SME

Štartujeme test Porsche Cayenne S Diesel z Kišiňova do Bratislavy

Moldavsko ešte v predvečer rely úspornej jazdy ukázala svoje poklady vo viniciach. Tiež sme zistili, čo znamená podpora miestnej autority.

(Zdroj: Frank Ratering)

KIŠIŇOV. Porsche po minuloročnom teste modelu Panamera Diesel na trase z Istanbulu do Budapešti organizuje druhý ročník Porsche Performance Drive.

Tentoraz s modelom Cayenne S Diesel a tiež slovenskou posádkou na veľmi zaujímavej trati z hlavného mesta Moldavska na Slovakia Ring.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trať rely zameranej na dosiahnutie nízkej spotreby, prekonávanie zlých ciest a terénu má okolo 1500 kilometrov a vedie z Kišiňova do ukrajinského lyžiarskeho strediska Bukovel, následne do poľských Katovíc a odtiaľ do Bratislavy.

SkryťVypnúť reklamu

Posledná zastávka je na Slovakia Ringu, spojená s testovaním ostatných modelov Porsche na pretekárskom okruhu.

Z lietadla rovno k policajtomMoldavsko chce svetu ukázať nie len svoje krásy, ale tiež schopnosť zorganizovať a zabezpečiť podujatie aj pre takú značku, akou je Porsche.

Preto nás čakalo nevídané privítanie už na letisku, kde konvoj Porsche Cayenne S Diesel prišiel priamo až k lietadlu.

Pri pohľade na kamery, autá a fotografov vedľa lietadla si spolucestujúci turista v lietadle zašomral, že zase prišla nejaká politická delegácia.

Podobne to vyzeralo aj po výjazde z letiska, pretože do Kišiňova s približne takým počtom obyvateľov ako má Bratislava, sme vošli s policajným sprievodom.

Jazda s policajnou eskortou má svoje výhody, ale tiež nám priniesla veľmi zmiešané pocity pri pohľade na rozostupujúce sa autá.

SkryťVypnúť reklamu

Na druhej strane na Slovensku nie je taký rešpekt z majákov a výstražných zvukových znamení. V Kišiňove sa autá rozostupovali aj na uliciach, ktoré sú niekoľkonásobne širšie ako tie slovenské.

Podzemné vínne mestoNapriek istej majestátnosti kolóny vodiči aj obyvatelia Kišiňova nám vysielali pozitívne gestá a také sú aj prvé dojmy z Moldavskej Republiky, ktorá má približne 4,5 milióna obyvateľov.

Krajina veľká približne ako dve tretiny Slovenska nás privítala ukážkou svojho vinárskeho bohatstva v pivniciach vinice Cricova.

Druhá najväčšia vinica v Moldavskej republike má pivnice pozostávajúce zo 120 kilometrov dlhého labyrintu chodieb.

Vínnym mestom v podzemí, ktoré vzniklo v päťdesiatych rokoch minulého storočia využitím starých kamenných baní, možno prechádzať aj autom.

SkryťVypnúť reklamu

Na hlavnej ceste cez pivnice je niekoľko skladov z obrovskými sudmi bieleho i červeného vína a tiež pivnica s viac ako miliónom fliaš perlivého vína, ktoré sa vyrába "šampanskou" metódou vnútornej fermentácie.

Pracovníčky pivnice 100 metrov pod povrchom a pri celoročnej teplote 12 stupňov menia sklon a pootočenie fliaš pri vnútornej fermentácii výlučne manuálne a denne dokáže jedna žena pootočiť okolo 2500 fliaš.

Nevedno či je na to vinica Cricova hrdá, ale svoje päťdesiatiny tu oslavoval aj Vladimír Putin.

Prvá etapa pôjde do ukrajinských hôrPodstata Porsche Performance Drive je okrem spoznávania krajín najmä v súťaži posádok a testovaní auta. Porsche Cayenne S Diesel má na cestu po Moldavsku, Ukrajine a na offroad v lyžiarskom centre Bukovel špeciálne terénne pneumatiky s dezénom na blato a samozrejme zosilnenou bočnicou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvá etapa bude pozostávať z dvoch úsekov po hranice Moldavska a od hraníc do ukrajinského Bukovelu. Organizátor zapečatí nádrže všetkých posádok a podľa systému rely bude presne určený čas na prejazd daného úseku.

Čiže skorý aj neskorý čas príjazdu do časovej kontroly sa bude trestať penalizáciou.

Posádky s vyššou spotrebou ako najlepšia dostanú tiež časovú penalizáciu za každý liter nafty, spálenej navyše. Následne budeme na auto.sme.sk prinášať reportáž z každej etapy.

Na čom pôjdeme? Športovo úžitkový model Cayenne S Diesel poháňa naftový osemvalec s objemom necelých 4,2 litra. Vďaka vstrekovacím tlakom systému common rail okolo 2000 barov a prepĺňaniu dvomi turbodúchadlami dosahuje výkon 281 kW (382k).

Impozantný je najmä krútiaci moment 850 Nm, ktorý prekonáva aj legendárny V10 TDI motor koncernu Volkswagen.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cayenne s permanentným pohonom všetkých kolies, vzduchovým pružením a variabilnou výškou podvozka má osemstupňovú automatickú prevodovku Tiptronic S a pohotovostnú hmotnosť 2195 kg.

Stovku pokorí za 5,7 sekundy, dosahuje maximálnu rýchlosť 252 kilometrov za hodinu a na štandardných pneumatikách by mal spotrebovať priemerne len 8,3 litra nafty.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 643
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 423
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 087
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 770
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 632
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 609
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 016
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  2. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  3. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  4. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  5. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  8. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 38 830
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 709
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 381
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 819
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 334
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 086
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 475
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 507
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu