Nová úžitková Dacia Dokker prichádza na trh

Osobná verzia odvezie na objem až tri kubíky a Dokker Van má užitočnú hmotnosť trištvrte tony. Dokker postavili na remeslo aj pre rodinu.

(Zdroj: Dacia)

BRATISLAVA. Dacia príchodom dvojičiek Dokker a Dokker Van s trojročnou zárukou rozširuje počet svojich modelov až na deväť. Kým Logan musel na začiatku po znovuzrodení značky zastupovať takmer všetky úlohy užitočného auta, Dacia sa postupne profiluje a do každej oblasti prináša špecifické auto.

Po vyslovene rodinnom Lodgy prichádza s päťmiestnym Dokkerom, ktorý má slúžiť remeselníkom a malým podnikateľom, aby mohli okrem pracovných vecí odviesť v aute aj rodinu. Dvojmiestny Dokker Van je čisto skriňová verzia určená najmä na prácu a prevoz veľkých vecí.

Postavili veľké auto

Dacia postavila obe verzie na podvozku s rázvorom 281 centimetrov, čím dosiahla úžitkový priestor aj miesto na sedenie. Navyše svetlosť podvozka, takmer 19 centimetrov, favorizuje auto aj na zlé cesty a veľké nerovnosti. U nás to možno nehrá veľkú rolu ale napríklad v Ukrajine, kde si motoristi kvôli zlým cestám dvíhajú podvozky bežných áut, to môže mať veľký význam.

V osobnej verzii Dokker, ktorá začína s pohotovostnou hmotnosťou na 1090 kilogramoch, vzniklo miesto pre päť cestujúcich s impozantnou výškou nad hlavami vzadu - až 1065 milimetrov. V takomto usporiadaní je vzadu ešte 800 litrový batožinový priestor. Ten po sklopení zadnej lavice môže narásť až na 3000 litrov.

Dokker s 50 litrovou nádržou na palivo ponúka ešte dopredu sklápateľné sedadlo spolujazdca aby bolo možné odviesť aj dlhé predmety.

Dodávka ponúka komfort

Verzia Dokker Van s plechovou nadstavbou vychádza z rovnakých vonkajších rozmerov, akurát je nižšia iba o strešné nosiče. V základnom usporiadaní s plechovou deliacou stenou medzi kabínou a úložným priestorom ponúka objem 3,3 metra kubického.

Vo verzii s vyberateľnou deliacou sieťou objem narastie až na 3,9 metra kubického a po sklopení sedadla spolujazdca odveziete v Dokkeri bremeno dlhé 3,1 metra. Možno ešte podstatnejšia je konštantná šírka vstupného nakladacieho otvoru vzadu, ktorá je po otvorení krídlových dverí až 1,4 metra. Vnútorná výška verzie van narástla na 1226 milimetrov.

Dacia zapracovala aj na interiéri, ktorý je zasa o drobný stupienok vyššie. Na želanie môže byť kokpit vybavený systémom Media Nav s navigáciou a dotykovým displejom s uhlopriečkou 18 centimetrov. V ponuke je klimatizácia, obmedzovač rýchlosti a samozrejme palubný počítač.

Chcú prijateľnú cenu servisu

Dacia uviedla spolu s modelom odporúčané ceny údržby a servisných prehliadok po dobu 5 rokov pri kalkulácii 15000 kilometrov ročne. Naftový Dokker by tak nemal v servise spotrebovať za 5 rokov a 75 000 kilometrov viac ako 748 eur.

Benzínová verzia pri rovnakej porcii kilometrov bude v servise stáť 584 eur. Osobná verzia Dokker začína v cenníku od 7990 eur a na výber budú tri stupne výbavy a štyri motory. Konkrétne diesel 1,5 dCi v dvoch verziách výkonu, starší základný motor 1,6 MPi a novinka 1,2 Tce.

Dokker Van s užitočnou hmotnosťou 750 kilogramov rovnakou pre všetky verzie bude iba v dvoch stupňoch vybavenia a začína s cenou od 6790 eur bez DPH. Úžitkový van si musí vystačiť bez moderného motora 1,2 Tce, ostatné však dostane. Pre rok 2014 sú v pláne prestavby a niekoľko ďalších verzií vrátane LPG.

Technické parametre osobnej verzie Dacia Dokker

Značka

Dacia Dokker

Dacia Dokker

Dacia Dokker

Dacia Dokker

Model

dCi 75

dCi 90

1,6 MPI 85

1,2 Tce 115

Motor

1,5 dCi

1,5 dCi

1,6 8V

1,2 16V

Počet valcov/ventilov

8

8

8

16

Zdvihový objem (cm3)

1461

1461

1598

1198

Výkon (kw)

55

66

60,5

84

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

3750

5000

4500

Krútiaci moment (Nm)

180

200

134

190

Pri otáčkach (ot./min)

1750

1750

2800

2000

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

15,9

13,9

14,3

10,7

Maximálna rýchlosť (km/h)

150

162

159

175

Spotreba mesto(l/100 km)

5,2

5,2

9,9

7,2

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,1

4,1

6,2

5,4

Kombinovaná spotreba (l/100km)

4,5

4,5

7,5

6,1

Cena modelu od (eur)

10.690

12.190

7.990

11.190

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  3. Vysoká hra o súdne trovy
  4. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  5. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  6. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  7. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Ako na refinancovanie hypotéky
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 617
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 511
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 4 116
  4. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 3 789
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 054
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 515
  7. Splnený sen 1 912
  8. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 744
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 478
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 241

Téma: Dacia


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Vysoká zadlženosť, pravidelné zápchy. Ako žijú ľudia v trnavskom kraji

Trnavskému kraju robia dobré meno kúpele, víno, ale aj golfové ihriská.

SVET

Filmárka Piussi: Babiš vyvoláva v Čechoch obrovský strach

Česká spoločnosť sa rozdelila na vítačov a náckov, tvrdí.

Neprehliadnite tiež

Volvo spúšťa značku športových áut Polestár, prvý model je hybrid

Športový hybrid Polestar 1 prichádza s výkonom 600 koní a karbónovou karosériou.

Výber malých SUV sa stále rozrastá. Aká je ponuka na našom trhu?

Segment malých SUV je stále populárnejší, budúci rok by mali predaje pokoriť hranicu dvoch miliónov.

Japonská oceliareň klamala o kvalite kovov, diely sú v autách aj lietadlách

Rozsah škôd ani miera nedostatkov zatiaľ nie sú známe.

Dopravná hádanka: Ako by ste vyriešili túto križovatku?

Keď sa pravidlo pravej ruky stáva rébusom.