SME
Streda, 1. február, 2023 | Meniny má Tatiana

Nová úžitková Dacia Dokker prichádza na trh

Osobná verzia odvezie na objem až tri kubíky a Dokker Van má užitočnú hmotnosť trištvrte tony. Dokker postavili na remeslo aj pre rodinu.

(Zdroj: Dacia)

BRATISLAVA. Dacia príchodom dvojičiek Dokker a Dokker Van s trojročnou zárukou rozširuje počet svojich modelov až na deväť. Kým Logan musel na začiatku po znovuzrodení značky zastupovať takmer všetky úlohy užitočného auta, Dacia sa postupne profiluje a do každej oblasti prináša špecifické auto.

Po vyslovene rodinnom Lodgy prichádza s päťmiestnym Dokkerom, ktorý má slúžiť remeselníkom a malým podnikateľom, aby mohli okrem pracovných vecí odviesť v aute aj rodinu. Dvojmiestny Dokker Van je čisto skriňová verzia určená najmä na prácu a prevoz veľkých vecí.

Postavili veľké auto

Dacia postavila obe verzie na podvozku s rázvorom 281 centimetrov, čím dosiahla úžitkový priestor aj miesto na sedenie. Navyše svetlosť podvozka, takmer 19 centimetrov, favorizuje auto aj na zlé cesty a veľké nerovnosti. U nás to možno nehrá veľkú rolu ale napríklad v Ukrajine, kde si motoristi kvôli zlým cestám dvíhajú podvozky bežných áut, to môže mať veľký význam.

V osobnej verzii Dokker, ktorá začína s pohotovostnou hmotnosťou na 1090 kilogramoch, vzniklo miesto pre päť cestujúcich s impozantnou výškou nad hlavami vzadu - až 1065 milimetrov. V takomto usporiadaní je vzadu ešte 800 litrový batožinový priestor. Ten po sklopení zadnej lavice môže narásť až na 3000 litrov.

Dokker s 50 litrovou nádržou na palivo ponúka ešte dopredu sklápateľné sedadlo spolujazdca aby bolo možné odviesť aj dlhé predmety.

Dodávka ponúka komfort

Verzia Dokker Van s plechovou nadstavbou vychádza z rovnakých vonkajších rozmerov, akurát je nižšia iba o strešné nosiče. V základnom usporiadaní s plechovou deliacou stenou medzi kabínou a úložným priestorom ponúka objem 3,3 metra kubického.

Vo verzii s vyberateľnou deliacou sieťou objem narastie až na 3,9 metra kubického a po sklopení sedadla spolujazdca odveziete v Dokkeri bremeno dlhé 3,1 metra. Možno ešte podstatnejšia je konštantná šírka vstupného nakladacieho otvoru vzadu, ktorá je po otvorení krídlových dverí až 1,4 metra. Vnútorná výška verzie van narástla na 1226 milimetrov.

Dacia zapracovala aj na interiéri, ktorý je zasa o drobný stupienok vyššie. Na želanie môže byť kokpit vybavený systémom Media Nav s navigáciou a dotykovým displejom s uhlopriečkou 18 centimetrov. V ponuke je klimatizácia, obmedzovač rýchlosti a samozrejme palubný počítač.

Chcú prijateľnú cenu servisu

Dacia uviedla spolu s modelom odporúčané ceny údržby a servisných prehliadok po dobu 5 rokov pri kalkulácii 15000 kilometrov ročne. Naftový Dokker by tak nemal v servise spotrebovať za 5 rokov a 75 000 kilometrov viac ako 748 eur.

Benzínová verzia pri rovnakej porcii kilometrov bude v servise stáť 584 eur. Osobná verzia Dokker začína v cenníku od 7990 eur a na výber budú tri stupne výbavy a štyri motory. Konkrétne diesel 1,5 dCi v dvoch verziách výkonu, starší základný motor 1,6 MPi a novinka 1,2 Tce.

Dokker Van s užitočnou hmotnosťou 750 kilogramov rovnakou pre všetky verzie bude iba v dvoch stupňoch vybavenia a začína s cenou od 6790 eur bez DPH. Úžitkový van si musí vystačiť bez moderného motora 1,2 Tce, ostatné však dostane. Pre rok 2014 sú v pláne prestavby a niekoľko ďalších verzií vrátane LPG.

Technické parametre osobnej verzie Dacia Dokker

Značka

Dacia Dokker

Dacia Dokker

Dacia Dokker

Dacia Dokker

Model

dCi 75

dCi 90

1,6 MPI 85

1,2 Tce 115

Motor

1,5 dCi

1,5 dCi

1,6 8V

1,2 16V

Počet valcov/ventilov

8

8

8

16

Zdvihový objem (cm3)

1461

1461

1598

1198

Výkon (kw)

55

66

60,5

84

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

3750

5000

4500

Krútiaci moment (Nm)

180

200

134

190

Pri otáčkach (ot./min)

1750

1750

2800

2000

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

15,9

13,9

14,3

10,7

Maximálna rýchlosť (km/h)

150

162

159

175

Spotreba mesto(l/100 km)

5,2

5,2

9,9

7,2

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,1

4,1

6,2

5,4

Kombinovaná spotreba (l/100km)

4,5

4,5

7,5

6,1

Cena modelu od (eur)

10.690

12.190

7.990

11.190

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  6. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  7. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  3. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  4. Ako možno získať prídavky na dieťa v Nemecku?
  5. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  6. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  8. Svalovice sa netreba obávať
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 943
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 7 189
  3. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 6 447
  4. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 213
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 120
  6. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 415
  7. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 323
  8. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 315
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jozef Brhel na súde.

V kauze oligarchu blízkeho Smeru sa angažuje takmer celý právny tím Ficovej strany.


3 h
Ľudovít Jurinyi.

Rozhovor s riaditeľom HK Poprad Ľudovítom Jurinyim.


3 h
Zuzana Kepplová.

Keď načúvame fundamentalistom, môžeme získať skreslenú predstavu, kde sa nachádza kompromis.


23 h
Arsen Avakov.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 15 h

Neprehliadnite tiež

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 3 h
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


17 h
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


21 h
Toyota RAV4 Adventure

Na výsledku sa podpisuje hmotnosť auta.


30. jan

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Že by sa dvaja tak dlho hľadali, až sa našli?
  2. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  3. Tupou Ceruzou: Bukovský vs. Hanajík
  4. Toto je rovnosť: Autorka kurzu o rodovej rovnosti: Po vykročení z komfortnej zóny toho môžeme veľa objaviť
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá)
  6. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  7. Ľuboš Vodička: Slovenské múzeum ochrany prírody a jaskyniarstva v Liptovskom Mikuláši
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova?
  1. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 6 077
  2. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 299
  3. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 704
  4. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 638
  5. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 554
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 2 852
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 2 806
  8. Ján Valchár: When the Leopards broke free (jubilejný stý blog) 2 624
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu