SME

Pozrite sa, ako Ford vyrába elektrický Focus v Nemecku

Spoločnosť Ford spustila výrobu nového modelu Focus Electric. Ide o prvé plne elektrické vozidlo, ktoré bude spoločnosť Ford vyrábať v Európe v nemeckom meste Saarlouis.

(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Model Focus Electric bude v Európe stáť na čele elektrifikovaného radu vozidiel značky Ford, do ktorého sa budúci rok zaradí plug-in hybridné elektrické vozidlo (PHEV) C MAX Energi a neskôr aj Mondeo Hybrid.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pohonná jednotka Focusu Electric je vybavená elektromotorom a lítium-iónovým akumulátorom. Dosahuje výkon 107 kW (145 k) a vozidlo s ňou môže zrýchliť na 135 km/h. Akumulátor s celkovou kapacitou 23 kWh pre Ford vyrába spoločnosť LG Chem.

Spoločnosť Ford investovala do integrácie výroby modelu Focus Electric priamo do zavedenej výrobnej linky v Saarlouis sumu 16 miliónov eur. Každý model Focus Electric je vybavený plne integrovanou nabíjačkou s príkonom 6,6 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Nabíjanie v dĺžke 2 až 3 hodiny z elektrickej siete s prúdom 32 A zabezpečí vozidlu jazdný dosah približne 100 km. Plné nabitie akumulátorov v modeli Focus Electric trvá 3 až 4 hodiny a zabezpečí vo vhodných podmienkach maximálny dojazd približne 160 km.

1 Riadiaca jednotka motora
2 Riadiaci systém akumulátora
3 Elektrická vodná pumpa
4 Trakčný elektromotor
5 Elektrický posilňovač riadenia
6 Prevodovka
7 Uloženie pohonného ústrojenstva
8 Elektrická vákuová pumpa (brzdový posilňovač)
9 Vysokonapäťové chladenie a vyhrievanie akumulátora
10 Riadiaca jednotka pohonného ústrojenstva
11 Akumulátor
12 Nabíjačka na striedavý prúd
13 Menič napätia pre použitie v kabíne (12V)
14 Nabíjacia zásuvka akumulátora

Focus Electric má nové používateľské rozhranie s názvom SmartGauge, ktoré počíta a zobrazuje jazdný dosah na základe zostávajúceho množstva energie, jazdného štýlu vodiča, spôsobu brzdenia a zrýchľovania a používania príslušenstva, ako je napr. klimatizácia a audiosystém.

Pohonná jednotka modelu Focus Electric využíva rekuperačné brzdenie. Vďaka nemu údajne uloží až 95 percent kinetickej energie, ktorá sa bežne stratí počas procesu brzdenia. Inovatívna funkcia Brake Coach podporuje postupné brzdenie, aby sa do akumulátora podarilo vrátiť čo najviac energie.

SkryťVypnúť reklamu

Nový Focus Electric je prvé plne elektrické vozidlo, ktoré bude vyrábané v Nemecku priamo na produkčnej výrobnej linke. Model vyrábaný v závode v Saarlouis sa k európskym zákazníkom dostane v júli tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 478
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 330
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 906
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 562
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 431
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 132
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 716
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 314
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu