SME

Opel vynovil Insigniu. To podstatné je vo vnútri

Opel zverejnil obrázky i detaily faceliftovaného modelu Insignia. Zahraničné weby hovoria o priaznivejšej cene a motoroch produkujúcich emisie CO2 pod hranicou 100 g/km.

(Zdroj: Opel)

BRATISLAVA. Omladený model Insignia má posunúť modelovú ofenzívu značky na ďalšiu úroveň, no zmeny zvonku sú oproti predchodcovi skutočne len minimálne.

Rozdielna je grafika predných svetlometov a obruba hmlových svetiel. Malej zmeny sa dočkal aj otvor pre pri prívod vzduchu k chladiču.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bočná silueta automobilu ostala v podstate zachovaná. Facelift je viac viditeľný v zadnej časti auta, kde sa objavila nová grafika svetiel.

Nový interiér, nové ovládanie

300.jpgInteriér ponúkne okrem kvalitnejších a „jemnejších“ materiálov viac lesklého lakovania, no hlavne novú generáciu multimediálneho systému s 8-palcovou farebnou dotykovou obrazovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Novinkou je dotyková plocha – touchpad integrovaný v stredovej konzole. Cieľom vývojového týmu bolo ponúknuť ovládanie, ktoré je jednoduché a neodvádza sústredenie od šoférovania.

Pozornému oku neunikne ani upravený volant, ktorý disponuje zmeneným rozložením ovládacích prvkov, vrátane tlačidla slúžiaceho systému na ovládanie hlasom.

Opel inovoval aj prístrojovú konzolu. Klasickú analógovú ručičku rýchlomera nahradil kontrasný, farebný displej s uhlopriečkou 8-palcov zobrazujúci okrem rýchlosti aj všetky informácie o jazde vrátane navigácie.

Obnova sa dotkla aj podvozka

Rad vylepšení by mal priniesť aj podvozok. Nové tlmiče, stabilizátory i riadenie majú prispieť k zníženiu hluku v kabíne, redukcii vibrácií a samozrejme vyššiemu komfortu.

SkryťVypnúť reklamu

Opel Insignia bude v ponuke s motormi spaľujúcimi benzín, naftu aj skvapalnený ropný plyn LPG, vo výkonovom rozsahu od 81 kW (110 k) až do 239 kW (325 k).

Rolu úsporného šampióna preberá dvojlitrový motor 2.0 CDTI vo variantoch s výkonom 88 kW (120 k) a 103 kW (140 k), ktoré sa dostávajú v produkcii CO2 tesne pod hranicu 100 g na jeden kilometer jazdy. Opel sľubuje priemernú papierovú spotrebu len 3,7 l (3,9 pre verziu kombi - Sports Tourer). Slabší z motorov ponúkne krútiaci moment 320 Nm, silnejší o 50 Nm viac.

Naftovú ponuku uzavrie 143 kW (195 k) motor 2.0 BiTurbo CDTI s krútiacim momentom úctyhodných 400 Nm.

Najvýznamnejším benzínovým agregátom sa stane dvojlitrovým motor 2.0 SIDI Turbo s výkonom 184 kW (250 k) a 400 Nm krútiaceho momentu. Alternovať mu bude menší 1.6 SIDI Turbo disponujúci výkonom 125 kW (160 k) a 280 Nm krútiaceho momentu pri využití funkcie Overboost.

SkryťVypnúť reklamu

Obe pohonné jednotky patria do radu motorov s priamym vstrekovaním paliva a môžu byť spriahnuté so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, alebo novým – ekonomickejším automatom s rovnakým počtom prevodových stupňov.

Okrem pohonu predných kolies, ponúkne Opel tradične aj pohon oboch náprav.

Nová Insignia ponúkne viac za rovnakú cenu

Alternatívnym pohonným agregátom sa stane 1,4-litrový motor s výkonom 103 kW (140 k), ktorý spaľuje LPG. Rovnako ako ostatné pohonné jednotky aj tento agregát spĺňa prísnejšie emisné normy Euro 6. Opel udáva, že motor 1.4 LPG si vystačí so 7,6 litrami paliva na 100 km jazdy. Verzia Sports Tourer je smädnejšia o 0,3 litra.

Omladenej Insignii nechýba celý rad bezpečnostných a asistenčných pomocníkov vrátane radarov, kamier, adaptívneho tempomatu, varovania pred čelnou zrážkou, bezkľúčového vstupu a štartovania a pod.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Slovenské ceny k dipozícii zatiaľ nemáme, no na nemeckom trhu by sa Opel Insignia s prepĺňanou benzínovou motorizáciou 1,4 Turbo mal objaviť s cenou od 24 325 eur vrátane DPH. Súčasný model s rovnakým motorom ponúka Slovenský importér so štandardnou cenou 24 390* eur, čo potvrdzuje skutočnosť, že vozidlo nebude drahšie.

Svetová premiéra je pripravená na domáci, septembrový autosalón vo Frankfurte.

* nezahŕňa bonus vo výške 3 300 eur ponúkaný importérom v súčasnosti

Opel

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Live: Známe mená aj objavy. Ktoré firmy získajú cenu FéliX 2025?
  5. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  6. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  8. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Live: Známe mená aj objavy. Ktoré firmy získajú cenu FéliX 2025?
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Na ako dlho majú mladí Slováci nasporené peniaze?
  7. Ako zistíte, že máte v tele zápal
  8. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov 14 482
  2. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 5 956
  3. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 4 802
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 540
  5. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať 4 320
  6. Live: Známe mená aj objavy. Ktoré firmy získajú cenu FéliX 2025? 4 279
  7. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 183
  8. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 2 790
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (10. - 16.10.1925)
  2. Jozef Mačo: Malý Slivník – fraška pokračuje, desegregovaní žiaci sedia doma
  3. Martin Šuraba: Košická električka #2
  4. Juraj Sališ: Fico pojedá zdanené Nachos a škerí sa
  5. Ján Valchár: Prvá krajina, ktorá splní green deal (aľkogóliky gďe?)
  6. Človek v ohrození: Libanon: keď je elektrina luxusom
  7. Jana Reková: Malé tornádo v knižnici
  8. Věra Tepličková: Kde zarába vlastná hlava, tam sa v teple dobre spáva
  1. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 22 765
  2. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 16 959
  3. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 11 369
  4. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 7 877
  5. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 7 619
  6. Ján Valchár: Ideme budovať humanitárne centrum v Rusku!!! 4 782
  7. Ján Valchár: Nestačilo Stačilo a Konečná Konečnej (Grad pošól na***!) 3 995
  8. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde 3 352
  1. Věra Tepličková: Kde zarába vlastná hlava, tam sa v teple dobre spáva
  2. Věra Tepličková: O ne/spravodlivosti alebo Keď Cintulovia rastú ako huby po daždi
  3. Marcel Rebro: Volám sa Marcel, dnes mám 57 rokov a k narodeninám si želám mier!
  4. Radko Mačuha: Robert Fico sa stáva premiérom záhrobia.
  5. Věra Tepličková: Zvrat to ozaj nečakaný, Oskar je vraj uprataný
  6. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije!
  7. Roman Kebísek: Vincent van Gogh kreslil steblami trstiny, ktoré sám zbieral a orezával
  8. Věra Tepličková: Keď vo filme hasiči, skĺznu dole po tyči,
SkryťZatvoriť reklamu