SME

Toyota Corolla bude opäť hájiť svoje slávne meno

Po americkej verzii jedného z najpopulárnejších áut na svete sa na verejnosť dostali fotografie a niekoľko detailov aj európskeho model Toyoty Corolla. Nebude to lacný sedan.

(Zdroj: Toyota)

BRATISLAVA. Keby ste sa vo Forde opýtali, ktorý model je najpredávanejším automobilom na svete, odpoveď by jednoznačne smerovala k Focusu. V Toyote by na rovnakú otázku mali iný názor – Corolla.

Napriek tomu, že Európania milujú automobily typu hatchabck, model Corolla ostáva verný svojmu poslaniu hlavného ťahúňa značky. Jedenásta generácia sa nemá ukrývať za nevýrazný dizajn a nepostaví sa po boku „lacných“ sedanov ako sú dvojičky Peugeot 301 a Citroën C-Elysée.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobilka Toyota modelom Corolla mieri k zákazníkom, ktorým sa páči nový Auris, no preferujú trochu honosnejší typ karosérie. Silnú konkurenciu dostane nie len Škoda Rapid, ale aj väčší Volkswagen Jetta a ťažšie to bude i model z vlastných radov – Avensis.

SkryťVypnúť reklamu

Japonci odlíšili americkú a európsku verziu

Ako prvá sa na verejnosti ukázala verzia pre severoamerický trh. Tá je podľa nášho názoru, s inou prednou maskou i vzhľadom zadnej časti auta, menej výrazná ako model určený pre starý kontinent (a zrejme aj Austráliu).

Pre európskych zákazníkov bude Corollu vyrábať továreň v Indii. Na rázvore predĺženom o 100 mm až na 2 700 mm, japonská značka pripravila vyvážený mix hatchbacku Auris a nových prvkov zadnej časti upravených pre potreby sedanu.

Napriek menu Corolla, chápeme tento model ako naplnenie radu Auris, disponujúci verziami hatchback a po novom aj kombi Tourer Sports. Rovnaká, alebo veľmi podobná by mala byť aj ponuka pohonných jednotiek.

Dostane Hybrid?

Model Auris je v súčasnosti na trhu s benzínovým motorom 1,33 Dual VVT-i a zastáva základ ponuky. Benzínovú alternatívu tvorí nový 1,6-litrový motor s výkonom 97 kW (132 k). Naftu spaľujú agregáty s objemom 1,4 a 2,0 l D-4D.

SkryťVypnúť reklamu

Pohonná jednotka môže byť kombinovaná s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, alebo automatickou prevodovkou s variabilným prevodom typu CVT. V ponuke je i automatizovaná manuálna prevodovka.

O hybridnej verzii sa vedú zatiaľ len špekulácie, no nevidíme dôvod prečo by Corolla mala byť výnimkou a hybridné pohonné ústrojenstvo nedostať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  4. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  2. Deti odišli, byt stíchol. Prečo mnohé ženy necítia slobodu?
  3. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  4. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  5. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  6. Pulzari ukazuje, prečo algoritmy milujú dobrú kreatívu
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 368
  2. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 992
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 615
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 761
  5. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 023
  6. Bez nich by elektrina netiekla. 1 706
  7. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 558
  8. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť 1 397
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Kuvik: Po predĺženom víkende: návrat do slovenskej reality
  2. Rado Surovka: Slovakistan
  3. Dušan Piršel: Funkčná spoločnosť sa nedá postaviť na návykoch z jaslí
  4. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  5. Iveta Bakitová: Skiathos a Skopelos - miesta, ktoré očarili aj filmové legendy
  6. Štefan Šturdzík: Bijeme sa do pŕs , aký sme národ , pritom je u nás najviac čiernych skládok z celej EÚ !!
  7. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja
  8. Martin Turčan: Ohlodaná kosť v tlame KDH a HS
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 601
  2. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 380
  3. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 12 423
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 10 955
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 10 369
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 929
  7. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 913
  8. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 165
  1. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  2. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  3. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  5. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  6. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  7. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  8. Tupou Ceruzou: Neotravujte
SkryťZatvoriť reklamu