BRATISLAVA. Keby ste sa vo Forde opýtali, ktorý model je najpredávanejším automobilom na svete, odpoveď by jednoznačne smerovala k Focusu. V Toyote by na rovnakú otázku mali iný názor – Corolla.
Napriek tomu, že Európania milujú automobily typu hatchabck, model Corolla ostáva verný svojmu poslaniu hlavného ťahúňa značky. Jedenásta generácia sa nemá ukrývať za nevýrazný dizajn a nepostaví sa po boku „lacných“ sedanov ako sú dvojičky Peugeot 301 a Citroën C-Elysée.
Automobilka Toyota modelom Corolla mieri k zákazníkom, ktorým sa páči nový Auris, no preferujú trochu honosnejší typ karosérie. Silnú konkurenciu dostane nie len Škoda Rapid, ale aj väčší Volkswagen Jetta a ťažšie to bude i model z vlastných radov – Avensis.
Japonci odlíšili americkú a európsku verziu
Ako prvá sa na verejnosti ukázala verzia pre severoamerický trh. Tá je podľa nášho názoru, s inou prednou maskou i vzhľadom zadnej časti auta, menej výrazná ako model určený pre starý kontinent (a zrejme aj Austráliu).
Pre európskych zákazníkov bude Corollu vyrábať továreň v Indii. Na rázvore predĺženom o 100 mm až na 2 700 mm, japonská značka pripravila vyvážený mix hatchbacku Auris a nových prvkov zadnej časti upravených pre potreby sedanu.
Napriek menu Corolla, chápeme tento model ako naplnenie radu Auris, disponujúci verziami hatchback a po novom aj kombi Tourer Sports. Rovnaká, alebo veľmi podobná by mala byť aj ponuka pohonných jednotiek.
Dostane Hybrid?
Model Auris je v súčasnosti na trhu s benzínovým motorom 1,33 Dual VVT-i a zastáva základ ponuky. Benzínovú alternatívu tvorí nový 1,6-litrový motor s výkonom 97 kW (132 k). Naftu spaľujú agregáty s objemom 1,4 a 2,0 l D-4D.
Pohonná jednotka môže byť kombinovaná s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, alebo automatickou prevodovkou s variabilným prevodom typu CVT. V ponuke je i automatizovaná manuálna prevodovka.
O hybridnej verzii sa vedú zatiaľ len špekulácie, no nevidíme dôvod prečo by Corolla mala byť výnimkou a hybridné pohonné ústrojenstvo nedostať.