Prejdite si s nami históriu jubilejného Golfa

Z výrobnej linky v nemeckom Wolfsburgu zišiel model, z ktorého značka Volkswagen vyrobila už 30 miliónov. Der Golf siedmej generácie zrejme nezískal ocenenie Auto roka 2013 náhodou.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Produkcia modelu Golf štartovala začiatkom roku 1974. Do dnešného dňa vyrobil nemecká automobilka Volkswagen už 30 miliónov kusov. Automobil, zbožňovaný i nenávidený, si čisto štatisticky kúpilo každý deň, za posledných 39 rokov, v priemerne 2-tisíc ľudí.

Predseda predstavenstva spoločnosti Volkswagen – Martin Winterkorn oficiálne prevzal ocenenie „Auto roka 2013“ od 60-člennej poroty až vo štvrtok tento týždeň napriek tomu, že výsledok ankety poznáme už niekoľko mesiacov.

Pozrime sa krátko do histórie takmer 40-ročného modelu.

Golf I. (1974 – 1983): „Všetko to začalo v roku 1974 revolúciou.“ opisuje vtedajšiu rozhodnutia šéfdizajnér Klaus Bishoff a pokračuje: „Prechod z chrobáka na Golf bol revolučný. Nové vozidlo vzniklo premenou vzduchom chladeného motora uloženého vzadu, na vodou chladený agregát posadený pod prednú kapotu. Náhon zadných kolies sa presunul tiež dopredu. Oblé tvary celkom vytlačili hrany a obdĺžnikový vzhľad – všetko na základe štúdie Giorgio Giugiaro.“

Golg II. (1983 – 1991): Druhá generácia sa stala symbolom nových technológií ako riadený katalyzátor (1984), ABS (1986) a pohon všetkých kolies (1986). Podľa Volkswagenu sa z Golfu stala ikona práve vďaka jeho druhej generácii.

Marc Lichte, vedúci dizajnér exteriéru spomína na rozhodnutie členov správnej rady rozvíjať štýl Golfu I. „Volkswagen vytvoril základ pre trvalý rozvoj tohto modelového radu.“

Golf III. (1991 – 1997): V roku 1991 Volkswagen rozbehol nielen vo vlastných radoch éru bezpečnosti. Sériové airbagy od roku 1992 a pokrok v oblasti vývoja karosérie prispeli k vyššej odolnosti vozidla v prípade nárazu.

Tretia generácia modelu Golf sa chváli aj prvou aplikáciou naftového motora TDI (1993).

Golf IV. (1997 – 2003): Golf prežil prelom tisícročí vtedy jedným z najvýraznejších dizajnových skokov. Pod taktovkou vtedajšieho šéfa dizajnu Hartmuta Warkußa vznikol model, ktorý potvrdil silu celej série. Práve túto generáciu si obľúbili nadšenci tuningu zrejme najviac.

Štvrtá generácia prišla na trh so stabilizačným programom ESC (1998) a prvou dvojspojkovou prevodovkou (2002).

Golf V. (2003 – 2008): Päť karosárskych verzií, množstvo motorov, pohon všetkých kolies, dvojspojková prevodovka, prvky luxusu vyššie triedy - aj to bol Golf piatej generácie. „Päťka“ však nebola len šťastným Golfom. Nie všetkým išiel po chuti bublinový dizajn a množstvo detských chýb päťkovej generácie.

Jedno prvenstvo sa ušlo aj piatej generácii tohto modelu – prvé verzie BlueMotion zamerené výhradne na spotrebu sľubovali priemernú spotrebu paliva 4,5 litra na 100 km jazdy.

Golf VI. (2008 až 2012): Maximálne hodnotenie v nárazových testoch Euro NCAP, nové motory TSI, prechod na vstrekovanie common-rail, druhá generácia úsporných verzií BlueMotion s priemernou papierovou spotrebou 3,8 l/100 km.

Podľa niektorých je nevýrazný Golf šiestej generácie len preklenutím ťažkého obdobia a polovičným krokom k dospelej generácii VII.

Golf VII (od roku 2012): Ani Golf nie je nesmrteľný a kým žije musí pre svoj úspech urobiť čoraz viac. Konkurencia nespí a hlavne kórejský snaživci kontrolujú Golfa so „šublerou“ v ruke.

Automobil schudol o približne 100 kg s cieľom znížiť spotrebu a splniť tak prísne emisné limity. Armáda asistenčných systémov z vyšších kategórií vozidiel nám zrejme čochvíľa ponúkne nielen bezpečnosť, ale i výraznú lenivosť a nepozornosť za volantom.

Golfom s „výrobným číslom“ 30 milónov sa stal Golf TDI BlueMotion. Gratulujeme.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 9 061
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 435
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 699
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 186
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 346
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 256
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 009
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 987
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 840
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 707

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

KOMENTÁRE

Boj proti korupcii si netrúfol atakovať ani Fico

Objavujú sa útoky na prezidenta či aktivistov.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.