SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Ľahkú Alfu 4C vyrobia ručne za dvadsať minút

Alfa Romeo 4C je ľahká vďaka karbónovej karosérii, odľahčeným sklám a kompozitným materiálom.

(Zdroj: Alfa Romeo)

BRATISLAVA. Talianska automobilka už dávno prezradila, proti komu namierila športový model 4C. Porsche Cayman to nebude mať vôbec ľahké. Bude stáť proti súperovi, ktorého váha nepresiahne 900 kg.

Hmotnosť na úrovni malého mestského autíčka - 895 kg - je podporená benzínovým štvorvalcovým, turbom prepĺňaným motorom so zdvihovým objemom 1750 cm3 a výkonom 177 kW (240 k). Alfa sľubuje zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 4,5 sekundy, čo by malo stačiť aj na Cayman vybavený dvojspojkovou prevodovkou PDK.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Zrýchlenie v priamom smere však pre radosť z jazdy, pri aute s pohonom zadných kolies a motorom v strede, nie je prvoradé.

Zárukou úspechu je nízka hmotnosť

Je pozitívne, že automobilka Alfa Romeo chápe dôležitosť nízkej hmotnosti v spojení so zábavným športovým autom. Šetriť na váhe začala už v detailoch. Karosériu tvorenú monokokom z uhlíkových vlákien, vážiacu len 65 kg, doplnili špeciálne odľahčené brzdové kotúče. Na každom z nich výrobca ušetril 2 kg.

Taliansky výrobca ušetril váhu dokonca aj na oknách, ktoré sú ľahšie o 10 % než štandardné autosklo. K zníženiu váhy prispeli aj ľahké plastové nárazníky a blatníky.

Konštrukcia vozidla je postavená z kompozitného materiálu, ktorý tvoria tzv. „liate zlúčeniny“. Je odolný voči korózii, dobre tlmí zvuk a vibrácie, no hlavnou výhodou je opäť jeho hmotnosť – nižšia o 20 % voči oceľovému plechu.

SkryťVypnúť reklamu

Aby sa automobilka uistila, že zákazníkovi odovzdáva automobil, aký mu sľúbila, každý kus najazdí hneď po dokončení 40 testovacích kilometrov.

Alfa Romeo je pripravená vyrobiť 3 500 kusov modelu 4C ročne. Tisícka je určená pre európskych zákazníkov. Prvé vozidlá sa k nim dostanú na konci septembra tohto roka. Cena za štandardné auto oznámená ešte nebola, no špeciálna edícia „Launch Edition“ stojí 60 000 eur.

Model 4C postavia za 20 minút

Dôkazom toho, že talianskemu výrobcovi záleží na dobrom mene značky a modelu 4C, je video priamo z výroby modelu. Základom stavby Alfy Romeo 4C je ručná výroba. Celkový čas zloženia vozidla trvá 20 minút. Treba si však uvedomiť, že bežný produkčný model zíde z výrobnej linky približne každú minútu.

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 318
  2. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 7 592
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 123
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 952
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 3 290
  6. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 713
  7. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 572
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


20 h
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: 7 úrodných rokov pod supervíziou Dr.Velických
  2. Ľuboš Vodička: Husitské opevnenie v Prietrži
  3. Rastislav Puchala: Pikantné spomienky na vlastnú stužkovú
  4. Anton Kovalčík: Občianska vojna a revolučný teror v sovietskom Rusku, 2.
  5. Jozef Kozár: Aké sú skutočné farby na Marse?
  6. Helena Michlíková: Kto uhádne moje meno- nechcem Ťa ale kto ho neuhádne, vezmem Ťa
  7. Adriana Boysová: Mikuláš na luxemburský spôsob
  8. Ľudmila Križanovská: Prvýkrát súhlasím s Eduardom Chmelárom
  1. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 410
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 6 023
  3. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 284
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 796
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 3 020
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 868
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 698
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 618
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu