SME
Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

Opel vynovil Insigniu. To podstatné je vo vnútri

Opel zverejnil obrázky i detaily faceliftovaného modelu Insignia. Zahraničné weby hovoria o priaznivejšej cene a motoroch produkujúcich emisie CO2 pod hranicou 100 g/km.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Omladený model Insignia má posunúť modelovú ofenzívu značky na ďalšiu úroveň, no zmeny zvonku sú oproti predchodcovi skutočne len minimálne.

Rozdielna je grafika predných svetlometov a obruba hmlových svetiel. Malej zmeny sa dočkal aj otvor pre pri prívod vzduchu k chladiču.

Bočná silueta automobilu ostala v podstate zachovaná. Facelift je viac viditeľný v zadnej časti auta, kde sa objavila nová grafika svetiel.

Nový interiér, nové ovládanie

300.jpgInteriér ponúkne okrem kvalitnejších a „jemnejších“ materiálov viac lesklého lakovania, no hlavne novú generáciu multimediálneho systému s 8-palcovou farebnou dotykovou obrazovkou.

Novinkou je dotyková plocha – touchpad integrovaný v stredovej konzole. Cieľom vývojového týmu bolo ponúknuť ovládanie, ktoré je jednoduché a neodvádza sústredenie od šoférovania.

Pozornému oku neunikne ani upravený volant, ktorý disponuje zmeneným rozložením ovládacích prvkov, vrátane tlačidla slúžiaceho systému na ovládanie hlasom.

Opel inovoval aj prístrojovú konzolu. Klasickú analógovú ručičku rýchlomera nahradil kontrasný, farebný displej s uhlopriečkou 8-palcov zobrazujúci okrem rýchlosti aj všetky informácie o jazde vrátane navigácie.

Obnova sa dotkla aj podvozka

Rad vylepšení by mal priniesť aj podvozok. Nové tlmiče, stabilizátory i riadenie majú prispieť k zníženiu hluku v kabíne, redukcii vibrácií a samozrejme vyššiemu komfortu.

Opel Insignia bude v ponuke s motormi spaľujúcimi benzín, naftu aj skvapalnený ropný plyn LPG, vo výkonovom rozsahu od 81 kW (110 k) až do 239 kW (325 k).

Rolu úsporného šampióna preberá dvojlitrový motor 2.0 CDTI vo variantoch s výkonom 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k), ktoré sa dostávajú v produkcii CO2 tesne pod hranicu 100 g na jeden kilometer jazdy. Opel sľubuje priemernú papierovú spotrebu len 3,7 l (3,9 pre verziu kombi - Sports Tourer). Slabší z motorov ponúkne krútiaci moment 320 Nm, silnejší o 50 Nm viac.

Naftovú ponuku uzavrie 143 kW (195 k) motor 2.0 BiTurbo CDTI s krútiacim momentom úctyhodných 400 Nm.

Najvýznamnejším benzínovým agregátom sa stane dvojlitrovým motor 2.0 SIDI Turbo s výkonom 184 kW (250 k) a 400 Nm krútiaceho momentu. Alternovať mu bude menší 1.6 SIDI Turbo disponujúci výkonom 125 kW (160 k) a 280 Nm krútiaceho momentu pri využití funkcie Overboost.

Obe pohonné jednotky patria do radu motorov s priamym vstrekovaním paliva a môžu byť spriahnuté so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo novým – ekonomickejším automatom s rovnakým počtom prevodových stupňov.

Okrem pohonu predných kolies, ponúkne Opel tradične aj pohon oboch náprav.

Nová Insignia ponúkne viac za rovnakú cenu

Alternatívnym pohonným agregátom sa stane 1,4-litrový motor s výkonom 103 kW (140 k), ktorý spaľuje LPG. Rovnako ako ostatné pohonné jednotky aj tento agregát spĺňa prísnejšie emisné normy Euro 6. Opel udáva, že motor 1.4 LPG si vystačí so 7,6 litrami paliva na 100 km jazdy. Verzia Sports Tourer je smädnejšia o 0,3 litra.

Omladenej Insignii nechýba celý rad bezpečnostných a asistenčných pomocníkov vrátane radarov, kamier, adaptívneho tempomatu, varovania pred čelnou zrážkou, bezkľúčového vstupu a štartovania a pod.

Slovenské ceny k dipozícii zatiaľ nemáme, no na nemeckom trhu by sa Opel Insignia s prepĺňanou benzínovou motorizáciou 1,4 Turbo mal objaviť s cenou od 24 325 eur vrátane DPH. Súčasný model s rovnakým motorom ponúka Slovenský importér so štandardnou cenou 24 390* eur, čo potvrdzuje skutočnosť, že vozidlo nebude drahšie.

Svetová premiéra je pripravená na domáci, septembrový autosalón vo Frankfurte.

* nezahŕňa bonus vo výške 3 300 eur ponúkaný importérom v súčasnosti

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  4. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  5. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  8. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý
  1. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  2. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  3. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  7. Aktivácia zasielania elektronickej faktúry
  8. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 679
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 597
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 727
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 955
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 255
  6. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 089
  7. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 089
  8. V Danteho pekle sa našlo miesto pre každého 2 580
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Borgward BX7 predstavený v roku 2015.

Veriteľom dlhuje stovky miliónov eur.


14 h
Ilustračné foto.

NDS podpísala kontrakt s dodávateľom, minister dopravy uvažuje o alternatíve pre vodičov.


2. dec
Ilustračná snímka.

Európske a ázijské automobilky na politické riešenie nečakajú.


1. dec
Kia Sportage je tento rok najžiadanejším SUV na Slovensku.

Jednotkou je Kia Sportage.


2. dec

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Dolní Kounice, kláštor Rosa Coeli, krása Ruže nebeskej v moravskom mestečku
  2. Roland Ondrus: Nemecko, nič sme sa nenaučili
  3. Jozef Kozár: Výber z výskumu Marsu: November 2022
  4. Dušan Koniar: V roku 2011 odtancoval v súťaži Let’s Dance homosexuálny pár. Čo to v spoločnosti spustilo?
  5. Rastislav Puchala: Neberte nám Vianoce!!!
  6. Anna Miľanová: Pán Tau na bielom poníkovi... 2022
  7. Viera Spišáková: Trapas anglický III.
  8. Stano Kočiš: A riekol majster
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 54 799
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 10 857
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 5 118
  4. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 3 646
  5. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 231
  6. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 886
  7. Jana Melišová: V závoji hmly 2 481
  8. Café Európa: Čo sa môžeme naučiť od starších demokracií v právach LGBTI+ komunity? 1 896
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťZatvoriť reklamu