Svedkovia havárie opitého vodiča policajtom nič nepovedali

Svedkovia mali možnosť dosvedčiť, kto šoféroval auto, keď havarovalo. Nespravili tak.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - KR PZ v Trnave)

Ján z Košíc nás upozornil na príspevok na Facebooku: "Včera, keď som niesol dcéru na tanečnú, všimol som si havarovanú škodu Felíciu a vodiča v podivnej polohe.

Šiel som zistiť čo sa stalo, či nepotrebuje pomoc. Bolo zjavné, že je opitý tak, že sotva zrozumiteľne rozprával. Pristavil sa aj nejaký miestny a snažil sa ho dostať z auta preč, nech ide domov.

Odmietal opustiť auto, a tak som privolal políciu, nech s opilcom spravia poriadok. Mimochodom, neďaleko miesta incidentu sa nachádza detské ihrisko. A aký bol výsledok?

Privolaní policajti prišli, opilca legitimovali a snažili sa zistiť, či je nejaký svedok šoférovania opitého vodiča. Napriek tomu, že z okolitého „davu“ asi 12 osôb skoro všetci tvrdili, že to nie je po prvý raz a minimálne 3 až 4 tvrdili, že ho videli ako nabúral, nik to nepovedal policajtom, ale iba mne. Na moju výzvu, nech to povedia policajtom a nie mne, nik tak nespravil. A dotyčný sa beztrestne odklopýtal do tieňa relaxovať.

Čiže aj dnes sa môže zase odviezť do krčmy a z krčmy. Toto ma zase utvrdilo v tom, že za súčasný stav skoro všetkého môžeme len my sami, svojim tolerovaním všetkého a skoro každému. Sme schopní len nadávať v krčme pri pive ..."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Policajti mesačne usvedčia niekoľko sto vodičov, ktorých by súdy za jazdu pod vplyvom alkoholu mohli poslať do väzenia až na rok. Prístup ľudí, na ktorých natrafil autor príspevku na Facebooku, pomáha robiť z našich ciest nebezpečnejšie miesto.

Podľa toho, čo sme si prečítali v príspevku, policajti neurobili žiadnu chybu. Polícia vás nesmie potrestať za priestupok, ak nie je možné dokázať, že ste priestupok spáchali.

Svedkovia zachránili vodiča pred súdom

Svedkovia mali možnosť dosvedčiť, kto šoféroval auto, keď havarovalo. Keďže sa to ale nikto neodvážil urobiť oficiálne pred políciou, vodič sa vyhol sankcii.

Ak bol opitý človek vodičom, súd by ho mohol poslať do väzenia až na rok. Okrem toho by mu mohol aj pokutovať a zakázať šoférovať až na 10 rokov. Vodič by však musel mať v krvi aspoň jedno promile alkoholu, alebo by musel ako vodič odmietnuť fúkať.

Bez dôkazu, napríklad kamerového záznamu, alebo svedkov, policajti nemohli obviniť opitého človeka z jazdy pod vplyvom alkoholu.

Niektorých neodradia ani prísne tresty

Nech bol motív svedkov havárie akýkoľvek, zatajenie ich svedectva urobilo viac škody ako úžitku.

Ak si vodič sadne za volant opitý a zároveň sa vyhne trestu, môže sa cítiť "neohrozený". Je veľmi pravdepodobné, že si znovu sadne opitý za volant a znovu bude ohrozovať nielen seba ale aj iných.

Možno mu v tom nezabráni ani havarované auto.

Na Slovensku dokonca existuje početná skupina takých vodičov, ktorým ani prísne tresty nebránia jazdiť pod vplyvom alkoholu.

Podľa prezidenta asociácie dopravných psychológov Karola Kleinmanna sa odhaduje, že takýchto vodičov je na našich cestách asi 33-tisíc.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 751
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 553
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 279
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 042
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 716
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 574
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 323
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 872
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 619
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 993

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Koľko stojí liter batožinového priestoru?

Objem kufra je dôležitý pre marketing auta, no čísla hovoria len polovicu pravdy.

Skupina PSA prisľúbila spolkovej vláde, že zachová nemecké závody Opelu

Automobilka PSA Group prisľúbila, že v prípade prevzatia európskych operácií General Motors bude naďalej prevádzkovať všetky nemecké závody.

Sauber predstavil nový monopost, s ktorým chce potrápiť konkurenciu

Stajňa formuly 1 Sauber predstavila v pondelok nový monopost C36-Ferrari.

Spolupráca Peugeot-Citroen-Toyota priniesla praktické dodávky (test)

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop