SME

Nová úžitková Dacia Dokker prichádza na trh

Osobná verzia odvezie na objem až tri kubíky a Dokker Van má užitočnú hmotnosť trištvrte tony. Dokker postavili na remeslo aj pre rodinu.

(Zdroj: Dacia)

BRATISLAVA. Dacia príchodom dvojičiek Dokker a Dokker Van s trojročnou zárukou rozširuje počet svojich modelov až na deväť. Kým Logan musel na začiatku po znovuzrodení značky zastupovať takmer všetky úlohy užitočného auta, Dacia sa postupne profiluje a do každej oblasti prináša špecifické auto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po vyslovene rodinnom Lodgy prichádza s päťmiestnym Dokkerom, ktorý má slúžiť remeselníkom a malým podnikateľom, aby mohli okrem pracovných vecí odviesť v aute aj rodinu. Dvojmiestny Dokker Van je čisto skriňová verzia určená najmä na prácu a prevoz veľkých vecí.

SkryťVypnúť reklamu

Postavili veľké auto

Dacia postavila obe verzie na podvozku s rázvorom 281 centimetrov, čím dosiahla úžitkový priestor aj miesto na sedenie. Navyše svetlosť podvozka, takmer 19 centimetrov, favorizuje auto aj na zlé cesty a veľké nerovnosti. U nás to možno nehrá veľkú rolu ale napríklad v Ukrajine, kde si motoristi kvôli zlým cestám dvíhajú podvozky bežných áut, to môže mať veľký význam.

V osobnej verzii Dokker, ktorá začína s pohotovostnou hmotnosťou na 1090 kilogramoch, vzniklo miesto pre päť cestujúcich s impozantnou výškou nad hlavami vzadu - až 1065 milimetrov. V takomto usporiadaní je vzadu ešte 800 litrový batožinový priestor. Ten po sklopení zadnej lavice môže narásť až na 3000 litrov.

Dokker s 50 litrovou nádržou na palivo ponúka ešte dopredu sklápateľné sedadlo spolujazdca aby bolo možné odviesť aj dlhé predmety.

SkryťVypnúť reklamu

Dodávka ponúka komfort

Verzia Dokker Van s plechovou nadstavbou vychádza z rovnakých vonkajších rozmerov, akurát je nižšia iba o strešné nosiče. V základnom usporiadaní s plechovou deliacou stenou medzi kabínou a úložným priestorom ponúka objem 3,3 metra kubického.

Vo verzii s vyberateľnou deliacou sieťou objem narastie až na 3,9 metra kubického a po sklopení sedadla spolujazdca odveziete v Dokkeri bremeno dlhé 3,1 metra. Možno ešte podstatnejšia je konštantná šírka vstupného nakladacieho otvoru vzadu, ktorá je po otvorení krídlových dverí až 1,4 metra. Vnútorná výška verzie van narástla na 1226 milimetrov.

Dacia zapracovala aj na interiéri, ktorý je zasa o drobný stupienok vyššie. Na želanie môže byť kokpit vybavený systémom Media Nav s navigáciou a dotykovým displejom s uhlopriečkou 18 centimetrov. V ponuke je klimatizácia, obmedzovač rýchlosti a samozrejme palubný počítač.

SkryťVypnúť reklamu

Chcú prijateľnú cenu servisu

Dacia uviedla spolu s modelom odporúčané ceny údržby a servisných prehliadok po dobu 5 rokov pri kalkulácii 15000 kilometrov ročne. Naftový Dokker by tak nemal v servise spotrebovať za 5 rokov a 75 000 kilometrov viac ako 748 eur.

Benzínová verzia pri rovnakej porcii kilometrov bude v servise stáť 584 eur. Osobná verzia Dokker začína v cenníku od 7990 eur a na výber budú tri stupne výbavy a štyri motory. Konkrétne diesel 1,5 dCi v dvoch verziách výkonu, starší základný motor 1,6 MPi a novinka 1,2 Tce.

Dokker Van s užitočnou hmotnosťou 750 kilogramov rovnakou pre všetky verzie bude iba v dvoch stupňoch vybavenia a začína s cenou od 6790 eur bez DPH. Úžitkový van si musí vystačiť bez moderného motora 1,2 Tce, ostatné však dostane. Pre rok 2014 sú v pláne prestavby a niekoľko ďalších verzií vrátane LPG.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre osobnej verzie Dacia Dokker

Značka

Dacia Dokker

Dacia Dokker

Dacia Dokker

Dacia Dokker

Model

dCi 75

dCi 90

1,6 MPI 85

1,2 Tce 115

Motor

1,5 dCi

1,5 dCi

1,6 8V

1,2 16V

Počet valcov/ventilov

8

8

8

16

Zdvihový objem (cm3)

1461

1461

1598

1198

Výkon (kw)

55

66

60,5

84

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

3750

5000

4500

Krútiaci moment (Nm)

180

200

134

190

Pri otáčkach (ot./min)

1750

1750

2800

2000

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

15,9

13,9

14,3

10,7

Maximálna rýchlosť (km/h)

150

162

159

175

Spotreba mesto(l/100 km)

5,2

5,2

9,9

7,2

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,1

4,1

6,2

5,4

Kombinovaná spotreba (l/100km)

4,5

4,5

7,5

6,1

Cena modelu od (eur)

10.690

12.190

7.990

11.190

Dacia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  2. Plátené tašky a opakované použitie
  3. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor
  5. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  6. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy
  7. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  1. Podpora projektov, ktoré učia ľudí postaviť sa za seba
  2. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  3. Nela Pocisková: Dovolím si už robiť chyby a nevyčítať si to
  4. Plátené tašky a opakované použitie
  5. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  6. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone
  7. Nespoliehajú sa na štát, ale na vlastné sily
  8. Digitálna bezpečnosť opäť v centre pozornosti
  1. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 8 089
  2. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 5 395
  3. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 4 310
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 027
  5. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 717
  6. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna 2 751
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 2 184
  8. Plátené tašky a opakované použitie 2 149
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Patrik Benčík: Denník advokáta: 22 rokov v advokácii & 1 z 5800 advokátov
  2. Irena Šimuneková: Vyšehrad
  3. Branko Štefanatný: Dôverujte, ale preverujte
  4. Matúš Grznár: Prosperujúci domov kdekoľvek na Slovensku – píše sa rok 2053
  5. Marek Strapko: Pellegrini zmaril referendum!!!
  6. Martin Turčan: Prečo rušia práve 17. November?!
  7. Milan Polician: Cena za nesprávne rozhodnutie môže byť krutá
  8. Andrii Bashlak: Ako si z AI spraviť užitočného osobného poradcu – krok za krokom
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 41 773
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 21 208
  3. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 13 640
  4. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 448
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 552
  6. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 10 074
  7. Michaela Witters: Dievčatko v škôlke neprehovorilo sedem mesiacov ani slovo. Nakoniec jej pomohlo toto... 5 947
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči 5 783
  1. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  2. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  3. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  4. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  5. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  6. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
  7. Marcel Rebro: Fico a jeho banda si kupujú za naše peniaze haciendy, Slováci posielajú drony obrancom Ukrajiny
  8. Věra Tepličková: Šok v Levoči
SkryťZatvoriť reklamu