Opel vynovil Insigniu. To podstatné je vo vnútri

Opel zverejnil obrázky i detaily faceliftovaného modelu Insignia. Zahraničné weby hovoria o priaznivejšej cene a motoroch produkujúcich emisie CO2 pod hranicou 100 g/km.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Omladený model Insignia má posunúť modelovú ofenzívu značky na ďalšiu úroveň, no zmeny zvonku sú oproti predchodcovi skutočne len minimálne.

Rozdielna je grafika predných svetlometov a obruba hmlových svetiel. Malej zmeny sa dočkal aj otvor pre pri prívod vzduchu k chladiču.

Bočná silueta automobilu ostala v podstate zachovaná. Facelift je viac viditeľný v zadnej časti auta, kde sa objavila nová grafika svetiel.

Nový interiér, nové ovládanie

300.jpgInteriér ponúkne okrem kvalitnejších a „jemnejších“ materiálov viac lesklého lakovania, no hlavne novú generáciu multimediálneho systému s 8-palcovou farebnou dotykovou obrazovkou.

Novinkou je dotyková plocha – touchpad integrovaný v stredovej konzole. Cieľom vývojového týmu bolo ponúknuť ovládanie, ktoré je jednoduché a neodvádza sústredenie od šoférovania.

Pozornému oku neunikne ani upravený volant, ktorý disponuje zmeneným rozložením ovládacích prvkov, vrátane tlačidla slúžiaceho systému na ovládanie hlasom.

Opel inovoval aj prístrojovú konzolu. Klasickú analógovú ručičku rýchlomera nahradil kontrasný, farebný displej s uhlopriečkou 8-palcov zobrazujúci okrem rýchlosti aj všetky informácie o jazde vrátane navigácie.

Obnova sa dotkla aj podvozka

Rad vylepšení by mal priniesť aj podvozok. Nové tlmiče, stabilizátory i riadenie majú prispieť k zníženiu hluku v kabíne, redukcii vibrácií a samozrejme vyššiemu komfortu.

Opel Insignia bude v ponuke s motormi spaľujúcimi benzín, naftu aj skvapalnený ropný plyn LPG, vo výkonovom rozsahu od 81 kW (110 k) až do 239 kW (325 k).

Rolu úsporného šampióna preberá dvojlitrový motor 2.0 CDTI vo variantoch s výkonom 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k), ktoré sa dostávajú v produkcii CO2 tesne pod hranicu 100 g na jeden kilometer jazdy. Opel sľubuje priemernú papierovú spotrebu len 3,7 l (3,9 pre verziu kombi - Sports Tourer). Slabší z motorov ponúkne krútiaci moment 320 Nm, silnejší o 50 Nm viac.

Naftovú ponuku uzavrie 143 kW (195 k) motor 2.0 BiTurbo CDTI s krútiacim momentom úctyhodných 400 Nm.

Najvýznamnejším benzínovým agregátom sa stane dvojlitrovým motor 2.0 SIDI Turbo s výkonom 184 kW (250 k) a 400 Nm krútiaceho momentu. Alternovať mu bude menší 1.6 SIDI Turbo disponujúci výkonom 125 kW (160 k) a 280 Nm krútiaceho momentu pri využití funkcie Overboost.

Obe pohonné jednotky patria do radu motorov s priamym vstrekovaním paliva a môžu byť spriahnuté so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo novým – ekonomickejším automatom s rovnakým počtom prevodových stupňov.

Okrem pohonu predných kolies, ponúkne Opel tradične aj pohon oboch náprav.

Nová Insignia ponúkne viac za rovnakú cenu

Alternatívnym pohonným agregátom sa stane 1,4-litrový motor s výkonom 103 kW (140 k), ktorý spaľuje LPG. Rovnako ako ostatné pohonné jednotky aj tento agregát spĺňa prísnejšie emisné normy Euro 6. Opel udáva, že motor 1.4 LPG si vystačí so 7,6 litrami paliva na 100 km jazdy. Verzia Sports Tourer je smädnejšia o 0,3 litra.

Omladenej Insignii nechýba celý rad bezpečnostných a asistenčných pomocníkov vrátane radarov, kamier, adaptívneho tempomatu, varovania pred čelnou zrážkou, bezkľúčového vstupu a štartovania a pod.

Slovenské ceny k dipozícii zatiaľ nemáme, no na nemeckom trhu by sa Opel Insignia s prepĺňanou benzínovou motorizáciou 1,4 Turbo mal objaviť s cenou od 24 325 eur vrátane DPH. Súčasný model s rovnakým motorom ponúka Slovenský importér so štandardnou cenou 24 390* eur, čo potvrdzuje skutočnosť, že vozidlo nebude drahšie.

Svetová premiéra je pripravená na domáci, septembrový autosalón vo Frankfurte.

* nezahŕňa bonus vo výške 3 300 eur ponúkaný importérom v súčasnosti

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 785
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 228
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 385
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 211
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 533
  6. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 346
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 415
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 860
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 809
  10. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 764

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Výbuch na koncerte v Manchestri neprežilo 22 ľudí

Polícia potvrdila, že vo vstupnej hale sa odpálil samovražedný atentátnik.

KOMENTÁRE

Teror siahol na deti

Útok na štadión plný mladých ľudí jasne naznačuje, že pre teroristov neexistujú hranice.

ŠPORT

Cígera odmietli aj Višňovský, Handzuš, Országh a Bača

To, že hráči z NHL neprišli na šampionát, berie ako podraz.

EKONOMIKA

Na Everest môže vyliezť aj nehorolezec. No nie je to také ľahké

Cestovky organizujú komerčné výstupy.

Neprehliadnite tiež

Bratislavský VW up! dostane športovú verziu GTI

So 115 konskými silami má byť poctou pôvodnému Golfu GTI.

Ako cestovať autom do Chorvátska?

Najpohodlnejšia cesta je cez Maďarsko, najrýchlejšia cez Rakúsko.