SME

Ľahkú Alfu 4C vyrobia ručne za dvadsať minút

Alfa Romeo 4C je ľahká vďaka karbónovej karosérii, odľahčeným sklám a kompozitným materiálom.

(Zdroj: Alfa Romeo)

BRATISLAVA. Talianska automobilka už dávno prezradila, proti komu namierila športový model 4C. Porsche Cayman to nebude mať vôbec ľahké. Bude stáť proti súperovi, ktorého váha nepresiahne 900 kg.

Hmotnosť na úrovni malého mestského autíčka - 895 kg - je podporená benzínovým štvorvalcovým, turbom prepĺňaným motorom so zdvihovým objemom 1750 cm3 a výkonom 177 kW (240 k). Alfa sľubuje zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 4,5 sekundy, čo by malo stačiť aj na Cayman vybavený dvojspojkovou prevodovkou PDK.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zrýchlenie v priamom smere však pre radosť z jazdy, pri aute s pohonom zadných kolies a motorom v strede, nie je prvoradé.

Zárukou úspechu je nízka hmotnosť

Je pozitívne, že automobilka Alfa Romeo chápe dôležitosť nízkej hmotnosti v spojení so zábavným športovým autom. Šetriť na váhe začala už v detailoch. Karosériu tvorenú monokokom z uhlíkových vlákien, vážiacu len 65 kg, doplnili špeciálne odľahčené brzdové kotúče. Na každom z nich výrobca ušetril 2 kg.

Taliansky výrobca ušetril váhu dokonca aj na oknách, ktoré sú ľahšie o 10 % než štandardné autosklo. K zníženiu váhy prispeli aj ľahké plastové nárazníky a blatníky.

Konštrukcia vozidla je postavená z kompozitného materiálu, ktorý tvoria tzv. „liate zlúčeniny“. Je odolný voči korózii, dobre tlmí zvuk a vibrácie, no hlavnou výhodou je opäť jeho hmotnosť – nižšia o 20 % voči oceľovému plechu.

SkryťVypnúť reklamu

Aby sa automobilka uistila, že zákazníkovi odovzdáva automobil, aký mu sľúbila, každý kus najazdí hneď po dokončení 40 testovacích kilometrov.

Alfa Romeo je pripravená vyrobiť 3 500 kusov modelu 4C ročne. Tisícka je určená pre európskych zákazníkov. Prvé vozidlá sa k nim dostanú na konci septembra tohto roka. Cena za štandardné auto oznámená ešte nebola, no špeciálna edícia „Launch Edition“ stojí 60 000 eur.

Model 4C postavia za 20 minút

Dôkazom toho, že talianskemu výrobcovi záleží na dobrom mene značky a modelu 4C, je video priamo z výroby modelu. Základom stavby Alfy Romeo 4C je ručná výroba. Celkový čas zloženia vozidla trvá 20 minút. Treba si však uvedomiť, že bežný produkčný model zíde z výrobnej linky približne každú minútu.

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 492
  2. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 4 959
  3. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 053
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 3 571
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 081
  6. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 367
  7. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 325
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 091
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Vám už naozaj hrabe....
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný.
  3. Ernest Klotton: Moja ústavná väčšina, váš holý figel
  4. Martin Turčan: O polarizácii, úpadku a porážke zla
  5. Peter Hroško: Čo všetko ti berie energiu – a ako ju získať späť
  6. Soňa Kallová: Ako si kúpiť lístok na zubačku a tatranskú električku (OŽ+TEŽ)
  7. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  8. Jozef Huljak: Jedna tichá kávička s čínskou delegáciou na ministerstve
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 413
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 774
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 628
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 732
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 402
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 077
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 7 771
  8. Rastislav Puchala: Veľký deň slovenskej diplomacie 6 803
  1. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  2. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  3. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  4. Tupou Ceruzou: Iný
  5. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  6. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  7. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
  8. Radko Mačuha: Aj hnutie Republika číta SME.
SkryťZatvoriť reklamu