SME

Nová úžitková Dacia Dokker prichádza na trh

Osobná verzia odvezie na objem až tri kubíky a Dokker Van má užitočnú hmotnosť trištvrte tony. Dokker postavili na remeslo aj pre rodinu.

(Zdroj: Dacia)

BRATISLAVA. Dacia príchodom dvojičiek Dokker a Dokker Van s trojročnou zárukou rozširuje počet svojich modelov až na deväť. Kým Logan musel na začiatku po znovuzrodení značky zastupovať takmer všetky úlohy užitočného auta, Dacia sa postupne profiluje a do každej oblasti prináša špecifické auto.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Po vyslovene rodinnom Lodgy prichádza s päťmiestnym Dokkerom, ktorý má slúžiť remeselníkom a malým podnikateľom, aby mohli okrem pracovných vecí odviesť v aute aj rodinu. Dvojmiestny Dokker Van je čisto skriňová verzia určená najmä na prácu a prevoz veľkých vecí.

SkryťVypnúť reklamu

Postavili veľké auto

Dacia postavila obe verzie na podvozku s rázvorom 281 centimetrov, čím dosiahla úžitkový priestor aj miesto na sedenie. Navyše svetlosť podvozka, takmer 19 centimetrov, favorizuje auto aj na zlé cesty a veľké nerovnosti. U nás to možno nehrá veľkú rolu ale napríklad v Ukrajine, kde si motoristi kvôli zlým cestám dvíhajú podvozky bežných áut, to môže mať veľký význam.

V osobnej verzii Dokker, ktorá začína s pohotovostnou hmotnosťou na 1090 kilogramoch, vzniklo miesto pre päť cestujúcich s impozantnou výškou nad hlavami vzadu - až 1065 milimetrov. V takomto usporiadaní je vzadu ešte 800 litrový batožinový priestor. Ten po sklopení zadnej lavice môže narásť až na 3000 litrov.

Dokker s 50 litrovou nádržou na palivo ponúka ešte dopredu sklápateľné sedadlo spolujazdca aby bolo možné odviesť aj dlhé predmety.

SkryťVypnúť reklamu

Dodávka ponúka komfort

Verzia Dokker Van s plechovou nadstavbou vychádza z rovnakých vonkajších rozmerov, akurát je nižšia iba o strešné nosiče. V základnom usporiadaní s plechovou deliacou stenou medzi kabínou a úložným priestorom ponúka objem 3,3 metra kubického.

Vo verzii s vyberateľnou deliacou sieťou objem narastie až na 3,9 metra kubického a po sklopení sedadla spolujazdca odveziete v Dokkeri bremeno dlhé 3,1 metra. Možno ešte podstatnejšia je konštantná šírka vstupného nakladacieho otvoru vzadu, ktorá je po otvorení krídlových dverí až 1,4 metra. Vnútorná výška verzie van narástla na 1226 milimetrov.

Dacia zapracovala aj na interiéri, ktorý je zasa o drobný stupienok vyššie. Na želanie môže byť kokpit vybavený systémom Media Nav s navigáciou a dotykovým displejom s uhlopriečkou 18 centimetrov. V ponuke je klimatizácia, obmedzovač rýchlosti a samozrejme palubný počítač.

SkryťVypnúť reklamu

Chcú prijateľnú cenu servisu

Dacia uviedla spolu s modelom odporúčané ceny údržby a servisných prehliadok po dobu 5 rokov pri kalkulácii 15000 kilometrov ročne. Naftový Dokker by tak nemal v servise spotrebovať za 5 rokov a 75 000 kilometrov viac ako 748 eur.

Benzínová verzia pri rovnakej porcii kilometrov bude v servise stáť 584 eur. Osobná verzia Dokker začína v cenníku od 7990 eur a na výber budú tri stupne výbavy a štyri motory. Konkrétne diesel 1,5 dCi v dvoch verziách výkonu, starší základný motor 1,6 MPi a novinka 1,2 Tce.

Dokker Van s užitočnou hmotnosťou 750 kilogramov rovnakou pre všetky verzie bude iba v dvoch stupňoch vybavenia a začína s cenou od 6790 eur bez DPH. Úžitkový van si musí vystačiť bez moderného motora 1,2 Tce, ostatné však dostane. Pre rok 2014 sú v pláne prestavby a niekoľko ďalších verzií vrátane LPG.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre osobnej verzie Dacia Dokker

Značka

Dacia Dokker

Dacia Dokker

Dacia Dokker

Dacia Dokker

Model

dCi 75

dCi 90

1,6 MPI 85

1,2 Tce 115

Motor

1,5 dCi

1,5 dCi

1,6 8V

1,2 16V

Počet valcov/ventilov

8

8

8

16

Zdvihový objem (cm3)

1461

1461

1598

1198

Výkon (kw)

55

66

60,5

84

Pri otáčkach (ot./min.)

4000

3750

5000

4500

Krútiaci moment (Nm)

180

200

134

190

Pri otáčkach (ot./min)

1750

1750

2800

2000

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

15,9

13,9

14,3

10,7

Maximálna rýchlosť (km/h)

150

162

159

175

Spotreba mesto(l/100 km)

5,2

5,2

9,9

7,2

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

4,1

4,1

6,2

5,4

Kombinovaná spotreba (l/100km)

4,5

4,5

7,5

6,1

Cena modelu od (eur)

10.690

12.190

7.990

11.190

Dacia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Praskajú vám steny? Nie vždy ide len o chybu omietky
  2. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  3. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  4. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  7. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  8. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  2. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  3. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  4. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  5. HAUS - Môžeš za to, že veci fungujú
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 28 883
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 315
  3. Ľuboš Fellner otvorene 8 043
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 349
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 5 026
  6. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 551
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 3 454
  8. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska 3 294
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Irena Šimuneková: Hrad Beckov
  2. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie "Proti ožobračovaniu Slovenska" 16.9.2025
  3. Martin Turčan: Čo je toto za sociálna politika?!
  4. Ján Komrska: Štít Uncompahgre, Colorado
  5. Tomáš Kuvik: Slovák, politika a zrkadlo: dvaja kamaráti a jeden nepriateľ
  6. Martin Šuraba: Pražská električka (2/2)
  7. Martin Dolinay: Mám sa hanbiť, keď vás nenávidím?
  8. Ondřej Havelka: Nahé tanečnice, magické masky a obětování. Unikátní kultura nigerijských Efíků
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 102 190
  2. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 56 824
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 21 173
  4. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 9 320
  5. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 789
  6. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 739
  7. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 496
  8. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 6 087
  1. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
  2. Radko Mačuha: Dôležitá je miera demokracie.
  3. Věra Tepličková: A je to tu: Mars útočí
  4. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
  5. Marian Nanias: Čerenkovovo žiarenie v ľudskom tele.
  6. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
  7. Roman Kebísek: Teoretik moci Machiavelli: Je rozdiel medzi tým, aký by mal život byť a aký naozaj je
  8. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka.
SkryťZatvoriť reklamu