SME

Hybrid sa tlačí aj do vozidiel Aston Martin

Aston Martin a Bosh postavili prototyp hybridného modelu DB9 s celkovým výkonom 750 koní. Do výroby sa ale nedostane. Obe spoločnosti zisťujú schopnosti a potenciál technológie.

(Zdroj: Aston Martin)

BRATISLAVA. Napriek mnohým nie príliš pozitívnym prognózam budúcnosti elektrických vozidiel, hybridné pohonné systémy sú na tom dá sa o malý kúsok lepšie. V túto technológiu veria často aj automobilky zamerané na výrobu a vývoj automobilov, ktoré by mali ponúknuť športové zvezenie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výnimkou nie je ani automobilka Porsche, ktorá hrozí, že v budúcnosti budú všetky modely z jej portfólia hybridné. Podobnú cestu skúša aj britský Aston Martin. Svoje sily spojil so spoločnosťou Bosh a spolu postavili hybridný Aston Martin DB9 typu Plug-In.

SkryťVypnúť reklamu

Cieľom je ukázať potenciál hybridu

Pohonnou jednotkou modelu DB9 Hybrid ostal známy šesťlitrový V12. Pôvodných 380 kW (517 k) vyprodukovaných spaľovacím agregátom, zvýšili dva elektromotory na celkový spoločný výkon 552 kW (750 k). Tie poháňajú kolesá prednej nápravy, čím sa hybridný Aston Martin DB9 stáva zároveň prvým vozidlom britskej dielne s pohonom všetkých štyroch kolies.

Hybridný systém pridá vozidlu na váhe približne 300 kg, ktorá sa vyšplhala na celkových 1 785 kg. Zodpovedné sú za to hlavne batérie umiestnené pred zadnou nápravou s celkovou kapacitou až 180 kWh.

Keďže testovanie je len na začiatku, reálne dynamické parametre ešte zverejnené neboli. Počítačové simulácie sľubujú zlepšenie zrýchlenia (0 – 100 km/h) o približne 20 %. Dojazd vozidla na čisto elektrický pohon sa pohybuje na úrovni 25 km.

SkryťVypnúť reklamu

Elektronika ovplyvní správanie auta

Vďaka spolupráci so spoločnosťou Bosh dostal automobil najnovší systém stabilizačnej a trakčnej kontroly - „torque vectoring“ so štyrmi režimami (Safe, Sport, Drift , Custom), ktorý prerozdeľuje krútiaci moment medzi nápravy pri prejazdoch zákrut.

Systém dokáže meniť charakteristiku auta, jeho pretáčavosť alebo nedotáčavosť, aj v závislosti na stave pneumatík, počasí či množstva pasažierov vo vozidle. Doplnkovou funkciou je pripojenie na internet, umožňuje stiahnutie nastavenia vozidla pre konkrétny pretekársky okruh.

Spoločnosť Bosh zároveň hybridný Aston Martin DB9 doplnila o dotykovú obrazovku prostredníctvom, ktorej vodič vidí a ovláda parametre hybridného systému.

Predstavitelia automobilky Aston Martin nezabudli zdôrazniť, že rovnako ako Aston Martin Rapide S spaľujúci vodík, ani DB9 Hybrid nebude určený na produkčnú výrobu. Ukazuje len potenciál a smer hybridnej technológie a spoločnosti Bosh umožní ladiť systém pre potreby jeho použitia vo vozidlách iných výrobcov.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Bez nich by elektrina netiekla.
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  4. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  5. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  7. Prečo milionári nevypínajú ani na vrchole?
  8. Signature vône podľa osobnosti
  1. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  2. Bez nich by elektrina netiekla.
  3. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  4. Taký obrovský úver ich mohol úplne položiť
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  6. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Signature vône podľa osobnosti
  1. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 11 893
  2. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 9 704
  3. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 6 958
  4. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 6 068
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 077
  6. Od dnes len 3 dni – exotika s BUBO s 55% zľavou 3 604
  7. Z akcie pre kolegov spravil známy moderátor úspešný biznis 3 595
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 690
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Andrea Bérešová: Doma v záhrade 09/2025
  2. Blanka Ulaherová: ... a každý deň sme videli Ararat
  3. Štefan Šturdzík: Žijeme v absurdistane , lebo to všetkým tam hore vyhovuje.
  4. Marek Strapko: Hrdlorezov odmenili za krvavý masaker
  5. Monika Kusendová: Z bežeckých zápiskov: živá pustatina Mykonos
  6. Gustáv Murín: Beštiálny vrah Černák na slobodu?
  7. Samuel Ivančák: Ako je to medzi nebom a zemou? Bratislavské publikum zažilo premiéru novej piesne Petra Lipu
  8. Matúš Radusovsky: Bezpečnosť medu: Pravda o teple, kove a skladovaní
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 20 125
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 331
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 131
  4. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 8 693
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny. 7 271
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 7 170
  7. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím 6 569
  8. Ľuboslav Farkaš: Ďalšie, von oknom vyhodené peniaze Matúša Šutaja Eštoka 5 248
  1. Marcel Rebro: Internetová diskusia podľa SMERu: Putin svätý, Západ fašista a USA môže aj za vaše hemoroidy
  2. Dušan Koniar: Štátne sviatky a iné generálne štrajky
  3. Tupou Ceruzou: Konsolidácia na salaši
  4. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere.
  5. Věra Tepličková: Malí živnostníci = veľkí daromníci
  6. Věra Tepličková: Ajejeje, niečo sa dejejeje
  7. Dušan Koniar: Svet podľa Fica: velebiť Dubčeka a konať ako Biľak
  8. Tupou Ceruzou: Konsolidácia
SkryťZatvoriť reklamu