SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Prejdite si s nami históriu jubilejného Golfa

Z výrobnej linky v nemeckom Wolfsburgu zišiel model, z ktorého značka Volkswagen vyrobila už 30 miliónov. Der Golf siedmej generácie zrejme nezískal ocenenie Auto roka 2013 náhodou.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Produkcia modelu Golf štartovala začiatkom roku 1974. Do dnešného dňa vyrobil nemecká automobilka Volkswagen už 30 miliónov kusov. Automobil, zbožňovaný i nenávidený, si čisto štatisticky kúpilo každý deň, za posledných 39 rokov, v priemerne 2-tisíc ľudí.

Predseda predstavenstva spoločnosti Volkswagen – Martin Winterkorn oficiálne prevzal ocenenie „Auto roka 2013“ od 60-člennej poroty až vo štvrtok tento týždeň napriek tomu, že výsledok ankety poznáme už niekoľko mesiacov.

Pozrime sa krátko do histórie takmer 40-ročného modelu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Golf I. (1974 – 1983): „Všetko to začalo v roku 1974 revolúciou.“ opisuje vtedajšiu rozhodnutia šéfdizajnér Klaus Bishoff a pokračuje: „Prechod z chrobáka na Golf bol revolučný. Nové vozidlo vzniklo premenou vzduchom chladeného motora uloženého vzadu, na vodou chladený agregát posadený pod prednú kapotu. Náhon zadných kolies sa presunul tiež dopredu. Oblé tvary celkom vytlačili hrany a obdĺžnikový vzhľad – všetko na základe štúdie Giorgio Giugiaro.“

Golg II. (1983 – 1991): Druhá generácia sa stala symbolom nových technológií ako riadený katalyzátor (1984), ABS (1986) a pohon všetkých kolies (1986). Podľa Volkswagenu sa z Golfu stala ikona práve vďaka jeho druhej generácii.

Marc Lichte, vedúci dizajnér exteriéru spomína na rozhodnutie členov správnej rady rozvíjať štýl Golfu I. „Volkswagen vytvoril základ pre trvalý rozvoj tohto modelového radu.“

Skryť Vypnúť reklamu

Golf III. (1991 – 1997): V roku 1991 Volkswagen rozbehol nielen vo vlastných radoch éru bezpečnosti. Sériové airbagy od roku 1992 a pokrok v oblasti vývoja karosérie prispeli k vyššej odolnosti vozidla v prípade nárazu.

Tretia generácia modelu Golf sa chváli aj prvou aplikáciou naftového motora TDI (1993).

Golf IV. (1997 – 2003): Golf prežil prelom tisícročí vtedy jedným z najvýraznejších dizajnových skokov. Pod taktovkou vtedajšieho šéfa dizajnu Hartmuta Warkußa vznikol model, ktorý potvrdil silu celej série. Práve túto generáciu si obľúbili nadšenci tuningu zrejme najviac.

Štvrtá generácia prišla na trh so stabilizačným programom ESC (1998) a prvou dvojspojkovou prevodovkou (2002).

Golf V. (2003 – 2008): Päť karosárskych verzií, množstvo motorov, pohon všetkých kolies, dvojspojková prevodovka, prvky luxusu vyššie triedy - aj to bol Golf piatej generácie. „Päťka“ však nebola len šťastným Golfom. Nie všetkým išiel po chuti bublinový dizajn a množstvo detských chýb päťkovej generácie.

Skryť Vypnúť reklamu

Jedno prvenstvo sa ušlo aj piatej generácii tohto modelu – prvé verzie BlueMotion zamerené výhradne na spotrebu sľubovali priemernú spotrebu paliva 4,5 litra na 100 km jazdy.

Golf VI. (2008 až 2012): Maximálne hodnotenie v nárazových testoch Euro NCAP, nové motory TSI, prechod na vstrekovanie common-rail, druhá generácia úsporných verzií BlueMotion s priemernou papierovou spotrebou 3,8 l/100 km.

Podľa niektorých je nevýrazný Golf šiestej generácie len preklenutím ťažkého obdobia a polovičným krokom k dospelej generácii VII.

Golf VII (od roku 2012): Ani Golf nie je nesmrteľný a kým žije musí pre svoj úspech urobiť čoraz viac. Konkurencia nespí a hlavne kórejský snaživci kontrolujú Golfa so „šublerou“ v ruke.

Automobil schudol o približne 100 kg s cieľom znížiť spotrebu a splniť tak prísne emisné limity. Armáda asistenčných systémov z vyšších kategórií vozidiel nám zrejme čochvíľa ponúkne nielen bezpečnosť, ale i výraznú lenivosť a nepozornosť za volantom.

Skryť Vypnúť reklamu

Golfom s „výrobným číslom“ 30 milónov sa stal Golf TDI BlueMotion. Gratulujeme.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  4. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  8. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  1. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  2. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Škola môže vyzerať aj inak!
  10. UNIQA preberá na Slovensku aj dôchodkové fondy AXA
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 34 725
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 146
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 145
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 838
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 13 637
  6. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 669
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 066
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 11 449
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 436
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 601
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Ondreja Podstupku

Vláda nezvláda slová a môže to stáť životy

Stručný návod na lepšie hospodárenie s dôverou.

Premiér Matovič (OĽaNO) počas tlačovej konferencie ku kompenzačných schémam.

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo 2 785 prípadov a 16 úmrtí (minúta po minúte)

Celkovo sa koronavírusom na Slovensku nakazilo 51 728. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 200 obetí.

Minister obrany Jaroslav Naď.

Útočník v Nice zabil troch ľudí, viacerí sú zranení

Vo Francúzsku platí vysoká výstraha pred teroristickým útokmi.

Dnes píše Elena Eleková

Nie, nečaká nás sloboda s dvoma negatívnymi testami vo vrecku

To je vec, ktorú robí vláda zle: nehovorí otvorene ľuďom, čo ich čaká.

Elena Eleková

Neprehliadnite tiež

Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.