SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Výtlky vyfrézovali, no asfalt liali až po niekoľkých dňoch

Podľa správcu cesty opravovali množstvo výtlkov naraz a bolo ekonomickejšie naraz najprv výtlky vyfrézovať a až potom ich všetky zaliať asfaltom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Ján: "V stredu začali na ulici Nad lúčkami v Bratislave opravovať cestu a vyrezali z cesty na mnohých miestach kusy asfaltu. Nechali to tak aj s hlbokými jamami. Je tam síce prvá jama označená (naozaj len prvá), ale jamy sú tak hlboké, že autá ich obchádzajú nebezpečne v protismere.

Jedna jama je cez celú šírku cesty a autá s menšími kolesami majú problém.

Neviem, ako to zvládajú bicykle, ale keďže z kopca sa dá ísť dosť rýchlo, tak asi čakáme, kým sa tam niekto zabije. Normálne sa také jamy okamžite asfaltujú, alebo sa prekrývajú kovovými platňami, alebo sa aspoň nechajú čiastočne zasypané.

Začína sa víkend a s dokončením sa vôbec nepohlo.

Ako môže niekto nechať na ceste také hlboké jamy? To sa dá spraviť len úmyselne."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.skc

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Cesta je už opravená

Oslovili sme správcu cesty, ktorým je Karlova Ves, bratislavská mestská časť. Martin Patoprstý, vedúci referátu dopravy a cestného hospodárstva nám napísal, že výtlky na spomínanej ulici boli cez víkend opravené a vozovka je opäť plne funkčná a zjazdná. "Za vzniknuté problémy sa vodičom dodatočne ospravedlňujeme."

Poškodenie vozoviek je podľa Patoprstého rozsiahle. Mestská časť sa snaží opraviť čo najväčšie časti okolo výtlkov, aby sa zamedzilo ich prípadnému rozširovaniu, či praskaniu vozovky.

Preto je časť vyrezaného asfaltu väčšia, ako pri provizórnych opravách, ktoré sú často nekvalitné a neefektívne. "Vzhľadom k tomu je žiaľ spôsobené aj dočasné obmedzenie plynulého využívania vozoviek," uviedol Patoprstý.

Skryť Vypnúť reklamu

Vedúci referátu dopravy nám tiež napísal, že je ekonomicky výhodnejšie vyrezať naraz viac ulíc a pri asfaltovaní opäť naraz zalievať viac ulíc. "Stáva sa občas, že určitý časový odstup medzi vyrezaním a zaliatím vzniká. Dodávateľ však má povinnosť vyrezané výtlky označiť reflexnou farbou," dodal Patoprstý.

Výtlk treba označiť predpísaným spôsobom

Každý správca cesty je povinný čo najskôr označiť každú prekážku na ceste predpísaným spôsobom, aby mal vodič možnosť prispôsobiť svoju jazdu.

Aj opravovaný výtlk treba označiť. V prípade, že sa tak nestane, správca zodpovedá za prípadné škody spôsobené pre závadu v zjazdnosti.

Stačí, ak je pred úsekom cesty s výtlkmi dopravné značenie, ktoré upozorní vodičov na diery v ceste.

Potom je na zodpovednosti vodičov, aby si dávali na takejto ceste pozor a prispôsobili výtlkom svoju jazdu.

Skryť Vypnúť reklamu

V prípade, že niektoré jamy na ceste sú príliš hlboké a autá by ich nemohli obísť alebo cez ne nemohli bezpečne prejsť, správca by ich mal prekryť, prípadne uzavrieť úsek cesty a vyznačiť obchádzku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 075
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 400
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 103
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 355
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 909
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 839
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 292
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 174
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 035
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 912
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

7 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan