SME
Piatok, 30. september, 2022 | Meniny má Jarolím

Kupé BMW radu 4 nie je len prezlečená trojka

Atraktívne kupé radu 4 nahradí dvojdverový model trojkového radu. Prinesie vlastnú karosériu, vylepšený podvozok a neskôr aj ostrú verziu M.

(Zdroj: BMW)

BRATISLAVA. Nové BMW radu 4, ktoré predstavili začiatkom roka na detroitskom autosalóne, odhalila automobilka na oficiálnych fotografiách.

Je veľmi príjemné zistiť, že vzhľad sa drží pôvodného konceptu. BMW radu 4 zapadne do nového členenia vozidiel BMW a bude tvoriť kupé verziu radu 3.

Nové BMW radu 4 nie je dizajnovo priamo odvodené od radu 3. Dostalo vlastnú karosériu kupé s bezrámovými oknami, zhodným rázvorom 2 810 mm no inými rozmermi.

Automobil dlhý 4 638 mm, široký 1 825 mm a vysoký 1 362 mm pribral voči sedanu radu 3 o približne 30 kg. Ponúka o prehliadnuteľných 5 litrov väčší objem batožinového priestoru, je dlhší a širší.

Automobilka BMW nesklamala a pre svojich zákazníkov pripravila vozidlo s ideálnym rozložením hmotnosti (50:50) medzi nápravy. Podvozok s prepracovanými nápravami priblížil vozidlo k vozovke bližšie, voči sedanu, o 10 mm.

Podľa slov predstaviteľov BMW má kupé radu 4 ťažisko položené najnižšie z pomedzi všetkých, v súčasnosti ponúkaných modelov bavorskej automobilky.

Spoločnosť BMW ponúkne spolu s vozidlom aj voliteľné pakety Modern, Luxury a M Sport. Posledný spomenutý dostane do vienka napríklad aj adaptívne tlmiče a štylistické zmeny interiéru i exteriéru vrátane agresívnejšie tvarovaných nárazníkov, predných blatníkov, väčších otvorov pre prívod vzduchu a pod.

Kým dôjde k predstaveniu modelu M4, ktorý nahradí súčasné M3 kupé, najvýkonnejšou verziou radu 4 by mal byť benzínový šesťvalec s objemom tri litre, prepĺňaný turbom typu Twin-Scroll, produkujúci výkon 225 kW (306 k) a krútiaci moment 400 Nm. Model bude označený ako BMW 435i.

Štandardom u verzií s pohonom zadnej nápravy sa stane šesťstupňová manuálna prevodovka. Za príplatok bude k dispozícii aj automatická skriňa s ôsmimi stupňami. Pohon všetkých kolies xDrive bude kombinovaný práve s druhou spomenutou.

Na začiatku predaja budú rad 4 poháňať samozrejme aj naftové pohonné jednotky 420d, 430d a 435d. Už spomenutý benzínový agregát 435i doplní slabší štvorvalec 428i. Najslabším v ponuke sa s odstupom času stane štvorvalcový motor 420i s výkonom 135 kW (184 k).

Ceny nového radu 4 zrejme nepresiahnu cenu dožívajúceho radu 3 kupé. Oficiálny cenník pre náš trh by mala automobilka uvoľniť do septembra.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  5. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  6. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  7. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  8. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 8 588
  2. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 4 916
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 843
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 475
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 847
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 757
  7. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 3 207
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 490
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Erik Kriššák: William Wordsworth - Blúdim sťa mrak osamelý
  2. Jakub Konečný: UKRAJINA PRIPOJILA 21 RUSKÝCH OBLASTÍ
  3. Martin Sukupčák: Prečo by som volil v LM za primátorku Luciu Cukerovú.
  4. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam.
  5. Adriana Karpinska: Bicyklom po (ne)hodvábnej ceste v Kirgizsku
  6. Štefan Vidlár: Hmm...
  7. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú...
  8. Ľubor Bystrický: Nemocnice bez lekárov-zem bezľudí
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 894
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 710
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 7 415
  4. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 6 162
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 663
  6. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 827
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 410
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 867
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu