SME
Sobota, 26. november, 2022 | Meniny má Kornel

Aston Martin Vanquish Volante je britský športovec bez strechy

Nový kabriolet z dielní Aston Martin pribral, no zrýchľuje rovnako ako kupé. Najpevnejšiu plátennú strechu značky, dopĺňajú karbónové doplnky a cena prevyšujúca 200-tisíc eur.

(Zdroj: Aston Martin)

BRATISLAVA. Do rodiny exkluzívnych automobilov automobilky Aston Martin pribudol krásny a výkonný kabriolet postavený na základe modelu Vanquish. Konkurent, napríklad pre Bentley GTC Speed, nie je práve ľahkým kabrioletom.

Srdcom otvorenej verzie vlajkovej lode – Aston Martin Vanquish Volante je vidlicový dvanásťvalec so zdvihovým objemom šesť litrov, produkujúci výkon 421 kW (572 k). Dynamické parametre hovoria o zrýchlení z miesta na rýchlosť 100 km/h za 4,2 sekundy, čo je len o jedinú desatinu viac ako zrýchľuje jeho súrodenec s pevnou strechou.

Kto by čakal váhu na úrovni 1 200 kg bude sklamaný. Vanquish Volante nezaprie základ z ktorého vychádza a tak aj váha 1 844 kg a objemný motor zodpovedá realite. Kabriolet je dokonca až o 105 kg ťažší ako kupé verzia.

Za prírastok na váhe je čiastočne zodpovedná aj automatická prevodovka TF so šiestimi stupňami (+34 kg). Maximálna rýchlosť 295 km/h je identická s modelom s pevnou strechou.

Automobilka Aston Martin sa snaží upriamiť pozornosť aj na novú plátennú strechu, ktorá je údajne najpevnejšia akú automobilka kedy vyrobila. Trojvrstvovej streche trvá zloženie 14 sekúnd. Po prvý raz je čelné sklo v rovnakej výške ako sklo kupé, čo umožnilo napodobniť profil verzie s pevnou strechou ešte viac.

Novému Vanquish Volante nechýbajú rovnaké aerodynamické prvky z karbónu, akými disponuje aj uzavretá verzia. Oblečený do výrazného modrého lakovania Ocellus Teal vyzerá automobil výborne.

Aby podvozok lepšie zvládal prírastok na hmotnosti, technici vybrali trochu iné odpruženie. Štandardom sú trojstupňové adaptívne tlmiče a prispôsobená mapa stabilizačného programu ESP.

Automobil s usporiadaním sedadiel 2+2 si voči svojmu predchodcovi výrazne polepšil v ponuke batožinového priestoru. Objem 279 litrov sa už dá pokladať za prakticky využiteľný kufor.

Nový Aston Martin Vanquish Volante si svoju premiéru užije v Kalifornii 18. augusta. Zatiaľ oznámené ceny prevyšujú rivala z dielní Bentley, no v cenovej kategórii vozidiel „230 000 eur +“ znamená vyššia cena lepšie meno.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022
  2. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  3. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to?
  4. Pre úsmevy všetkých detí: Mikuláš prinesie prekvapenia aj online
  5. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  6. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám
  7. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME
  8. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie
  1. Tesco pokračuje v raste, otvára dve nové predajne
  2. Adios, smetiaky! Tento domáci kompostér mení odpad na substrát
  3. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste
  4. Štátne rezervy uvedú nový systém pomoci v krízových situáciách
  5. 7 prekvapení, ktoré prináša bývanie v Helenkách
  6. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana?
  7. eTabletka - 6 dôvodov pre nákup liekov z pohodlia domova
  8. Wüstenrot predstavuje novinku v poistení majetku W dobrom domov
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 22 159
  2. Vo Zvolene otvorili prvé zelené obchodné centrum na Slovensku 8 183
  3. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 6 060
  4. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 3 815
  5. Plavky namiesto bielych plášťov. To sú doktori budúcnosti 3 373
  6. First moment dovolenka: letný oddych so zľavou do 35 percent 2 800
  7. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 2 529
  8. Novinka: Počúvajte podcasty úplne bez reklamy v apke SME 2 493
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Renault Austral

Lákať chce výbavou aj ovládaním Google.


19 h
MG ZS

Zamrzieť môže spotreba aj infotainment.


25. nov
Fiat Tipo

Litrový trojvalec prekonáva staršiu atmosféru v každom ohľade.


23. nov
Pozreli sme si trojicu inzerovaných jazdených elektromobilov.

Z nízkeho počtu najazdených kilometrov sa netreba tešiť.


22. nov

Blogy SME

  1. Jozef Ďanovský: 7 úrodných rokov pod supervíziou Dr.Velických
  2. Ľuboš Vodička: Husitské opevnenie v Prietrži
  3. Rastislav Puchala: Pikantné spomienky na vlastnú stužkovú
  4. Anton Kovalčík: Občianska vojna a revolučný teror v sovietskom Rusku, 2.
  5. Jozef Kozár: Aké sú skutočné farby na Marse?
  6. Helena Michlíková: Kto uhádne moje meno- nechcem Ťa ale kto ho neuhádne, vezmem Ťa
  7. Adriana Boysová: Mikuláš na luxemburský spôsob
  8. Ľudmila Križanovská: Prvýkrát súhlasím s Eduardom Chmelárom
  1. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX 6 409
  2. Ján Valchár: Ukrajinci zmasakrovali ruských vojakov - no a čo? 5 269
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 4 859
  4. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 4 788
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 2 986
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 2 801
  7. Pavel Macko: Ľudské hyeny a vojnoví štváči sa nezastavia pred ničím! 2 696
  8. Rudolfa Vallová: Lekári, nechcite švajčiarske platy! 2 618
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  6. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  7. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
SkryťZatvoriť reklamu