Ján: "V stredu začali na ulici Nad lúčkami v Bratislave opravovať cestu a vyrezali z cesty na mnohých miestach kusy asfaltu. Nechali to tak aj s hlbokými jamami. Je tam síce prvá jama označená (naozaj len prvá), ale jamy sú tak hlboké, že autá ich obchádzajú nebezpečne v protismere.
Jedna jama je cez celú šírku cesty a autá s menšími kolesami majú problém.
Neviem, ako to zvládajú bicykle, ale keďže z kopca sa dá ísť dosť rýchlo, tak asi čakáme, kým sa tam niekto zabije. Normálne sa také jamy okamžite asfaltujú, alebo sa prekrývajú kovovými platňami, alebo sa aspoň nechajú čiastočne zasypané.
Začína sa víkend a s dokončením sa vôbec nepohlo.
Ako môže niekto nechať na ceste také hlboké jamy? To sa dá spraviť len úmyselne."
Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.skc
Cesta je už opravená
Oslovili sme správcu cesty, ktorým je Karlova Ves, bratislavská mestská časť. Martin Patoprstý, vedúci referátu dopravy a cestného hospodárstva nám napísal, že výtlky na spomínanej ulici boli cez víkend opravené a vozovka je opäť plne funkčná a zjazdná. "Za vzniknuté problémy sa vodičom dodatočne ospravedlňujeme."
Poškodenie vozoviek je podľa Patoprstého rozsiahle. Mestská časť sa snaží opraviť čo najväčšie časti okolo výtlkov, aby sa zamedzilo ich prípadnému rozširovaniu, či praskaniu vozovky.
Preto je časť vyrezaného asfaltu väčšia, ako pri provizórnych opravách, ktoré sú často nekvalitné a neefektívne. "Vzhľadom k tomu je žiaľ spôsobené aj dočasné obmedzenie plynulého využívania vozoviek," uviedol Patoprstý.
Vedúci referátu dopravy nám tiež napísal, že je ekonomicky výhodnejšie vyrezať naraz viac ulíc a pri asfaltovaní opäť naraz zalievať viac ulíc. "Stáva sa občas, že určitý časový odstup medzi vyrezaním a zaliatím vzniká. Dodávateľ však má povinnosť vyrezané výtlky označiť reflexnou farbou," dodal Patoprstý.
Výtlk treba označiť predpísaným spôsobom
Každý správca cesty je povinný čo najskôr označiť každú prekážku na ceste predpísaným spôsobom, aby mal vodič možnosť prispôsobiť svoju jazdu.
Aj opravovaný výtlk treba označiť. V prípade, že sa tak nestane, správca zodpovedá za prípadné škody spôsobené pre závadu v zjazdnosti.
Stačí, ak je pred úsekom cesty s výtlkmi dopravné značenie, ktoré upozorní vodičov na diery v ceste.
Potom je na zodpovednosti vodičov, aby si dávali na takejto ceste pozor a prispôsobili výtlkom svoju jazdu.
V prípade, že niektoré jamy na ceste sú príliš hlboké a autá by ich nemohli obísť alebo cez ne nemohli bezpečne prejsť, správca by ich mal prekryť, prípadne uzavrieť úsek cesty a vyznačiť obchádzku.