Kolóny na diaľnici obchádzajú rýchli vodiči cez tretí pruh a čerpaciu stanicu

Ak neporušia značku Prejazd zakázaný a kým dávajú prednosť, kde treba, ponáhľajúcich sa nie je možné potrestať.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Gabriel Kuchta)

Zuzana: "V poslednej dobe sa na vjazde do Bratislavy z diaľnice D1 od Senca stáva z odpájacieho pruhu na letisko najrýchlejší tretí pruh D1. Nie sú to ojedinelé autá, ale priam rýchle kolóny. Arogantní šoféri to využívajú zrejme v duchu hesla "čo nie je zakázané, je dovolené".

Problém je v tom, že pri pripájaní sa do pravého pruhu premávku priam zastavujú. K tomu sa ešte snažia pretlačiť až do ľavého pruhu hneď pri pripojení. Aj keď možno priamo neporušujú značky a predpisy pri predbiehaní kolóny cez odpájaco-pripájací pruh (zrejme porušujú rýchlostný limit), podľa mňa vážne narúšajú plynulosť cestnej premávky.

Kúsok pred týmto pruhom je ešte pumpa Slovnaft, cez ktorú tiež mnohí vodiči obiehajú kolónu napriek tomu, že značka Prejazd zakázaný už jasnejšie na vjazde do areálu pumpy "svietiť" nemôže."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk


Zväčšiť mapu

V úseku, o ktorom písala Zuzana, sa okrem diaľnice nachádza ešte jeden jazdný pruh, ktorý je oddelený od diaľnice zvodidlami. Tento jazdný pruh vznikol, aby výjazd z diaľnice alebo vjazd na ňu neobmedzoval plynulosť premávky na diaľničnom obchvate.

Oddelený jazdný pruh je súčasťou diaľnice. Je plnohodnotný aj keď oddelený zvodidlami od zvyšných jazdných pruhov. Neexistuje tam ani rýchlostné obmedzenie.

Diaľnica má v mieste mimoúrovňového kríženia s Ivanskou cestou tri jazdné pruhy, v ktorých smú vodiči jazdiť rýchlosťou najviac 90 km/h.

Pravidlá porušia, len ak nedajú prednosť

Ak vodiči prejdú do nového pravého jazdného pruhu, neporušia tým žiadne dopravné pravidlá. Neporušia ich ani vtedy, ak ním prejdú až k miestu spojenia so zvyšnými jazdnými pruhmi smerujúcimi k Prístavnému mostu.

Vodiči z oddeleného jazdného pruhu však musia dať prednosť autám jazdiacim v ostatných jazdných pruhoch.

Dať prednosť znamená neprinútiť vodiča, ktorý má prednosť, náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

Vodiči samotným obsadením tretieho jazdného pruhu nemôžu obmedziť plynulosť cestnej premávky na diaľnici, ak je tam už plynulosť premávky obmedzená. Stane sa tak len vtedy, ak sa nasilu tlačia späť do dvojpruhovej časti diaľnice.

Keď sa vodič snaží vtlačiť späť do kolóny, prinúti autá spomaliť. Vodiči vtedy inštinktívne brzdia viac, aby predišli havárii a zrýchľujú neskôr. To spomaľuje celú kolónu za autom, ktoré sa do kolóny vtlačilo.

Kolóny neobchádzajte cez čerpacie stanice

V prípade, že vodiči obchádzajú kolónu cez areál čerpacej stanice s dopravnou značkou Prejazd zakázaný, ani vtedy nemusia môžu porušovať dopravné pravidlá. Stačí, ak z vlastnej vôle vodič zastaví auto a splní požiadavku dopravnej značky.

Nie je podľa nás však správne, ak vodiči využívajú na ušetrenie najviac niekoľkých minút priestor čerpacej stanice. Za istých okolností by dokonca mohli takúto čerpaciu stanicu aj zablokovať.

Takisto nie je správne, ak vodiči predbiehajú kolóny cez krajnicu. V takom prípade riskujú 300-eurovú pokutu a zákaz šoférovania až na 2 roky.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Malé knedličky, veľké dojmy
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  5. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  6. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  9. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  10. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 630
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 622
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 570
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 613
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 170
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 823
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 869
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 278
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 962
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 2 507

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov, kriminality.

Neprehliadnite tiež

Dacia predstavila Logan MCV Stepway aj špeciálnu edíciu Outdoor

Oplastovaná verzia kombi Logan MCV sa na Slovensku začne predávať na jeseň.

Spoznali sme slovenské ceny modelu Kia Rio

Novú Kiu Rio predstavili už aj na Slovensku.

Cestu pod Strečnom cez víkend uzavrú

Zákaz využívania cesty I/18 pod hradom Strečno platí i pre chodcov a cyklistov.

Jawa vsádza na retro vzhľad a čínsku techniku

Ponuku tradičnej českej značky obohatili modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop