SME
Štvrtok, 2. február, 2023 | Meniny má Erik, Erika

Kolóny na diaľnici obchádzajú rýchli vodiči cez tretí pruh a čerpaciu stanicu

Ak neporušia značku Prejazd zakázaný a kým dávajú prednosť, kde treba, ponáhľajúcich sa nie je možné potrestať.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SME - Gabriel Kuchta)

Zuzana: "V poslednej dobe sa na vjazde do Bratislavy z diaľnice D1 od Senca stáva z odpájacieho pruhu na letisko najrýchlejší tretí pruh D1. Nie sú to ojedinelé autá, ale priam rýchle kolóny. Arogantní šoféri to využívajú zrejme v duchu hesla "čo nie je zakázané, je dovolené".

Problém je v tom, že pri pripájaní sa do pravého pruhu premávku priam zastavujú. K tomu sa ešte snažia pretlačiť až do ľavého pruhu hneď pri pripojení. Aj keď možno priamo neporušujú značky a predpisy pri predbiehaní kolóny cez odpájaco-pripájací pruh (zrejme porušujú rýchlostný limit), podľa mňa vážne narúšajú plynulosť cestnej premávky.

Kúsok pred týmto pruhom je ešte pumpa Slovnaft, cez ktorú tiež mnohí vodiči obiehajú kolónu napriek tomu, že značka Prejazd zakázaný už jasnejšie na vjazde do areálu pumpy "svietiť" nemôže."

Spýtajte sa aj vy. Skúste poradňu alebo píšte na magazin@natankuj.sk


Zväčšiť mapu

V úseku, o ktorom písala Zuzana, sa okrem diaľnice nachádza ešte jeden jazdný pruh, ktorý je oddelený od diaľnice zvodidlami. Tento jazdný pruh vznikol, aby výjazd z diaľnice alebo vjazd na ňu neobmedzoval plynulosť premávky na diaľničnom obchvate.

Oddelený jazdný pruh je súčasťou diaľnice. Je plnohodnotný aj keď oddelený zvodidlami od zvyšných jazdných pruhov. Neexistuje tam ani rýchlostné obmedzenie.

Diaľnica má v mieste mimoúrovňového kríženia s Ivanskou cestou tri jazdné pruhy, v ktorých smú vodiči jazdiť rýchlosťou najviac 90 km/h.

Pravidlá porušia, len ak nedajú prednosť

Ak vodiči prejdú do nového pravého jazdného pruhu, neporušia tým žiadne dopravné pravidlá. Neporušia ich ani vtedy, ak ním prejdú až k miestu spojenia so zvyšnými jazdnými pruhmi smerujúcimi k Prístavnému mostu.

Vodiči z oddeleného jazdného pruhu však musia dať prednosť autám jazdiacim v ostatných jazdných pruhoch.

Dať prednosť znamená neprinútiť vodiča, ktorý má prednosť, náhle zmeniť smer alebo rýchlosť jazdy.

Vodiči samotným obsadením tretieho jazdného pruhu nemôžu obmedziť plynulosť cestnej premávky na diaľnici, ak je tam už plynulosť premávky obmedzená. Stane sa tak len vtedy, ak sa nasilu tlačia späť do dvojpruhovej časti diaľnice.

Keď sa vodič snaží vtlačiť späť do kolóny, prinúti autá spomaliť. Vodiči vtedy inštinktívne brzdia viac, aby predišli havárii a zrýchľujú neskôr. To spomaľuje celú kolónu za autom, ktoré sa do kolóny vtlačilo.

Kolóny neobchádzajte cez čerpacie stanice

V prípade, že vodiči obchádzajú kolónu cez areál čerpacej stanice s dopravnou značkou Prejazd zakázaný, ani vtedy nemusia môžu porušovať dopravné pravidlá. Stačí, ak z vlastnej vôle vodič zastaví auto a splní požiadavku dopravnej značky.

Nie je podľa nás však správne, ak vodiči využívajú na ušetrenie najviac niekoľkých minút priestor čerpacej stanice. Za istých okolností by dokonca mohli takúto čerpaciu stanicu aj zablokovať.

Takisto nie je správne, ak vodiči predbiehajú kolóny cez krajnicu. V takom prípade riskujú 300-eurovú pokutu a zákaz šoférovania až na 2 roky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  2. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu
  4. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  5. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  1. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  2. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  3. Vica Kerekes: Som väčší introvert, ako sa zdá
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu
  5. Trh s nehnuteľnosťami praje prenájmom
  6. Wüstenrot rástol v segmente životného aj neživotného poistenia
  7. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť?
  8. O najlepšie komunikujúcich značkách rozhodne aj verejnosť
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 942
  2. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 11 032
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 4 337
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 2 590
  5. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 2 212
  6. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 1 659
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 122
  8. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyenová dorazila do Kyjeva vo štvrtok.

Kyjev vie, že najväčším problémom je korupcia. Pokračuje v zásahoch.


3 h
Jaroslav Halák.

Sezóna 2022/23 pripomína Halákovu kariéru ako takú.


5 h
Ivan Chrenko (3 ku 2)

Chrenko vybudoval najväčšieho slovenského developera, hoci nie všetky projekty mu vyšli.


11 h
Fínska premiérka Sanna Marin a švédsky premiér Ulf Kristersson.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 5 ďalší 22 h

Neprehliadnite tiež

Lightyear 0

Od decembra vzniklo len zopár kusov.


7 h

Ročnú na jar zrušia, neskôr pribudne jednodňová.


a 1 ďalší 1. feb
Benzín zdražel o približne osem percent, keď prekročil hranicu 1,60 eura za liter.

Začnú platiť ďalšie sankcie voči Rusku.


31. jan
Ilustračné foto.

Áut so spaľovacími motormi potichu ubúda.


31. jan

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Alfasamec Sulík
  2. Peter Slamenik: Nefeť pleseň, diel číslo 1.
  3. Barbora Suráková: Čo vidieť a zažiť v perle Maroka – Marrákeši
  4. Martin Sukupčák: Neskutočný pokrytec Fico
  5. Miriam Studeničová: Koniec duchovného tuláctva a duchovného bezdomovectva
  6. Irena Šimuneková: Keď sme na SME II.
  7. Štefan Vidlár: Šampáňo - kampáňo
  8. Ján Šeďo: Trojročného syna som musel od seba odtrhnúť násilím.
  1. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 5 632
  2. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 741
  3. Rastislav Puchala: Starosta je ruský troll 3 881
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 3 870
  5. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 3 757
  6. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie 3 687
  7. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca. 2 929
  8. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 736
  1. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  2. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  3. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  5. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  8. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
SkryťZatvoriť reklamu