Lovci nehôd sú na mieste skôr ako polícia a ponúkajú zmluvy

Účastníkom nehody ponúkajú firmy zastupovanie pred poisťovňami, odtiahnutie, opravu či náhradné auto.

Lovci nehôd sú v pohotovosti, dostávajú tipy aj od polície.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – TIBOR SOMOGYI)

BRATISLAVA. Pri dopravnej nehode sú skôr ako polícia či záchranka.

Správajú sa ako pomocníci v núdzi a účastníkom nehody, ktorí sú v šoku a strese, ponúkajú zmluvy, ktoré im umožnia rokovať s poisťovňou, odtiahnuť a opraviť vozidlo či poskytnúť náhradné auto.

Tieto firmy sú známe ako lovci nehôd.

„Máme v najnehodovejších úsekoch výjazdové vozidlá, sledujeme Stellaservis a počúvame rádio,“ vysvetľuje spôsob, ako sa dostať na miesto nehody čo najrýchlejšie, Juraj Masarovič z firmy Dopravné nehody.

Keďže na miesto nehody prídu ich ľudia ako prví, majú aj kurzy prvej pomoci.

Boj proti poisťovniam

Aké sú to firmy
  • Dopravné nehody, s. r. o., pôsobí v Bratislave,
  • Poistná udalosť, s. r. o., (Bratislava),
  • Servisexperta, s. r. o., (Košice),
  • v Čechách pôsobí najznámejšia firma Nehody hl. m. Prahy

„Poisťovne zneužívajú neznalosť klientov. Nájdu si tisíc výhovoriek, prečo poistnú udalosť nevyplatiť alebo klienta vyplatiť v minimálnej miere,“ opisuje biznis model Masarovič.

Ich firma dá havarovaným náhradné vozidlo, vystaví faktúru a odkúpi pohľadávku voči poisťovni.

„Poisťovne si nemôžu robiť, čo chcú. Aj preto nás nemajú rady,“ vraví Rastislav Valkovič z firmy Poistná udalosť.

Poškodeným poskytuje aj zastúpenie pri vymáhaní náhrady škody.

„Poisťovne napriek neochote museli doplatiť značné sumy na poistnom plnení alebo plniť predtým zamietnuté poistné udalosti,“ tvrdí.

Pred pár dňami sa im ozval klient, ktorý spochybnil plnenie poistnej udalosti. V poisťovni ho odbili. Po pol roku firma pre klienta od poisťovne získala náhradu škody o polovicu viac, ako chcela poisťovňa vyplatiť.

Skúsenosť s lovcami nehôd mal aj Tomáš Novotný z portálu auto.sme.sk. „Bolo to na menej frekventovanej ceste v Bratislave, ale boli pri mne do dvoch minút,“ hovorí.

Ako sa o tom dozvedeli, nevie. Nemohol to byť ani tip z policajných hlásení, pretože Novotný ich nevolal. Firmy bežne spolupracujú napríklad s taxikármi, za informácie im platia jednorazové provízie.

„V mojom prípade boli féroví, pretože povedali, že ich zastupovanie nie je zdarma,“ tvrdí. Myslí si, že služba nemusí byť zlá, pretože s nehodou je veľa byrokracie, ktorá sa tak prenesie na firmu.

Právne čisté praktiky

Medzi firmami sa nájdu aj manipulátori, ktorí účastníka zneužijú. V šoku s ním podpíšu zmluvu, ktorú si nemá čas preštudovať.

V nej sa často zavádzajúcim spôsobom ponúka množstvo služieb s vysokými poplatkami.

Polícia sa s lovcami nehôd nestretla. Protiprávneho konania sa podľa polície tieto firmy nedopúšťajú, ak nenavádzajú účastníka nehody, aby ušiel.

„Účastník konania o priestupku má právo dať sa zastupovať inou osobou, nemusí to byť advokát,“ tvrdí hovorkyňa polície Denisa Baloghová.

Za tridsať percent

Provízie sa u niektorých z nich pohybujú do 30 percent. Podpisom zmluvy dáva klient firme plnú moc. Bez vedomia sa môže zaviazať na úhradu poplatkov za náhradné vozidlo, ktoré je v spriaznenej firme lovca nehôd predražené.

Poisťovňa preplatí len sadzby bežné na trhu, všetko navyše si musí preplatiť klient z vlastného vrecka. V Česku sa stali prípady, keď sa auto vrátilo z opravy s neoriginálnymi a starými súčiastkami, ale boli účtované ako nové.

Poisťovne tvrdia, že lovci nehôd sú prekážkou k rýchlemu riešeniu poistnej udalosti.

„Pri niektorých škodách sme dostali od poškodených, ktorí sa nechali zastupovať, požiadavku, aby sme im pomohli vypovedať plnú moc, ktorú udelili takémuto zástupcovi,“ tvrdí hovorkyňa Alllianz – Slovenskej poisťovne Lucia Muthová.

Neférové firmy kazia reputáciu aj asistenčným službám, ktoré vodič zavolá sám.

„Primárnym dôvodom snahy lovcov nehôd je dodať prácu partnerom: odťahovkám, servisom, požičovniam a právnikom,“ dodáva Miroslav Doležal z Českej asociácie asistenčných služieb pre Poistné rozhľady. Na tieto služby má nárok klient od poisťovne.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  10. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 049
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 914
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 297
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 709
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 900
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 516