SME

Ľahkú Alfu 4C vyrobia ručne za dvadsať minút

Alfa Romeo 4C je ľahká vďaka karbónovej karosérii, odľahčeným sklám a kompozitným materiálom.

(Zdroj: Alfa Romeo)

BRATISLAVA. Talianska automobilka už dávno prezradila, proti komu namierila športový model 4C. Porsche Cayman to nebude mať vôbec ľahké. Bude stáť proti súperovi, ktorého váha nepresiahne 900 kg.

Hmotnosť na úrovni malého mestského autíčka - 895 kg - je podporená benzínovým štvorvalcovým, turbom prepĺňaným motorom so zdvihovým objemom 1750 cm3 a výkonom 177 kW (240 k). Alfa sľubuje zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 4,5 sekundy, čo by malo stačiť aj na Cayman vybavený dvojspojkovou prevodovkou PDK.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zrýchlenie v priamom smere však pre radosť z jazdy, pri aute s pohonom zadných kolies a motorom v strede, nie je prvoradé.

Zárukou úspechu je nízka hmotnosť

Je pozitívne, že automobilka Alfa Romeo chápe dôležitosť nízkej hmotnosti v spojení so zábavným športovým autom. Šetriť na váhe začala už v detailoch. Karosériu tvorenú monokokom z uhlíkových vlákien, vážiacu len 65 kg, doplnili špeciálne odľahčené brzdové kotúče. Na každom z nich výrobca ušetril 2 kg.

Taliansky výrobca ušetril váhu dokonca aj na oknách, ktoré sú ľahšie o 10 % než štandardné autosklo. K zníženiu váhy prispeli aj ľahké plastové nárazníky a blatníky.

Konštrukcia vozidla je postavená z kompozitného materiálu, ktorý tvoria tzv. „liate zlúčeniny“. Je odolný voči korózii, dobre tlmí zvuk a vibrácie, no hlavnou výhodou je opäť jeho hmotnosť – nižšia o 20 % voči oceľovému plechu.

SkryťVypnúť reklamu

Aby sa automobilka uistila, že zákazníkovi odovzdáva automobil, aký mu sľúbila, každý kus najazdí hneď po dokončení 40 testovacích kilometrov.

Alfa Romeo je pripravená vyrobiť 3 500 kusov modelu 4C ročne. Tisícka je určená pre európskych zákazníkov. Prvé vozidlá sa k nim dostanú na konci septembra tohto roka. Cena za štandardné auto oznámená ešte nebola, no špeciálna edícia „Launch Edition“ stojí 60 000 eur.

Model 4C postavia za 20 minút

Dôkazom toho, že talianskemu výrobcovi záleží na dobrom mene značky a modelu 4C, je video priamo z výroby modelu. Základom stavby Alfy Romeo 4C je ručná výroba. Celkový čas zloženia vozidla trvá 20 minút. Treba si však uvedomiť, že bežný produkčný model zíde z výrobnej linky približne každú minútu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 556
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 264
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 707
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 045
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 189
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 933
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 833
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 423
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 902
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 750
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 028
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 956
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 573
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 767
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 980
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 5 591
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu