SME
reklama

Toyota Corolla bude opäť hájiť svoje slávne meno

Po americkej verzii jedného z najpopulárnejších áut na svete sa na verejnosť dostali fotografie a niekoľko detailov aj európskeho model Toyoty Corolla. Nebude to lacný sedan.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Keby ste sa vo Forde opýtali, ktorý model je najpredávanejším automobilom na svete, odpoveď by jednoznačne smerovala k Focusu. V Toyote by na rovnakú otázku mali iný názor – Corolla.

Napriek tomu, že Európania milujú automobily typu hatchabck, model Corolla ostáva verný svojmu poslaniu hlavného ťahúňa značky. Jedenásta generácia sa nemá ukrývať za nevýrazný dizajn a nepostaví sa po boku „lacných“ sedanov ako sú dvojičky Peugeot 301 a Citroën C-Elysée.

Automobilka Toyota modelom Corolla mieri k zákazníkom, ktorým sa páči nový Auris, no preferujú trochu honosnejší typ karosérie. Silnú konkurenciu dostane nie len Škoda Rapid, ale aj väčší Volkswagen Jetta a ťažšie to bude i model z vlastných radov – Avensis.

Japonci odlíšili americkú a európsku verziu

Ako prvá sa na verejnosti ukázala verzia pre severoamerický trh. Tá je podľa nášho názoru, s inou prednou maskou i vzhľadom zadnej časti auta, menej výrazná ako model určený pre starý kontinent (a zrejme aj Austráliu).

Pre európskych zákazníkov bude Corollu vyrábať továreň v Indii. Na rázvore predĺženom o 100 mm až na 2 700 mm, japonská značka pripravila vyvážený mix hatchbacku Auris a nových prvkov zadnej časti upravených pre potreby sedanu.

Napriek menu Corolla, chápeme tento model ako naplnenie radu Auris, disponujúci verziami hatchback a po novom aj kombi Tourer Sports. Rovnaká, alebo veľmi podobná by mala byť aj ponuka pohonných jednotiek.

Dostane Hybrid?

Model Auris je v súčasnosti na trhu s benzínovým motorom 1,33 Dual VVT-i a zastáva základ ponuky. Benzínovú alternatívu tvorí nový 1,6-litrový motor s výkonom 97 kW (132 k). Naftu spaľujú agregáty s objemom 1,4 a 2,0 l D-4D.

Pohonná jednotka môže byť kombinovaná s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, alebo automatickou prevodovkou s variabilným prevodom typu CVT. V ponuke je i automatizovaná manuálna prevodovka.

O hybridnej verzii sa vedú zatiaľ len špekulácie, no nevidíme dôvod prečo by Corolla mala byť výnimkou a hybridné pohonné ústrojenstvo nedostať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 695
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 377
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 768
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 676
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 983
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 627
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 384
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  2. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  3. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  4. Martin Pánik: Sú premnožené
  5. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  6. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  7. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  8. Peter Kollega: Pán (súdruh) Pellegrini okamžite sa vráťte do práce
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 061
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 455
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 332
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 225
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 329
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 684
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu