BRATISLAVA. Aj automobilky Renault a Nissan cítia ekonomický tlak zvýšený o silnú konkurenciu v automobilovom priemysle. Každý si uvedomuje dôležitosť efektívnej výroby a rýchlu obnovu vozidiel.
Francúzsko japonská aliancia predstavila koncept CMF (Common Module Family) - platformu zahŕňajúcu nie len podvozok a pohonné ústrojenstvá.
Zatiaľ najznámejšou a úspešnou modulárnou platformou disponuje koncern Volkswagen. Ich MQB tvorí ucelený celok s možnosťou rozsiahlych úprav jeho rozmerov.
Nový koncept CMF je tvorený z viacerých celkov: motorový priestor, kokpit, predná podvozková časť, zadná podvozková časť a elektrická architektúra. Ich zložením vzniká kompletné vozidlo.
Úlohou novej globálnej platformy je štandardizovať komponenty v rámci aliancie. Na CMF bude do roku 2020 postavená väčšina vozidiel Renault/Nissan. Na rad prídu najprv kompaktné autá, nasledované vyššou triedou. Postupne bude zahŕňať 1,6 milióna vozidiel ročne – 14 modelov aliancie (11 Renault, 3 Nissan).
Prvými vozidla by mali byť ešte tento rok modely Nissan Qashqai, X-Trail a americký Rogue. V budúcom roku môžeme očakávať Renault Espace, nový Scénic a Lagunu.
Automobilky si od nového spôsobu skladania vozidiel sľubujú úsporu nákladov na nákupe súčiastok o približne 20 – 30 %. V prípade technologických nákladov ide o zníženie na úrovni 30 – 40 %. Aliancia počíta aj so zavedením výrobného procesu AIMS (Alliance Integrated Manufacturing System), ktorý umožní výrobu jedného modelu vo viacerých továrňach bez nutnosti zmien na výrobnej linke.