeniu jazdných výkonov prispela aj nižšia hmotnosť vozidla v porovnaní s minuloročnou verziou.
Ďalšou fázou príprav budú prvé testy na Pikes Peak v dňoch 15. – 16. júna, ešte pred samotnými pretekmi, ktoré sa konajú 30. júna.
TMG EV P002 – Technická špecifikácia | |
Jazdné výkony | |
Maximálna rýchlosť | 230 km/h |
Najvyšší krútiaci moment | 1200 Nm |
Najvyšší výkon | 400 kW |
Max. otáčky | 6000 ot./min |
Pohonné ústrojenstvo | |
Elektromotory | 2 axiálne indukčné |
Invertor | 2x invertor TMG |
Prevodový pomer | 3,13 |
Prevodovka | Jednorýchlostná redukčná prevodovka |
Akumulátor | Lítium-keramický |
Kapacita akumulátora | 42 kWh |
Technológia dobíjania | Mimopalubné dobíjanie jednosmerným prúdom |
Rozmery | |
Dĺžka | 410 cm |
Výška | 104 cm |
Šírka | 179 cm |