SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Nové čiary spôsobili zmätok pri výjazde na Prístavný most

Bratislava plánuje čiary opraviť do pôvodnej podoby. Značenie upraví aj Národná diaľničná spoločnosť.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Miroslava Cibulková)

Peter: "Nedávno premaľovali nanovo vodorovné značenie na Bajkalskej v Bratislave pri Prístavnom moste. Je namaľované zle, konkrétne to v smere na Slovnaft a na most.

Pôvodné značenie a stále platné zvislé značenie hovorí, že pravý pruh ide len doprava smerom na most a ľavý pruh ide rovno na Slovnaft a zároveň doprava na most. Nové vodorovné značenie však smeruje oba pruhy Bajkalskej priamo na Slovnaft. Konkrétnejšie je namaľovaná prerušovaná (a neprerušená) stredová deliaca čiara a žiadne čiary (ako boli pôvodne) vpravo na most.

Výsledkom je, že vodiči, ktorí sú zvyknutí, alebo tí, ktorí dodržiavajú vyššiu prioritu zvislého značenia, prichádzajú do nebezpečných kolíznych situácií s vodičmi, ktorí danú lokalitu nepoznajú, idú podľa čiar a z pravého pruhu pokračujú rovno na Slovnaft.

V jeden podvečer som takto zažil slovinský kamión v pravom pruhu, ktorý šiel v smere do Slovnaftu, a ja som šiel v ľavom pruhu, pričom som chcel ísť vpravo a následne rovno na ten nevydarený kruháč a na obchvat smerom na Žilinu."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

zvisla_znacka.jpg
Zvislé dopravné značenie pred križovatkou. Foto: Google Streetview
ciary_stare.jpg
Náčrt pôvodného vodorovného dopravného značenia. Foto: Google Streetview
ciary_nove.jpg
Náčrt nového vodorovného dopravného značenia. Foto: Google Streetview

Po namaľovaní nových čiar vznikol zdanlivo rozpor medzi zvislým a vodorovným dopravným značením. Je to na jednom z najfrekventovanejších miest Bratislavy.

Vodiči zvyknutí na pôvodné čiary na ceste zrazu zneisteli. Prešli sme daným miestom niekoľkokrát a skutočne nie je jednoduché zachovať sa na danom mieste správne podľa predpisov.

Časť vodičov tadiaľ prechádza podľa zvyku a namiesto nového vodorovného značenia sa riadi podľa starého zo zvyku. Vodiči by však nemali jazdiť podľa zvyku, ale podľa predpisov a značiek.

Zmena vodorovného značenia, nech už bol úmysel akýkoľvek, spôsobil zníženie plynulosti cestnej premávky a zvýšilo sa tam aj nebezpečenstvo vzniku havárie.

Zvislé značenie ukazuje prejazd križovatkou inak ako čiary

Zvislé dopravné značenie, Radenie jazdných pruhov pred križovatkou (č. C 25), určuje, že najbližšou križovatkou majú vodiči z ľavého jazdného pruhu pokračovať rovno smerom na Slovnaft, prípadne odbočiť vpravo. Vodiči v pravom jazdnom pruhu majú pokračovať vpravo.

Podľa predpisov by značka mala byť v súlade s príslušnými vodorovnými značkami a zodpovedať skutočnej dopravnej situácii na ceste.

Nové vodorovné značenie však vodičom nedovoľuje odbočiť z ľavého jazdného pruhu vpravo.

Bratislava premaľuje nové čiary podľa pôvodných

Hovorca Bratislavy Stano Ščepán k problému uviedol, že problém s vodorovným dopravným značením na odbočení z Bajkalskej na Prístavný most nastal pri obnovovaní vodorovných značiek, kde bolo namaľované niečo iné, než bolo pôvodné vodorovné dopravné značenie (VDZ).

"Pre nápravu tohto stavu sme spracovali situáciu s pôvodným VDZ, doplneným o ďalšie VDZ. Situácia bola úspešne prerokovaná v odbornej komisii," informoval s tým, že vodorovné značenie opravia v najbližších dňoch.

Zvislá značka nemá prednosť pred novými čiarami

Poviete si: veď v prípade rozporu je zvislé dopravné značenie podľa zákona o cestnej premávke nadradené čiaram na ceste. Vodiči by sa teda mali riadiť zvislou značkou.

Umiestnenie značky Radenie jazdných pruhov však neumožňuje použitie pravidla o nadradenosti zvislých značiek. Značka č. C 25 je umiestnená v križovatke, ktorá je o niekoľko metrov skôr, ako križovatka, ku ktorej sa značka viaže.

Na Bajkalskú sa za podchodom pripája cesta ulice Mlynské nivy. Vzdialenejšia hranica križovatky tak podľa predpisov ruší platnosť značky Radenie jazdných pruhov pred križovatkou. Vodiči sú preto povinní prechádzať miestom podľa nových čiar, kým ich znovu nepremaľujú.

NDS upraví značenie na diaľniciach v Bratislave

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) upraví značenie na diaľničných úsekoch v hlavnom meste. Sľubuje si od toho optimalizáciu dopravy na nasledujúcich miestach:

  • D2 križovatka Bratislava, Petržalka, Pečňa
  • D1 križovatka Bratislava, Petržalka, Pečňa
  • D1 križovatka Bratislava, Prievoz
  • D1 križovatka Bratislava, Ružinov – D1, križovatka Bratislava, Trnávka

Pracovať sa bude vždy vo večerných hodinách s plánovaným termínom ukončenia 30.7.2013 (utorok).

"Dotknuté miesta prejdú zmenou vodorovného značenia s doplnením zvislého dopravného značenia na portálových dopravných značkách," informoval Marcel Jánošík, hovorca NDS.

Opatrenie 1: D2 križovatka Bratislava, Petržalka, Pečňa

Rieši zmenu organizácie dopravy na diaľnici D2 v križovatke Pečňa v smere od Maďarska k diaľnici D1 v mieste výjazdu z diaľnice D2 pri Bratskej ulici až po miesto opojenia vetvy k diaľnici D1 za nadjazdom Viedenskej cesty nad diaľnicou D2.

Na tomto úseku sa zvýši bezpečnosť cestnej premávky tým, že sa pre vodiča sprehľadní úsek, v ktorom sa na jednom mieste súčasne pripájali vozidlá z Bratskej ulice a odpájali z diaľnice D2 smerom na D1.

Pripojenie jazdného pruhu z Bratskej ulice sa posunie ďalej až za oddeľovací pás medzi diaľnicou D2 a kolektorom.

Jazdné pruhy sa doplnia smerovými šípkami s medzinárodným označením štátov respektíve označením diaľnic a zosúladí sa tak vodorovné a zvislé dopravné značenie.

01.jpg

Opatrenie 2: D1 križovatka Bratislava, Petržalka, Pečňa

Rieši zmenu značenia jazdných pruhov na diaľnici D1 pred križovatkou Pečňa v smere od Prístavného mosta k napojeniu na diaľnicu D2.

V mieste štyroch jazdných pruhoch dôjde k úprave vodorovného dopravného značenia tak, že smerové šípky aj nápisy s názvami zahraničných cieľov sa nahradia novými smerovými šípkami s medzinárodným označením štátov. Súčasne sa tým zosúladí vodorovné a zvislé dopravné značenie.

02.jpg

Opatrenie 3: D1 križovatka Bratislava, Prievoz

Rieši zmenu organizácie dopravy na diaľnici D1 v križovatke Prievoz v mieste napojenia Bajkalskej ulice na diaľnicu D1 a v opačnom smere v mieste výjazdu na Bajkalskú ulicu z Prístavného mosta.

Touto úpravou sa zabezpečí pripojenie Bajkalskej ulice na diaľnicu D1 až dvomi jazdnými pruhmi. V opačnom smere bude výjazd z Prístavného mosta taktiež možný dvomi jazdnými pruhmi.

03.jpg

Opatrenie 4: D1 križovatka Bratislava, Ružinov – D1 križovatka Bratislava, Trnávka

Tu ide o zmenu organizácie dopravy na úseku diaľnice D1 v oboch smeroch medzi križovatkami Ružinov a Trnávka.

Medzi oboma križovatkami v mieste súčasného odstavného pruhu vznikne tretí jazdný pruh. Vozidlám smerujúcim z pripájacích vetiev križovatiek sa tak umožní priama jazda po najbližšiu križovatku bez nutnosti zaraďovania sa a opätovného vyraďovania sa z diaľnice D1.

04.jpg

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 696
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 439
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 178
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 887
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 048
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 383
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Marián Kozák: Stretnutie s terapeutickými psíkmi počas Župních dní 2022 v Košiciach
  2. Ján Škerko: Úvahy o Ukrajine
  3. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 8.časť
  4. Tomáš Dérer: Len neeskalovať napätie?
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Špaldová varená kysnutá knedľa
  6. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  7. Peter Biščo: Strana Smer zameraná na premiestňovanie obsahu štátnej kasy a eurofondov do svojich vreciek nemá virtuálnu adresu.
  8. Helena Michlíková: Taliansko- Slovensko
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 242
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 470
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 346
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 384
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 808
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 673
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 060
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 082
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu