SME

Pozrite sa, ako Ford vyrába elektrický Focus v Nemecku

Spoločnosť Ford spustila výrobu nového modelu Focus Electric. Ide o prvé plne elektrické vozidlo, ktoré bude spoločnosť Ford vyrábať v Európe v nemeckom meste Saarlouis.

(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Model Focus Electric bude v Európe stáť na čele elektrifikovaného radu vozidiel značky Ford, do ktorého sa budúci rok zaradí plug-in hybridné elektrické vozidlo (PHEV) C MAX Energi a neskôr aj Mondeo Hybrid.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pohonná jednotka Focusu Electric je vybavená elektromotorom a lítium-iónovým akumulátorom. Dosahuje výkon 107 kW (145 k) a vozidlo s ňou môže zrýchliť na 135 km/h. Akumulátor s celkovou kapacitou 23 kWh pre Ford vyrába spoločnosť LG Chem.

Spoločnosť Ford investovala do integrácie výroby modelu Focus Electric priamo do zavedenej výrobnej linky v Saarlouis sumu 16 miliónov eur. Každý model Focus Electric je vybavený plne integrovanou nabíjačkou s príkonom 6,6 kW.

SkryťVypnúť reklamu

Nabíjanie v dĺžke 2 až 3 hodiny z elektrickej siete s prúdom 32 A zabezpečí vozidlu jazdný dosah približne 100 km. Plné nabitie akumulátorov v modeli Focus Electric trvá 3 až 4 hodiny a zabezpečí vo vhodných podmienkach maximálny dojazd približne 160 km.

1 Riadiaca jednotka motora
2 Riadiaci systém akumulátora
3 Elektrická vodná pumpa
4 Trakčný elektromotor
5 Elektrický posilňovač riadenia
6 Prevodovka
7 Uloženie pohonného ústrojenstva
8 Elektrická vákuová pumpa (brzdový posilňovač)
9 Vysokonapäťové chladenie a vyhrievanie akumulátora
10 Riadiaca jednotka pohonného ústrojenstva
11 Akumulátor
12 Nabíjačka na striedavý prúd
13 Menič napätia pre použitie v kabíne (12V)
14 Nabíjacia zásuvka akumulátora

Focus Electric má nové používateľské rozhranie s názvom SmartGauge, ktoré počíta a zobrazuje jazdný dosah na základe zostávajúceho množstva energie, jazdného štýlu vodiča, spôsobu brzdenia a zrýchľovania a používania príslušenstva, ako je napr. klimatizácia a audiosystém.

Pohonná jednotka modelu Focus Electric využíva rekuperačné brzdenie. Vďaka nemu údajne uloží až 95 percent kinetickej energie, ktorá sa bežne stratí počas procesu brzdenia. Inovatívna funkcia Brake Coach podporuje postupné brzdenie, aby sa do akumulátora podarilo vrátiť čo najviac energie.

SkryťVypnúť reklamu

Nový Focus Electric je prvé plne elektrické vozidlo, ktoré bude vyrábané v Nemecku priamo na produkčnej výrobnej linke. Model vyrábaný v závode v Saarlouis sa k európskym zákazníkom dostane v júli tohto roka.

Ford

Firma ako dôvod oznámila slabý dopyt po elektrických vozidlách.


TASR 3
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jahody dováža výrobca džemov z Moldavska, šípky z Nemecka
  2. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  3. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  4. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  6. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  2. Nová číselná lotéria od TIPOSu Všetko alebo nič
  3. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta
  4. Apolka horí!
  5. Digitálne sebavedomie pre novú generáciu: kto sú digiPEERS?
  6. Fejtón o móde od Emmy Tekelyovej a TOP trendy na jeseň a zimu
  7. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich
  8. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty?
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 14 082
  2. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 6 173
  3. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 303
  4. Keď sa z brigády stane kariéra 4 214
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 4 130
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 4 119
  7. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 2 730
  8. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 1 571
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Kuvik: Účel svätí prostriedky
  2. Ján Kušnír: Kolaps na D2 pokračuje
  3. Juraj Sališ: Krysár Alojz
  4. Anton Lisinovič: Skautík na výprave (32.diel) - Kriváň
  5. Igor Vojtek: Prečo niektorí používajú YouTube na diskreditáciu, a čo z toho majú?
  6. Emil Fitoš: NASES by mala detailne vysvetliť prebiehajúce súťaže
  7. Ondřej Havelka: Unikátní synkretismus západoafrického vodunu a křesťanství
  8. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 22 031
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 15 708
  3. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 9 606
  4. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 8 760
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 6 620
  6. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza 5 075
  7. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 5 049
  8. Ján Valchár: Ideme budovať humanitárne centrum v Rusku!!! 4 607
  1. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  3. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  4. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
  5. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  6. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  7. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  8. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
SkryťZatvoriť reklamu