Prejdite si s nami históriu jubilejného Golfa

Z výrobnej linky v nemeckom Wolfsburgu zišiel model, z ktorého značka Volkswagen vyrobila už 30 miliónov. Der Golf siedmej generácie zrejme nezískal ocenenie Auto roka 2013 náhodou.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Produkcia modelu Golf štartovala začiatkom roku 1974. Do dnešného dňa vyrobil nemecká automobilka Volkswagen už 30 miliónov kusov. Automobil, zbožňovaný i nenávidený, si čisto štatisticky kúpilo každý deň, za posledných 39 rokov, v priemerne 2-tisíc ľudí.

Predseda predstavenstva spoločnosti Volkswagen – Martin Winterkorn oficiálne prevzal ocenenie „Auto roka 2013“ od 60-člennej poroty až vo štvrtok tento týždeň napriek tomu, že výsledok ankety poznáme už niekoľko mesiacov.

Pozrime sa krátko do histórie takmer 40-ročného modelu.

Golf I. (1974 – 1983): „Všetko to začalo v roku 1974 revolúciou.“ opisuje vtedajšiu rozhodnutia šéfdizajnér Klaus Bishoff a pokračuje: „Prechod z chrobáka na Golf bol revolučný. Nové vozidlo vzniklo premenou vzduchom chladeného motora uloženého vzadu, na vodou chladený agregát posadený pod prednú kapotu. Náhon zadných kolies sa presunul tiež dopredu. Oblé tvary celkom vytlačili hrany a obdĺžnikový vzhľad – všetko na základe štúdie Giorgio Giugiaro.“

Golg II. (1983 – 1991): Druhá generácia sa stala symbolom nových technológií ako riadený katalyzátor (1984), ABS (1986) a pohon všetkých kolies (1986). Podľa Volkswagenu sa z Golfu stala ikona práve vďaka jeho druhej generácii.

Marc Lichte, vedúci dizajnér exteriéru spomína na rozhodnutie členov správnej rady rozvíjať štýl Golfu I. „Volkswagen vytvoril základ pre trvalý rozvoj tohto modelového radu.“

Golf III. (1991 – 1997): V roku 1991 Volkswagen rozbehol nielen vo vlastných radoch éru bezpečnosti. Sériové airbagy od roku 1992 a pokrok v oblasti vývoja karosérie prispeli k vyššej odolnosti vozidla v prípade nárazu.

Tretia generácia modelu Golf sa chváli aj prvou aplikáciou naftového motora TDI (1993).

Golf IV. (1997 – 2003): Golf prežil prelom tisícročí vtedy jedným z najvýraznejších dizajnových skokov. Pod taktovkou vtedajšieho šéfa dizajnu Hartmuta Warkußa vznikol model, ktorý potvrdil silu celej série. Práve túto generáciu si obľúbili nadšenci tuningu zrejme najviac.

Štvrtá generácia prišla na trh so stabilizačným programom ESC (1998) a prvou dvojspojkovou prevodovkou (2002).

Golf V. (2003 – 2008): Päť karosárskych verzií, množstvo motorov, pohon všetkých kolies, dvojspojková prevodovka, prvky luxusu vyššie triedy - aj to bol Golf piatej generácie. „Päťka“ však nebola len šťastným Golfom. Nie všetkým išiel po chuti bublinový dizajn a množstvo detských chýb päťkovej generácie.

Jedno prvenstvo sa ušlo aj piatej generácii tohto modelu – prvé verzie BlueMotion zamerené výhradne na spotrebu sľubovali priemernú spotrebu paliva 4,5 litra na 100 km jazdy.

Golf VI. (2008 až 2012): Maximálne hodnotenie v nárazových testoch Euro NCAP, nové motory TSI, prechod na vstrekovanie common-rail, druhá generácia úsporných verzií BlueMotion s priemernou papierovou spotrebou 3,8 l/100 km.

Podľa niektorých je nevýrazný Golf šiestej generácie len preklenutím ťažkého obdobia a polovičným krokom k dospelej generácii VII.

Golf VII (od roku 2012): Ani Golf nie je nesmrteľný a kým žije musí pre svoj úspech urobiť čoraz viac. Konkurencia nespí a hlavne kórejský snaživci kontrolujú Golfa so „šublerou“ v ruke.

Automobil schudol o približne 100 kg s cieľom znížiť spotrebu a splniť tak prísne emisné limity. Armáda asistenčných systémov z vyšších kategórií vozidiel nám zrejme čochvíľa ponúkne nielen bezpečnosť, ale i výraznú lenivosť a nepozornosť za volantom.

Golfom s „výrobným číslom“ 30 milónov sa stal Golf TDI BlueMotion. Gratulujeme.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 774
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 622
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 309
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 114
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 571
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 598
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 246
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 014
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 807
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 725

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

ROZHOVOR

Zosnulá Jaroslava Blažková: V Kanade som žila náhradný život

V tomto smutnom svete treba vyhľadávať jagavé momenty.

Neprehliadnite tiež

Škoda modernizovala modely Rapid a Rapid Spaceback

Dvojitým predným svetlometom na štýl Octavie sa Škoda vyhla.

Mercedesy sa budú vyrábať už aj v Rusku

Výroba má v novom závode neďaleko Moskvy odštartovať v roku 2019.

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop