SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Opel vynovil Insigniu. To podstatné je vo vnútri

Opel zverejnil obrázky i detaily faceliftovaného modelu Insignia. Zahraničné weby hovoria o priaznivejšej cene a motoroch produkujúcich emisie CO2 pod hranicou 100 g/km.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Omladený model Insignia má posunúť modelovú ofenzívu značky na ďalšiu úroveň, no zmeny zvonku sú oproti predchodcovi skutočne len minimálne.

Rozdielna je grafika predných svetlometov a obruba hmlových svetiel. Malej zmeny sa dočkal aj otvor pre pri prívod vzduchu k chladiču.

Bočná silueta automobilu ostala v podstate zachovaná. Facelift je viac viditeľný v zadnej časti auta, kde sa objavila nová grafika svetiel.

Nový interiér, nové ovládanie

300.jpgInteriér ponúkne okrem kvalitnejších a „jemnejších“ materiálov viac lesklého lakovania, no hlavne novú generáciu multimediálneho systému s 8-palcovou farebnou dotykovou obrazovkou.

Novinkou je dotyková plocha – touchpad integrovaný v stredovej konzole. Cieľom vývojového týmu bolo ponúknuť ovládanie, ktoré je jednoduché a neodvádza sústredenie od šoférovania.

Pozornému oku neunikne ani upravený volant, ktorý disponuje zmeneným rozložením ovládacích prvkov, vrátane tlačidla slúžiaceho systému na ovládanie hlasom.

Opel inovoval aj prístrojovú konzolu. Klasickú analógovú ručičku rýchlomera nahradil kontrasný, farebný displej s uhlopriečkou 8-palcov zobrazujúci okrem rýchlosti aj všetky informácie o jazde vrátane navigácie.

Obnova sa dotkla aj podvozka

Rad vylepšení by mal priniesť aj podvozok. Nové tlmiče, stabilizátory i riadenie majú prispieť k zníženiu hluku v kabíne, redukcii vibrácií a samozrejme vyššiemu komfortu.

Opel Insignia bude v ponuke s motormi spaľujúcimi benzín, naftu aj skvapalnený ropný plyn LPG, vo výkonovom rozsahu od 81 kW (110 k) až do 239 kW (325 k).

Rolu úsporného šampióna preberá dvojlitrový motor 2.0 CDTI vo variantoch s výkonom 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k), ktoré sa dostávajú v produkcii CO2 tesne pod hranicu 100 g na jeden kilometer jazdy. Opel sľubuje priemernú papierovú spotrebu len 3,7 l (3,9 pre verziu kombi - Sports Tourer). Slabší z motorov ponúkne krútiaci moment 320 Nm, silnejší o 50 Nm viac.

Naftovú ponuku uzavrie 143 kW (195 k) motor 2.0 BiTurbo CDTI s krútiacim momentom úctyhodných 400 Nm.

Najvýznamnejším benzínovým agregátom sa stane dvojlitrovým motor 2.0 SIDI Turbo s výkonom 184 kW (250 k) a 400 Nm krútiaceho momentu. Alternovať mu bude menší 1.6 SIDI Turbo disponujúci výkonom 125 kW (160 k) a 280 Nm krútiaceho momentu pri využití funkcie Overboost.

Obe pohonné jednotky patria do radu motorov s priamym vstrekovaním paliva a môžu byť spriahnuté so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo novým – ekonomickejším automatom s rovnakým počtom prevodových stupňov.

Okrem pohonu predných kolies, ponúkne Opel tradične aj pohon oboch náprav.

Nová Insignia ponúkne viac za rovnakú cenu

Alternatívnym pohonným agregátom sa stane 1,4-litrový motor s výkonom 103 kW (140 k), ktorý spaľuje LPG. Rovnako ako ostatné pohonné jednotky aj tento agregát spĺňa prísnejšie emisné normy Euro 6. Opel udáva, že motor 1.4 LPG si vystačí so 7,6 litrami paliva na 100 km jazdy. Verzia Sports Tourer je smädnejšia o 0,3 litra.

Omladenej Insignii nechýba celý rad bezpečnostných a asistenčných pomocníkov vrátane radarov, kamier, adaptívneho tempomatu, varovania pred čelnou zrážkou, bezkľúčového vstupu a štartovania a pod.

Slovenské ceny k dipozícii zatiaľ nemáme, no na nemeckom trhu by sa Opel Insignia s prepĺňanou benzínovou motorizáciou 1,4 Turbo mal objaviť s cenou od 24 325 eur vrátane DPH. Súčasný model s rovnakým motorom ponúka Slovenský importér so štandardnou cenou 24 390* eur, čo potvrdzuje skutočnosť, že vozidlo nebude drahšie.

Svetová premiéra je pripravená na domáci, septembrový autosalón vo Frankfurte.

* nezahŕňa bonus vo výške 3 300 eur ponúkaný importérom v súčasnosti

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  2. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  3. Šéf Accenture: Nie je nič nezvyčajné, že mám paralelne dva mítingy naraz
  4. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  5. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  6. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  8. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  1. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  4. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  5. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  6. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  10. QSI International School of Bratislava
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 984
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 074
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 165
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 813
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 797
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 734
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 337
  8. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 302
  9. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 103
  10. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 097
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Judita a Tomáš

Na jej verzii nesedeli nože, rany ani stopy krvi.


5 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Už niekoľko týždňov ide o najsledovanejší seriál.


a 2 ďalší 5 h

Neprehliadnite tiež

Google mapy odhadli časový rozdiel na oboch trás v rannej špičke na 19 minút.

Nie každý si využitím novej diaľnice urýchli cestu.


19. okt
BMW i4 M50

Zrýchlenie vyrazí dych, zážitok z jazdy je však slabší.


18. okt
Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt

Blogy SME

  1. Miroslav Galovič: Stověžatá Praha trocha jinak anebo sedm pražských zastavení. Dnes první, všehochuť bez ladu a skladu (pragomix).
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 16. S panickou poruchou v zahraničí alebo na maličkostiach záleží
  3. Samuel Ivančák: Úvaha (nielen) o rozhlasových kvótach
  4. Ján Marton: Život ohrozujúce škodlivé potraviny ostávajú utajené v tabuľkách potravinovej správy. Takto môžeme pokapať ako myši.
  5. Anton Kaiser: Florencia I.
  6. Zuzana Cascino: Keď bzučí poézia.
  7. Martin Šuraba: Dvojčatá z Osvienčimu
  8. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #20 - Vyšetrenia a kontroly počas domácej liečby
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 30 516
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 6 983
  3. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 927
  4. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 662
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 5 546
  6. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 5 403
  7. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 5 209
  8. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 563
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  4. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu