Pretekári na Jahodnej zažili ťažké rána, aj rekordy

Preteky do vrchu, to nie je len Pikes Peak. Slováci i jazdci z okolitých krajín si počas minulého víkendu zmerali sily pri Košiciach. Najlepší bol Jaro Krajčí s Formulou 3000.

KOŠICE. Hoci Košice mnohí pokladajú za mekku slovenských automobilových súťaží, fanúšikom sa pod kožu už stihli dostať aj preteky do vrchu.

Príležitosť vidieť na bežnej ceste v plnom tempe monoposty Formuly 3000, vzápätí extrémne výkonné Subaru a potom historické Ferrari 308 GT4 totiž nedáva žiadna iná disciplína. A tak nečudo, že úsek od Alpinky smerom na lyžiarske stredisko Jahodná počas uplynulého víkendu lemovali davy divákov.

Ako do práce

Piaty ročník Moris Cupu Jahodná prilákal na štart bezmála stovku pretekárov. O veľký záujem jazdcov sa postaralo najmä zaradenie podujatia až do piatich šampionátov. Body zbierali posádky v rámci slovenských a poľských národných majstrovstiev, FIA Európskeho pohára, FIA International Hill Climb Challenge i FIA majstrovstiev historických vozidiel.

Časový harmonogram musel byť neúprosný, aby každý stihol odjazdiť svoju porciu kilometrov. Budík vyhnal jazdcov a mechanikov z postelí o čosi skôr, než sú zvyknutí z iných podujatí.

Zvuk pretekárskych motorov sa v depe ozýval skoro ráno a prvá skupina vozidiel odchádzala na štart úvodných tréningov už medzi siedmou a pol ôsmou. Hlavne v sobotu bol o prvú tréningovú jazdu veľký záujem. Každý si chcel naostro vyskúšať 4750 metrov dlhú, postupne sa zužujúcu, trať.

Vlaňajšie maximum vylepšili o šesť sekúnd

Slnečné počasie od začiatku favorizovalo trojlístok pilotov v kokpitoch najvýkonnejších monopostov F3000. Súboj o víťazstvo sa napokon zúžil medzi Slováka Jara Krajčího a Čecha Václava Janíka (obaja Lola B02/50), lebo Poliak Robert Stec sa vo svojej Lole T96/50 iba učil jazdiť.

Keďže Krajčí atakoval miestny traťový rekord hneď v prvej tréningovej jazde, bolo takmer isté, že hodnota 1:54,772 min. dlho nevydrží. Napokon ju organizátori prepisovali až štyrikrát. Neskorší víťaz prvého dňa – Jaro Krajčí – totiž najprv dosiahol hodnotu 1:51,6 min., a potom 1:50,254.

V nedeľu bol Čech Janík nášmu jazdcovi podstatne zdatnejším konkurentom. Vyhral prvú súťažnú jazdu, v rámci ktorej posunul rekordnú latku pod minútu a päťdesiat sekúnd (1:49,510 min.).

Krajčí len odvetil, že sa kvôli dlhým pauzám a teplému počasiu necíti tak dobre ako v sobotu. Potom ale nasadol do auta, a doslova preletel medzi fotobunkami. Stopky v cieli mu ukázali čas 1:48,440 min., teda najmenej v histórii Moris Cupu Jahodná. Skúsený slovenský jazdec zároveň obhájil prvenstvo z prvého dňa.

Bérešove Audi bralo dych

Audi Quattro S1 z dielne Béreš Motorsport už dávno prekonalo tieň auta poskladaného kdesi v stodole. Otec a syn Bérešovci z neho urobili špeciál schopný konkurovať európskej špičke. Napokon, Ďodiho siedme a šieste miesto v absolútnom poradí hovoria samé za seba.

„Robíme na aute ako otroci, od rána do večera. Za posledné dva dni sme toho naspali len veľmi málo. V sobotu sme vymontovali alternátor, lebo nám zhadzovalo remenicu. Namiesto neho sme použili väčší akumulátor. Napriek tomu vládne v tíme spokojnosť, lebo časy sú výborné,“ skonštatoval jazdec, Jozef Béreš jun.

Veľmi dobrý dojem zanechala aj premiéra Tomáša Kukučku za volantom Škody Fabia WRC. Možnosť štartovať v českom aute dostal na narodeniny a hneď ovládol triedu A nad dva litre.

Že jablko nepadá ďaleko od stromu, potvrdzoval ďalší mladý jazdec z úspešného rodu Palkovcov. Maroš Palko s Renaultom Clio po oba dni porazil všetkých konkurentov v takzvaných „malých enkách“, s objemom valcov do 2000 cm3.

Výsledky

Sobota, absolútne poradie: 1. Jaroslav Krajčí (SR )Lola B02/50 3:40,731 min., 2. Václav Janík (ČR) Lola B02/50 +4,023 s., 3. Tomasz Nagórski (PL) Subaru Impreza 4Turbo +20,807, 4. Robert Stec (PL) Lola T96/50 +21,853, 5. Jiří Svoboda (ČR)Norma M20F +25,812, 6. Martin Koiš (SR) Ford Fiesta +28,428, 7. Jozef Béreš jun. (SR) Audi Quattro S1 +33,704, 8. Rafal Grzesinski (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +37,683, 9. Marcin Beltowski (PL) Subaru Impreza +39,630, 10. Tomáš Kukučka (SR) Škoda Fabia WRC +40,449.

Nedeľa: 1. Jaroslav Krajčí (SR )Lola B02/50 3:39,124 min., 2. Václav Janík (ČR) Lola B02/50 +0,493 s., 3. Tomasz Nagórski (PL) Subaru Impreza 4Turbo +18,764, 4.Dan Michl (ČR) Lotus Evora +20,631, 5. Jiří Svoboda (ČR)Norma M20F +25,636, 6. Jozef Béreš jun. (SR) Audi Quattro S1 +31,671, 7. Marcin Beltowski (PL) Subaru Impreza +35,122, 8. Rafal Grzesinski (PL) Mitsubishi Lancer Evo IX +35,303, 9. Tomáš Kukučka (SR) Škoda Fabia WRC +40,162, 10. Erich Achs (SR) Opel Lotus +41,932.

Aká bola trať:

  • dĺžka: 4.750 m
  • minimálna šírka: 7 m
  • nadmorská výška štartu: 339 m.n.m.
  • nadmorská výška cieľa: 538 m.n.m.
  • priemerné stúpanie: 4,18 %

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 870
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 690
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 126
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 331
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 058
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 040
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 560
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 557
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 074
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 655

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Miliónové dotácie od Plavčana dostali aj pochybné firmy

Niektoré firmy, ktoré podporilo ministerstvo školstva, aby sa venovali vývoju a inováciám, nemajú s výskumom žiadne skúsenosti.

KOMENTÁRE

Minister Plavčan už dávno nemal existovať

Na znôšku legislatívnych náhod sa už nemôže pozerať ani koalícia.

ŠPORT

Tour bola bez Sagana nudná, no ponúkla aj nový objav

Vybrali sme päť najzaujímavejších momentov z tohtoročnej Tour de France.

KOMENTÁRE

Nemému Dankovi ani vlastná hovorkyňa nerozumie

Problém je v samotnej SNS a v jej softvéri.

Neprehliadnite tiež

Porovnali sme masážne sedačky v BMW za 200-tisíc a Suzuki za 13-tisíc

Lacné autá dostávajú výbavu tých drahších.

Doprava v Chorvátsku kolabovala, cestu blokovali kolóny a nehody

Motoristi smerujúci do južnej Európy musia rátať s dlhými kolónami.

Rakúsky Magna Steyr vyrobil jubilejný Mercedes triedy G

Predaj triedy G od roka 2009 neustále rastie.

Nemecko zachráni dieselové autá za dve miliardy eur

Existujúce autá dostanú aktualizáciu softvéru.