Opel vynovil Insigniu. To podstatné je vo vnútri

Opel zverejnil obrázky i detaily faceliftovaného modelu Insignia. Zahraničné weby hovoria o priaznivejšej cene a motoroch produkujúcich emisie CO2 pod hranicou 100 g/km.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Omladený model Insignia má posunúť modelovú ofenzívu značky na ďalšiu úroveň, no zmeny zvonku sú oproti predchodcovi skutočne len minimálne.

Rozdielna je grafika predných svetlometov a obruba hmlových svetiel. Malej zmeny sa dočkal aj otvor pre pri prívod vzduchu k chladiču.

Bočná silueta automobilu ostala v podstate zachovaná. Facelift je viac viditeľný v zadnej časti auta, kde sa objavila nová grafika svetiel.

Nový interiér, nové ovládanie

300.jpgInteriér ponúkne okrem kvalitnejších a „jemnejších“ materiálov viac lesklého lakovania, no hlavne novú generáciu multimediálneho systému s 8-palcovou farebnou dotykovou obrazovkou.

Novinkou je dotyková plocha – touchpad integrovaný v stredovej konzole. Cieľom vývojového týmu bolo ponúknuť ovládanie, ktoré je jednoduché a neodvádza sústredenie od šoférovania.

Pozornému oku neunikne ani upravený volant, ktorý disponuje zmeneným rozložením ovládacích prvkov, vrátane tlačidla slúžiaceho systému na ovládanie hlasom.

Opel inovoval aj prístrojovú konzolu. Klasickú analógovú ručičku rýchlomera nahradil kontrasný, farebný displej s uhlopriečkou 8-palcov zobrazujúci okrem rýchlosti aj všetky informácie o jazde vrátane navigácie.

Obnova sa dotkla aj podvozka

Rad vylepšení by mal priniesť aj podvozok. Nové tlmiče, stabilizátory i riadenie majú prispieť k zníženiu hluku v kabíne, redukcii vibrácií a samozrejme vyššiemu komfortu.

Opel Insignia bude v ponuke s motormi spaľujúcimi benzín, naftu aj skvapalnený ropný plyn LPG, vo výkonovom rozsahu od 81 kW (110 k) až do 239 kW (325 k).

Rolu úsporného šampióna preberá dvojlitrový motor 2.0 CDTI vo variantoch s výkonom 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k), ktoré sa dostávajú v produkcii CO2 tesne pod hranicu 100 g na jeden kilometer jazdy. Opel sľubuje priemernú papierovú spotrebu len 3,7 l (3,9 pre verziu kombi - Sports Tourer). Slabší z motorov ponúkne krútiaci moment 320 Nm, silnejší o 50 Nm viac.

Naftovú ponuku uzavrie 143 kW (195 k) motor 2.0 BiTurbo CDTI s krútiacim momentom úctyhodných 400 Nm.

Najvýznamnejším benzínovým agregátom sa stane dvojlitrovým motor 2.0 SIDI Turbo s výkonom 184 kW (250 k) a 400 Nm krútiaceho momentu. Alternovať mu bude menší 1.6 SIDI Turbo disponujúci výkonom 125 kW (160 k) a 280 Nm krútiaceho momentu pri využití funkcie Overboost.

Obe pohonné jednotky patria do radu motorov s priamym vstrekovaním paliva a môžu byť spriahnuté so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo novým – ekonomickejším automatom s rovnakým počtom prevodových stupňov.

Okrem pohonu predných kolies, ponúkne Opel tradične aj pohon oboch náprav.

Nová Insignia ponúkne viac za rovnakú cenu

Alternatívnym pohonným agregátom sa stane 1,4-litrový motor s výkonom 103 kW (140 k), ktorý spaľuje LPG. Rovnako ako ostatné pohonné jednotky aj tento agregát spĺňa prísnejšie emisné normy Euro 6. Opel udáva, že motor 1.4 LPG si vystačí so 7,6 litrami paliva na 100 km jazdy. Verzia Sports Tourer je smädnejšia o 0,3 litra.

Omladenej Insignii nechýba celý rad bezpečnostných a asistenčných pomocníkov vrátane radarov, kamier, adaptívneho tempomatu, varovania pred čelnou zrážkou, bezkľúčového vstupu a štartovania a pod.

Slovenské ceny k dipozícii zatiaľ nemáme, no na nemeckom trhu by sa Opel Insignia s prepĺňanou benzínovou motorizáciou 1,4 Turbo mal objaviť s cenou od 24 325 eur vrátane DPH. Súčasný model s rovnakým motorom ponúka Slovenský importér so štandardnou cenou 24 390* eur, čo potvrdzuje skutočnosť, že vozidlo nebude drahšie.

Svetová premiéra je pripravená na domáci, septembrový autosalón vo Frankfurte.

* nezahŕňa bonus vo výške 3 300 eur ponúkaný importérom v súčasnosti

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  2. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. Leto nekončí!
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  8. Už aj seniori presadajú do SUV
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 371
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 621
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 186
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 704
  5. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 291
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 241
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 066
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 002
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 696
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 659

Téma: Opel


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Málo tu oslavujeme to dobro, čo na Slovensku bolo, je a bude

Možno to zle vidím; možno Slovákom budú tieto slová znieť trochu pateticky alebo prehnane.

KOMENTÁRE

SNS neodíde. Nikto na ňu nečaká

V prípade predčasných volieb by sa SNS nemuselo dostať do vlády.

DOMOV

Danko zatiaľ nepovedal, ako ďalej, krízu budú riešiť v piatok

SMS-kou oznámil, že jeho ministri na rokovanie vlády tak skoro neprídu.

Neprehliadnite tiež

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.