SME
Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Štartujeme test Porsche Cayenne S Diesel z Kišiňova do Bratislavy

Moldavsko ešte v predvečer rely úspornej jazdy ukázala svoje poklady vo viniciach. Tiež sme zistili, čo znamená podpora miestnej autority.

(Zdroj: Frank Ratering)

KIŠIŇOV. Porsche po minuloročnom teste modelu Panamera Diesel na trase z Istanbulu do Budapešti organizuje druhý ročník Porsche Performance Drive.

Tentoraz s modelom Cayenne S Diesel a tiež slovenskou posádkou na veľmi zaujímavej trati z hlavného mesta Moldavska na Slovakia Ring.

Trať rely zameranej na dosiahnutie nízkej spotreby, prekonávanie zlých ciest a terénu má okolo 1500 kilometrov a vedie z Kišiňova do ukrajinského lyžiarskeho strediska Bukovel, následne do poľských Katovíc a odtiaľ do Bratislavy.

Posledná zastávka je na Slovakia Ringu, spojená s testovaním ostatných modelov Porsche na pretekárskom okruhu.

Z lietadla rovno k policajtom

Moldavsko chce svetu ukázať nie len svoje krásy, ale tiež schopnosť zorganizovať a zabezpečiť podujatie aj pre takú značku, akou je Porsche.

Preto nás čakalo nevídané privítanie už na letisku, kde konvoj Porsche Cayenne S Diesel prišiel priamo až k lietadlu.

Pri pohľade na kamery, autá a fotografov vedľa lietadla si spolucestujúci turista v lietadle zašomral, že zase prišla nejaká politická delegácia.

letisko.jpg

Podobne to vyzeralo aj po výjazde z letiska, pretože do Kišiňova s približne takým počtom obyvateľov ako má Bratislava, sme vošli s policajným sprievodom.

Jazda s policajnou eskortou má svoje výhody, ale tiež nám priniesla veľmi zmiešané pocity pri pohľade na rozostupujúce sa autá.

Na druhej strane na Slovensku nie je taký rešpekt z majákov a výstražných zvukových znamení. V Kišiňove sa autá rozostupovali aj na uliciach, ktoré sú niekoľkonásobne širšie ako tie slovenské.

Podzemné vínne mesto

Napriek istej majestátnosti kolóny vodiči aj obyvatelia Kišiňova nám vysielali pozitívne gestá a také sú aj prvé dojmy z Moldavskej Republiky, ktorá má približne 4,5 milióna obyvateľov.

Krajina veľká približne ako dve tretiny Slovenska nás privítala ukážkou svojho vinárskeho bohatstva v pivniciach vinice Cricova.

Druhá najväčšia vinica v Moldavskej republike má pivnice pozostávajúce zo 120 kilometrov dlhého labyrintu chodieb.

Vínnym mestom v podzemí, ktoré vzniklo v päťdesiatych rokoch minulého storočia využitím starých kamenných baní, možno prechádzať aj autom.

pivnice.jpg

Na hlavnej ceste cez pivnice je niekoľko skladov z obrovskými sudmi bieleho i červeného vína a tiež pivnica s viac ako miliónom fliaš perlivého vína, ktoré sa vyrába "šampanskou" metódou vnútornej fermentácie.

Pracovníčky pivnice 100 metrov pod povrchom a pri celoročnej teplote 12 stupňov menia sklon a pootočenie fliaš pri vnútornej fermentácii výlučne manuálne a denne dokáže jedna žena pootočiť okolo 2500 fliaš.

Nevedno či je na to vinica Cricova hrdá, ale svoje päťdesiatiny tu oslavoval aj Vladimír Putin.

flase.jpg

Prvá etapa pôjde do ukrajinských hôr

Podstata Porsche Performance Drive je okrem spoznávania krajín najmä v súťaži posádok a testovaní auta. Porsche Cayenne S Diesel má na cestu po Moldavsku, Ukrajine a na offroad v lyžiarskom centre Bukovel špeciálne terénne pneumatiky s dezénom na blato a samozrejme zosilnenou bočnicou.

Prvá etapa bude pozostávať z dvoch úsekov po hranice Moldavska a od hraníc do ukrajinského Bukovelu. Organizátor zapečatí nádrže všetkých posádok a podľa systému rely bude presne určený čas na prejazd daného úseku.

Čiže skorý aj neskorý čas príjazdu do časovej kontroly sa bude trestať penalizáciou.

Posádky s vyššou spotrebou ako najlepšia dostanú tiež časovú penalizáciu za každý liter nafty, spálenej navyše. Následne budeme na auto.sme.sk prinášať reportáž z každej etapy.

kolona.jpg

ico

Na čom pôjdeme?

Športovo úžitkový model Cayenne S Diesel poháňa naftový osemvalec s objemom necelých 4,2 litra. Vďaka vstrekovacím tlakom systému common rail okolo 2000 barov a prepĺňaniu dvomi turbodúchadlami dosahuje výkon 281 kW (382k).

Impozantný je najmä krútiaci moment 850 Nm, ktorý prekonáva aj legendárny V10 TDI motor koncernu Volkswagen.

Cayenne s permanentným pohonom všetkých kolies, vzduchovým pružením a variabilnou výškou podvozka má osemstupňovú automatickú prevodovku Tiptronic S a pohotovostnú hmotnosť 2195 kg.

Stovku pokorí za 5,7 sekundy, dosahuje maximálnu rýchlosť 252 kilometrov za hodinu a na štandardných pneumatikách by mal spotrebovať priemerne len 8,3 litra nafty.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  4. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  5. Vytvor si svoju budúcnosť
  6. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás.
  7. Ako vybrať správny televízor? QLED verzus QD OLED
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Ako sa účinne vyrovnať s energetickou krízou? Spôsobov je viac
  2. SPŠ strojnícka v Prešove úspešne realizuje program Erasmus+
  3. Kríza nie je dôvodom na zmrazovanie miezd
  4. Zmeny v systéme revíznych postupov
  5. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  6. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  7. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  8. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 16 312
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 904
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 318
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 544
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 272
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 035
  7. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 521
  8. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás. 1 167
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

E-shop Mall.sk

Skupina Allegro získala Mall Group v najhoršom možnom čase.


28. nov
Prezidentka Zuzana Čaputová prednáša prejav o stave republiky.

V parlamente má najmenšiu podporu zo všetkých prezidentov.


a 1 ďalší 15 h
Ilustračné.

Pozrite si, kam budete po novom patriť.


15m
Raketomet ukrajinskej armády vystreľuje rakety na ruské pozície pri Bachhmute.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 11 h

Neprehliadnite tiež

Peugeot 408

Jediným väčším problémom bude cena.


3 h
Porsche 911 Dakar

Celkovo vznikne len 2 500 kusov.


20 h
Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


25. nov
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov

Blogy SME

  1. Tomáš Hegedűš: Štátne budovy či ruiny? Začnime nanovo
  2. Peter Maroncik: Ako preklenúť tichú domácnosť
  3. Ľuboš Vodička: Rimania na Dunaji: Gerulata v Bratislave
  4. Ján Bilohuščin: Generálny sudca SR
  5. Michal Lendvorsky: Ste nespokojní v práci? Rozmýšľate o zmene? Zdieľame s Vami varovné signály v zamestnaní.
  6. Tomáš Vodvářka: O ženském opylování - Manželské toccaty a fugy
  7. Štefan Vidlár: Pravota holota
  8. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 201 690
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 815
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 134
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 025
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 927
  7. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 367
  8. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 161
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu