SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Lovci nehôd sú na mieste skôr ako polícia a ponúkajú zmluvy

Účastníkom nehody ponúkajú firmy zastupovanie pred poisťovňami, odtiahnutie, opravu či náhradné auto.

Lovci nehôd sú v pohotovosti, dostávajú tipy aj od polície.Lovci nehôd sú v pohotovosti, dostávajú tipy aj od polície. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – TIBOR SOMOGYI)

BRATISLAVA. Pri dopravnej nehode sú skôr ako polícia či záchranka.

Správajú sa ako pomocníci v núdzi a účastníkom nehody, ktorí sú v šoku a strese, ponúkajú zmluvy, ktoré im umožnia rokovať s poisťovňou, odtiahnuť a opraviť vozidlo či poskytnúť náhradné auto.

Tieto firmy sú známe ako lovci nehôd.

„Máme v najnehodovejších úsekoch výjazdové vozidlá, sledujeme Stellaservis a počúvame rádio,“ vysvetľuje spôsob, ako sa dostať na miesto nehody čo najrýchlejšie, Juraj Masarovič z firmy Dopravné nehody.

Keďže na miesto nehody prídu ich ľudia ako prví, majú aj kurzy prvej pomoci.

Boj proti poisťovniam

Aké sú to firmy
  • Dopravné nehody, s. r. o., pôsobí v Bratislave,
  • Poistná udalosť, s. r. o., (Bratislava),
  • Servisexperta, s. r. o., (Košice),
  • v Čechách pôsobí najznámejšia firma Nehody hl. m. Prahy

„Poisťovne zneužívajú neznalosť klientov. Nájdu si tisíc výhovoriek, prečo poistnú udalosť nevyplatiť alebo klienta vyplatiť v minimálnej miere,“ opisuje biznis model Masarovič.

Ich firma dá havarovaným náhradné vozidlo, vystaví faktúru a odkúpi pohľadávku voči poisťovni.

„Poisťovne si nemôžu robiť, čo chcú. Aj preto nás nemajú rady,“ vraví Rastislav Valkovič z firmy Poistná udalosť.

Poškodeným poskytuje aj zastúpenie pri vymáhaní náhrady škody.

„Poisťovne napriek neochote museli doplatiť značné sumy na poistnom plnení alebo plniť predtým zamietnuté poistné udalosti,“ tvrdí.

Pred pár dňami sa im ozval klient, ktorý spochybnil plnenie poistnej udalosti. V poisťovni ho odbili. Po pol roku firma pre klienta od poisťovne získala náhradu škody o polovicu viac, ako chcela poisťovňa vyplatiť.

Skúsenosť s lovcami nehôd mal aj Tomáš Novotný z portálu auto.sme.sk. „Bolo to na menej frekventovanej ceste v Bratislave, ale boli pri mne do dvoch minút,“ hovorí.

Ako sa o tom dozvedeli, nevie. Nemohol to byť ani tip z policajných hlásení, pretože Novotný ich nevolal. Firmy bežne spolupracujú napríklad s taxikármi, za informácie im platia jednorazové provízie.

„V mojom prípade boli féroví, pretože povedali, že ich zastupovanie nie je zdarma,“ tvrdí. Myslí si, že služba nemusí byť zlá, pretože s nehodou je veľa byrokracie, ktorá sa tak prenesie na firmu.

Právne čisté praktiky

Medzi firmami sa nájdu aj manipulátori, ktorí účastníka zneužijú. V šoku s ním podpíšu zmluvu, ktorú si nemá čas preštudovať.

V nej sa často zavádzajúcim spôsobom ponúka množstvo služieb s vysokými poplatkami.

Polícia sa s lovcami nehôd nestretla. Protiprávneho konania sa podľa polície tieto firmy nedopúšťajú, ak nenavádzajú účastníka nehody, aby ušiel.

„Účastník konania o priestupku má právo dať sa zastupovať inou osobou, nemusí to byť advokát,“ tvrdí hovorkyňa polície Denisa Baloghová.

Za tridsať percent

Provízie sa u niektorých z nich pohybujú do 30 percent. Podpisom zmluvy dáva klient firme plnú moc. Bez vedomia sa môže zaviazať na úhradu poplatkov za náhradné vozidlo, ktoré je v spriaznenej firme lovca nehôd predražené.

Poisťovňa preplatí len sadzby bežné na trhu, všetko navyše si musí preplatiť klient z vlastného vrecka. V Česku sa stali prípady, keď sa auto vrátilo z opravy s neoriginálnymi a starými súčiastkami, ale boli účtované ako nové.

Poisťovne tvrdia, že lovci nehôd sú prekážkou k rýchlemu riešeniu poistnej udalosti.

„Pri niektorých škodách sme dostali od poškodených, ktorí sa nechali zastupovať, požiadavku, aby sme im pomohli vypovedať plnú moc, ktorú udelili takémuto zástupcovi,“ tvrdí hovorkyňa Alllianz – Slovenskej poisťovne Lucia Muthová.

Neférové firmy kazia reputáciu aj asistenčným službám, ktoré vodič zavolá sám.

„Primárnym dôvodom snahy lovcov nehôd je dodať prácu partnerom: odťahovkám, servisom, požičovniam a právnikom,“ dodáva Miroslav Doležal z Českej asociácie asistenčných služieb pre Poistné rozhľady. Na tieto služby má nárok klient od poisťovne.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 704
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 468
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 146
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 812
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 052
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 390
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 014
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Režisér a producent Bez servítky Tomáš Eibner.

Vysielateľom chýba odvaha, hovorí Tomáš Eibner pre TV OKO/TV SVET.


18. máj
Opičie kiahne sa prejavuje vyrážkami.

O víruse bude mimoriadne hovoriť WHO.


5 h
Daniil Medvedev.

Za Wimbledon nebudú udeľovať body, Rusi a Bielorusi nemôžu hrať.


2 h
Ruskí vojaci prehľadávajú ukrajinských vojakov z oceliarni Azovstaľ po tom, čo dostali príkaz, aby prestali klásť odpor.

Vojna na Ukrajine pokračuje 88. deň.


a 4 ďalší 17 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Online kúpite už aj českú a slovinskú známku.


17. jan
Peugeot 308

Väčší benzínový motor mu však chýba v ponuke.


18. máj
Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 17. máj
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


17. máj

Blogy SME

  1. Ján Škerko: Úvahy o Ukrajine
  2. Soňa Bulbeck: Na Východe, kde nič nie je...
  3. Tomáš Dérer: Len neeskalovať napätie?
  4. Marián Kozák: Stretnutie s terapeutickými psíkmi počas Župních dní 2022 v Košiciach
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Špaldová varená kysnutá knedľa
  6. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 8.časť
  7. Peter Biščo: Strana Smer zameraná na premiestňovanie obsahu štátnej kasy a eurofondov do svojich vreciek nemá virtuálnu adresu.
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 244
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 342
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 315
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 409
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 800
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 633
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 055
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 082
  1. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu