BRATISLAVA. V rokoch 1957-1991 bolo vyrobených viac ako 3,5 milióna Trabantov 601. Auto bolo relatívne lacné a väčšina jeho karosérie nehrdzavela. K 1. januáru 2011 bolo v Nemecku ešte zaregistrovaných 33 726 Trabantov.
Duroplastový Trabant nebol jediným vozidlom Wernera Langa. Na svet prišiel najprv luxusný automobil Sachsenring P240 so šesťvalcovým motorom a výkonom 80 konských síl. Limuzína bola však príliš drahá a určená len pre vtedajších pohlavárov. A navyše vyslovene prekážala pri dovoze ruských „limuzín“ Gaz.
Výrobu modelu P240 zastavili a prioritu dostal ľudový automobil.
Pre nedostupnosť oceľového plechu dostali konštruktéri príkaz vymyslieť alternatívu, a tak po skúškach s impregnovanou lepenkou prišiel Wolfgang Barthel s bavlnou obalenou živicou. Vďaka nej prišiel prvý Trabant 600 z duroplastu na svet už v roku 1957.
V kombinácii s dvojtaktným dvojvalcom vzniklo legendárne vozidlo, ktoré bolo po „facelifte“ označené ako 601 a predávané masovo celému východnému bloku.
Konštruktér Werner Lang ľutuje, že konštrukcia automobilov nemala v NDR prioritu.
Ľudia, ktorí pričuchli k vôni dvojtaktu, možno vedia, že v roku 1967 existoval projekt modernejšieho Trabanta P603 s revolučnými tvarmi.
Príkazom z hora bol jeho vývoj zastavený a uložený do archívu. Všetky vyrobené prototypy zošrotovali. Konšpiračné teórie hovoria aj o tom, že plány vozidla predali na západ. Prvá generácia Volkswagenu Golf len ťažko zakryje podobnosť hlavných rysov karosérie s modelom P603.
Konštruktér obľúbeného i ponižovaného Trabanta Werner Lang zomrel začiatkom tohto týždňa, zrejme na infarkt, v nemeckom meste Zwickau. Dožil sa 91 rokov.