BRATISLAVA. Dacia príchodom dvojičiek Dokker a Dokker Van s trojročnou zárukou rozširuje počet svojich modelov až na deväť. Kým Logan musel na začiatku po znovuzrodení značky zastupovať takmer všetky úlohy užitočného auta, Dacia sa postupne profiluje a do každej oblasti prináša špecifické auto.
Po vyslovene rodinnom Lodgy prichádza s päťmiestnym Dokkerom, ktorý má slúžiť remeselníkom a malým podnikateľom, aby mohli okrem pracovných vecí odviesť v aute aj rodinu. Dvojmiestny Dokker Van je čisto skriňová verzia určená najmä na prácu a prevoz veľkých vecí.
Postavili veľké auto
Dacia postavila obe verzie na podvozku s rázvorom 281 centimetrov, čím dosiahla úžitkový priestor aj miesto na sedenie. Navyše svetlosť podvozka, takmer 19 centimetrov, favorizuje auto aj na zlé cesty a veľké nerovnosti. U nás to možno nehrá veľkú rolu ale napríklad v Ukrajine, kde si motoristi kvôli zlým cestám dvíhajú podvozky bežných áut, to môže mať veľký význam.
V osobnej verzii Dokker, ktorá začína s pohotovostnou hmotnosťou na 1090 kilogramoch, vzniklo miesto pre päť cestujúcich s impozantnou výškou nad hlavami vzadu - až 1065 milimetrov. V takomto usporiadaní je vzadu ešte 800 litrový batožinový priestor. Ten po sklopení zadnej lavice môže narásť až na 3000 litrov.
Dokker s 50 litrovou nádržou na palivo ponúka ešte dopredu sklápateľné sedadlo spolujazdca aby bolo možné odviesť aj dlhé predmety.
Dodávka ponúka komfort
Verzia Dokker Van s plechovou nadstavbou vychádza z rovnakých vonkajších rozmerov, akurát je nižšia iba o strešné nosiče. V základnom usporiadaní s plechovou deliacou stenou medzi kabínou a úložným priestorom ponúka objem 3,3 metra kubického.
Vo verzii s vyberateľnou deliacou sieťou objem narastie až na 3,9 metra kubického a po sklopení sedadla spolujazdca odveziete v Dokkeri bremeno dlhé 3,1 metra. Možno ešte podstatnejšia je konštantná šírka vstupného nakladacieho otvoru vzadu, ktorá je po otvorení krídlových dverí až 1,4 metra. Vnútorná výška verzie van narástla na 1226 milimetrov.
Dacia zapracovala aj na interiéri, ktorý je zasa o drobný stupienok vyššie. Na želanie môže byť kokpit vybavený systémom Media Nav s navigáciou a dotykovým displejom s uhlopriečkou 18 centimetrov. V ponuke je klimatizácia, obmedzovač rýchlosti a samozrejme palubný počítač.
Chcú prijateľnú cenu servisu
Dacia uviedla spolu s modelom odporúčané ceny údržby a servisných prehliadok po dobu 5 rokov pri kalkulácii 15000 kilometrov ročne. Naftový Dokker by tak nemal v servise spotrebovať za 5 rokov a 75 000 kilometrov viac ako 748 eur.
Benzínová verzia pri rovnakej porcii kilometrov bude v servise stáť 584 eur. Osobná verzia Dokker začína v cenníku od 7990 eur a na výber budú tri stupne výbavy a štyri motory. Konkrétne diesel 1,5 dCi v dvoch verziách výkonu, starší základný motor 1,6 MPi a novinka 1,2 Tce.
Dokker Van s užitočnou hmotnosťou 750 kilogramov rovnakou pre všetky verzie bude iba v dvoch stupňoch vybavenia a začína s cenou od 6790 eur bez DPH. Úžitkový van si musí vystačiť bez moderného motora 1,2 Tce, ostatné však dostane. Pre rok 2014 sú v pláne prestavby a niekoľko ďalších verzií vrátane LPG.
Technické parametre osobnej verzie Dacia Dokker
Značka | Dacia Dokker | Dacia Dokker | Dacia Dokker | Dacia Dokker |
Model | dCi 75 | dCi 90 | 1,6 MPI 85 | 1,2 Tce 115 |
Motor | 1,5 dCi | 1,5 dCi | 1,6 8V | 1,2 16V |
Počet valcov/ventilov | 8 | 8 | 8 | 16 |
Zdvihový objem (cm3) | 1461 | 1461 | 1598 | 1198 |
Výkon (kw) | 55 | 66 | 60,5 | 84 |
Pri otáčkach (ot./min.) | 4000 | 3750 | 5000 | 4500 |
Krútiaci moment (Nm) | 180 | 200 | 134 | 190 |
Pri otáčkach (ot./min) | 1750 | 1750 | 2800 | 2000 |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 15,9 | 13,9 | 14,3 | 10,7 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 150 | 162 | 159 | 175 |
Spotreba mesto(l/100 km) | 5,2 | 5,2 | 9,9 | 7,2 |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 4,1 | 4,1 | 6,2 | 5,4 |
Kombinovaná spotreba (l/100km) | 4,5 | 4,5 | 7,5 | 6,1 |
Cena modelu od (eur) | 10.690 | 12.190 | 7.990 | 11.190 |